top icon
Αγώνες

WRC: Καμία συνεννόηση

Την ώρα που οι επικεφαλής των ομάδων ζητούσαν λίγες αλλαγές στα WRCars του 2017, η FIA δια στόματος Carlos Barbosa αφήνει να διαρρεύσουν σκέψεις, οι οποίες μόνο ριζικές μπορούν να χαρακτηριστούν.

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα που έχει να διαχειριστεί η FIA είναι οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα διέπουν την κορυφαία κατηγορία του WRC από το 2017 και έπειτα. Όπως έχει διαβεβαιώσει η Παγκόσμια Ομοσπονδία, αυτοί θα πρέπει να έχουν επιβεβαιωθεί πριν το τέλος της φετινής χρονιάς, έτσι ώστε να υπάρχει χρόνος να εξετάσουν την εμπλοκή τους και άλλοι Κατασκευαστές εκτός από όσους ήδη συμμετέχουν. Όμως, ο πρόεδρος της επιτροπής του WRC, Carlos Barbosa, φρόντισε να προβληματίσει με όσα άφησε να διαρρεύσουν, αναφορικά με τις αλλαγές που εξετάζει η FIA. Ένα από τα πρώτα στοιχεία που θέλει είναι να υπάρχει και πάλι ποικιλία στο σέρβις παρκ. “Αν τα αυτοκίνητα όλα σήμερα τα βάψουμε λευκά είναι αδύνατο να τα ξεχωρίσουμε”, είπε ο Πορτογάλος και συνέχισε. “Αυτό πρέπει να το αλλάξουμε. Τα αυτοκίνητα πρέπει να γίνουν και πάλι ελκυστικά και να επιστρέψει το θέαμα στους αγώνες”, είπε ο Barbosa. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το έγκυρο Autosport, η σκέψη που υπάρχει είναι να χρησιμοποιηθούν αμαξώματα μεγαλύτερης κατηγορίας και από το B-Segment να ανέβουμε στο D! Κάτι που σημαίνει μοντέλα όπως το VW Passat και το Ford Mondeo! Παράλληλα, αλλαγή πλεύσης υπάρχει αναφορικά και με τον κινητήρα, αφού οι κανονισμοί θα επικεντρωθούν σε σαφή περιορισμό στην ροή του καυσίμου και κατά επέκταση στην κατανάλωση, ανάλογη με αυτή που ισχύει στην F1 και αφήνοντας περισσότερες κατασκευαστικές ελευθερίες στον κινητήρα!

 

Τώρα ξεκινάμε τις συζητήσεις για τους κανονισμούς του 2017 και μία από τις βασικές μας σκέψεις είναι ο περιορισμός στην ροή καυσίμου, όμως πέρα από αυτό πολλά μπορεί να αλλάξουν”, συνέχισε ο Barbosa. Έχουμε συζητήσει με τους τεχνικούς της FIA και τους Κατασκευαστές και τώρα πρέπει να πάμε στην επιτροπή Ράλλυ. Σύντομα θα βρεθώ στην Γενεύη, όπου και θα δούμε τι θα κρατήσουμε και τι όχι από τις προτάσεις που υπάρχουν και τι θα αλλάξουμε. Πρέπει να αλλάξουμε πολλά στο WRC. Πρέπει να γίνει μεγαλύτερο! Από εκεί και πέρα είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε τους νέους κανονισμούς μέχρι το τέλος του χρόνου. Αυτή είναι μία υπόσχεση που δώσαμε στους Κατασκευαστές και θέλουμε να τηρήσουμε”.

 

Όλα αυτά, όμως, έρχονται σε πλήρη αντίθεση με όσα ζητούν οι Κατασκευαστές, δείχνοντας εν τέλει να μην υπάρχει καμία επαφή ανάμεσα στις δύο πλευρές. Μόλις λίγες εβδομάδες νωρίτερα, οι επικεφαλής των Citroen και Ford ζητούσαν να μην υπάρξουν ριζικές αλλαγές από το 2017 και έπειτα, αφού κάτι τέτοιο θα εκτόξευε το κόστος εμπλοκής και πιθανότατα θα τους οδηγούσε στην πόρτα της εξόδου. Κάτι αντίστοιχο είχε εκφράσει και ο Μichel Nandan από πλευράς Hyundai, ο οποίος είχε υποστηρίξει ότι αρκεί λίγο μεγαλύτερη ισχύ και μεγαλύτερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα R5. Μάλιστα, όπως αναφέρουν γερμανικά site, η κορεάτικη εταιρία επιβεβαιωμένα δεν έχει κανένα απολύτως ενδιαφέρον για αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, και ειδικά του D-Segment. Σε κάθε περίπτωση αν εφαρμοστούν τα παραπάνω αλλάζουν άρδην την εικόνα και εκτοξεύουν στα ύψη τον προϋπολογισμό όσων εμπλέκονται στο θεσμό.

 

Η λογική λέει ότι η παραπάνω σκέψη αναφορικά με τους κινητήρες έγκειται στην επιθυμία εμπλοκής της Toyota η οποία μέσα από τους αγώνες θέλει να διαφημίσει την υβριδική της τεχνολογία. Κάτι που κάνει στις 24 Ώρες του Λε Μαν. Τη φαεινή ιδέα για τα αμαξώματα, όμως, δεν ξέρουμε ποιος την είχε. Σίγουρα, πάντως, οι επόμενοι μήνες αναμένονται με ενδιαφέρον!_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ