top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Η μάχη καλά κρατεί!

O Sebastien Ogier δείχνει ξανά το δρόμο, αλλά αισθανόμενος την ανάσα του Kris Meeke, την ώρα που ο Λάμπρος Αθανασούλας προσπαθεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του ιδιαίτερου αγώνα.

Η δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο είχε δύο πρωταγωνιστές, κάτι που σίγουρα ικανοποιεί τους περισσότερους. Πριν την έναρξη του αγώνα, ο Sebastien Ogier έμοιαζε -και παραμένει- το ακλόνητο φαβορί, και ελάχιστοι πίστευαν ότι θα μπορούσε κάποιος να το συναγωνιστεί στα ίσια. Απέναντι σε αυτήν πρόκληση απάντησε εχθές ο Kris Meeke, συνεχίζοντας μάλιστα και σήμερα να πιέζει τον τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Ο Βρετανός οδηγός, ήταν ταχύτατος και σήμερα με το Citroen DS3 WRC καταφέρνοντας να κερδίσει ειδικές, αλλά και να τεθεί επικεφαλής του αγώνα κατά τη διάρκεια της ημέρας, και μάλιστα δύο φορές! Ο Ogier, όμως, ήταν καταιγιστικός και στα δύο περάσματα από την ε.δ. Saint Bonnet, η οποία είναι και η γενέτειρα του, χτίζοντας έτσι στο τέλος της ημέρας μία διαφορά της τάξεως των 9 δευτερολέπτων. Ο Γάλλος ήταν τόσο γρήγορος στη συγκεκριμένη ε.δ., σε σημείο που στην κοινή συνέντευξη τύπου στο τέλος της ημέρας, ο Meeke τον ρώταγε από ποιο σημείο έκοβε δρόμο!

Οι δύο συγκεκριμένοι οδηγοί ξεχώρισαν από εχθές και ουσιαστικά απομακρύνθηκαν από τους υπόλοιπους κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι, ο Jari Matti Latvala με το δεύτερο Polo WRC μπορεί να είναι τρίτος, αλλά βρίσκεται ένα λεπτό πίσω από τον Ogier και εκτός διεκδίκησης της νίκης. Βέβαια, ο ίδιος δηλώνει ότι αν τερματίσει στο βάθρο θα είναι απόλυτα ικανοποιημένος! Ο Φινλανδός είχε τη δική του μάχη με τον ομόσταυλο του Andreas Mikkelsen, που μάλιστα μέχρι την προτελευταία ε.δ. Προηγούταν στη μεταξύ τους μάχη, όντας 3ος! Εκεί, όμως, είχε ένα τετ α κε με “πολλά” χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να χάσει αρκετό χρόνο και μαζί μία θέση στη γενική.

Στην 5η θέση της γενικής και σε απόσταση βολής από τον Mikkelsen, ακολουθεί ο Thierry Neuville με το νέο i20 WRC. Ο Βέλγος οδηγός αρχικά αντιμετώπισε πρόβλημα με τη ρύθμιση της ανάρτησης, επιλέγοντας πιο σκληρή στη συνέχεια, ενώ στο απογευματινό loop ειδικών, έκανε λάος επιλογή ελαστικών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κινηθεί στο ρυθμό που θα ήθελε. Πάντως, ο Neuville δηλώνει ικανοποιημένος από το νέο i20 και είναι αισιόδοξος για τη συνέχεια. Κάτι που μπορεί να υποστηρίζει και ο Mads Ostberg που φιγουράρει στη 6η θέση της γενικής. Ο Νορβηγός δυσκολεύεται αρκετά με το νέο του συνοδηγό (Ola Floene) και στο σύστημα σημειώσεων, την ώρα που προσπαθεί να προσαρμοστεί και πάλι στο οδηγικό στυλ που απαιτεί το Ford Fiesta WRC.

Πιο πίσω, την πρώτη οκτάδα συμπληρώνουν οι Dani Sordo και Stephane Lefebvre, με Hyundai i20 WRC και Citroen DS3 WRC, αντίστοιχα. Ο Ισπανός αποτελεί σκιά του καλού του εαυτού στην άσφαλτο, αφού δεν έκρυψε σε κανένα σημείο ότι δεν αισθάνεται άνετα με το αυτοκίνητο. Το χαρακτηρίζει αρκετά υπερστροφικό, ενώ δεν δίστασε να δηλώσει ότι σε κάποια σημεία αισθάνεται λες και οδηγάει στις αναγνωρίσεις! Την ίδια ώρα, ο Lefebvre αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με την αντιστρεπτική την οποία και αντικατέστησε, με αποτέλεσμα να δεχθεί ποινή χρόνου για καθυστερημένη άφιξη στο κοντρόλ. Ο νεαρός φέρελπις Γάλλος, ακόμα δεν έχει δείξει στα στοιχεία που περιμένουν πολλοί από αυτόν, αν και οι συνθήκες του αγώνα είναι αλήθεια ότι δεν ευνοούν άπειρους οδηγούς. Την “κακή” πλευρά του Ράλλυ Μόντε Κάρλο γνώρισαν οι Robert Kubica, Hayden Paddon στην 3η ε.δ., όταν και βγήκαν από το δρόμο, αλλά και ο Eric Camilli που τέθηκε εκτός στο ίδιο σημείο με τον Πολωνό, αλλά στο δεύτερο πέρασμα.

Στα δικά μας, ο Λάμπρος Αθανασούλας με το Νίκο Ζακχαίο κατάφεραν να ολοκληρώσουν και το σημερινό δύσκολο σκέλος. Ο Έλληνας οδηγός, έχει καταφέρει να φέρει το Skoda Fabia R5 πιο κοντά στα δικά του θέλω, αλλά πλέον προσπαθεί να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες συνθήκες του αγώνα. Ο Λάμπρος δεν έχει κινηθεί με την ταχύτητα που ξέρουμε ότι διαθέτει σε κανένα σημείο του αγώνα, και ουσιαστικά προσπαθεί να αποκομίσει εμπειρίες, χωρίς να πιέσει και φυσικά σε καμία περίπτωση να ρισκάρει. Τα καινούργια στοιχεία που προσπαθεί να αφομοιώσει το ελληνικό πλήρωμα είναι πολλά και σίγουρα έχουν δυσκολέψει το έργο τους κατά πολύ. Μετά το τέλος της ημέρας, μας είπε χαρακτηριστικά: “Σίγουρα, είναι πάρα πολύ δύσκολα για εμάς, ένα πραγματικό σοκ θα έλεγα. Ουσιαστικά, μαθαίνουμε από το μηδέν! Οι συνθήκες είναι τόσο ευμετάβλητες, αλλά και τα στοιχεία που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι πρωτόγνωρα για εμάς. Για παράδειγμα, στ στεγνό οδόστρωμα το κράτημα είναι φανταστικό, σε σημείο που δεν μπορεί να το επεξεργαστεί το μυαλό μας με τα δεδομένα που έχουμε συνηθίσει, τόσο με την ποιότητα της ασφάλτου, όσο φυσικά και του αυτοκινήτου. Είναι σημεία που κόβεις και αισθάνεσαι ότι περνούσε χωρίς να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι ή στροφές που μπορούσες να φρενάρεις κάμποσα μέτρα ακόμα πιο μετά. Όταν το καταλάβεις αυτό και προσπαθήσεις να το εφαρμόσεις στη συνέχεια, ξαφνικά συναντάς πάγο και χιόνι, και προσπαθείς να επιβιώσεις με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα. Είναι γενικά πρωτόγνωρο το συναίσθημα. Αγχωμένος δεν είμαι, απλά δεν μπορώ να ευχαριστηθώ το αυτοκίνητο και τα δικά μου όρια, αφού δεν μπορώ να εκμεταλλευθώ τις δυνατότητες του όπως θέλω. Και αυτό είναι κάτι που μου συμβαίνει πρώτη φορά. Αύριο μας περιμένει η μεγαλύτερη σε μήκος μερα του αγώνα με την 50αρα ειδική να είναι αυτή που σίγουρα κάνει την διαφορά! Προχωράμε.”

Η αυριανή ημέρα περιλαμβάνει περισσότερα από 10 αγωνιστικά χιλιόμετρα, και ουσιαστικά θα κρίνει το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα σε μεγάλο βαθμό. Τα πληρώματα θα ξεκινήσουν από την Gap και μετά από πέντε ε.δ. θα καταλήξουν στο Μονακό για να διανυκτερεύσουν. Κριτήριο; Η ειδική διαδρομή “μαραθώνιος” των 55 χιλιομέτρων, που θα ανοίξει την αυριανή αυλαία και θα πραγματοποιηθεί συνολικά δύο φορές._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ