O Dani Sordo είναι ο μεγάλος νικητής του Ράλλυ Σαρδηνίας, αφού στην τελευταία ε.δ. του αγώνα, ο Ott Tanak έχασε την υποβοήθηση του Toyota Yaris WRC και μαζί μία σίγουρη νίκη!

Συναρπαστική και δραματική ήταν η εξέλιξη της τελευταίας ημέρας του Ράλλυ Σαρδηνίας, αφού ένα μηχανικό πρόβλημα έμελλε να καθορίσει το τελικό αποτέλεσμα. Ενώ όλα έδειχναν ότι ο Ott Tanak θα πανηγυρίσει την 3η συνεχόμενη και 4η φετινή του νίκη, στην τελευταία ειδική του αγώνα, στην Power Stage, έχασε την υδραυλική υποβοήθηση του Toyota Yaris και είχε ένα τετ α κε, με αποτέλεσμα να πέσει τέσσερις θέσεις στη γενική κατάταξη. Ο Εσθονός, που ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα για τρεις ημέρες, προδόθηκε από το Yaris WRC στο τέλος και μαζί έχασε μία τεράστια ευκαιρία να δημιουργήσει μία σημαντική διαφορά στη βαθμολογία των Οδηγών. Ο Tanak, μπορεί να βρίσκεται πλέον στην κορυφή της κατάταξης με 150 βαθμούς, αλλά με τον Sebastien Ogier να ακολουθεί με 146 και τον Thierry Neuville με 143!

Με αυτό το δραματικό τρόπο, στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Dani Sordo με το Hyundai i20, ο οποίος και πανηγύρισε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο WRC μετά από εκείνη που είχε πετύχει στο Ράλλυ Γερμανίας το 2013 με το Citroen DS3 WRC. Ο Ισπανός, ήταν ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, προσπάθησε να ακολουθήσει το ρυθμό του Tanak, αλλά μόλις διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να συναγωνιστεί τον Εσθονό, προσπάθησε να ελέγξει τον Suninen που ακολουθούσε πίσω του. Το κατάφερε με επιτυχία και στο τέλος ανταμείφθηκε με μία τεράστια νίκη, την οποία δέχθηκε με δάκρυα στα μάτια, παραδεχόμενος ιπποτικά την ανωτερότητα του Tanak.

Με τον Εσθονό εκτός, στο δεύτερο σκαλί του βάθρου βρέθηκε ο Teemu Suninen με το Ford Fiesta WRC, σημειώνοντας παράλληλα και το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στο θεσμό! Ο Φινλανδός πραγματοποίησε μία από τις πλέον ώριμες εμφανίσεις της μικρής καριέρας του στο WRC. Με τον πρώην συνοδηγό του Mikko Hirvonen,τον πολύπειρο Jarmo Lehtinen για πρώτη φορά στο δεξί του μπάκετ, εμφανίστηκε ανταγωνιστικός, συνδυάζοντας τους εξαιρετικούς χρόνους με αξιοπιστία.

Μία ακόμα σπουδαία μάχη, όμως, παρακολουθήσαμε για την 4η θέση, που εν τέλει εξελίχθηκε για μία θέση στο βάθρο ανάμεσα στους Andreas Mikkelsen και Elfyn Evans. Σήμερα, νωρίς το πρωί, η μεταξύ τους διαφορά αυξήθηκε στα 15 δευτερόλεπτα υπέρ του Evans, αφού ο χρόνος του Βρετανού από την τελευταία ε.δ. του δεύτερου σκέλους διαφοροποιήθηκε. Θυμίζουμε, ότι ο Βρετανός είχε πέσει στη σκόνη του συμπατριώτη του, Kris Meeke, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο. Ακόμα και έτσι, όμως, ο Mikkelsen κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του αντιπάλου του, πραγματοποιώντας μία από τις καλύτερες εμφανίσεις του με τα χρώματα της Hyundai. Ο Νορβηγός κέρδισε όλες τις σημερινές ειδικές, μαζί και την Power Stage, και συνέβαλλε τα μέγιστα σε ένα εξαιρετικά σημαντικό 1-3 για την ομάδα της Hyundai. Με αυτό το αποτέλεσμα, η ομάδα του Andrea Adamo αύξησε τη διαφορά της από την Toyota στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στους 44 βαθμούς!

Ο Elfyn Evans από την πλευρά του, προσπάθησε να κρατήσει τον Mikkelsen πίσω του, αλλά αυτό στάθηκε αδύνατο. Αυτό, βέβαια, δεν αναιρεί το γεγονός ότι για ακόμα έναν αγώνα οδήγησε γρήγορα, όντας σταθερός στην απόδοση του, σημειώνοντας ακόμα ένα καλό αποτέλεσμα με την 4η θέση της γενικής. Πίσω από τον απογοητευμένο και απαρηγόρητο Tanak στην 6η θέση, βρέθηκε ο Thierry Neuville, σε έναν αγώνα που θα ήθελε να ξεχάσει. Ο Βέλγος, δεν απέφυγε τα οδηγικά λάθη, τις λάθος επιλογές ελαστικών, ενώ δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος από το i20 WRC. Μάλιστα, δεν δίστασε να δηλώσει ότι οι δοκιμές πριν τον αγώνα δεν βοήθησαν και πως θα πρέπει να ερευνήσουν τι συνέβη. Σίγουρα, θα ήθελε να γιορτάσει τα γενέθλια του με πολύ καλύτερο τρόπο, αφού σήμερα ο Βέλγος έκλεισε τα 31!

Πιο πίσω, ακολούθησε ο Esapekka Lappi, κινούμενος σήμερα αρκετά... νωχελικά, με τον ίδιο να δηλώνει ότι δεν είχε κανένα κίνητρο. Κάτι που προσπάθησε να αποκτήσει ο Sebastien Ogier μέσω της Power Stage, διατηρώντας τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση για την τελευταία ε.δ. Η στρατηγική του απέδωσε, αφού κατάφερε να σημειώσει το δεύτερο χρόνο της ημέρας και να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από έναν αγώνα που και αυτός με τη σειρά του θα ήθελε να ξεχάσει. Στο ίδιο πνεύμα και ο Kris Meeke, που συμπλήρωσε την πρώτη οκτάδα, όντας μακριά από τις επιδόσεις που μας είχε συνηθίσει στους προηγούμενους αγώνες. Ο Βρετανός απογοητεύτηκε μετά το χθεσινό κλατάρισμα και σήμερα, απλά οδήγησε με στόχο τον τερματισμό.

Κάτι που αξίζει να σημειώσουμε, πάντως, είναι ότι η σημερινή ημέρα περισσότερο έμοιαζε με... κωμωδία, με τη στρατηγική να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και το θέαμα να πηγαίνει περίπατο. Με το τελικό αποτέλεσμα να έχει κριθεί από εχθές, το σημερινό μικρό σε συνολικό μήκος αγωνιστικό σκέλος, δεν επαρκούσε για δραματικές αλλαγές. Κάπως έτσι, η πλειονότητα των οδηγών προτίμησε να κινηθεί αργά στις τρεις από τις τέσσερις ειδικές, προστατεύοντας τα ελαστικά τους και διατηρώντας τα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση για την Power Stage. Φυσικά και δεν υπάρχει κανονισμός που να απαγορεύει κάτι σχετικό, αλλά αναμφίβολα η εικόνα των WRCars να “σέρνονται” στις ειδικές δεν ήταν αυτή που περίμεναν οι χιλιάδες θεατές που κατέκλυσαν το βουνό. Οι οδηγοί δεν φέρουν ευθύνη, αλλά η FIA θα πρέπει να επηληφθεί του θέματος και να αποφευχθεί το φαινόμενο στο μέλλον.

Με αυτόν τον δραματικό τρόπο, το Πρωτάθλημα πήρε φωτιά! Η διαφορά μεταξύ των τριών πρώτων είναι μόλις επτά βαθμοί και η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική, με την επόμενη στάση του WRC να είναι μετά από ενάμιση μήνα στις 1-4 Αυγούστου στις ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Φινλνανδίας._Π.Τ.

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά