top icon
WRC

Skoda Fabia Rally2: Περί κατανομής βάρους (+video)

Οι δοκιμές εξέλιξης του νέου Skoda Fabia Rally2 συνεχίζονται και αυτήν την περίοδο, οι μηχανικοί της τσεχικής μάρκας εστιάζουν στη βέλτιστη κατανομή βάρους.

Έχοντας παρουσιάσει πρόσφατα την 4η γενιά του Skoda Fabia, η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία εξελίσσει και την αγωνιστική εκδοχή του μοντέλου, που αναμένεται να λάβει Δελτίο Αναγνώρισης στο δεύτερο μισό της σεζόν.

Καθώς η εξέλιξη του Fabia Rally2 είναι η πιο σημαντική δραστηριότητα την Skoda Motorsport, οι Τσέχοι φροντίζουν να μας ενημερώνουν για την πρόοδο της διαδικασίας.

Τον ρόλο εξελιγκτή έχουν αναλάβει έμπειροι οδηγοί όπως οι Andreas Mikkelsen, Kris Meeke, Jan Kopecky, καθώς και ο νεότερος Emil Lindholm.

Μετά από σειρά άρθρων αναφορικά με την πρόοδο της εξέλιξης στους τομείς της αεροδυναμικής ή της βελτίωσης σε επίπεδο ασφάλειας, ήρθε η στιγμή για την εμβάθυνση στην κατανομή βάρους.

Η αυξημένη εξωστρέφεια που επιδεικνύει η Skoda δεν είναι τυχαία, αφού όπως κάθε αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών, έτσι και το νέο Fabia Rally2 θα αποτείνεται κυρίως προς ιδιώτες σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης και κατά συνέπεια, σε πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους, συνθήκες.

Skoda Fabia Rally2 2022 Testing Finland 02

Κατά συνέπεια, η ενημέρωση για την εξέλιξη του αυτοκινήτου και η γνωστοποίηση των διαδικασιών που ακολουθήθηκαν, αποτελεί μεταξύ άλλων και ένα εργαλείο προσέγγισης πελατειακού κοινού.

“Το υπάρχον Skoda Fabia Rally2 evo είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, κερδίζοντας αγώνες σε όλον τον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2022”, δήλωσε ο επικεφαλής της Skoda Motorsport, Michal Hrabanek. “Με τη νέα γενιά Rally2 του Skoda Fabia, στοχεύουμε να υπερασπιστούμε τη θέση μας στο μέλλον.

“Το εντελώς νέο σασί είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες για ακόμη μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα”.

Εμβάθυνση στην κατανομή βάρους του νέου Skoda Fabia Rally2

Σε συνέχεια της εξέλιξης του επιβατικού Skoda Fabia, το αγωνιστικό βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, οπότε πρακτικά έχει δημιουργηθεί από το μηδέν.

Skoda Fabia Rally2 2022 Testing Finland 07

Στοιχεία όπως το μακρύτερο μεταξόνιο (κατά 94 χλστ.) και το αυξημένο πλάτος (κατά 48 χλστ.), σε συνδυασμό με το πλήρως καινούργιο αμάξωμα, επιτρέπουν στους ανθρώπους της Skoda Motorsport να αναζητήσουν νέες λύσεις σε επιμέρους σημεία, όπως εν προκειμένω, η κατανομή βάρους.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής τεχνικός του προγράμματος εξέλιξης για το νέο Skoda Fabia Rally2, Jan Krasula, το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει τοποθετηθεί σε διαφορετικό σημείο και συνολικά, υπήρξε καλύτερη εκμετάλλευση του μεγαλύτερου χώρου στον κινητήρα.

Ακόμη, νέα σχεδίαση υπήρξε στο κιβώτιο ταχυτήτων, τον συμπλέκτη και τον σφόνδυλο, με στόχο τη μείωση της συνολικής αδράνειας και την αύξηση της απόδοσης.

Skoda Fabia Rally2 2022 Testing Finland 05

Όπως τόνισε ο Τσέχος μηχανικός, το νέο Skoda Fabia Rally2 διαθέτει μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό ψυγείο αέρα (intercooler), το οποίο λόγω διαστάσεων δε μπορούσε να τοποθετηθεί στο υπάρχον Fabia Rally2 evo.

Πέραν του τεχνικού σκέλους, σημαντικό ρόλο στη συγκεκριμένη διαδικασία παίζουν και οι οδηγοί-εξελιγκτές, η εμπειρία και τα σχόλια των οποίων μπορούν να βοηθήσουν τους μηχανικούς της Skoda Motorsport, ώστε να βελτιώσουν τις ρυθμίσεις σε κάθε επιμέρους τομέα.

Jan Kopecky

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που αποκαλύπτει ο 39χρονος Jan Kopecky, είναι πως για να μην έχουν επηρεαστεί καθόλου προτού βρεθούν στα πηδάλια του αυτοκινήτου, οι οδηγοί δεν ενημερώνονται για τις αλλαγές που έχουν κάνει οι μηχανικοί.

“Αν γνωρίζεις τι έχει αλλάξει στο αυτοκίνητο, εστιάζεις πάρα πολύ σε αυτό και ίσως θεωρήσεις ότι μπορείς να αισθανθείς μια διαφορά, που στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο σημαντική”, σχολιάζει σχετικά ο Andreas Mikkelsen.

Πάντως, ο λιγότερο έμπειρος Emil Lindholm δεν είναι τόσο αρνητικός στη λήψη πληροφοριών από τους μηχανικούς, αναφέροντας πως “μια ένδειξη με βοηθά να εστιάσω στην αλλαγή και όχι στις διαφοροποιούμενες συνθήκες της διαδρομής”.

Andreas Mikkelsen Skoda

Όσον αφορά στη συνολική συμπεριφορά του νέου αυτοκινήτου, ο 33χρονος Mikkelsen δηλώνει: “Η ισορροπία του αυτοκινήτου είναι πολύ, πολύ ωραία. Αυτό μου δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση να πιέσω στα άλματα.

“Είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο και είναι δύσκολο να το συγκρίνεις με το προηγούμενο. Σε γενικές γραμμές είναι γρήγορο και έχει καλό χειρισμό.

“Θα έπρεπε να είναι πιο ισχυρό σε κάθε τομέα, οπότε εργαζόμαστε σκληρά ώστε να βελτιώσουμε την ήδη καλή αξιοπιστία του”.

Kris Meeke

Από την πλευρά του, ο Kris Meeke σχολίασε πως οι βελτιώσεις σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου γίνονται βήμα-βήμα, ενώ αναφέρθηκε και στις απαιτήσεις που υπάρχουν από έναν οδηγό-εξελιγκτή.

“Η ημέρα εργασίας μας ξεκινά συνήθως στις 7:30-8:00 το πρωί. Πηγαίνουμε σε μια διαδρομή να ετοιμάσουμε ένα πρόγραμμα και συνήθως οι δοκιμές ξεκινούν μία ώρα μετά από το προγραμματισμένο ξεκίνημα”, τονίζει ο 43χρονος Βορειοιρλανδός.

“Οδηγούμε περίπου ως τις 18:00, κάνοντας διαλείμματα, ώστε να συμπληρώσουμε τα απαραίτητα χιλιόμετρα. Μετά έχουμε λεπτομερή συζήτηση με την ομάδα για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου και όλη τη δουλειά που κάναμε κατά τη διάρκεια της ημέρας, που συνήθως διαρκεί έως τις 20:00”.

Emil Lindholm

Περνώντας στον νεότερο ηλικιακά εξελιγκτή, Emil Lindholm, ο 25χρονος Φινλανδός προτιμά τις δοκιμές σε χωμάτινο οδόστρωμα.

“Αυτού του τύπου οι δοκιμές είναι οι πιο απαιτητικές, όταν ρυθμίζουμε το στήσιμο του αυτοκινήτου”, αναφέρει ο Πρωταθλητής Φινλανδίας. “Μετά συγκεντρώνομαι στις μικρότερες λεπτομέρειες. Δεν αναλύουμε τις στροφές συνολικά, αλλά τις χωρίζουμε σε επιμέρους σημεία, κάτι που απαιτεί πολλή συγκέντρωση”.

Όσον αφορά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ο νεαρός προσθέτει: “Η νέα γενιά Skoda Fabia Rally2 είναι πολύ ισορροπημένη. Το μακρύτερο μεταξόνιο κάνει το αυτοκίνητο λίγο πιο ήρεμο, το πίσω μέρος είναι πιο σταθερό”.

Skoda Fabia Rally2 2022 Testing Finland 04

Φυσικά, εκτός από το νέο αυτοκίνητο, το ρόλο τους στην προσέλκυση πελατών, θα παίξουν και τα διαπιστευτήρια της μάρκας στην κατηγορία.

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα της Skoda, τα Fabia R5, Rally2 και Rally2 evo μετρούν περισσότερες από 400 πωλήσεις παγκοσμίως, ενώ έχουν κατακτήσει 11 τίτλους σε υποστηρικτικές κατηγορίες του WRC από το 2015.

Τα Skoda Fabia Rally2 και Rally2 evo έχουν πουληθεί σε 66 αγορές και έχουν βρεθεί σε  περισσότερες από 12.000 εκκινήσεις αγώνων ράλλυ, σημειώνοντας 1.600 νίκες και σχεδόν 3.900 τερματισμούς στο βάθρο γενικής, ή επιμέρους κατηγοριών.

Photos: Skoda Motorsport, Red Bull

Δείτε ένα σύντομο video από τις δοκιμές εξέλιξης του Skoda Fabia Rally2

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ