top icon
WRC

Ο Yves Matton για τον εκπαιδευτικό ρόλο του WRC από το 2022

Ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, θεωρεί πως η αλλαγή των κανονισμών ενόψει 2022 μπορεί να έχει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα, ως προς τη διαχείριση ατυχημάτων με υβριδικά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) προετοιμάζεται για τη μεγαλύτερη αλλαγή κανονισμών στην ιστορία του, αφού από το 2022 προβλέπεται η υιοθέτηση υβριδικών κινητήριων συνόλων στα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του θεσμού.

Στο περιθώριο της προσομοίωσης αγώνα που πραγματοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα στη Βόρεια Ιταλία η Hyundai, ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton, έδωσε και μια διαφορετική διάσταση, στο εγχείρημα αλλαγής κανονισμών.

Καθώς η αυτοκίνηση βρίσκεται σε διαδικασία εξηλεκτρισμού, το κοινό αρχίζει να εξοικειώνεται με μια νέα συνθήκη, η οποία περιλαμβάνει και αρκετά νέα δεδομένα.

Αντίστοιχα στο WRC ομάδες, πληρώματα και θεατές, θα πρέπει να εξοικειωθούν με τη νέα, υβριδική πραγματικότητα.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο εστιάζει ο Yves Matton, ο οποίος θεωρεί πως το WRC μπορεί με πολλούς τρόπους, να φέρει τους απλούς ανθρώπους κοντά στη νέα τεχνολογία.

Yves Matton: Περί εκπαίδευσης του κοινού

Η χρήση υβριδικής τεχνολογίας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αφού χρησιμοποιείται σε αγώνες πίστας από το 2012 και στη Formula 1 από το 2014, όμως εισέρχεται για πρώτη φορά στα ράλλυ.

Υπενθυμίζουμε, πως τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 από τη νέα χρονιά θα συνδυάζουν τον υπάρχοντα κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 100 kW (136 ίπποι), διαθέτοντας επιπλέον ισχύ σε ορισμένα σημεία των ειδικών διαδρομών.

Hyundai i20 N Rally2 Test 01

Παράλληλα, σε μια ενέργεια οικολογικού χαρακτήρα, θα κινούνται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα σε ορισμένα σημεία των απλών διαδρομών, ιδιαίτερα κατά το πέρασμα από κατοικημένες περιοχές.

Με δηλώσεις του στο DirtFish, ο Matton που παραβρέθηκε στις δοκιμές της Hyundai, εστίασε στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα αυτής της κίνησης, πέραν της προφανούς “πράσινης” στροφής του θεσμού.

“Πιστεύω πως η χρήση του υβριδισμού στα ράλλυ είναι ένα πραγματικά καλό εργαλείο για να επιμορφώσουμε όχι μόνο τους φίλους του σπορ, αλλά και τους ανθρώπους συνολικά, για τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα”, δήλωσε ο Matton.

Hyundai i20 N Rally2 Test 02

“Σήμερα αν αρχίσεις να μιλάς σχετικά με το τι γίνεται αν υπάρξει ατύχημα με ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο σε αυτοκινητόδρομο, ίσως το 90% των ανθρώπων να μην γνωρίζει πώς να αντιδράσει.

“Σε αυτή την περίπτωση πιστεύω ότι μπορούμε να προσφέρουμε, ξεκινώντας να εξηγούμε πώς αντιδράς όταν συμβαίνει κάτι σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο”.

Όπως έχει γίνει γνωστό, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 θα διαθέτουν ειδική σήμανση, ώστε να γίνεται κατανοητό και στους θεατές των αγώνων, πως εφοδιάζονται με ηλεκτρισμό υψηλής τάσης.

Hyundai i20 N Rally2 Test 03

“Από τον Ιανουάριο θα έχουμε ένα εργαλείο που θα μας επιτρέψει να το κάνουμε (την εκπαίδευση) και θα το κάνουμε. Δε θα είναι όλα έτοιμα στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και οι θεατές δε θα ξέρουν πώς να αντιδράσουν”, σχολίασε ο Matton, προσθέτοντας ότι στόχος της FIA είναι έως το τέλος της επόμενης αγωνιστικής σεζόν, η γνώση και η εξοικείωση των θεατών με την υβριδική τεχνολογία, να έχει αυξηθεί.

“Όμως μπορούμε να ευελπιστούμε και κατά κάποιο τρόπο είναι ευθύνη των συνεργατών γύρω από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ να ελπίζουμε, πως θα έχει αυξηθεί η γνώση ανάμεσα στο Μόντε Κάρλο και τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στην Ιαπωνία”.

Σαφώς, η εκπαίδευση του κοινού ως προς την ενδεδειγμένη αντίδραση κατά τη στιγμή ενός ατυχήματος με εξηλεκτρισμένο (υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό) όχημα είναι απαραίτητη, από τη στιγμή που ο αριθμός τέτοιων αυτοκινήτων στους δρόμους, αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς.

Photos: FIA ERC, Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ