Αγορά Πωλήσεις

Ταξινομήσεις 2020 – ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα

Ρίχνουμε μια ματιά στην αγορά των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων της χώρας μας, λίγες ημέρες πριν την επίσημη έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας Κινούμαι Ηλεκτρικά στις 24 Αυγούστου.

Με τη γλώσσα των αριθμών, δύσκολα μπορεί κάποιος να πει ότι είναι ικανοποιητική η διείσδυση των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Οι υψηλές τιμές αγοράς, η άγνοια για την τεχνολογία τους και κυρίως η έλλειψη υποδομών, ήταν οι λόγοι που τα αυτοκίνητα αυτά ήταν σπάνιο είδος στους δρόμους της χώρας μας. Μετά την απόφαση για την επιδότηση αγοράς τους, μέσω του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά", η κατάσταση αυτή αναμένεται να αλλάξει. Ασφαλώς, δεν θα πλημμυρίσει η ελληνική άσφαλτος από μοντέλα μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων, όμως η παρουσία τους θα γίνει επιτέλους αισθητή. Ακριβώς αυτό περιμένουμε να συμβεί από τις 24 Αυγούστου και μετά, με την επίσημη έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας. Ο βαθμός διείσδυσης δεν θα είναι μεγάλος, τουλάχιστον ως το 2022, αλλά θα είναι ορατός. Με την ευκαιρία αυτή κάνουμε μια σύγκριση στις ταξινομήσεις των οχημάτων αυτών μεταξύ της χρονιάς που διανύουμε και της προηγούμενης, όχι τόσο για να κάνουμε αξιολόγηση με βάση τους αριθμούς (που άλλωστε είναι μικροί), αλλά για να ανιχνεύσουμε τις τάσεις που έχουν δημιουργηθεί. Είναι ίσως η πιο κατάλληλη στιγμή, λίγο πριν το ξεκίνημα του επιδοτούμενου προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά...

Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας ως τον Αύγουστο του 2019, μας δείχνουν μόλις 289 ταξινομήσεις μοντέλων μηδενικών ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων. Σταγόνα στον ωκεανό ο αριθμός αυτός, σε σχέση με το σύνολο της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, που δίνει στα αυτοκίνητα του είδους μερίδιο μόλις 0,33%. Στη σχετική λίστα περιλαμβάνονται μόνο 23 μοντέλα, με επικεφαλής από πλευράς ταξινομήσεων το Range Rover PHEV (47 ταξινομήσεις) και δεύτερο το Volvo XC60 PHEV (41 ταξινομήσεις). Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο βρίσκεται στην τρίτη θέση της εμπορικής κατάταξης, με 39 ταξινομήσεις (BMW i3). Όσο για τις ταξινομήσεις του Αυγούστου, ήταν μόλις 36.

Την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2020 η κατάσταση έχει αλλάξει αισθητά και μάλιστα με τον κορονοϊό παρόντα. Ο Covid-19 έχει μειώσει κατά πολύ την ελληνική αγορά αυτοκινήτου σε απόλυτους αριθμούς, αλλά αυτό δεν επηρρέασε την ανοδική πορεία των ηλεκτρικών και plug-in μοντέλων στη χώρα μας. Οι συνολικές τους ταξινομήσεις στο επτάμηνο έφτασαν τις 492 (126 μόνο τον Ιούλιο), ενώ το μερίδιό τους επί του συνόλου ξεπέρασε κατά τι το 1% (1,07% συγκεκριμένα). Για την περίοδο αυτή πρώτη σε ταξινομήσεις στην κατηγορία είναι η plug-in υβριδική έκδοση της BMW X1 (37 μονάδες), με δεύτερες τις αντίστοιχες εκδόσεις της Porsche Cayenne και του Volvo XC60 (35 μονάδες). Στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, πρώτη είναι η BMW i3 (31 ταξινομήσεις) και δεύτερο το Peugeot 208 (30 ταξινομήσεις). Τα διαθέσιμα μοντέλα της κατηγορίας αυτής ανέβηκαν από τα 23 στα 41 και έπεται συνέχεια, ενώ η επικείμενη έναρξη του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά (όσο κι αν του λείπει η τόλμη, καθώς η επιδότηση θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας να είναι αισθητά μεγαλύτερη) αναμένεται σύντομα να ανεβάσει σημαντικά τους αριθμούς. Βέβαια, για όλα αυτά εδώ είμαστε και μαζί θα δούμε αν όντως επιβεβαιωθούν...

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου