top icon
Πωλήσεις

Μέτρια αρχή

Η προεκλογική περίοδος και η αβεβαιότητα της επόμενης ημέρας των εκλογών επηρέασαν την αγορά αυτοκινήτου, που συρρικνώθηκε κατά 8,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Η προεκλογική περίοδος και η αβεβαιότητα της επόμενης ημέρας των εκλογών επηρέασαν την αγορά αυτοκινήτου, που συρρικνώθηκε κατά 8,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

 

Οι προβλέψεις για την αγορά το 2015 έκαναν λόγο για 80.000 αυτοκίνητα, ενώ οι πιο αισιόδοξοι ψιθύριζαν και για 85.000. Αυτά το Δεκέμβριο. Εάν σήμερα υποβάλεις την ίδια ερώτηση σε ορισμένα στελέχη, θα σου πουν ότι η αγορά μπορεί να έχει μία μικρή κάμψη, κλείνοντας στα 70.000 αυτοκίνητα (2014: 71.218). Βλέπετε, δεν είναι μόνο η μέτρια αρχή (-8,4%), που κάνει τις εταιρείες λιγότερο αισιόδοξες, αλλά και η ταραγμένη οικονομική κατάσταση και η αβεβαιότητα για το μέλλον, που έρχονται να προστεθούν στους άδειους τραπεζικούς λογαριασμούς των περισσότερων Ελλήνων. Τι ενδέχεται να σώσει την παρτίδα; Η αυξημένη τουριστική κίνηση, για ακόμα μία χρονιά, αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντικές πωλήσεις «νοικιάρικων», ενώ το φρέσκο χρήμα που θα έρθει από το εξωτερικό θα τονώσει γενικότερα την εμπορική κίνηση.

Πάμε να αποκρυπτογραφήσουμε την αγορά του Ιανουαρίου. Ανακατατάξεις έχουμε στις κορυφαίες (σε ταξινομήσεις) εταιρείες. Η Toyota μπαίνει, άλλη μία χρονιά, δυναμικά στο παιχνίδι με αύξηση στις πωλήσεις της (το Yaris εξακολουθεί να είναι το πιο ευπώλητο αυτοκίνητο), και μάλιστα με διαφορά πάνω από 300 αυτοκίνητα από τη 2η Opel (έχασε 17,7%). Στην 3η θέση σκαρφάλωσε η VW με αύξηση 17,1%. Τη μεγάλη διαφορά την έκαναν οι αυξημένες ταξινομήσεις του Polo, ενώ Golf και up! έμειναν στα επίπεδα Ιανουαρίου 2014.

Τι άλλο κρατάμε από το μήνα που μας πέρασε; Την εντυπωσιακή μείωση στις πωλήσεις της Fiat (-69,1%) και την ηπιότερη της Citroen (-25,4%), της Nissan (-22,2%), της Skoda (-36,4%) και της Hyundai (-46,8%).

Τι μας επιφυλάσσει η επόμενη μέρα; Πρώτα από όλα, το ενδιαφέρον όλων είναι στραμμένο στις εξελίξεις σε πολιτικό επίπεδο και στη συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και θεσμών. Κατόπιν, το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να δει τι χρήματα απαιτούνται -γενικότερα- και στη συνέχεια να ορίσει τη νέα στρατηγική, η οποία πιθανότατα θα περιλαμβάνει και αλλαγές στη φορολογία του αυτοκινήτου. Μην ξεχνάμε ότι προεκλογικά ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Δ. Γελαλής, είχε δηλώσει ότι θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1,8 λίτρων, θα αλλάξει ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης με βάση την αξία αγοράς του αυτοκινήτου, και όχι τον κυβισμό, θα καταργηθεί ο φόρος πολυτελείας, και τα τεκμήρια θα είναι σε συνάρτηση με την αξία του αυτοκινήτου. Όλα αυτά θα μείνουν ως εξαγγελίες ή θα εφαρμοστούν; Θα δούμε…

 

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014: 6.385

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015: 5.848

Διαφορά: -8,4%

 

ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ…

Η Peugeot μπήκε στην 5άδα των ταξινομήσεων, και μάλιστα με εντυπωσιακή αύξηση 567,7% σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο, «κρατώντας» πωλήσεις από το Δεκέμβριο του 2014. Αιχμή του δόρατος το «208» (στην 4η θέση της γενικής κατάταξης), με αύξηση πωλήσεων 375,5%. Από κοντά τόσο το «108» όσο και το «308» (φωτ.), που φαίνεται να εδραιώνονται στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού.

 

Το ντίζελ έχει την τιμητική του, αποσπώντας μερίδιο που ξεπερνά το 68%, ενώ στο σύνολο της χρονιάς 2014 είχε 63,7%. Τα υβριδικά, συνεπικουρούμενα από τα μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο, υγραέριο και ηλεκτρισμό, σιγά σιγά αυξάνουν τα ποσοστά τους, φτάνοντας τον Ιανουάριο στο 1,59% (σύνολο 2014: 1,0%).

 

Πλέον, η δημοφιλέστερη κατηγορία κυβισμού είναι αυτή των 1,4-1,6 λίτρων, με ποσοστό 38,3% (σύνολο 2014: 34,7%). Πανωλεθρία στα μοντέλα πάνω από 1,6 λίτρα (5,7%).

 

Toyota Yaris: Δεν καταλαβαίνει τίποτα. Με φόρα μπήκε και στο 2015 (+14,6%), παίρνοντας από νωρίς κεφάλι στην κούρσα των best-seller μοντέλων. Η πιο ευπώλητη έκδοσή του είναι με τον ντίζελ κινητήρα (66,5%), ενώ ακολουθούν οι εκδόσεις βενζίνης (1.0 & 1.3) με ποσοστό 24,3% και η υβριδική (9,2%).

 

Το Corsa έκανε εντυπωσιακή επίδοση το Δεκέμβριο του 2014 (ήταν Νο 1 σε ταξινομήσεις), και αυτό είχε επίπτωση στον Ιανουάριο. Μάλιστα, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, παρουσίασε μείωση 30,4%. Οι πωλήσεις του σε ποσοστό 89,7% αφορούν την ντίζελ έκδοση, με τους εξαιρετικούς τούρμπο βενζινοκινητήρες να μην έχουν πείσει ακόμη τον Έλληνα καταναλωτή.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ