top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Εκ των έσω!

Για ακόμα μία χρονιά ταξιδέψαμε στη Γαλλία αρχές Ιανουαρίου με αφορμή το Ράλλυ Μόντε Κάρλο που παραδοσιακά αποτελεί τον εναρκτήριο αγώνα του θεσμού και σας μεταφέρουμε τι είδαμε, αλλά και το σημαντικότερο τι ακούσαμε.

Αναμονή τέλος για όλους εμάς τους “σκληροπυρηνικούς” φίλους του, αφού μετά από δύο μήνες ο ήχος των εξατμίσεων των WRCars ακούστηκε και πάλι στα βουνά, ενώ οι υπολογιστές πήραν φωτιά παρακολουθώντας ενδιάμεσους χρόνους και αποτελέσματα ειδικών διαδρομών. Εμείς από την πλευρά μας είχαμε την ευκαιρία και ταξιδέψαμε μέχρι την πόλη της Gap, και παρακολουθήσαμε τον θρυλικό αγώνα για πολλοστή φορά από κοντά. Βλέπετε, η αυλαία στο Μόντε είναι πάντα ξεχωριστή. Δεν είναι μόνο η μοναδική ατμόσφαιρα στις ε.δ., το θέαμα που εγγυώνται οι καιρικές συνθήκες, αλλά και το γεγονός ότι βλέπεις από κοντά τα αυτοκίνητα στα νέα τους χρώματα, τους οδηγούς στις νέες τους ομάδες με τις καινούργιες τους φόρμες, και ουσιαστικά είσαι παρών σε μία πραγματική γιορτή του σπορ.

Όπως εύκολα κατάλαβε κανείς που παρακολούθησε έστω και από μακριά τον αγώνα, όλα τα φώτα της δημοσιότητας και το ενδιαφέρον επικεντρώθηκαν επάνω στον Sebastien Loeb και την επιστροφή του στο DS3 WRC. Ο Γάλλος εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής εμφανίστηκε και πάλι στις ειδικές διαδρομές για μία και μοναδική εμφάνιση, συμβάλλοντας στην προώθηση του brand της DS, η οποία και γιορτάζει 60 χρόνια παρουσίας. Η παρουσία του ήταν αρκετή να προκαλέσει παροξυσμό στους Γάλλους, που πλημμύρισαν τις ειδικές διαδρομές για να τον δουν για ακόμα μία φορά, ενώ στο σέρβις παρκ η παρουσία του προκαλούσε φρενίτιδα ενθουσιασμού, αντίστοιχη με αυτή ενός ροκ σταρ. Δεν ήταν λίγες οι φορές που χρειάστηκε οι άνθρωποι της Citroen να τον φυγαδεύσουν(!), την ώρα που ο ίδιος προσπαθούσε να ικανοποιήσει όλους με ένα χαιρετισμό ή ένα αυτόγραφο.

Ο μικρόσωμος Γάλλος έδειχνε να απολαμβάνει την επιστροφή του στις ειδικές διαδρομές και το διέκρινε κανείς εύκολα από το χαμόγελο του. Τι μας έκανε εντύπωση; Η σχέση του με τον Sebastien Ogier! Όλος ο Τύπος (ηλεκτρονικός ή μη) είχε επικεντρώσει το ενδιαφέρον στη μεταξύ τους μάχη, προσπαθώντας να προκαλέσει ένα εχθρικό κλίμα ανάμεσα τους. Και όχι αδίκως αν αναλογιστούμε τι είχε συμβεί μεταξύ τους το 2011 στην Citroen και τη σχέση τους από εκεί και έπειτα. Όλα αυτά, όμως, όπως είδαμε ανήκουν στο παρελθόν, αφού όποτε βρίσκονταν στο ίδιο χώρο οι δύο Seb κάθονταν μαζί και αστειεύονταν. Βέβαια, αυτό άλλαξε στις ειδικές διαδρομές αργότερα, όταν και οι δυο τους για ακόμα μία φορά αντάλλαξαν πυροβολισμούς και διεκδίκησαν τη νίκη μέχρι εσχάτων.

Πριν περάσουμε στο αγωνιστικό μέρος, αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι αρκετά πριν βγουν τα πρώτα δημοσιεύματα αναφορικά με την επιστροφή της Toyota στο WRC, Φινλανδοί δημοσιογράφοι είχαν διαρρεύσει τη σχετική είδηση. Σε πηγαδάκια που δημιουργήθηκαν, οι Yves Matton και Jost Capito εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους που η ιαπωνική εταιρία θα επιστρέψει στο WRC. Η λογική και όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι η εμπλοκή τους θα ξεκινήσει από το 2017, αν και κάποιοι θεωρούν ότι θα προτιμήσουν να κάνουν επιλεκτικούς αγώνες το 2016 με το Yaris WRC για να προετοιμαστούν ακόμα καλύτερα. Κάτι που από την πλευρά μας το βρίσκουμε δύσκολο, αφού οι τεχνικοί κανονισμοί που θα διέπουν την κορυφαία κατηγορία από το 2017 θα είναι διαφορετικοί σε σχέση με τους υπάρχοντες. Βέβαια, το γεγονός ότι η Toyota ετοιμάζεται την Παρασκευή να ανακοινώσει και επίσημα την εμπλοκή της μέσω συνέντευξης τύπου, σημαίνει ότι αν και δεν έχουν γνωστοποιηθεί οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, σίγουρα έχουν συμφωνηθεί ανάμεσα σε FIA και Κατασκευαστές. Τέλος έντονη ήταν η παρουσιά και του ελληνικού στοιχείου στο Μόντε Κάρλο, αφού η συμμετοχή των Ιορδάνη Σερδερίδη, Νίκου Παυλίδη και Δημήτρη Δριβάκου έφερε αρκετούς συμπατριώτες μας στην Gap τις ημέρες του αγώνα. Δεν είναι τυχαίο ότι είδαμε ουκ ολίγες ελληνικές σημαίες στις ειδικές διαδρομές.

Αναφορικά με το αγωνιστικό μέρος, την ανάλυση μας μπορείτε να την διαβάσετε στο τεύχος Μαρτίου των 4ΤΡΟΧΩΝ. Από εκεί και πέρα, αν μας ρωτάτε να κάνουμε μία πρόβλεψη με όσα είδαμε και μάθαμε στο σέρβις παρκ της Gap τις ημέρες του αγώνα, αλλά και όσα παρακολουθήσαμε στις ειδικές διαδρομές, αυτό που μπορούμε με σιγουριά να σας πούμε, ότι με τον Sebastien Loeb στις πίστες του WTCC η VW μόνο με θαύμα θα χάσει και τον φετινό τίτλο Κατασκευαστών. Ένα τέτοιο σενάριο μοιάζει εξαιρετικά απίθανο, αφού διαθέτει το κορυφαίο με διαφορά δίδυμο οδηγών. Φυσικά στην εξίσωση μπαίνει και το Polo R WRC, αλλά όπως απέδειξε ο Loeb, όπως και ο Meeke από την στιγμή που επέστρεψε υπό καθεστώς Rally2, οι επιδόσεις του DS3 και των αυτοκινήτων γενικότερα, δεν είναι μεγάλες. Οι τεχνικοί κανονισμοί είναι διαμορφωμένοι με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μην επιτρέπονται οι μεγάλες ελευθερίες και φυσικά στο να ανοίξει πολύ η ψαλίδα μεταξύ των αυτοκινήτων. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, το πρόβλημα δεν είναι τα αυτοκίνητα, αλλά οι οδηγοί.

Αυτή τη στιγμή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχουμε τέσσερις διαφορετικές εταιρίες αυτοκινήτου. Με όποια μορφή εμπλοκής, δεν είναι αυτό το ζήτημα. Η ουσία είναι ότι δεν υπάρχουν οδηγοί-προσωπικότητες του παρελθόντος που θα εκτοξεύσουν το συναγωνισμό και αυτομάτως το ενδιαφέρον. Δεν είναι τυχαίο ότι την Πέμπτη το βράδυ, κατά τη διάρκεια της πρώτης ε.δ. του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, τόσο το επίσημο site του θεσμού, όσο και το WRC+, τέθηκαν για λίγη ώρα εκτός λειτουργίας λόγω του μεγάλου αριθμού επισκεπτών! Για ποιο λόγο; Φυσικά, γιατί όλοι περίμεναν την μάχη Loeb-Ogier. Αυτό προκάλεσε το τεράστιο ενδιαφέρον και αυτό είναι που λείπει από το θεσμό. Διότι με τα νούμερα τηλεθέασης και επισκεψιμότητας που είδαμε, αποδεικνύεται ότι το κοινό και η δυναμική υπάρχει. Ο συναγωνισμός και το ενδιαφέρον είναι που απουσιάζουν. Ακόμα και η Toyota να επιστρέψει στο θεσμό, αν το Yaris WRC δεν βρεθεί στα χέρια οδηγού ικανού να διεκδικήσει τη νίκη δεν θα έχει καμία σημασία να προστεθεί ακόμα ένας Κατασκευαστής στους ήδη υπάρχοντες. Και φυσιολογικά θα αναρωτιέστε πως θα γίνει αυτό! Μόνο επενδύοντας σε νεαρούς ταλαντούχους οδηγούς, δίνοντας τους την ευκαιρία να κάνουν δοκιμές, να αποκτήσουν αγωνιστικά χιλιόμετρα, εμπειρία και στόφα Πρωταθλητή. Και όχι δίνοντας το μπάκετ σε αυτόν που φέρνει και χρήματα μαζί ή έχει βρεθεί στο θεσμό σήμερα πληρώνοντας παλιότερα για να μπει στο χώρο. Και αυτό δεν μπορεί να το αλλάξει ούτε ο promoter, ούτε η FIA, αλλά μόνο οι Κατασκευαστές. Μέχρι τότε, δηλαδή τη στιγμή που οδηγοί όπως οι υποσχομένοι Esappeka Lappi, Stephane Lefebvre και Kevin Abbring πάρουν τις ευκαιρίες που πρέπει για να χτίσουν την εμπειρία τους και την ταχύτητα τους, θα δούμε τους κ.κ. Ogier και Latvala σε μία εσωτερική μάχη για το ποιος θα κατακτήσει τον τίτλο Οδηγών, με τον Γάλλο να είναι και φέτος το ακλόνητο φαβορί._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ