top icon
Αγώνες

WRC – Ράλλυ Φινλανδίας: Κράτησε τη σημαία!

Ο Jari Matti Latvala, βρέθηκε μόνος του εναντίον όλων, αλλά σε έναν αγώνα τελείως διαφορετικό από κάθε άλλο, κατάφερε να κερδίσει για 4η φορά στην καριέρα του και 2η φέτος, αποδεικνύοντας ότι αποκτά τα απαιτούμενα στοιχεία για να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω.

Ο Jari Matti Latvala, βρέθηκε μόνος του εναντίον όλων, αλλά σε έναν αγώνα τελείως διαφορετικό από κάθε άλλο, κατάφερε να κερδίσει για 4η φορά στην καριέρα του και δεύτερη φορά φέτος, αποδεικνύοντας ότι με το πέρασμα του χρόνου αποκτά τα απαιτούμενα στοιχεία για να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, πέρα από μεμονωμένες επιδόσεις. 

Ο νεαρός Φινλανδός, κατάφερε να συνδυάσει στη σημερινή δεύτερη και τελευταία ημέρα του αγώνα ταχύτητα και αξιοπιστία, επικρατώντας για πρώτη φορά στην καριέρα του στον αγώνα της πατρίδας του. Ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα για τον ίδιο, αφού κατάφερε να εκπληρώσει ένα παιδικό του όνειρο, μπροστά στους συμπατριώτες του. Χαρακτηριστικοί ήταν οι πανηγυρισμοί του ίδιου αλλά και των θεατών στην τελευταία ειδική του αγώνα, μόλις ολοκλήρωσε την προσπάθεια του. Βλέπετε, για τους Φινλανδούς, η νίκη στον συγκεκριμένο αγώνα αποτελεί εθνική υπόθεση. Όμως, αυτή η νίκη ήταν σημαντική και για την ομάδα του, αφού μετά από αρκετούς μήνες, και συγκεκριμένα από τη Νέα Ζηλανδία, όπου και πάλι ο Latvala είχε επικρατήσει, κατάφερε να επιστρέψει στις επιτυχίες. Σήμερα, ο νεαρός Φινλανδός, παρά το γεγονός ότι είχε να αντιμετωπίσει το άγχος της συγκομιδής βαθμών για τη Ford, αφού όπως είναι λογικό ο Hirvonen δεν επανεκκίνησε σήμερα, αλλά και το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης, κατάφερε να αντεπεξέλθει στις προσδοκίες του Malcolm Wilson και να σημειώσει την δεύτερη φετινή του νίκη. Ακόμα και όταν ο Sebastien Ogier τον πίεσε προσπαθώντας να περάσει στην κορυφή, κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση στην κατοχή του. 

Ο Ogier από την πλευρά του συνδύασε με μία ακόμα εξαιρετική εμφάνιση την πρώτη του παρουσία στη δεύτερη εργοστασιακή Citroen C4 WRC. Ο νεαρός Γάλλος, σαφώς απαλλαγμένος από το άγχος του συμβολαίου του, αφού το θέμα του λύθηκε πριν από μερικές ημέρες με την ανανέωση της συμφωνίας του με τη γαλλική ομάδα, έδειξε ικανός να προσφέρει στη Citroen βαθμούς, διεκδικώντας ακόμα και τη νίκη. Σήμερα, ο ρυθμός του ηταν καταιγιστικός και δεν δυσκολεύτηκε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Petter Solberg. Μάλιστα, κατάφερε να μειώσει τη διαφορά του από τον Latvala στα δέκα δευτερόλεπτα, αλλά το γεγονός ότι οι δύο τελευταίες ε.δ. πραγματοποίηθηκαν με αντίστροφη σειρά για τους έξι πρώτους (για τηλεοπτικούς λόγους, αφού οι δύο συγκεκριμένες ε.δ. μεταδόθηκαν ζωντανά) δεν του επέτρεψε να εκμεταλλευθεί το πλεονέκτημα της σειράς εκκίνησης που είχε κατά τη διάρκεα ολόκληρης της σημερινής ημέρας και να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Πάντως, το γεγονός ότι διεκδίκησε τη νίκη στη Φινλανδία, έναν τόσο ειδικό αγώνα που παραδοσιακά το πάνω χέρι έχουν οι Σκανδιναβοί. Τερματίζοντας εν τέλει δεύτερος και μάλιστα μπροστά από τον Sebastien Loeb, αποδεικνύει και έμπρακτα ότι ο Ogier έχει όλα τα φόντα για να γίνει στο μέλλον Παγκόσμιος Πρωταθλητής. 

S. Ogier

Ο έξι φορές κάτοχος του τίτλου, Loeb, προσπάθησε να ανακτήσει σήμερα το χαμένο έδαφος, μετά το χρόνο που είχε χάσει στο πρώτο σκέλος, αλλά δεν κατάφερε να πλησιάσει τους δύο πρωτοπόρους της κατάταξης. Παρόλα αυτά, μπόρεσε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Petter Solberg και να κατακτήσει την 3η θέση της γενικής, αποκομίζοντας πολύτιμουτς βαθμούς για το Πρωτάθλημα, το οποίο όπως όλα δείχνουν καταλήγει στα δικά του χέρια και φέτος. Είναι χαρακτηριστικό, ότι με το έδαφος που έχασε ο Hirvonen, μόνο ο Ogier μοιάζει ικανός να του κλέψει το Πρωτάθλημα, αλλά δεν νομίζουμε ότι αυτό είναι και τόσο εύκολο. Από όποια πλευρά και αν το δει κανείς. Πάντως, με τρεις ασφάλτινους αγώνες να απομένουν μέσα στη χρονιά, αυτό που απομένει να δούμε είναι σύμφωνα με τη λογική πότε ο Loeb θα κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο.

Ο Petter Solberg από την πλευρά του, προσπάθησε να διατηρηθεί στην πρώτη τριάδα, αλλά και να διεκδικήσει τη νίκη. Όμως,το γεγονός ότι έχασε αρκετό χρόνο σε ειδικές που δεν ήξερε από το παρελθόν, αλλά και μία λανθασμένη επιλογή αμορτισέρ στο μεσημεριανό σέρβις, είχαν σαν αποτέλεσμα να χάσει κάθε ελπίδα για τη νίκη και εν τέλει και τη μία θέση στο βάθρο. Πάντως, ο Νορβηγός ήταν ταχύς σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και θα μπορουσε να είχε στο τέλος ένα σαφώς καλύτερο αποτέλεσμα. Όμως, αυτό που έχει σημασία είναι για ακόμα μία φορά απέδειξε ότι με το κατάλληλο και ανταγωνιστικό αυτοκίνητο στα χέρια του μπορεί να διεκδικήσει νίκες. Βλέπετε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτή τη στιγμή η προσπάθεια του Παγκόσμιου Πρωταθλητή είναι ξεκάθαρα προσωπική πρωτοβουλία, όντας ιδιωτική ομάδα. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, ο Solberg αποδεικνύει ότι ακόμα έχει θέση στο θεσμό και ότι αυτό που χρειάζεται είναι μία θέση σε μία εργοστασιακή ομάδα. Και με τις επιδόσεις του φέτος, αλλά και πέρσι με την Xsara, αποδεικνύει ότι τη δικαιούται. 

Ο Dani Sordo, στην πρώτη του εμφάνιση με τη Citroen C4 WRC στα χρώματα της Citroen Junior Team κατάφερε να τερματίσει πέμπτος γενικής, χωρίς όμως εν τέλει να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του. Στην αρχή εκμεταλλεύθηκε τη σειρά εκκίνησης και έκανε ανταγωνιστικούς χρόνους, αλλά στη συνέχεια έχασε έδαφος, δικαιώνοντας στο τέλος τον Olivier Quesnel που αποφάσισε να τον αντικαταστήσει στην εργοστασιακή ομάδα με τον Ogier για τους χωμάτινους αγώνες. Πάντως, όλοι περιμέναμε κάτι περισσότερο από τον νεαρό Ισπανό, αφού αυτή ήταν η πρώτη φορά που οδήγησε χωρίς το άγχος των βαμών για την ομάδα της Citroen, χωρίς όμως να καταφέρει να ξεχωρίσει. Αξίζει να σημειώσουμε, όμως, ότι στο τέλος ούτε ο ίδιος ήταν ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, αλλά και τη γενικότερη παρουσία του στον αγώνα.

Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσε ο Matthew Wilson, ο οποίος κατάφερε να ξεπεράσει τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το σύστημα διεύθυνσης του Ford Focus, αντικαθιστώντας την κολώνα του τιμονιού στο ενδιάμεσο σέρβις, και διατηρώντας στο τέλος πίσω του τον μαινόμενο Mads Ostberg! Ο Νορβηγός, μετά από το χρόνο που έχασε την πρώτη ημέρα όταν και είχε ένα κλατάρισμα με το Subaru Impreza του 2007, πραγματοποίησε σήμερα μία αντεπίθεση διαρκείας, η οποία και τον έφερε στην 7η θέση της γενικής, μπροστά από τον Juha Kankunnen. Πάντως, αν ο Ostberg δεν είχε πρόβλημα, δύσκολα ο Wilson θα τον κρατούσε πίσω του. Ο Kankunnen τώρα, κατάφερε να σημειώσει μερικές πολύ καλές επιδόσεις, μένοντας μακριά από προβλήματα και τερματίζοντας στην όγδοη θέση της γενικής, πετυχαίοντας και τον στόχο που είχε θέσει πριν την έναρξη του αγώνα, που δεν ήταν άλλος από τον τερματισμό στην πρώτη δεκάδα. Εκτός αυτής, έμεινε τελικά ο Kimi Raikkonen, ο οποίος είχε σήμερα μία έξοδο, καταφέρνοντας να επανέλθει στο δρόμο, αλλά με τη βοήθεια των θεατώνκαι μάλιστα μετά από δέκα ολόκληρα λεπτά.

Στην κατηγορία του SWRC, η οποία συγκέντρωσε εξαιρετικές συμμετοχές και μεγάλο ενδιαφέρον, τη νίκη πήρε ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία του IRC, Juho Hanninen. Ο Φινλανδός οδηγός είχε αρχικά τον μεγάλο του αντίπαλο Jari Ketomaa με το Ford Fiesta S2000 να εγκαταλείπει, ενώ αργότερα αντίστοιχη τύχη είχε και ο Matti Rantanen όταν κατέστρεψε τον τροχό του Skoda Fabia S2000. Ο Hanninen κέρδισε για πρώτη φορά αγώνα του SWRC, την ώρα που οι P-G Andersson και Patrick Sandell συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα, σημειώνοντας και ένα απίστευτο 1-2-3 της Skoda στον αγώνα. Στο PWRC η μεγάλη έκπληξη ήταν ο Εσθονός Tanak που κατάφερε να επικρατήσει στον αγώνα με το Mitsubishi Lancer EVO X του διαγωνισμού Pirelli Star Driver. Μάλιστα, η νίκη του αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, αφού είναι η πρώτη που σημειώνει νικητής του διαγωνισμού σε αγώνα του PWRC, αποδεικνύοντας πόσο σημαντικός είναι εν τέλει ο συγκεκριμένος διαγωνισμός στην εξεύρεση ταλέντων.

Και ο αγώνας της Φινλανδίας πέρασε στην ιστορία, λοιπόν, και πλέον οι πρωταγωνιστές του θεσμού θα αρχίσουν σε λίγες ημέρες την προετοιμασία τους για τη δεύτερη ασφάλτινη συνάντηση της φετινής χρονιάς. Οι ειδικές διαδρομές της Γερμανίας θα φιλοξενήσουν τον επόμενο γύρο του θεσμού, σε έναν αγώνα που σύμφωνα με τη λογική οι εκπλήξεις θα είναι πολύ λιγότερες. Αλλά βέβαια, όπως μας έχει δείξει η φετινή χρονιά, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει, ούτε να είναι σίγουρος για κάποιο αποτέλεσμα. _Π.Τ.

J. M. Latvala – M. Antilla

Ας δούμε, όμως, τι είπαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα μετά την ολοκλήρωση του:

Jari Matti Latvala: «Είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Ακόμα δεν το έχω συνειδητοποιήσει. Είναι όνειρο από μικρό παιδί. Για όλο τον κόσμο και όλους τους συμπατριώτες μου. Στην προτελευταία ειδική άρχισα να σκέφτομαι ότι θα μπορέσω να κερδίσω. Είναι απίστευτο το συναίσθημα που κέρδισα εδώ. Η ομάδα έκανε πολύ σκληρή δουλειά, έχει περάσει δύσκολα το τελευταίο διάστημα και τους αξίζει αυτή η νίκη».

Sebastien Ogier: «Είναι φανταστικό αποτέλεσμα το ότι καταφέραμε να τερματίσουμε δεύτεροι σε έναν τόσο δύσκολο αγώνα. Είναι πολύ καλύτερο αποτέλεσμα από ότι περιμέναμε. Ο Jari Matti ήταν πάρα πολύ γρήγορος».

Sebastien Loeb: «Προσπαθήσαμε για το κάτι παραπάνω, αλλά είχαμε κάποια προβλήματα την πρώτη ημέρα. Κάναμε καλό αγώνα, παρόλο που δεν ήρθαμε με τη λογική να κερδίσουμε οπωσδήποτε, αλλά τελικά η 3η θέση στην προσπάθεια μας να κατακτήσουμε τον τίτλο δεν είναι ένα κακό αποτέλεσμα».

Petter Solberg: «Προσπαθήσαμε πολύ σκληρά, αλλά πιστεύω ότι θα μπορούσαμε να πάρω κάτι καλύτερο. Δεν τα παρατάω. Θα προσπαθήσουμε πάλι του χρόνου! Κάναμε καλή εμφάνιση, αλλά εν τέλει χάσαμε χρόνο. Πάντως, παλέψαμε και ήμασταν στους κορυφαίους συνδυασμούς».

Dani Sordo: «Είναι καλό αποτέλεσμα. Ήθελα κάτι παραπάνω, αλλά δεν είμαι πολύ ικανοποιημένος με την απόδοση μου. Δεν έφταιγε το αυτοκίνητο, το αυττοκίνητο ήταν πολύ καλό, αλλά εγώ δεν ήμουν αυτός που έπρεπε».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ