top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μεξικό: Gravel for breakfast!

Ο θίασος του WRC μεταφέρεται στο Μεξικό για την πρώτη χωμάτινη αναμέτρηση της χρονιάς, σε έναν αγώνα που όλοι αναμένουν την τέλεση της μαραθώνιας ε.δ. των 80 χλμ.!

Μετά από δύο αγώνες σε διάφορες παραλλαγές χιονιού, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στο Μεξικό, για την πρώτη χωμάτινη αναμέτρηση της χρονιάς. Με δεδομένο το γεγονός ότι σε αυτού του είδους τις επιφάνειες διεξάγονται οι οκτώ από τους δεκατέσσερις αγώνες του Πρωταθλήματος, είναι λογικό ότι οι επιδόσεις των οδηγών σε αυτές θα κρίνουν και μεγάλο μέρος του τελικού αποτελέσματος στην κούρσα των τίτλων. Μάλιστα, ο αγώνας του Μεξικό είναι ο πρώτος από τους τέσσερις συνολικά που θα διεξαχθούν εκτός ευρωπαϊκής ηπείρου, αφού αμέσως μετά ο θίασος του WRC θα μεταφερθεί στην Αργεντινή, και αργότερα σε Κίνα και Αυστραλία.

Η φετινή εκδοχή του αγώνα δεν διαφέρει ιδιαίτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, διαθέτοντας όμως περισσότερο χαρακτήρα μαραθώνιου, με κάθε σκέλος να περιλαμβάνει μία ε.δ. μεγαλύτερη των 40 χλμ. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή τα πληρώματα θα κάνουν δύο περάσματα από την ε.δ. El Chocolate των 54.21 χλμ., το Σάββατο από την Otates των 42.62 χλμ., ενώ την Κυριακή θα πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη Guanajuato των 80(!) χιλιομέτρων! Η τελευταία, είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει στοWRC σύμφωνα με τους υπάρχοντος κανονισμούς του WRC και οι ταχύτεροι συνδυασμοί θα χρειαστούν σχεδόν πενήντα λεπτά για να καλύψουν τη διαδρομή! Μάλιστα, αυτή αναμένεται να κρίνει σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη του αγώνα, αφού εκτός από τις σημαντικές διαφορές που αναμένεται να δημιουργηθούν, απαιτεί και τελείως διαφορετική τακτική, ειδικά από τη στιγμή που στο εσωτερικό των αυτοκινήτων οι οδηγοί δεν έχουν ενημέρωση για ενδιάμεσους χρόνους.

Από εκεί και πέρα, παραδοσιακά το Ράλλυ του Μεξικό αποτελεί πρόκληση για τους οδηγούς και τους μηχανικούς, λόγω του υψόμετρου που διεξάγονται οι ειδικές διαδρομές. Με τις τελευταίες να φτάνουν μέχρι και τα 2.700 μέτρα, οι κινητήρες χάνουν σημαντικό μέρος της ισχύς τους λόγω της χαμηλής ατμοσφαιρικής πίεσης. Όμως, ένα ακόμα στοιχείο που επηρεάζει την εξέλιξη του αγώνα, είναι όπως σε κάθε χωμάτινο αγώνα η σειρά εκκίνησης. Τα αυτοκίνητα που εκκινούν μπροστά στις ειδικές διαδρομές, έχουν σημαντικό μειονέκτημα “καθαρίζοντας” το δρόμο για όσους ακολουθούν. Μάλιστα, φέτος υπάρχει μία σημαντική διαφοροποίηση στους κανονισμούς, που δεν ευνοούν σε καμία περίπτωση τους πρωτοπόρους στη βαθμολογία. Όπως και πέρσι, τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα τα πληρώματα εκκινούν σύμφωνα με τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Όμως, από φέτος όσοι επανεκκινούν τη δεύτερη και τρίτη μέρα του αγώνα υπό καθεστώς Rally2 δεν θα εκκινούν πρώτοι στις ειδικές (όπως πέρσι), αλλά μετά την πρώτη δεκάδα οδηγών! Αυτό σημαίνει ότι όποιος είναι επικεφαλής της βαθμολογίας (βλέπε Ogier) θα είναι πρώτος στις ειδικές και τις δύο ημέρες του αγώνα. Με δεδομένο το γεγονός ότι η Citroen δεν θα λάβει μέρος στον αγώνα, ας δούμε τι μπορούμε να περιμένουμε από τις VW, Hyundai και M-Sport στο Ράλλυ του Μεξικό._Π.Τ.

VW MOTORSPORT

Η γερμανική ομάδα, που μετράει πλέον έντεκα συνεχόμενες νίκες από πέρσι, ταξίδεψε στο Μεξικό με τρία Polo WRC προδιαγραφών 2015, για τους Ogier, Latvala και Mikkelsen. Όλοι τους, θα οδηγήσουν τα αυτοκίνητα με τα οποία συμμετείχαν στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, φυσικά με τις απαιτούμενες αλλαγές για τις χωμάτινες επιφάνειες των ε.δ. του Μεξικό. Ο αγώνας είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τον Sebastien Ogier, αφού συμπληρώνει 100 συμμετοχές στο WRC, και μάλιστα στο Ράλλυ που έκανε αισθητή την παρουσία του στον κόσμο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, επικρατώντας στην πρώτη του εμφάνιση στο πλαίσιο του JWRC οδηγώντας το Citroen C2 1600. Στο Μεξικό έχει εξαιρετική παράδοση μετρώντας τρεις νίκες, και σίγουρα φέτος θέλει να τις αυξήσει. Το ενδιαφέρον κομμάτι θα έχει να κάνει με την αντίδραση του στη σειρά εκκίνησης. Μοιάζει σίγουρο ότι θα έχει μειονέκτημα, αλλά ο Γάλλος Πρωταθλητής έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι μπορεί ανταπεξέλθει και στις πλέον αντίξοες συνθήκες. Παρόμοιο πρόβλημα θα αντιμετωπίσει και ο Andreas Mikkelsen, αφού θα εκκινεί πίσω από τον ομόσταυλο του. Κάτι που δεν ανησυχεί τον Jari Matti Latvala, που θα διαθέτει την καλύτερη σειρά εκκίνησης από όλους τους διεκδικητές της νίκης! Βλέπετε, μέχρι σήμερα έχει μηδενική συγκομιδή, με αποτέλεσμα να ξεκινάει ουσιαστικά πίσω από όλους. Θα εκμεταλλευθεί το συγκεκριμένο πλεονέκτημα; Άγνωστο, αφού κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος με τον ασταθή Φινλανδό.

HYUNDAI WRT

Τα τρία i20 WRC τελευταίας γενιάς με τα οποία οι Neuville, Sordo και Paddon συμμετείχαν στη Σουηδία, βρίσκονται ήδη στο Μεξικό για τους τρεις οδηγούς της κορεάτικης ομάδας. Τα μηχανικά προβλήματα που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια του σουηδικού αγώνα έχουν εντοπιστεί και σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Michele Nandan, έχουν λυθεί και δεν θα εμφανιστούν στο μέλλον. Αυτή τη φορά, βαθμούς για την εργοστασιακή ομάδα θα έχουν δικαίωμα συγκομιδής οι Neuville και Sordo, με τον Paddon να οδηγεί για λογαριασμό της δεύτερης ομάδας. Και οι τρεις οδηγοί διαθέτουν ταχύτητα και καλή παράδοση στο χώμα, με την Hyundai να στοχεύει ξεκάθαρα στο τρίτο συνεχόμενο πόντιουμ για φέτος.Μάλιστα, με δεδομένη τη μικρή συγκομιδή του Latvala έως σήμερα, η κορεάτικη ομάδα βρίσκεται στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών, όντας μόλις 5 βαθμούς πίσω από τη VW.

M-SPORT WRT

Τα Ford Fiesta WRC με τα οποία έλαβαν μέρος σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία θα εκκινήσουν τον αγώνα οι Mads Ostberg και Eric Camili. Παράλληλα, η M-Sport είναι υπεύθυνη και για τα Fiesta προδιαγραφών 2015 των Ott Tanak και Lorenzo Bertelli, με τον Εσθνό να αγωνίζεται με τα χρώματα, αλλά και τα ελαστικά της Dmack. Η ομάδα πραγματοποίησε για μία εβδομάδα σειρά δοκιμών στην Ισπανία, όπου όλοι οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να βρεθούν στο τιμόνι του Fiesta WRC. Μάλιστα, όπως διαπιστώθηκε από διάφορες φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, η M-Sport δοκίμασε και μία σειρά από μηχανικά μέρη που θα δούμε στη νέα γενιά των αυτοκινήτων WRC το νέο έτος, όπως έναν διαχύτη στο πίσω μέρος. Πίσω στο Μεξικό, ο Ostberg θα προσπαθήσει μετά τη Σουηδία να διεκδικήσει και πάλι μία θέση στο βάθρο, εκμεταλλευόμενος και την καλή παράδοση που έχει στο Μεξικό. Για όσους δεν θυμούνται, πέρσι ο Νορβηγός είχε τερματίσει δεύτερος με το DS3 WRC. Από την άλλη πλευρά, ο Camilli ακόμα δεν έχει δικαιώσει τον Malcolm Wilson για την πίστη στο πρόσωπο του. Κάτι που δύσκολα θα κάνει στο Μεξικό, αφού είναι η πρώτη του με το αυτοκίνητο στο χώμα. Πάντως, ο Γάλλος προχώρησε σε αλλαγή συνοδηγού, αφού τη θέση του Klinger θα πάρει από το Μεξικό και έπειτα ο πρώην συνοδηγός του Γάλλου, Benjamin Veillas.

ABU DHABI TOTAL WRT

Όπως αναμενόταν, η Citroen δεν θα ταξιδέψει στο Μεξικό. Η ομάδα έχει ανακοινώσει ότι θα λάβει μέρος σε επιλεκτικούς αγώνες φέτος, και μοιάζει δεδομένο ότι εκτός από το Μεξικό δεν θα εμφανιστεί ούτε στην Αργεντινή. Η επανεμφάνιση της αναμένεται στην Πορτογαλία, χωρίς φυσικά να είναι γνωστό με ποιους οδηγούς. Ο μοναδικός αγώνας που συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες να εμφανιστεί η γαλλική ομάδα είναι αυτός της Κίνας, αφού είναι δεδομένο το ενδιαφέρον της Citroen για τη συγκεκριμένη αγορά.

Ράλλυ Μεξικό

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 3 – 6 Μαρτίου

Επιφάνεια: Χώμα

Πρώτος αγώνας στο WRC: 2004

Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 11

Συν. Μήκος: 1.077,88 χλμ.

Ειδικές Διαδρομές: 21

Συν. Χλμ. Ειδικών: 399,71 χλμ.

Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 20η Guanajuato (80,00 χλμ.)

Μικρότερη Ε.Δ.: 1η Monster Street Stage GTO (1,09 χλμ.)

Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2015: 91,24 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)

Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2005 – 96,60 χλμ./ώρα Σόλμπεργκ-Μιλς (Subaru Impreza WRC '05)

Νίκες Οδηγών: Λεμπ 6, Οζιέ 3, Μάρτιν 1, Σόλμπεργκ 1

Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 6, VW 3, Ford 1, Subaru 1

Βάθρο 2015

1 Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)

2 Όστμπεργκ – Άντερσον (Citroen DS3 WRC)

3 Μίκελσεν-Φλοένε (VW Polo WRC)

Συμμετοχές

Συνολικά: 30

Εργοστασιακές: 10

WRC2:9

WRC3: 2

Ωράριο Αγώνα

Πέμπτη

Σέικνταουν: 09:00 πμ – 13:00 μμ

Εκκίνηση: Αλογκίντα (20:00)

Ε.Δ. + χλμ.: 3 + 5,69

Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 08:00 πμ – 18:20 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 7 + 145,15

Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 08:00 πμ – 20:45 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 9 + 152,41

Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 07:00 πμ – 14:30 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 2 + 96,47

Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: http://www.rallymexico.com

Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ