top icon
Αγώνες

Η Skoda Motorsport στην Ελλάδα!

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, η Skoda Motorsport βρίσκεται στην χώρα μας με στόχο την εξέλιξη του νέου Skoda Fabia R5 στις χωμάτινες επιφάνειες.

Πριν από μερικές εβδομάδες, το νέο Skoda Fabia R5 έκανε το ντεμπούτο του στις ειδικές διαδρομές, και συγκεκριμένα στο Ράλλυ Sumava Klatovy της Τσεχίας, με τον Jan Kopecky στα πηδάλια. Ο Τσέχος οδηγός και το νέο όπλο της Skoda αποδείχθηκαν ο κορυφαίος συνδυασμός του αγώνα, κερδίζοντας τις 11 από τις 12 ε.δ. και φυσικά τον αγώνα. Όμως, το τσέχικο εργοστάσιο συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό την εξέλιξη του νεόυ Fabia R5 και για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ταξίδεψε στη χώρα μας για να δοκιμάσει την αντοχή του αυτοκινήτου στα σκληρά ελληνικά χώματα. Εμείς, βρεθήκαμε στην παλιά ακροπολική ειδική Καρρούτες και παρακολούθησαμε την διαδικασία, ενώ είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με το τελευταίο “μεταγραφικό απόκτημα” της Skoda Motorsport, τον νεαρό και πρώην Πρωταθλητή του JWRC, Pontus Tidemand.

Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας οι Τσέχοι μηχανικοί αναλώθηκαν στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Όπως μας ανέφεραν χαρακτηριστικά, το νέο Fabia R5 είναι άκρως ανταγωνιστικό στην άσφαλτο και αυτό αποδεικνύεται από τις επιδόσεις του Jan Kopecky στο Ράλλυ Sumava Klatovy, αν και όπως μας ανέφεραν αυτό ήταν που ήξεραν και περίμεναν! Στο χώμα όμως, το αυτοκίνητο χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμα, ειδικότερα εν όψει και της επίσημης πρώτης του στο WRC, στο Ράλλυ Πορτογαλίας στο τέλος του μήνα. Εκεί, εκτός από τον Esappeka Lappi που θα ακολουθήσει όλο το WRC2, θα δούμε και τον Pontus Tidemand. Με τον 24χρονο ταλαντούχο Σουηδό, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε σε ένα από τα διαλλείματα που έκανε, πριν επιστρέψει και πάλι στο Fabia R5, μιλώντας για το σήμερα, αλλά και το αύριο.

Pontus, τι ακριβώς δοκιμάζετε στην Ελλάδα;

Ουσιαστικά, κάνουμε κάποιες δοκιμές και ρυθμίσεις σε ανάρτηση και διαφορικά, ενώ δοκιμάζουμε και ελαστικά με διαφορετικές γόμες. Δεν έχει απόλυτη σχέση η δοκιμή με την Πορτογαλία, αφού τα χώματα είναι διαφορετικά. Βέβαια, παραμένει ένα γενικό τεστ και σίγουρα θα αποκομίσουμε και κάποιες πληροφορίες για την Πορτογαλία.

Σε τι επίπεδο βρίσκεται αυτή τη στιγμή το Fabia R5;

Θεωρώ ότι στην άσφαλτο είναι άκρως ανταγωνιστικό και αυτό αποδεικνύεται από τις επιδόσεις του Jan Kopecky στην Τσεχία πριν από μερικές εβδομάδες. Αλλά αυτό είναι κάτι που ξέραμε και περιμέναμε. Στο χώμα, όμως, θεωρώ ότι ακόμα θέλουμε δουλειά, αναφορικά με το στήσιμο του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας πάντως είναι εντυπωσιακά ισχυρός.

Πριν από μερικές εβδομάδες σημείωσες την πρώτη σου νίκη στο Πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού στο Ράλλυ Whangarei στη Νέα Ζηλανδία. Πως ήταν ο αγώνας;

Πραγματικά ήταν φανταστικός αγώνας! Μπορώ να πω ότι ήταν από τα καλύτερα χώματα που έχει οδηγήσει. Είναι αρκετά γρήγορος, ενώ έχει πολλές στροφές με μεγάλη κλίση, και γενικά απόλαυσα τον συγκεκριμένο αγώνα!

Πως είδες το επίπεδο του συναγωνισμού;

Θα μπορούσα να πω ότι είναι αρκετά υψηλό. Κάποιοι οδηγοί πάνε πολύ γρήγορα! Εγώ αισθάνθηκα πολύ άνετα με το αυτοκίνητο και τα ελαστικά από την αρχή και μπορούσα να πιέσω, με αποτέλεσμα να κερδίσουμε τις 13 από τις 14 ειδικές του αγώνα. Πιστεύω ότι κάναμε μία καλή αρχή στη συνεργασία μας με την Skoda.

Ο στόχος είναι ξεκάθαρα ο τίτλος;

Σίγουρα! Αυτός είναι ο στόχος μας, όπως και να κατακτήσουμε τον τίτλο Ομάδων που είναι σημαντικός για την Skoda.

Εκτός από το Πρωτάθλημα Ασίας-Ειρηνικού, θα σε δούμε και σε κάποιους αγώνες του WRC2. Έχοντας δηλώσει πρόσφατα ότι στόχος σου είναι το 2017 να βρεθείς σε ένα εργοστασιακό μπάκετ, ποια θα είναι η προσέγγιση σου;

Ναι, θα λάβουμε μέρος σε κάποιους αγώνες του WRC2, αρχής γενομένης από την Πορτογαλία. Αυτό που θέλουμε είναι να συνδυάσουμε τις καλές επιδόσεις με την αποκόμιση εμπειριών. Φέτος, λοιπόν, θέλουμε να τερματίσουμε στους αγώνες που θα συμμετάσχουμε και να αποκτήσουμε εμπειρία. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς.

Έχοντας οδηγήσει τόσο το Fabia R5, όσο και το S2000, ποιο είναι ταχύτερο;

Δεν μπορώ να πω πόσο ταχύτερο είναι το R5. Σίγουρα με το τούρμπο έχει περισσότερη δύναμη και ροπή, ενώ αλλάζει σημαντικά και ο τρόπος οδήγησης. Νομίζω ότι όταν το R5 είναι απόλυτα έτοιμο θα είναι πιο γρήγορο. Δεδομένο είναι το γεγονός πως είναι πιο εύκολο στην οδήγηση. Ίσως κάποιοι που έχουν συνηθίσει τον τρόπο οδήγησης ενός S2000 να το βρουν λίγο περίεργο στην αρχή, αλλά στο τέλος της ημέρας παραμένει ένα αυτοκίνητο, με τέσσερις τροχούς και ένα τιμόνι. Δεν έχει και τόση σημασία!

Αυτό μπορείς να το πεις εσύ που έχεις οδηγήσει αυτοκίνητα προδιαγραφών R5, S2000, WRC, αλλά και Rallycross! Πόσο ισχυρά και δύσκολα είναι αυτά τα “τέρατα” των 600 ίππων;

Ναι, η αλήθεια είναι πως ένα από τα ισχυρά μου χαρακτηριστικά είναι πως μπορώ να μπω σε ένα αυτοκίνητο και να οδηγήσω γρήγορα από την αρχή! Τώρα αναφορικά με τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rallycross, αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι πρόκειται για τελείως διαφορετικές αγωνιστικές κατασκευές. Είναι κατασκευασμένα για έναν συγκεκριμένο τρόπο οδήγησης, ενώ εκπληκτικά είναι τα ελαστικά που χρησιμοποιούν. Αυτά συνεισφέρουν τόσο στην εντυπωσιακή εκκίνηση, όσο και στο γεγονός ότι έχεις πρόσφυση ενώ πλαγιολισθαίνεις. Από εκεί και πέρα, δεν είναι τόσο δύσκολο να μπεις και να τα οδηγήσεις. Τώρα αν πρέπει να κάνεις τον απόλυτο χρόνο είναι μία τελείως διαφορετική ιστορία! Στην οδήγηση, όμως, είναι σίγουρα διασκεδαστικό.

Ο πατέρας σου ήταν οδηγός Rallycross, και ο πατριός σου σήμερα (Henning Solberg) οδηγός Ράλλυ. Με ποιανού τη μεριά είσαι;

Είμαι με την πλευρά των Ράλλυ! Αυτό δεν χωράει συζήτηση! Προτιμώ ένα Rallycar σε μία ειδική διαδρομή, παρά ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών Rallycross σε μία πίστα._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ