top icon
Αγώνες

WRC: Εκτός κατάταξης ο Hirvonen!

Μετά τον τεχνικό έλεγχο στην Πορτογαλία, ο συμπλέκτης και το τούρμπο του DS3 WRC βρέθηκαν εκτός ομολογκασιόν, με αποτέλεσμα ο Hirvonen να τεθεί εκτός αγώνα και η νίκη να πάει στα χέρια του Ostberg!

Το Ράλλυ Πορτογαλίας έμελλε να ολοκληρωθεί με ακόμα πιο δραματικό τρόπο, με τον Mikko Hirvonen να χάνει τη νίκη μέσα από τα χέρια του, αφού μετά τον τελικό τεχνικό έλεγχο τέθηκε εκτός αγώνα! Ο λόγος που το Citroen DS3 WRC του Φινλανδού βρέθηκε παράνομο, ήταν ένας μη-ομολογκαρισμένος συμπλέκτης, και η φτερωτή του τούρμπο, η οποία και είχε μεγαλύτερη διάμετρο από το επιτρεπόμενο. Τα παραπάνω εντόπισαν οι Ισπανοί τεχνικοί έφοροι, οι οποίοι και παρέδωσαν στη συνέχεια την έκθεση τους στον τεχνικό της FIA, Jerome Toquet. Αμέσως, ο Mikko Hirvonen τέθηκε εκτός αγώνα, με αποτέλεσμα η νίκη να περάσει στα χέρια του Mads Ostberg, ενώ στο βάθρο τον ακολούθησαν οι Evgeny Novikov και Petter Solberg.
 
Ο κ. Xavier Mestelan Pinon (τεχνικός διευθυντής της Citroen) εξήγησε ότι ο συμπλέκτης ήταν αυτό που ονομάζουμε «μπαλαντέρ» και ήταν σύμφωνος με τους κανονισμούς, απλά δεν είχε τον σειριακό αριθμό που απαιτείται, κάτι που αποτελεί λάθος της γαλλικής εταιρίας, υποστηρίζοντας ότι δεν γνωρίζει πως συνέβη αυτό. Αναφορικά με το τούρμπο, ο εκπρόσωπος της Citroen δήλωσε ότι η τουρμπίνα είναι αυτή ακριβώς που τους παρείχε η Garrett, η οποία και αποτελεί τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο τούρμπο για όλες τις ομάδες και τα WRCars στο πλαίσιο περιορισμού του κόστους. Ο Μestelan υποστήριξε ότι για την αλλαγή των διαστάσεων ίσως να ευθύνονται οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες και στροφές περιστροφής του κινητήρα. Μάλιστα, δεν παρέλειψε ότι αυτό είναι κάτι που η Citroen έθεσε ανοικτά πλέον προς συζήτηση με τη FIA και το τεχνικό της τμήμα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η διάμετρος πρέπει να είναι 54 χλστ., με περιθώριο συν-πλην 1 χλστ. στην περίπτωση του DS3 μετρήθηκε στα 54.02 χλστ., μία τιμή που είναι πολύ κοντά στις απαιτήσεις της FIA, με αποτέλεσμα να υπάρξει περαιτέρω εξέταση σε εργαστήριο. Αυτό που αποφάσισαν οι αγωνοδίκες ήταν ότι ο συμπλέκτης ήταν αρκετός για να θέσει τον Hirvonen εκτός αγώνα, την ώρα που το θέμα του τούρμπο παραμένει ακόμα ανοικ΄το.
 
Όμως, η Citroen δεν πρόκειται να μείνει άπραγη. Η γαλλική ομάδα διαφωνεί με την απόφαση των αγωνοδικών και αποφάσισε να κάνει έφεση. Ο Xavier Mestelan Pinon, επιμένει ότι καμία από τις δύο παρατυπίες που εντοπίστηκαν, δεν προσέφεραν κάποιο πλεονέκτημα στην ομάδα του. «Αναφορικά με τον συμπλέκτη, δεν υπάρχει κανένα θέμα επιδόσεων, αφού το συγκεκριμένο εξάρτημα έχει μεγαλύτερο βάρος από το ομολογκαρισμένο. Αναφορικά με το τούρμπο, όμως, το οποίο είναι ίδιο σε όλα τα αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, η διάσταση της φτερωτής της τουρμπίνας ξεπερνούσε το επιτρεπόμενο. Αυτή η διαφορά έγκειται στο φαινόμενο της διαστολής, αφού η φτερωτή επηρεάζεται από υψηλές θερμοκρασίες και τις αντίστοιχα υψηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα».
 
Ο νέος επικεφαλής της Citroen Racing, Yves Matton, θεωρεί ότι η απόφαση είναι άδικη! «Δεν είχαμε καμία πρόθεση να κλέψουμε και αυτή η απόφαση είναι υπερβολική. Με δεδομένο το γεγονός ότι κανένα από τα δύο παραπάνω στοιχεία δεν μας προσέφερε κάποιο ουσιαστικά πλεονέκτημα, θα κάνουμε έφεση. Επίσης, θα ήθελα να ζητήσω συγγνώμη στο Mikko και το Jarmo, οι οποίοι έκαναν έναν εξαιρετικό αγώνα και κέρδισαν κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες. Πραγματικά, τους άξιζε η πρώτη τους νίκη με τα χρώματα της ομάδας μας. Αυτό που μπορώ να κάνω εκ μέρους ολόκληρης της ομάδας, είναι να ζητήσω συγγνώμη»._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ