top icon
Αγώνες

WRC: Το νέο Fabia R5 στην Ελλάδα!

Η Skoda Motorsport βρίσκεται στη χώρα μας και πραγματοποιεί μία σειρά δοκιμών με το Skoda Fabia προδιαγραφών R5, και μάλιστα στο αμάξωμα που θα παρουσιαστεί σε λίγες εβδομάδες στην έκθεση του Παρισιού!

Δεν είναι μυστικό ότι η Skoda εξελίσσει το Fabia προδιαγραφών R5, το οποίο και θα αντικαταστήσει το αντίστοιχο προδιαγραφών S2000. Η εξέλιξη του έχει αρχίσει εδώ και αρκετούς μήνες, ενώ σε αγώνες όπως το Ράλλυ Τσεχίας έκανε και την επίσημη εμφάνιση του ως πλοηγό αυτοκίνητο. Όμως, μέχρι σήμερα αυτό που είχαμε δει ήταν το πρωτότυπο αυτοκίνητο, το οποίο και βασιζόταν στο αμάξωμα του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς, εφοδιασμένο ουσιαστικά με τον 1.600άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του R5. Όμως, το τσέχικο εργοστάσιο βρίσκεται στη χώρα μας και πραγματοποιεί μία από τις πρώτες σειρές δοκιμών με το Fabia R5 της τελευταίας γενιάς, η οποία και θα παρουσιαστεί στο κοινό στην Έκθεση του Παρισιού σε μερικές εβδομάδες. Σε ακροπολικές ειδικές διαδρομές, λοιπόν, βρίσκεται με άκρα μυστικότητα η Skoda Motorsport, με τον Τσέχο Jan Kopecky να έχει αναλάβει τα χρέη δοκιμαστή. Εμείς, βρεθήκαμε εκεί, είδαμε από κοντά το νέο Fabia R5, και μάλιστα με χρώματα καμουφλάζ, ενώ μιλήσαμε με τον Τσέχο οδηγό, αλλά και τον επικεφαλής τεχνικό της Skoda κατά τη διάρκεια των δοκιμών, κ. Ales Rada.

Παρατηρώντας το από κοντά, παρά τα χρώματα “ζέβρας”, παρατηρείς ότι στον τομέα της αεροδυναμικής τουλάχιστον μέχρι τώρα οι διαφορές δεν είναι σημαντικές σε σχέση με το S2000. Μάλιστα, το τσέχικο εργοστάσιο είχε στο χώρο τόσο το Fabia R5 τελευταίας γενιάς, όσο και το S2000 με το οποίο και ακολουθεί φέτος τόσο το ERC, όσο και το Πρωτάθλημα Ασίας Ειρηνικού, συγκρίνοντας φυσιολογικά τους χρόνους ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα. Αρχικά, μιλήσαμε με τον Jan Kopecky, λίγη ώρα αφού βγήκε από το αυτοκίνητο. Φυσικά, δεν μας έδωσε αρκετές λεπτομέρειες, αφού όπως παραδέχθηκε είναι πολύ νωρίς ακόμα για να πει οτιδήποτε. “Ναι, η αλήθεια είναι ότι φέτος έχω κάνει αρκετές δοκιμές, αλλά βασικός μου στόχος παραμένει το Πρωτάθλημα Ασίας Ειρηνικού. Παράλληλα, λαμβάνω μέρος στην εξέλιξη του R5. Ακόμα είμαστε στα πρώτα βήματα και δεν μπορώ να πω πολλά πράγματα. Είναι πολύ νωρίς. Όμως, από ότι έχετε δει έχουμε κάνει πολύ καλή δουλειά με το Fabia S2000 και πιστεύω ότι το R5 θα είναι εξίσου καλό και ανταγωνιστικό”.

Ρωτώντας για το πόσο διαφορετικό είναι το R5 από το S2000 στην οδήγηση, ο Τσέχος απάντησε γενικότερα, έχοντας όμως συγκεκριμένη άποψη. “Η βασική διαφορά είναι ο κινητήρας, αφού με το τούρμπο έχουμε περισσότερη διαθέσιμη ροπή στις χαμηλές στροφές. Αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά, αφού αναφορικά με το αμάξωμα και την ανάρτηση τα αυτοκίνητα είναι πολύ κοντά. Οδηγικά, θεωρώ ότι σε κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να αντλήσει το 100% από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αν θέλεις να κερδίσεις πρέπει και με τα δύο να οδηγήσεις στο όριο. Ο,τι και να οδηγείς πρέπει να παίρνεις το 100%!” Αναφορικά με το μέλλον του, ο Τσέχος μας αποκάλυψε ότι ακόμα δεν γνωρίζει τι μπορεί να γίνει, ενώ δεν παρέλειψε να συμπληρώσει ότι το συμβόλαιο του τελειώνει φέτος με την Skoda στο τέλος της χρονιάς. “Ακόμα δεν ξέρω για την επόμενη χρονιά. Πρέπει να υπογράψω κάποιο συμβόλαιο, το οποίο δεν το έχω ακόμα. Φυσικά, η Skoda είναι η πρώτη μου επιλογή, αφού πρόκειται για τσέχικη εταιρία, με τσέχους μηχανικούς και ανθρώπινο δυναμικό και είμαι υπερήφανος που είμαι με αυτή την ομάδα. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι για να πας στο WRC πρέπει να ξοδέψεις πολλά χρήματα και αυτή τη στιγμή είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι σε αυτή την ομάδα.”

Μαζί με τον Jan Kopecky, στο ίδιο τραπέζι μας, βρέθηκε και ο Chief engineer της Skoda Motorsport, Ales Rada. O Tσέχος, αποδείχθηκε ακόμα πιο λιτός στις δηλώσεις του από τον Kopecky. “Είναι τα πρώτα μας χιλιόμετρα με το νέο αυτοκίνητο. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι η εξέλιξη πάει πολύ καλά και είμαστε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα μας. Όπως έχουμε ανακοινώσει, το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στα μέσα της επόμενης χρονιάς και έχουμε αρκετό χρόνο ακόμα μπροστά μας για να το εξελίξουμε όσο επιθυμούμε.” Όπως είναι λογικό, οι βασικές διαφορές του αυτοκινήτου εντοπίζονται στον κινητήρα, αν και όπως μας είπε πρόκληση αποτέλεσε και το κόστος. “Σίγουρα, η βασική διαφορά είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας. Το δεύτερο πιο σημαντικό στοιχείο, όμως, είναι ότι το αυτοκίνητο πρέπει να έχει όριο τιμής και να είναι πιο φθηνό σε σχέση με ένα S2000. Συγκεκριμένα, πρέπει να κοστίζει 180.000 και αυτή είναι η πρόκληση. Να διατηρήσουμε το κόστος κατασκευής σε αυτό το νούμερο. Αυτό είναι πρόκληση αναφορικά με τις τεχνικές επιλογές που πρέπει να κάνουμε. Σίγουρα, η ιδέα είναι καλή, αν και δεν είμαι πεπεισμένος για το κόστος. Θα πρέπει να υπάρχει μία ισορροπία ανάμεσα στο κόστος κατασκευής και το κόστος συντήρησης.” Με τη Skoda να είναι μέλος του Group VAG, ο Rada δεν μας έκρυψε ότι υπάρχει συνεργασία με το αντίστοιχο τμήμα της VW Motorsport. “Σίγουρα γνωριζόμαστε! Είμαστε συνεργάτες, συζητάμε και ανταλάσσουμε απόψεις και πληροφορίες. Αυτό που μπορώ να σας πω σίγουρα είναι ότι ο κινητήρας μας δεν είναι αυτός του Polo WRC”!

Έχοντας δίπλα στο R5 και το αντίστοιχο Fabia προδιαγραφών S2000, φυσικά ρωτήσαμε ποιο από τα δύο είναι πιο γρήγορο. “Αν δείτε τα αποτελέσματα του ERC μέχρι σήμερα, θα αποκτήσετε μία εικόνα. Θα παρατηρήσετε ότι δεν είναι απόλυτο ότι θα κυριαρχήσεις αν οδηγείς ένα R5. Έχουν μεγάλη σημασία ο αγώνας, οι συνθήκες και φυσικά ο οδηγός.”Και σε αυτούς περιλαμβάνεται ο Esapekka Lappi, ο οποίος και θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα ταλέντα των αγώνων Ράλλυ σήμερα. Η εξέλιξη του Skoda Fabia R5 θα συνεχιστεί μέσα στους επόμενους μήνες, με την έκδοση της ομολογκασιόν να αναμένεται στα μέσα του επόμενου έτους. Και φυσικά, από τη στιγμή που θα παρουσιαστεί και η έκδοση παραγωγής του Fabia, θα μπορούμε να δούμε το νέο Fabia R5 χωρίς τα αυτοκόλλητα του καμουφλάζ, στην καθαρή αγωνιστική του μορφή._Π.Τ.


Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ