top icon
Αγώνες

Οι πρώτες αντιδράσεις

H FIA επισημοποίησε τις αλλαγές που θα διέπουν την κορυφαία κατηγορία του WRC από το 2017 και έχει ενδιαφέρον να δούμε τις πρώτες αντιδράσεις ανθρώπων του χώρου.

Όπως αναμενόταν, η συνεδρίαση της επιτροπής Ράλλυ της FIA επισημοποίησε την κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί αναφορικά με τους τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC από το 2017 και έπειτα. Αυτοί αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τόσο την εικόνα, όσο και τις επιδόσεις των αυτοκινήτων προς ικανοποίηση οδηγών, αλλά και θεατών, αφού το θέαμα αναμένεται να είναι σαφώς πιο εντυπωσιακό. Οι κινητήρες θα έχουν αυξημένη ισχύ και θα αγγίζουν τους 380 ίππους, την ώρα που το στόμιο του τούρμπο θα αυξηθεί στα 36 χλστ., την ώρα που η μέγιστη τιμή υπερπλήρωσης του τούρμπο θα είναι τα 2,5 bar. Παράλληλα, στην βελτίωση των επιδόσεων θα συμβάλλει και η μείωση του βάρους, αφού το ελάχιστο επιτρεπόμενο θα είναι κατά 25 κιλά χαμηλότερο. Όπως αναμενόταν, αλλαγές θα υπάρχουν και στο σύστημα μετάδοσης, με το κεντρικό διαφορικό να είναι ενεργό, όπως ίσχυε μέχρι και το 2010. Οι μεγαλύτερες αλλαγές, όμως, θα έχουν να κάνουν με το αμάξωμα των αυτοκινήτων και τα αεροδυναμικά βοήθηματα, όπου οι ελευθερίες θα είναι μεγαλύτερες και αναμένεται να αλλάξει δραματικά την εικόνα των WRCars. Το μέγιστο πλάτος θα αγγίζει τα 1.875 χλστ., ενώ θα υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία τόσο στη σχεδίαση των εμπρός, πίσω προφυλακτήρων, του πρόβολου, αλλά θα επιτρέπεται η χρήση μεγαλύτερης αεροτομής στο πίσω μέρος.

Πολλοί λένε, ότι με αυτό τον τρόπο τα αυτοκίνητα θα θυμίζουν τα “τέρατα” του Group B, και για αυτόν ακριβώς το λόγο οι περισσότεροι από τους εμπλεκόμενους στο σπορ εκφράζονται ανοικτά υπέρ των νέων τεχνικών κανονισμών, θεωρώντας ότι είναι ένα βήμα μπροστά για τον θεσμό. Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι είπαν σχετικά με τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2017 στην κορυφαία κατηγορία του WRC.

Sebastien Ogier: “Θεωρώ ότι οι αλλαγές αναφορικά με τη βελτίωση των επιδόσεων και τη σχεδίαση των αυτοκινήτων αποτελούν πολύ καλά νέα! Οι οδηγοί αυτό που θέλουμε πάντα είναι περισσότερη δύναμη! Παράλληλα, οι μεγαλύτερες ελευθερίες στα αεροδυναμικά βοηθήματα θα μας προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση και μεγαλύτερη ταχύτητα στις στροφές. Και αυτό θα έχει αντίκτυπο στο θέαμα στις ειδικές διαδρομές, που σίγουρα θα είναι πιο εντυπωσιακό για τον κόσμο. Επίσης, εντυπωσιακή και επιθετική θα είναι η εμφάνιση τους!”

Yves Matton (Επικεφαλής Citroen Racing): “Σίγουρα είμαστε ενθουσιασμένοι με τα αυτοκίνητα του θεσμού από το 2017 και έπειτα. Ακόμα δεν μπορώ να πω με σιγουριά αν θα είμαστε εμείς εδώ, αλλά σίγουρα θα είναι εντυπωσιακά! Θεωρούμε ότι αυτό ήταν ένα σημαντικό βήμα, αφού τα αυτοκίνητα θα είναι πιο ελκυστικά αλλά θα παραμένουν κοντά στα μοντέλα παραγωγής.”

Michel Nandan (Επικεφαλής Hyundai WRT): “Ένα θετικό στοιχείο τα τελευταία χρόνια στο WRC ήταν η σταθερότητα που χαρακτήριζε τους κανονισμούς, βοηθώντας εταιρίες όπως η Hyundai να εμπλακούν. Και αυτό ήταν καλό για το σπορ. Στο ίδιο, είναι σημαντικό ότι οι νέοι κανονισμοί για το 2017 είναι σε αντίστοιχο πνεύμα. Θα έχουμε περισσότερες ελευθερίες, για παράδειγμα στον τομέα της ανάρτησης. Την ίδια ώρα, τα αυτοκίνητα θα έχουν περισσότερη δύναμη, θα είναι μεγαλύτερα και θα μοιάζουν πιο επιθετικά. Γενικά, είναι ένα θετικό βήμα προς τα εμπρός για το WRC, έτσι ώστε να περάσουμε σε μία νέα συναρπαστική και επιτυχημένη περίοδο.”

Malcolm Wilson (Επικεφαλής M-Sport WRT): “Οι νέοι κανονισμοί σηματοδοτούν μία νέα συναρπαστική εποχή για το WRC. Τα αυτοκίνητα του 2017 δεν θα είναι μόνο εντυπωσιακά σε όψη, αλλά και κατά πολύ ταχύτερα! Το όλο εγχείρημα μου θυμίζει την περίοδο του Gr.B! Αν αυτή η νέα συναρπαστική περίοδος, συνδυαστεί με τα υψηλά στάνταρ ασφαλείας της FIA, τότε θα έχουμε να κάνουμε με ένα μοναδικό νέο κεφαλαίο για το WRC. Επίσης, είναι σημαντικό και θετικό ότι όσο δραστικά διαφορετικά και αν μοιάζουν τα αυτοκίνητα, θα χρησιμοποιούμε πολλά κοινά μέρη από τα υπάρχοντα. Η ομάδα μας ανυπομονεί να ξεκινήσει τη δουλειά επάνω σε αυτό το νέο εγχείρημα”.

Oliver Ciesla (WRC Promoter): “Δεν είναι μυστικό ότι δουλέψαμε πολύ επάνω στους τεχνικούς κανονισμούς. Ακούσαμε προσεκτικά τους ανθρώπους των media, αλλά και τους θεατές που ακολουθούν το σπορ και ζητήσαμε την άποψη τους. Απλά, ανυπομονώ για τον πρώτο αγώνα του 2017!”

Jarmo Mahonen (FIA Rally Director): “Τα αυτοκίνητα του 2017 ήταν ένα εγχείρημα το οποίο χειριστήκαμε με προσοχή και συγκέντρωση και στο τέλος θεωρώ ότι αποζημιωθήκαμε για τις προσπάθειες μας. Δουλέψαμε όλοι μαζί επάνω σε κάθε τομέα, έτσι ώστε να παρουσιάσουμε αυτό που θέλει να δει ο κόσμος στις ειδικές διαδρομές. Τα αυτοκίνητα θα έχουν ριζικά διαφορετική εικόνα και χαρακτήρα. Το να δεις αυτά τα αυτοκίνητα από κοντά θα είναι εμπειρία για όλους, και αυτό είναι που θέλουμε να πετύχουμε”._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ