top icon
Αγώνες

Ράλλυ Φινλανδίας: Επιτέλους δράση!

Μετά από σχεδόν ένα μήνα μακριά από τις… αγωνιστικές υποχρεώσεις, ο θίασος του WRC επιστρέφει στη δράση, και μάλιστα σε έναν από τους καλύτερους αγώνες του θεσμού. Το “Φινλανδικό Grand Prix”, όπως το αποκαλούν.

Ένας μήνας πέρασε από την τελευταία φορά που είδαμε παράσταση του θιάσου του WRC. Μετά από τις… πολυήμερες διακοπές, λοιπόν, έρχεται η επιστροφή στη δράση και μάλιστα με δύο αγώνες μέσα στον Αυγούστου. Η αρχή γίνεται το Σαββατοκύριακο που μας έρχεται με την τέλεση του 8ου γύρου του θεσμού που θα πραγματοποιηθεί στις μοναδικές ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Φινλανδίας. Για κάποιους, και μάλιστα τους περισσότερους, είναι ο κορυφαίος αγώνας του θεσμού, αποκαλώντας τον μάλιστα και ως το “Φινλανδικό Grand Prix”. Χωμάτινες ε.δ., με επιφάνειες που θυμίζουν περισσότερο άσφαλτο, μεγάλος πλάτος του δρόμου, πατημένα κομμάτια με τριψήφιο αριθμό μέσης ωριαίας ταχύτητας και κερασάκι στην τούρτα; Τα άλματα. Σε γενικές γραμμές, η χαρά του οδηγού! Παραδοσιακά, επίκεντρο του αγώνα αποτελεί η πόλη της Jyvaskyla προσελκύοντας κάθε χρόνο χιλιάδες θεατές. Δεν είναι τυχαίο, ότι θεωρείται ένας από τους πλέον δύσκολους αγώνες του WRC, με αποτέλεσμα μαζί με το Ράλλυ της Σουηδίας να αποτελεί έναν αγώνα που οι Σκανδιναβοί έχουν πάντα τον πρώτο λόγο.

Φέτος, ο αγώνας θα έχει και πάλι τριήμερη διάρκεια, σε αντίθεση με πέρσι που η δράση διήρκεσε δύο. Βέβαια, θα ξεκινήσει την Πέμπτη 1 Αυγούστου και θα ολοκληρωθεί το Σάββατο 3 του μηνός. Αυτό σημαίνει ότι η κατατακτήρια ειδική θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη το πρωί. Την πρώτη ημέρα, ο αγώνας πηγαίνει νότια προς το Lahti, περιλαμβάνοντας ειδικές όπως η Toritti και η Himos που έχουν να εμφανιστούν για πρώτη φορά από τη δεκαετία του ’80. Η Παρασκευή είναι η μεγαλύτερη σε μήκος ημέρα του αγώνα και περιλαμβάνει 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα, σε ειδικές γνωστές από το 2012, με μοναδική διαφορά ότι οι ε.δ. Jukojarvi και Lankamaa θα πραγματοποιηθούν με αντίθετη φορά. Η τελευταία ημέρα είναι αυτό που ονομάζουμε “κλασσικός φινλανδικός αγώνας” περιλαμβάνοντας και την ξεχωριστή και πασίγνωστη ε.δ. Ouninpojha.

Έχοντας περάσει πλέον στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος, οι δύο επόμενοι αγώνες σε Φινλανδία και Γερμανία αναμένεται να καθορίσουν και μεγάλος μέρος της έκβασης στην υπόθεση τίτλος, τόσο για το Πρωτάθλημα των Οδηγών, όσο και των Κατασκευαστών. Ο Sebastien Ogier έχει ξεκάθαρο προβάδισμα και λογικά θα χάσει τον τίτλο μόνο με θαύμα. Αυτό που απομένει να δούμε είναι αν το θαύμα θα συμβεί. Και στις ε.δ. της Φινλανδίας είναι από τις περιπτώσεις που οι αντίπαλοι του μπορούν -έστω στα χαρτιά- να του κόψουν βαθμούς. Το ίδιο ισχύει και στη Γερμανία, αρκεί ο Dani Sordo να επιβεβαιώσει επιτέλους τον τίτλο που τον συνοδεύει ως μετρ της ασφάλτου. Σε κάθε περίπτωση, η καμπή που βρισκόμαστε είναι κρίσιμη για το θεσμό και μέσα στον Αύγουστο θα ξεκαθαρίσουν τα πάντα._Π.Τ.

VOLKSWAGEN MOTORSPORT

Για ακόμα έναν αγώνα, η VW θα ξεκινήσει ως το απόλυτο φαβορί για τη νίκη. O Sebastien Ogier μπορεί να μην έχει κερδίσει ποτέ στη Φινλανδία, αλλά να είστε σίγουροι ότι θα προσπαθήσει να το καταφέρει. Ο Γάλλος έχει πραγματοποιήσει μία σημαντική σειρά δοκιμών στις φινλανδικές ε.δ., είναι έτοιμος για την πρόκληση, ενώ ο συνοδηγός του Julien Ingrassia που είχε ένα ατύχημα με ποδήλατο και μέχρι την τελευταία στιγμή η παρουσία του δεν ήταν επιβεβαιωμένη, θα δώσει κανονικά το παρών στο δεξί του μπάκετ. Βέβαια, ο Ogier θα συναντήσει μεγαλύτερο ανταγωνισμό σε σχέση με τους περισσότερους αγώνες, και ιδιαίτερα μέσα από τις τάξεις της ομάδας του. Ο λόγος για τον Jari Matti Latvala, ο οποίος αναμφίβολα ξέρει τον τρόπο αλλά και τι απαιτείται για να κερδίσει τον αγώνα της πατρίδας του. Η γνώση των ε.δ. θα παίξει το ρόλο της, ενώ είναι δεδομένη η επιθυμία του να επαναλάβει την επιτυχία του 2010, όταν και είχε επικρατήσει με το Ford Focus RS WRC. Βέβαια, θα πρέπει να συνδυάσει την ταχύτητα με το να… μείνει επάνω στο δρόμο. Κάτι που πολλές φορές δεν καταφέρνει με επιτυχία. Το τρίτο Polo R WRC της Volkswagen Motorsport II, θα οδηγήσει και πάλι ο Andreas Mikkelsen. Ο νεαρός Νορβηγός έχει την ταχύτητα, αλλά και την εμπειρία από αγώνες του είδους, και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τους χρόνους συγκριτικά με άλλους “πιτσιρικάδες” που θα εκκινήσουν στον αγώνα. Πάντως, έχει τα φόντα να διεκδικήσει μία θέση στη πεντάδα!

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Σημείο μηδέν για τη Citroen, και συγκεκριμένα τον Mikko Hirvonen. Η γαλλική ομάδα είναι σκιά του εαυτού της όποτε απουσίασε ο Loeb, και ακόμα προσπαθεί να βρει τον ηγέτη που θα την οδηγήσει στην επόμενη μέρα. Ο Φινλανδός οδηγός, δεν έχει καμία σχέση με τον οδηγό που θυμόμασταν τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς να δείχνει ικανός να συναγωνιστεί τους οδηγούς της Volkswagen, αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις τους νεαρούς της Ford. Με δεδομένο το γεγονός ότι η θέση του στην ομάδα τη νέα χρονιά δεν είναι εξασφαλισμένη, στον αγώνα της πατρίδας του πρέπει να αντιστρέψει το βαρύ για τον ίδιο κλίμα. Κάτι που μόνο εύκολο δεν είναι. Κάτι αντίστοιχο περιμένουν οι περισσότεροι και από τον Dani Sordo, ο οποίος με εξαίρεση το Ράλλυ Μόντε Κάρλο στην αρχή της χρονιάς, αλλά και το δικό μας Ακρόπολις λόγω συγκυριών, σε καμία περίπτωση δεν έχει δικαιώσει όσους πιστεύουν στο ταλέντο του. Σίγουρα, στη Φινλανδία κανείς δεν θα έχει μεγάλες απαιτήσεις από τον Ισπανό, αλλά σίγουρα στη Γερμανία το βάρος στους ώμους του θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερο. Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει και η παρουσία του Kris Meeke στο τιμόνι του DS3 WRC του Khalid Al Qassimi. Με τον οδηγό από το Άbu Dhabi να μην εκκινεί στον αγώνα λόγω υποχρεώσεων, ο Βρετανός θα πάρει τη θέση του, με στόχο να αποδείξει ότι αξίζει μία θέση στο WRC. Ο Meeke είναι ένα από τα ονόματα που παίζουν για τη Citroen τη νέα χρονιά, και σίγουρα στις φινλανδικές ειδικές θέλει να αποδείξει ότι δικαιούται μία ευκαιρία. Αν είναι ταχύτερος από τον Sordo, ίσως και να την έχει.

QATAR M-SPORT WRT

Στο στρατόπεδο της M-Sport επικρατεί μία γενικότερη ηρεμία και ικανοποίηση. Καμία σχέση με τη Citroen! Οι νεαροί οδηγοί της ομάδας του Malcolm Wilson αποδίδουν και φέρνουν αποτελέσματα, με τον Thierry Neuville να κλέβει τις εντυπώσεις με τους συνεχόμενους τερματισμούς του στο βάθρο, γεγονός που τον έχει φέρει στην 3η θέση της βαθμολογίας! Στη Φινλανδία θα είναι δύσκολο να ανέβει και πάλι στο πόντιουμ, αφού ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος, ενώ και η εμπειρία του δεν είναι αντίστοιχη με αυτή των αντιπάλων του. Πάντως, εκεί που περιμένουμε με ανυπομονησία τις επιδόσεις του, είναι στη Γερμανία, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο νεαρός Βέλγος διακρίνεται για τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, και όχι στο χώμα! Από εκεί και πέρα, οι Mads Ostberg και Evgeny Novikov αναμφίβολα διαθέτουν την ταχύτητα να διεκδικήσουν το κάτι παραπάνω στον συγκεκριμένο αγώνα. Όμως, αμφότεροι έχουν το ίδιο πρόβλημα. Στην προσπάθεια τους και στους ρυθμούς που κινούνται για να κάνουν χρόνους εφάμιλλους με αυτούς των οδηγών της VW, συχνά προκαλούν μηχανικά προβλήματα, ή πιο απλά καταλήγουν εκτός δρόμου. Αν συνδυάσουν την ταχύτητα με την αξιοπιστία, θα μπορέσουν να διεκδικήσουν μία θέση στο βάθρο. Τέλος, ενδιαφέρον θα έχει και η παρουσία του δοκιμαστή της Hyundai, Juho Hanninen, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Nasser Al Attiyah, που θα λάβει μέρος στον αγώνα λόγω υποχρεώσεων. Ο Φινλανδός παραδοσιακά είναι ταχύτατος στον αγώνα της πατρίδας του, και αν το Fiesta του είναι ίδιο με αυτό των “πρώτων” οδηγών, τότε είναι ικανός να αποτελέσει αυτό που λέμε ευχάριστη έκπληξη!

ΤΗΕ BEST OF THE REST

Από εκεί και πέρα, στον αγώνα θα εκκινήσουν και μία σειρά από ιδιωτικές συμμετοχές με WRCars, που θα συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον μας. Πέρα από το συνήθη ύποπτο, Martin Prokop, που θα λάβει μέρος και πάλι με το Ford Fiesta WRC της ιδιωτικής του ομάδας, δύο ταλαντούχοι Φινλανδοί αναμένεται να προσπαθήσουν να ξεχωρίσουν. Ο λόγος για τους Jarkκo Nikara και Riku Tahko, αμφότεροι με Mini JCW WRC. Ο πρώτος, μάλιστα, θα οδηγήσει το αυτοκίνητο της Prodrive, το οποίο και αποτελεί την 3η εξέλιξη του 01Α. Παράλληλα, ο Nikara είναι και από τα ταλέντα της τελευταίας γενιάς που σε κάθε εμφάνιση του καταφέρνει και ξεχωρίζει, χωρίς όμως να έχει καταφέρει εδώ και δύο χρόνια να βρει χορηγούς και χρήματα για να πραγματοποιήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα. Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τον Per Gunnar Andersson, ο οποίος θα λάβει μέρος με ακόμα ένα Ford Fiesta WRC, στην προσπάθεια του να πραγματοποιήσει μία επίδειξη των δυνατοτήτων του, έτσι ώστε να διεκδικήσει και αυτός με τη σειρά του στο μέλλον μία θέση στο WRC. Βλέπετε, οι επιδόσεις κάποιων οδηγών, σε συνδυασμό με την παρουσία της Hyundai τη νέα χρονιά, έχει ανοίξει σε πολλούς την όρεξη για μία θέση σε μία ομάδα τη νέα χρονιά.

SECOND CLASS

Μόνο κατ’ ευφημισμόν! Η κατηγορία του WRC2, αναμένεται στη Φινλανδία να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από κάθε άλλη φορά, αφού οι συμμετοχές δεν είναι μόνο περισσότερες, αλλά σαφώς ποιοτικότερες, από κάθε άλλη φορά. Τουλάχιστον οκτώ(!) πληρώματα έχουν όλες τις προϋποθέσεις να κερδίσουν, ή έστω να μονομαχήσουν για μία θέση στο βάθρο. Πρώτος και καλύτερος εκ αυτών; Ο Φινλανδός Essapeka Lappi. Ο νεαρός Φινλανδός είναι ότι πιο “καυτό” υπάρχει στο θεσμό αυτή τη στιγμή, όντας για κάποιους ο επόμενος της “Μεγάλης των Φινλανδών Σχολής”. Στον αγώνα της πατρίδας του είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει τη νίκη, έστω και αν οδηγεί ένα υποδεέστερο Skoda Fabia S2000. Και λέμε υποδεέστερο, διότι στον αγώνα θα δούμε μία σειρά από Fiesta R5 (στην πρώτη τους εμφάνιση στο θεσμό), αλλά και RRC. Τέσσερα Fiesta R5 θα εκκινήσουν στο φινλανδικό Ράλλυ, με τον Jari Ketomaa, τον Evjind Brynildsen, τον Elfyn Evans, και τον ταλαντούχο Karl Kruuda. Με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά προδιαγραφών RRC, θα ξεκινήσει και ο Yazeed Al Rajhi. Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει και η παρουσία του Hayden Paddon με Ford Fiesta, αλλά προδιαγραφών S2000, όπως και του Robert Kubica με το DS3 RRC. Ο Πολωνός, που έχει κερδίσει στους δύο τελευταίους αγώνες του WRC2 σε Ελλάδα και Σαρδηνία, είναι δεδομένο ότι και σε αυτή την περίπτωση θα προσπαθήσει να διεκδικήσει τη νίκη, αν και η ιδιαιτερότητες που χαρακτηρίζουν το Φινλανδίας, είναι πιθανό να τον δυσκολέψουν. Σε περίπτωση νίκης, πάντως, μπαίνει για τα καλά στη διεκδίκηση του τίτλου.

Τέλος, η φινλανδική οργανωτική επιτροπή επιφυλάσσει μία σειρά από εκπλήξεις για όσους βρεθούν στην διάσημη σούπερ ειδική του Killeri. Συγκεκριμένα, τα φώτα θα πέσουν επάνω στον τέσσερις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή του WRC , Φινλανδό Tommi Makkinen, ο οποίος και θα αγωνιστεί στην SSS πριν από τα WRCars, οδηγώντας το Mitsubishi Lancer EVO III Gr.A. Παράλληλα, πριν την έναρξη της σούπερ ειδικής του φινλανδικού Ράλλυ, θα πραγματοποιηθεί αγώνας με crosskart, ανάμεσα σε εθνικές ομάδες των χωρών της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Φινλανδίας. Μάλιστα, από αυτή την αναμέτρηση δεν θα λείψουν και δύο μεγάλα αστέρια του WRC. Συγκεκριμένα, με τη Φινλανδία θα αγωνιστεί ο δύο φορές Πρωταθλητής Marcus Gronholm και ο εννιά φορές Πρωταθλητής συνοδηγός του Sebastien Loeb, Daniel Elena._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ