top icon
Αγώνες

WRC: Μαύρα σύννεφα στο Group PSA

Το Group PSA Peugeot Citroen ανακοίνωσε ότι το 2012 είχε απώλειες 5 δις ευρώ, γεγονός που ίσως να οδηγήσει σε άμεσες εξελίξεις αναφορικά με την εμπλοκή των εταιριών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Δύο από τις εταιρίες με τη μεγαλύτερη ιστορία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, οι Citroen και Peugeot του Group PSA, ανακοίνωσαν απώλειες της τάξεως των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2012! Όπως αναφέρουν τα ξένα πρακτορεία, το group αναζητά αυτή τη στιγμή έναν τρόπο έτσι ώστε να εξασφαλίσει ένα δάνειο της τάξεως των επτά δις ευρώ από τη γαλλική κυβέρνηση, ελπίζοντας ότι θα ανακάμψει τη νέα χρονιά, καλύπτοντας τις απώλειες του. Την ώρα, λοιπόν, που η Citroen κατακτούσε τον όγδοο τίτλο της Κατασκευαστών και ο Loeb το ένατο Πρωτάθλημα Οδηγών, αλλά και η Peugeot Sport προχωράει στην εξέλιξη των 208 προδιαγραφών R2 και R5, το group είχε μείωση στις πωλήσεις της που άγγιξαν το 8,8%.

 

Πηγές αναφέρουν ότι η κατάσταση χειροτέρεψε όχι μόνο λόγω της μείωσης των πωλήσεων, αλλά ελέω και του μεγαλύτερου από το αναμενόμενο κόστος της αναδιοργάνωσης της λειτουργίας της εταιρίας στη Γαλλία. Ο πρόεδρος του Group, Philppe Varin, δήλωσε σχετικά: «Οι πωλήσεις και οι απώλειες του Group το 2012 αντικατοπτρίζουν το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Εμείς, την ίδια ώρα, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στη δύσκολη, αλλά απαραίτητη, προσπάθεια για αναδιοργάνωση της βάσης μας στη Γαλλία». Σας θυμίζουμε, ότι στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης πριν από μερικούς μήνες η γαλλική εταιρία είχε προχωρήσει σε απολύσεις 8.000 ατόμων.

 

Τώρα, τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά και τι αντίκτυπο μπορεί να έχουν στο πρόγραμμα των εταιριών στους αγώνες; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά. Η λογική αναφέρει ότι το πρόγραμμα του WRC δεν κινδυνεύει μετά από την εξασφάλιση της μεγάλης οικονομικής χορηγίας της αγωνιστικής ομάδας από το Abu Dhabi. Βέβαια, αυτά τα χρήματα δεν εξασφαλίζουν την παρουσία, αλλά και την εξέλιξη του DS3, αφού ακόμα και σήμερα η Citroen επενδύει στο θεσμό. Όμως, κανείς δεν μπορεί με σιγουριά αν η γαλλική εταιρία θα εξακολουθεί να το κάνει και στο μέλλον. Παρόλα αυτά, τα παραπάνω αποτελέσματα ίσως να έχουν άμεσο αντίκτυπο στο εγχείρημα του WTCC. Μπορεί μέχρι πρότινος η εμπλοκή της στο θεσμό με οδηγό τον Sebastien Loeb να έμοιαζε δεδομένη, αλλά κάτι τέτοιο δεν δείχνει και τόσο σίγουρο πλέον. Ακόμα το πράσινο φως δεν έχει δοθεί από το διοικητικό συμβούλιο του Group PSA, και αρκετοί θεωρούν ότι μετά από τις απώλειες που ανακοινώθηκαν για το 2012, ίσως και να μην ανάψει ποτέ.

 

Αυτό, όμως, αφήνει ένα ερωτηματικό αναφορικά με τον Sebastien Loeb! Αρκετοί ήλπιζαν ότι από τη στιγμή που δεν εμπλακεί η Citroen στο WTCC, τότε πιθανότατα ο Γάλλος εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής να επέστρεφε στο DS3 WRC και τις ειδικές διαδρομές. Όμως, όπως όλα δείχνουν αυτό είναι από δύσκολο έως απίθανο να συμβεί, αφού ο Seb έχει ξεκινήσει προετοιμασία για το Πρωτάθλημα GT που θα λάβει μέρος, θέλοντας να δοκιμάσει τις δυνατότητες του σε αγώνες πίστας. Έτσι, με τη βοήθεια των ισχυρών χορηγών του (Red Bull), είναι το πιο πιθανό να σπάσει το συμβόλαιο του με τη Citroen και να συνεχίσει μόνος του την προσπάθεια του σε αυτή τη μορφή αγώνων._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ