top icon
Αγώνες

Todt: Όριο κόστους για τους V6

O πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσε ότι η Διεθνής Ομοσπονδία θα θεσπίσει ανώτατο όριο κόστους για την προμήθεια κινητήρων στην F1, σε μια προσπάθεια να μειωθεί το κόστος συμμετοχής για τις μικρότερες ομάδες.

Με τους V8 κινητήρες, το κόστος προμήθειας κινητήρων για τις ομάδες ανερχόταν περίπου στα 5 εκατομμύρια ευρώ, με τη συμφωνία να περιλαμβάνει την παροχή 16 κινητήρων για τη σεζόν και άλλων 8 για δοκιμές εξέλιξης. Με τους υβριδικούς V6, το κόστος αυτό έχει ανέβει στα 20 εκατομμύρια, για 8 κινητήρες εντός της σεζόν και 6-8 για δοκιμές εξέλιξης.

Ο Jean Todt δήλωσε: «Συμφωνώ ότι είναι πολύ ακριβοί. Εδώ, λαμβάνω την ευθύνη εγώ, που δεν είχε διασφαλιστεί μέγιστο όριο κόστους στους πελάτες. Είναι κάτι που θα διευθετήσουμε. Καλύτερα αργά παρά ποτέ». Ωστόσο, ο Γάλλος δεν παρείχε περαιτέρω εξηγήσεις όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο θα επιβληθεί το όριο κόστους στους κινητήρες: «Θα το συζητήσουμε. Είμαι ρεαλιστής, οπότε θέλω να διασφαλίσω ότι θα κάνουμε ό,τι είναι εφικτό. Χρειάζομαι καλούς συμβούλους, ώστε να φέρουμε εις πέρας την πρόκληση αυτή».

Ενδεχομένως ο Todt είναι επιφυλακτικός να αποκαλύψει λεπτομέρειες για τον τρόπο εφαρμογής του ορίου κόστους των κινητήρων, διότι γνωρίζει ότι θα είναι δύσκολο να επιβληθεί. Δεν προβλέπεται να δούμε αυτή την αλλαγή κανονισμών το 2016, διότι για να συμβεί αυτό, απαιτείται ομώνυμη συναίνεση των ομάδων και κάτι τέτοιο δύσκολα θα επιτευχθεί. Οπότε μιλάμε για το 2017. Ωστόσο, κάποια από τα συμβόλαια των ομάδων με τους προμηθευτές κινητήρων ενδέχεται να διαρκούν πέραν αυτής της χρονολογίας, γεγονός που θα προκαλέσει μπερδέματα. Επιπλέον, υπάρχει το κόστος εξέλιξης, κατασκευής και συντήρησης των περίπλοκων μονάδων ισχύος, το οποίο οι κατασκευαστές κινητήρων αντλούν από τους πελάτες τους.

Ο Todt δήλωσε επίσης απογοητευμένος από την κριτική που ασκούν οι μικρές ομάδες στην F1 και τον τρόπο διαμοιρασμού των εσόδων: «Εάν ο κόσμος περιμένει από τη FIA να αλλάξει τον καταμερισμό των εμπορικών εσόδων, τότε, αλήθεια, παραιτούμαι. Θα ήταν εντελώς άσχετο για εμένα να πω ότι θα τους μιλήσω, διότι αυτοί είναι οι κανόνες. Πως μπορώ να επιτρέψω στον εαυτό μου να απαιτήσει κάτι που δεν είναι μέρος των ευθυνών μας; Απογοητεύομαι διότι αυτοί που παραπονούνται, που δεν έχουν την καλύτερη συμφωνία, γιατί δέχθηκαν;»

Η απάντηση, δυστυχώς, είναι διότι αν ήθελαν να παραμείνουν στην F1, δεν είχαν άλλη επιλογή. Ο Bernie Ecclestone είχε ήδη εξασφαλίσει ήδη -αρκετά γενναιόδωρες- συμφωνίες με τις κορυφαίες ομάδες πριν "διαπραγματευτεί" ό,τι είχε απομείνει με τις μικρότερες.

Ο Todt ανέφερε επίσης ότι οι μερικές ομάδες παραπονούνται, χωρίς όμως να προτείνουν τρόπους μείωσης του κόστους. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της FIA: «Έχουμε έναν, δύο ή τρεις εκπροσώπους ομάδων, στους οποίους έχω παραπονεθεί μερικές φορές, αλλά δε θα σας δώσω ονόματα. Τους είπα, διάβασα τη συνέντευξή σας. Γιατί παραμείνατε σιωπηλοί καθ' όλη τη διάρκεια της συνάντησης; Όλοι έχουν την ευκαιρία να εκφράσει κάτι και πιστεύω ότι είναι πιο θετικό να μιλήσει κανείς στο σωστό οργανισμό. Θα προτιμούσα, αν έχουν λύσεις και προτάσεις, να τις παραθέσουν και έπειτα να προσπαθήσουμε να τις εφαρμόσουμε. Αλλά δε συμβαίνει έτσι. Ακούς τις ομάδες να παραπονούνται για το κόστος της F1. Είμαι ένας άνθρωπος που θεωρεί την F1 πολύ ακριβή. Λέγοντας αυτό όμως, η F1 είναι λιγότερο ακριβή απ' ότι ήταν πριν από 10 χρόνια. Πολλά πράγματα έχουν γίνει και από τον προκάτοχο της θέσης μου (Max Mosley), τα οποία ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση για τη μείωση του κόστους. Τώρα, καινούργιες συμφωνίες έχουν υπογραφεί, οι οποίες είναι πολύ πιο ευνοϊκές για μερικές ομάδες απ' ότι για κάποιες άλλες. Οπότε, αντιμετωπίζουμε ανθρώπους που είναι πολύ ευχαριστημένοι με τη συμφωνία που υπέγραψαν και άλλους που είναι δυσαρεστημένοι. Λέγοντας αυτό όμως, υπάρχει κάτι κοινό: όλοι έχουν υπογράψει».

Επιστρέφοντας στο θέμα των προβλημάτων και της κριτικής για την F1, ο Todt δήλωσε: «Δε χρειαζόμαστε μεγάλες αλλαγές. Δε νομίζω ότι χρειαζόμαστε μεγάλες αλλαγές. Και αν χρειαζόταν μεγάλες αλλαγές , τότε, ειλικρινά θα πρέπει να έχω και εγώ λόγο. Πρέπει να ξέρω πού είναι (το πρόβλημα), διότι δε γνωρίζω. Δε νομίζουμε ότι αντιμετωπίζουμε καρκίνο, αντιμετωπίζουμε πονοκέφαλο. Οπότε χρειαζόμαστε συνταγή για τον πονοκέφαλο. Διαφωνώ στην άποψη ότι πρέπει να γιατρέψουμε καρκίνο. Οπότε αν μου παρουσιάσετε έναν ασθενή που μου λέει ότι έχει πονοκέφαλο και του δώσω συνταγή για καρκίνο, τότε δε μπορώ να το κάνω».

Βέβαια, δεν είναι μονάχα οι μικρές ομάδες που επικρίνουν την F1. Το ίδιο κάνει και ο Bernie Ecclestone. Ο Todt, σε ερώτηση αν ο Ecclestone προωθεί αρκετά καλά το σπορ, απάντησε: «Είναι ευαίσθητο θέμα, διότι πρώτον και είμαι βαθύτατα ειλικρινής σε αυτό, πιστεύω ότι ο Bernie κάνει εξαιρετική δουλειά. Αν πάρεις τί ήταν η F1 πριν από 50 χρόνια, αν δεις τι είναι η F1 τώρα, το θαυμάζω. Παραπονιέμαι για το paddock από τη μία, αλλά από την άλλη, ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένο και η επαγγελματικότητα που το διέπει, όλα είναι πολύ καλά φτιαγμένα. Όλα που έχουν γίνει για την προώθηση της F1 είναι απολύτως αξιοθαύμαστα. Για εμένα, η F1 είναι σα να πηγαίνεις να δεις ένα θρίλερ, μερικές φορές βλέπεις ένα καλό, άλλες όχι, αλλά αυτή είναι η προσδοκία. Αυτός το έχει δημιουργήσει αυτό. Όλοι οι έπαινοι και τα χρήματα που έχει, τα αξίζει. Ελπίζω ότι θα είναι πιο θετικός όσον αφορά το προϊόν, διότι εάν έχει κάποια παράπονα, τα οποία ενδέχεται να είναι σωστά, είναι κάτι που θα πρέπει να διευθετήσουμε εσωτερικά και όχι δημοσίως».

Αξίζει να σημειωθεί εδώ, ότι αναφορές θέλουν τον 75χρονο Αμερικανό Stephen Ross, ιδιοκτήτη της ομάδας φούτμπολ Miami Dolphins να αγοράσει το μερίδιο της CVC στην F1, το οποίο ανέρχεται στο 33,5%. Επιπλέον, ο Ecclestone δήλωσε ότι και το δικό του μερίδιο (5%) πάει πακέτο με αυτό της CVC σε περίπτωση πώλησης. Ο Ross έχει την οικονομική υποστήριξη της Qatar Sports Investments, η οποία είναι ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας της Παρί Σεν Ζερμέν. Η αξία της συμφωνίας εκτιμάται στα 7-8 δισεκατομμύρια, αν και δεν έχει γίνει ακόμα προσφορά, σύμφωνα με τον Ecclestone, ο οποίος δήλωσε ότι έχουν υπάρξει κι άλλες προσεγγίσεις._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ