top icon
Αγώνες

WRC: Τι ακριβώς συνέβη με τη Mini…

Πριν από μερικές ημέρες η BMW ανακοίνωσε ότι η Motorsport Italia θα αποτελέσει την επίσημη εργοστασιακή ομάδα της Mini στο WRC, με την Prodrive να χαρακτηρίζεται πλέον ως ιδιωτική ομάδα με εργοστασιακή υποστήριξη.

Όπως είχαμε αναφέρει και την προηγούμενη εβδομάδα, όπου υπάρχει καπνός, αναμφίβολα υπάρχει και φωτιά. Τι και αν οι άνθρωποι της Prodrive προσπαθούσαν να διαψεύσουν τις φήμες περί διακοπής συνεργασίας με την BMW; Λίγες ημέρες αργότερα, η BMW γνωστοποιούσε ότι η ιταλική ομάδα της Motorsport Italia, η οποία και προετοιμάζει τα αυτοκίνητα των Armindo Araujo και Paolo Nobre, θα αποτελέσει την εργοστασιακή συμμετοχή της Mini. Την ίδια ώρα, η BMW ανακοίνωνε ότι η Prodrive θα αποτελέσει ιδιωτική ομάδα με εργοστασιακή υποστήριξη, αλλά και πως η ομολογκασιόν του Mini JCW WRC θα συνεχιστεί έως και το 2018! Τέλος, η βρετανική ομάδα θα είναι αυτή που θα έχει την ευθύνη την εξέλιξης του αυτοκινήτου, ενώ θα μπορεί να συμμετέχει κανονικά ως ιδιωτική ομάδα.
 
Τα προβλήματα στη σχέση μεταξύ των δύο πλευρών ξεκίνησαν λίγο πριν την έναρξη της φετινής χρονιάς. Η BMW είχε ξεκαθαρίσει από την αρχή ότι το σημαντικότερο εγχείρημα της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό για τα επόμενα χρόνια θα είναι η συμμετοχή της γερμανικής εταιρίας στο DTM. Αυτό σημαίνει ότι επιπλέον προϋπολογισμός για τη Mini στο WRC, δεν υφίσταται. Η Prodrive αρχικά είχε συμφωνήσει με αυτό, θεωρώντας ότι θα μπορέσει να βρει ισχυρές χορηγίες οι οποίες θα τις εξασφάλιζαν τη βιωσιμότητα της, αλλά και το επιπλέον κόστος για την εξέλιξη του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να είναι ανταγωνιστικό. Όμως, οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν αυτή τη στιγμή δεν βοήθησαν στην εξεύρεση ενός τέτοιου χορηγού. Σας θυμίζουμε, ότι μία από τις φήμες που κυκλοφορούσε πέρσι στο τέλος του 2011, ήταν ότι ο David Richards προσπαθούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον της Red Bull. Κάτι που τελικά δεν έγινε ποτέ. Την ίδια ώρα, το πρόγραμμα των «πελατών», δηλαδή ιδιωτών που αγοράζουν Mini JCW WRC αποφέροντας έσοδα στην Prodrive, σημειώνει επιτυχία, αλλά όχι τέτοια που να επιτρέπει τη βιωσιμότητα του προγράμματος…
 
Όταν λοιπόν η Prodrive είδε ότι είναι αδύνατη η στήριξη της ομάδας από χορηγούς, στράφηκε και πάλι στην BMW για να ενισχύσει οικονομικά το project. Εκεί, ξεκίνησαν και τα πρώτα προβλήματα, με τη γερμανική εταιρία μετά το Ράλλυ του Μόντε Κάρλο να δίνει το χρίσμα στη Motorsport Italia. Ο λόγος είναι απλός. Οι δύο βασικοί οδηγοί της ομάδας, οι Armindo Araujo και Paolo Nobre, μπορεί να μην διακρίνονται για την ταχύτητα, αλλά διαθέτουν ικανούς χορηγούς οι οποίοι τους έχουν εξασφαλίσει τη συμμετοχή τους σε όλους τους αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος. Με αυτόν τον τρόπο, ουσιαστικά η BMW χωρίς να ξοδέψει ούτε ευρώ, θα αποτελέσει επίσημη εργοστασιακή συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών (ο κανονισμός επιβάλλει τη συμμετοχή μίας εταιρίας σε όλους τους αγώνες του θεσμού για να μπορέσει να βαθμολογηθεί στο Πρωτάθλημα Κατασκεαστών ως εργοστασιακή συμμετοχή), ενώ θα μπορεί να εξελίξει περαιτέρω το αυτοκίνητο, αφού με αυτόν τον τρόπο η FIA άναψε και το πράσινο φως για την έκδοση νέας ομολογκασιόν.
 
Η Prodrive, όμως, θα εξακολουθήσει να εξελίσσει το αυτοκίνητο, αφού η βρετανική εταιρία είναι αυτή που ουσιαστικά το σχεδίασε από λευκό χαρτί, με αποτέλεσμα να έχει στην κατοχή της μία σειρά από σημαντικά δικαιώματα στα μηχανικά μέρη του Mini JCW WRC. Ακόμα περιμένει άγνωστο, βέβαια, το πρόγραμμα της Prodrive. Οι Sordo και Meeke έχουν συμβόλαιο με την ομάδα, την ώρα που ο Βρετανός ακόμα δεν έχει αγωνιστεί φέτος. Βλέπετε, ο David Richards για να καλύψει μέρος των εξόδων αποφάσισε να «πουλάει» τη δεύτερη θέση στην ομάδα σε κάθε αγώνα. Στο Μόντε Κάρλο τον Sordo πλαισίωσε ο Pierre Campana, ενώ στη Σουηδία τη θέση του θα πάρει ο πρώην Πρωταθλητής του JWRC, Patrick Sandell. Όμως, κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποια θα είναι η επόμενη μέρα.
 
Η πραγματικότητα είναι ότι η Mini μπορεί να παρέμεινε στο WRC, αλλά σε καμία περίπτωση η συμμετοχή της δεν συγκρίνεται με αυτή των Citroen, Ford και VW τη νέα χρονιά. Με τους Araujo και Nobre μπορεί να εξασφαλίστηκε η παρουσία της Mini σε όλους τους αγώνες, αλλά σίγουρα τα αποτελέσματα δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να είναι αντίστοιχα με αυτά των Dani Sordo και Kris Meeke. Μάλλον, στη BMW θα πρέπει να αναρωτηθούν τι είναι αυτό που ακριβώς θέλουν. Όχι για κανέναν άλλο λόγο, αλλά μήπως με την προσθήκη της VW τη νέα χρονιά το πάρουν εγωιστικά και επανέλθουν δριμύτεροι._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ