top icon
Αγώνες

Ράλλυ Σουηδίας: Νέα δεδομένα!

Στο Μόντε Κάρλο, ο Sebastien Loeb ήταν το ακλόνητο φαβορί και αυτό επιβεβαιώθηκε στις ε.δ. του Πριγκιπάτου. Στη Σουηδία, όμως, τα δεδομένα θα είναι τελείως διαφορετικά.

Στο Μόντε Κάρλο, ο Sebastien Loeb ήταν το ακλόνητο φαβορί και αυτό επιβεβαιώθηκε στις ε.δ. του Πριγκιπάτου. Στη Σουηδία, όμως, τα δεδομένα θα είναι τελείως διαφορετικά.
 
Την ώρα που η αβεβαιότητα και η ανησυχία αναφορικά με το μέλλον του WRC είναι το κυρίαρχο συναίσθημα για όσους ασχολούνται με το θεσμό, το Πρωτάθλημα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με τους πρωταγωνιστές του WRC να ετοιμάζονται για τη δεύτερη συνάντηση της χρονιάς στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Σουηδίας. Η οργανωτική επιτροπή του σουηδικού αγώνα, προσπαθεί να βρει τον απαραίτητο προϋπολογισμό έτσι ώστε να εξασφαλίσει την απαραίτητη τηλεοπτική κάλυψη, ενώ η FIA έχει εξασφαλίσει από την πλευρά της την παρουσία της Stage 1 Technology, η οποία και θα αναλάβει την χρονομέτρηση του αγώνα, αλλά και τη χρήση του συστήματος εντοπισμού που φέρουν τα αγωνιστικά. Εν τέλει η κάλυψη του αγώνα θα γίνει κανονικά, αν και τα χρήματα δεν έχουν βρεθεί, και τα περί 40 κανάλια παγκοσμίως που περιμένουν εικόνα, θα τη λάβουν κανονικά.
 
Μέσα σε αυτόν τον κυκεώνα εξελίξεων, όμως, έχουμε και τον δεύτερο γύρο του θεσμού, ο οποίος και συνεχίζεται κανονικά. Αυτή τη φορά, το κρύο και το χιόνι θα κάνουν σαφώς περισσότερο αισθητή την παρουσία τους, αφού αυτό είναι και το κύριο χαρακτηριστικό του δεύτερου γύρου του WRC, το Ράλλυ Σουηδίας. Στον εναρκτήριο αγώνα του 2012, ο Sebastien Loeb ήταν το μεγάλο φαβορί πριν την έναρξη του αγώνα και απλά στις ειδικές διαδρομές γύρω από τη Valence και το Μονακό, πιστοποίησε τον τίτλο που δικαίως του είχαν αποδώσει όλοι. Στη Σουηδία, όμως, τα δεδομένα θα είναι τελείως διαφορετικά. Εκεί, οι Σκανδιναβοί οδηγοί έχουν τη δική τους παράδοση, αφού με εξαίρεση το 2004 όταν και είχε επικρατήσει ο θαυματουργός «Seb», κανείς μη-Σκανδιναβός δεν έχει κερδίσει στον αγώνα. Μάλιστα, εξαιρετική παράδοση έχει δημιουργήσει και η Ford που τα τελευταία έξι χρόνια έχει σημειώσει ισάριθμες νίκες. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι στον αγώνα θα ισχύει κανονικά το Superally, ενώ για πρώτη φορά φέτος το shakedown θα έχει τη μορφή του qualifying stage, αφού ανάλογα με τα αποτελέσματα οι οδηγοί θα επιλέξουν και τη σειρά εκκίνησης που επιθυμούν για το πρώτο σκέλος. 
 
Φέτος, όμως, η ομάδα της Citroen έρχεται στο Karlstadt με σαφώς καλύτερες πιθανότητες για νίκη, αφού πλέον στις τάξεις διαθέτει τον Mikko Hirvonen. Ο Φινλανδός είναι από τους μετρ του συγκεκριμένου αγώνα, όντας και ο νικητής τα δύο τελευταία χρόνια, και ουσιαστικά θα αποτελέσει μαζί με τον Loeb ένα από τα καλύτερα δίδυμα που είχε η γαλλική ομάδα τα τελευταία χρόνια, για τον συγκεκριμένο αγώνα. Ο Hirvonen, το Σαββατοκύριακο που πέρασε κατάφερε να σημειώσει και την πρώτη του νίκη με το Citroen DS3 WRC, αφού επιβλήθηκε στο Ράλλυ Finnskog, στο οποίο και συμμετείχαν πολλοί οδηγοί που θα δούμε στο Ράλλυ Σουηδίας, με στόχο την προετοιμασία τους για τον γύρο του WRC. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Sebastien Loeb δεν έκρυψε την ικανοποίηση του από την συνεργασία του με τον Hirvonen κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, αφού ο οκτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν έκρυψε πως η παρουσία του και η εμπειρία του από αυτού του είδους τις επιφάνειες, είχαν σαν αποτέλεσμα να βρει και ο ίδιος μία σειρά βελτιωμένων ρυθμίσεων για τον σουηδικό αγώνα.
 
Όμως, μπορεί στη Citroen να έχουν πλέον στις τάξεις τους τον Hirvonen, αλλά στο στρατόπεδο της Ford έχουν στη διάθεση τους δύο οδηγούς, των οποίων το όνομα αναφέρεται επίσης στους νικητές του αγώνα στο παρελθόν. Ο λόγος για τους Jari Matti Latvala και Petter Solberg, οι οποίοι όχι απλά έχουν κερδίσει τον αγώνα παλιότερα, αλλά διακρίνονται και για τις επιδόσεις τους σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Ο νεαρός Φινλανδός, θέλει να αφήσει πίσω του το πολύ κακό ξεκίνημα στο Μόντε Κάρλο που είχε σαν αποτέλεσμα να αρχίσει τη χρονιά με εγκατάλειψη, στοχεύοντας σε μία θέση στο βάθρο, όπως λέει, αν και στο μυαλό του το αποτέλεσμα που επιθυμεί λογικά είναι η νίκη. Ο Latvala έχει την ικανότητα να τα καταφέρει και αν καταφέρει να διατηρήσει έναν σταθερό ρυθμό χωρίς λάθη, είναι ικανός για τη νίκη. Το ίδιο, όμως, ισχύει και για τον Petter Solberg, ο οποίος έκλεψε τις εντυπώσεις στο Μόντε Κάρλο. Ο πρώην Πρωταθλητής του 2003 προσαρμόστηκε άμεσα στις απαιτήσεις του Fiesta WRC και μάλιστα στην άσφαλτο, και η λογική αναφέρει ότι στο χιόνι το οποίο του είναι σαφώς πιο οικείο, θα είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικός.

 
Η 3η εργοστασιακή ομάδα του θεσμού, η Mini, βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη Σουηδία, όντας πλέον και ιδιωτική ομάδα με εργοστασιακή υποστήριξη. Η Motorsport Italia θα είναι αυτή που θα θεωρείται πλέον η εργοστασιακή ομάδα, με τους Armindo Araujo και Paolo Nobre, οι οποίοι και έχουν εξασφαλισμένη τη συμμετοχή τους στους εναπομείναντες 12 ατώνες του θεσμού. Παρόλα αυτά, η ομάδα του David Richards, η Prodrive, θα βρίσκεται στη Σουηδία με δύο αυτοκίνητα. Το ένα εκ αυτών θα οδηγεί φυσικά ο Dani Sordo, ο οποίος και είναι ο πρώτος οδηγός της ομάδας, ενώ στο τιμόνι του δεύτερου εργοστασιακού Mini θα δούμε τον πρώην Πρωταθλητή του JWRC, Patrick Sandell. Ο Ισπανός έχει σημαντική εμπειρία από τον συγκεκριμένο αγώνα, αλλά σε καμία περίπτωση οι επιδόσεις του δεν αναμένεται να είναι αντίστοιχες και το ίδιο ανταγωνιστικές με αυτές που σημείωσε στο Μόντε Κάρλο, και γενικότερα στους ασφάλτινους αγώνες. Αντίθετα, ενδιαφέρον έχει να δούμε τι μπορεί να καταφέρει ο Sandell, ο οποίος έχει την υποστήριξη της σουηδικής ομοσπονδίας και αναμένεται να συμμετάσχει και σε άλλους αγώνες μέσα στο 2012. Ο Σουηδός έχει δείξει εξαιρετικά δείγματα γραφής στο παρελθόν, αλλά η απειρία του από αυτοκίνητα του είδους, ίσως να αποτελέσει και τον σημαντικότερο ανασταλτικό παράγοντα στην προσπάθεια του για διάκριση. Αν καταφέρει να αποδειχθεί ταχύτερος από τον Sordo, τότε η παρουσία του θα έχει στεφθεί με επιτυχία.

 
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν μία σειρά από οδηγούς, και μάλιστα Σκανδιναβούς, οι οποίοι και αναμένεται να παίξουν το ρόλο τους στην εξέλιξη του αγώνα. Ο σημαντικότερος από αυτούς, είναι ο Mads Ostberg, ο οποίος θα λάβει μέρος με το Fiesta WRC και έχει αποδείξει ότι στις χιονισμένες ειδικές διαδρομές έχει τον τρόπο του. Πέρσι είχε καταφέρει να τερματίσει δεύτερος στον αγώνα και φέτος θέλει να επαναλάβει μία αντίστοιχη επιτυχία, τερματίζοντας στο βάθρο. Με Fiesta WRC θα δούμε φυσικά και τους νεαρούς, αλλά ταλαντούχους, Ott Tanak και Evgeny Novikov, και μάλιστα στα χρώματα της M-Sport. Ο Εσθονός να αισθανθεί σαφώς καλύτερα στις ειδικές του Ράλλυ Σουηδίας, σε αντίθεση με αυτές του Μόντε Κάρλο, αφού η εμπειρία του είναι μεγαλύτερη σε αυτές τις επιφάνειες. Το ίδιο ισχύει και για τον Novikov, για τον οποίο οι περισσότεροι αναρωτιούνται αν θα καταφέρει να δείξει τον ίδιο χαρακτήρα με τον αγώνα του Πριγκιπάτου, όπου και απέφυγε τα λάθη. Μαζί τους θα είναι και ο Henning Solberg, ο οποίος διαθέτει τεράστια εμπειρία σε αυτές τις επιφάνειες, γεγονός που πιστοποίησε και στο Ράλλυ Finnskog το Σαββατοκύριακο, όπου και τερμάτισε δεύτερος (!) πίσω από τον Hirvonen, με ένα Mitsubishi Lancer EVO 6.5! Απών θα είναι αυτή τη φορά, όμως, ο Matthew Wilson, ο οποίος και είχε ένα τραυματισμό στο πόδι κατά τη διάρκεια εκγύμνασης. Με Ford Fiesta θα δούμε και τους Jari Ketomaa, ο οποίος είχε εντυπωσιάσει με το ίδιο αυτοκίνητο στο περσινό Ράλλυ Φινλανδίας, αλλά και ο ταλαντούχος Ejvind Brynildsen, γνωστός μας από την παρουσία του στους αγώνες του SWRC.

 
Βέβαια, ισχυρούς «ιδιώτες» θα δούμε και με αυτοκίνητα της Citroen, με τους Nasser Al Attiyah και Thierry Neuville να είναι οι σημαντικότεροι εκ αυτών. Ο οδηγός από το Κατάρ, που στο Μόντε Κάρλο δεν έλαβε μέρος επειδή την ίδια χρονική περίοδο προσπάθησε –ανεπιτυχώς- να διατηρήσει τον τίτλο του στον αγώνα του Ντακάρ, θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση με το Citroen DS3 WRC, αλλά και γενικότερα την «πρώτη» του στην κορυφαία κατηγορία. Σας θυμίζουμε, ότι ο Al Attiyah έχει χριστεί στο παρελθόν δύο φορές Πρωταθλητής στην κατηγορία PWRC. Ο Neuville από την πλευρά του, απογοήτευσε με την εμφάνιση, αλλά περισσότερο με την εγκατάλειψη του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, και στη Σουηδία θέλει να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Μάλιστα, ο Βέλγος ταλαντούχος οδηγός πέρασε μερικές ημέρες στη σχολή οδήγησης του Tommi Makkinen, αποκτώντας εμπειρία στην οδήγηση στο χιόνι, υπό την καθοδήγηση του τετράκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Τέλος, μία ακόμα συμμετοχή που αξίζει την προσοχή μας, είναι αυτή του πρώην Πρωταθλητή Τουρισμού της Σουηδίας, Richard Goransson, ο οποίος θα οδηγήσει ένα Mini JCW WRC. Ο Σουηδός οδηγός, είχε λάβει και πέρσι στον αγώνα με αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν και είχε μάλιστα καταφέρει να σημειώσει εξαιρετικές επιδόσεις!_Π.Τ.
 
Ράλλυ Σουηδίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 9-12 Φεβρουαρίου
Επιφάνεια: Χιόνι, πάγος
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 35
Συν. Μήκος: 1.842,60  χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 24
Συν. Χλμ. Ειδικών: 349,16 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 2η Mitandersfors (27,07 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 14η-18η Hagfors Sprint (1,87 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2011: 103.26 χλμ./ώρα (Χίρβονεν-Λέχτινεν FordFocusWRC))
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2004 – 114.83 χλμ./ώρα (Λεμπ-Ελενά – CitroenXsaraWRC)
Νίκες Οδηγών: Γκρένχολμ 5, Μπλόμκβιστ 5, Έρικσον 3, Μάκινεν 3
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 6, Peugeot 6, Audi 4, Saab 4
Βάθρο 2011
1 Χίρβονεν-Λέχτινεν (Ford Fiesta WRC)
2 Όστμπεργκ-Άντερσον (Ford Fiesta WRC)
3 Λάτβαλα – Αντίλα (Ford Fiesta WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 59
Οδηγοί P1: 18
Οδηγοί P2: 3
SWRC: 9
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallysweden.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ