top icon
Αγώνες

Seajets Ράλλυ Ακρόπολις: Game on!

Κλαταρισμένα ελαστικά, φρένα στα κόκκινα και αυτοκίνητα στις φλόγες συνέθεσαν το εκρηκτικό κοκτέιλ της πρώτης ημέρας του εθνικού μας αγώνα, που βρήκε τον Nasser Al-Attiyah να χαμογελά το απόγευμα στη Λαμία. 

Η πρώτη ημέρα του Seajets Ράλλυ Ακρόπολις είχε αρκετά από τα στοιχεία που χαρακτήρισαν και καθιέρωσαν τον εθνικό μας αγώνα ως έναν από τους πλέον απαιτητικούς και σκληρούς αγώνες Ράλλυ. Υψηλές θερμοκρασίες, σκληρές επιφάνειες, που καταπόνησαν ανθρώπους και μηχανές, αλλά και μία σειρά από αστάθμητους παράγοντες που πλήγωσαν και στοίχισαν σε κάποιους συνδυασμούς. Το πλέον ενθαρρυντικό είναι το επίπεδο του ανταγωνισμού, με εναλλαγές στην κορυφή, αλλά και τέσσερις διαφορετικούς νικητές σε συνολικά έξι ειδικές διαδρομές. Οι καιρικές συνθήκες δε χάλασαν τη γιορτή που είχε στηθεί ιδανικά, και μόνο ο κόσμος έλαμψε με την απουσία του. Η παρουσία θεατών δεν ήταν αντίστοιχη των προηγούμενων ετών, με το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος να παίζει ρόλο, αφού είναι εμφανές ότι αρκετοί προτίμησαν τις διακοπές σε διαφορετικούς προορισμούς.

Αυτό όμως δεν επηρέασε το επίπεδο του ανταγωνισμού και το ενδιαφέρον που συγκέντρωσε ο αγώνας σε όλη του τη διάρκεια. Αρχικά, τον πρώτο λόγο είχε ο Nikolay Gryazin με το Skoda Fabia R5. Ο νεαρός Λετονός, που στα 20 του χρόνια θεωρείται σπουδαίο ταλέντο, σημείωσε έναν εξαιρετικό χρόνο στο πρώτο πέρασμα από τη Γραβιά, το οποίο και τον έφερε στην κορυφή της κατάταξης. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, παρέμεινε στην κορυφή, αφήνοντας τους σαφώς πιο έμπειρους αντιπάλους του να μάχονται πίσω του. Όμως, η μοίρα του επιφύλασσε άσχημο παιχνίδι, αφού στην απλή διαδρομή μεταξύ της 5ης και 6ης ε.δ., το Skoda Fabia R5 τυλίχθηκε στις φλόγες, με αποτέλεσμα να τελειώσει άδοξα η προσπάθειά τους. Μέχρι στιγμής τα αίτια που προκάλεσαν τη φωτιά στο Skoda δεν έχουν γίνει γνωστά, αλλά οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ζημιά στο δοχείο καυσίμου, κάτι που νωρίτερα είχε προκαλέσει φωτιά και στο Fabia του Antonin Tlustak, με τη διαφορά ότι ο Τσέχος κατάφερε να τη σβήσει εγκαίρως.

Σε εκείνο το σημείο, με τον Gryazin να παρακολουθεί το Fabia να τυλίγεται στις φλόγες, ο Nasser Al Attiyah βρέθηκε επικεφαλής της κατάταξης με το Ford Fiesta Evo2. Ο 13 φορές Πρωταθλητής Μέσης Ανατολής, και όχι μόνο, οδήγησε σταθερά γρήγορα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, επέλεξε έναν συνδυασμό ανάμεσα σε σκληρή και μαλακή γόμα ελαστικών, και καταφέρνοντας να αποφύγει τα προβλήματα βρέθηκε πρώτος στο τέλος της ημέρας. Πίσω του, με διαφορά που αγγίζει τα 8,5 δευτερόλεπτα, βρίσκεται ο επικεφαλής στη βαθμολογία Bruno Magalhaes με το Skoda Fabia R5, ο οποίος έχει εντυπωσιάσει τους πάντες, αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό με τις επιδόσεις του! Το γεγονός ότι έκανε αναγνωρίσεις με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο, του προκάλεσε μεγάλο πρόβλημα με τις σημειώσεις, τις οποίες και διόρθωνε σε όλο το πρώτο loop. Όταν άλλαξε και τις ρυθμίσεις στην ανάρτηση του Fabia στο δεύτερο loop, επιλέγοντας μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, βελτίωσε αισθητά τους χρόνους του, φτάνοντας αυτήν τη στιγμή να διεκδικεί τη νίκη από τον Αl Attiyah.

Στη μάχη της κορυφής, αν και με μία διαφορά που αγγίζει τα 30 δλ. και δύσκολα καλύπτεται αν δεν υπάρξουν απρόοπτα, ακολουθεί ο Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5 στα χρώματα της Lotos. Ο δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης, ήταν όπως σε κάθε αγώνα που συμμετέχει ανταγωνιστικός, αλλά η τύχη δεν ήταν σήμερα με το μέρος του. Δύο κλαταρισμένα ελαστικά ήταν αρκετά για να του κοστίσουν πολύτιμο χρόνο, μειώνοντας τις ελπίδες του για νίκη, και παρά το γεγονός ότι κέρδισε τρεις από τις έξι ειδικές διαδρομές έχει περιοριστεί στην 3η θέση της γενικής.

Περίπου 30 δλ. πίσω από τον Kajetanowicz ακολουθεί το πρώτο ελληνικό πλήρωμα, οι Σωκράτης Τσολακίδης και Χρήστος Δήμος. Ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2003 έδειξε να προσαρμόζεται σχεδόν αμέσως στο τιμόνι του Skoda Fabia R5 και να είναι κοντά στους κορυφαίους συνδυασμούς από το εξωτερικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι με εξαίρεση τους προαναφερθέντες, ήταν μακράν ταχύτερος από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες με αντίστοιχο αυτοκίνητο, ενώ στο πρώτο πέρασμα από τη Γραβιά «έγραψε» τον τρίτο χρόνο στη γενική κατάταξη! Ο Σωκράτης διαθέτει την ταχύτητα και σήμερα έδειξε και μία διαφορετική πτυχή του ταλέντου του, επιδεικνύοντας ωριμότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο δεύτερο loop μπορεί να βελτίωσε τους χρόνους του, αλλά χωρίς να πάρει ρίσκα και να υπερβάλλει. Με την αισιοδοξία και το πείσμα να είναι ένα από τα στοιχεία του χαρακτήρα του, θεωρούμε ότι αύριο δε θα περιοριστεί σε ρόλο κομπάρσου, αλλά θα προσπαθήσει να πρωταγωνιστήσει και να βελτιώσει τις επιδόσεις του.


Την πρώτη εξάδα συμπληρώνουν δύο Πρωταθλητές, και συγκεκριμένα της Τουρκίας και της Πολωνίας. Ο λόγος για τους Murat Bostanci και Grzegorz Grzyb, με Ford Fiesta R5 και Skoda Fabia R5 αντίστοιχα, με τον πρώτο να χάνει χρόνο από ένα κλαταρισμένο ελαστικό και ένα πρόβλημα στα φρένα, και τον δεύτερο να αντιμετωπίζει αντίστοιχα θέματα. Πίσω από τους προαναφερθέντες, ακολουθεί το έτερο ελληνικό πλήρωμα με αυτοκίνητο προδιαγραφών R5. Ο περσινός Πρωταθλητής Ελλάδος, ο Γιώργος Φιλιππίδης, ξεκίνησε μουδιασμένα στο πρώτο loop ειδικών στην πρώτη του με το Skoda Fabia R5. Με τον Λεωνίδα Μαχαίρα να τον καθοδηγεί από το δεξί του μπάκετ, έχασαν χρόνο όταν έπεσαν στη σκόνη του προπορευόμενου αυτοκινήτου στην πρώτη ε.δ., ενώ στην 3η είχαν μία… αναίμακτη τούμπα, αφού το Fabia προσγειώθηκε με τους τροχούς στο έδαφος. Στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές βελτίωσαν αισθητά τις επιδόσεις τους μειώνοντας την ψαλίδα από τον Σωκράτη Τσολακίδη. Ο Γιώργος ήδη αισθάνεται πιο άνετα με το Fabia και σκοπεύει στις αυριανές ειδικές να οδηγήσει πιο γρήγορα. Αυτό που πρέπει να προσπαθήσει είναι να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις και στον τρόπο οδήγησης αυτών των αυτοκινήτων, οδηγώντας με καθαρές γραμμές και χωρίς περιττή πλαγιολίσθηση. Κάτι που αν καταφέρει, θα βελτιώσει κατά πολύ τις επιδόσεις του.

Πίσω από τον Γιώργο Φιλιππίδη ακολουθεί ο νεαρός Αλέξανδρος Τσουλόφτας από την Κύπρο, που αρχικά οδήγησε γρήγορα με το Citroen DS3 R5, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε σταθερό ρυθμό σε μία περίοδο προσαρμογής για τον ίδιο στο νέο του αυτοκίνητο, αλλά και με το συνοδηγό του, Dennis Giraudet, με τον οποίο συνεργάζεται για πρώτη φορά. Ένα ακόμα ελληνικό πλήρωμα, του οποίου οι επιδόσεις ήταν εξαιρετικές στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, ήταν αυτό των Χαλκιά-Μαχαίρα! Οι νικητές των δύο πρώτων γύρων του Κυπέλλου Χώματος, προσαρμόστηκαν άμεσα στο τιμόνι του Lancer EVO X και ήταν από την αρχή το ταχύτερο πλήρωμα με αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν στο πλαίσιο του ERC. Βέβαια, η ατυχία τους χτύπησε την πόρτα στις δύο τελευταίες ειδικές, όπου αγωνίστηκαν με κομμένο ημιαξόνιο. Γεγονός που δεν τους στοίχισε τόσο σε επίπεδο ERC, όσο στο Ελληνικό Πρωτάθλημα.

Βλέπετε, κάθε ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις προσμετρά ξεχωριστά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με το πρώτο σκέλος να σηματοδοτεί το τρίτο γύρο του θεσμού. Οι  Τσολακίδης-Δήμος έχουν ήδη εξασφαλίσει τους βαθμούς του πρώτου, ενώ οι Φιλιππίδης-Μαχαίρας της δεύτερης θέσης. Οι Τσουλόφτας-Giraudet μπορεί να είναι πρακτικά 3οι στην κατάταξη, αλλά με δεδομένο το γεγονός ότι δε βαθμολογούνται στο ελληνικό Πρωτάθλημα, οι βαθμοί του 3ου καταλήγουν στους Μπαντούνα-Σούκουλη με το Mitsubishi Lancer EVO VI. Οι τελευταίοι ακολούθησαν σταθερό ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και μάλιστα κοντά στα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5. Κάτι που κατάφεραν με επιτυχία. Πιο πίσω συναντάμε τους Αλυγιζάκη-Χατζηδάκη με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Το κρητικό πλήρωμα κινήθηκε γρήγορα από το πρωί, ακολουθώντας το ρυθμό των Χαλκιά-Κόντου, παραμένοντας σε κοντινή απόσταση και εκμεταλλευόμενο το πρόβλημα του Θέμη στις τελευταίες δύο ε.δ. πλασαρίστηκε μπροστά τους στο τέλος του αγώνα.

Στην κατηγορία F2, οι Μποζιονέλος-Παναρίτης με το Ford Escort RS2000 κατάφεραν για ακόμα μία φορά να συνδυάσουν θέαμα και ουσία. Ξεσηκώνοντας τους θεατές με τα περάσματά τους, επικράτησαν επί των Μελένιου-Μπασιούκα με το Renault Clio R3 που ακολούθησαν στη 2η θέση. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Καρέλλης-Παναγιωτούνης στην πρώτη τους με το Peugeot 208 R2, οι οποίοι έχασαν πολύτιμο χρόνο στην πρώτη ειδική, όταν, μετά από ένα κλατάρισμα, έπεσαν στη σκόνη του προπορευόμενου αυτοκινήτου, χάνοντας σημαντικό χρόνο που δεν κατάφεραν να καλύψουν στη συνέχεια. Πάντως, οι χρόνοι τους ήταν άκρως ανταγωνιστικοί απέναντι στα Ford Fiesta R2 της τουρκικής ομάδας Castrol! Μεγάλοι άτυχοι ήταν οι Λευκαδίτης-Τσαούσογλου με το Peugeot 206, οι οποίοι και εγκατέλειψαν μετά από έξοδο και ενώ προηγούνταν στην κατηγορία F2, αλλά αναμένεται να επανεκκινήσουν αύριο.

Τέλος, η πρώτη ημέρα του Seajets Ράλλυ Ακρόπολις και μόνο, προσμετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων. Νικητής του αγώνα αναδείχθηκε ο Παναγιώτης Παραδείσης με τον Κώστα Ποιμενίδη, με το Ford Escort RS2000. Ο πλέον άτυχος ήταν ο πατέρας του Παναγιώτη, Γιώργος Παραδείσης, που μαζί με τον Μιχάλη Φράγκου και έχοντας ολοκληρώσει τις ειδικές στη δεύτερη θέση, είδαν το δικό τους Ford Escort RS2000 να παραδίδει το πνεύμα στην απλή διαδρομή για τον τερματισμό, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να ανέβουν 2οι οι Μανδρούκας-Τσάδαρης με την Porsche 911. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Παραπέρας-Τσιγκόπουλος με την Toyota Celica.

Κάπως έτσι εξελίχθηκε η πρώτη ημέρα του εθνικού μας αγώνα, με τη δεύτερη να αναμένεται με ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς, εκτός από το γεγονός ότι περιλαμβάνει περισσότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα (περίπου 127 χλμ.) ο καιρός αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές στο σέρβις παρκ της Λαμίας βρέχει και οι πρόβλεψη του μετεωρολογικού δελτίου «δίνει» επιπλέον έντονες βροχοπτώσεις. Στοιχείο που θα αλλάξει άρδην τις ισορροπίες στον αγώνα._Π.Τ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ