Αγορά Πωλήσεις

Ταξινομήσεις Noεμβρίου: σε σταθερή τροχιά

Με δύο εβδομάδες να απομένουν για την αποχώρηση του 2018, είναι βέβαιο ότι το ψυχολογικό όριο των 100.000 ταξινομήσεων θα ξεπεραστεί για πρώτη φορά από το 2010, αφού απαιτούνται μόλις 1.906 μονάδες για να συμβεί αυτό...

Δεν είναι πλέον είδηση η πρωτοκαθεδρία της Toyota και του supermini μοντέλου της Yaris στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας, τόσο σε επίπεδο μήνα, όσο και στο σύνολο του τρέχοντος έτους. Με ένα μόλις μήνα (για τη στατιστική) να απομένει για τη λήξη του 2018, είναι περισσότερο από βέβαιο ότι το ψυχολογικό όριο των 100.000 ταξινομήσεων θα ξεπεραστεί για πρώτη φορά από το 2010, αφού απαιτούνται μόλις 1.906 μονάδες για να συμβεί αυτό. Όπως είναι ήδη γνωστό, η άνοδος της κινητικότητας σε επίπεδο μήνα έφτασε το 5,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2017, ενώ σε επίπεδο ενδεκαμήνου κατέγραψε ένα πολύ άνετο 18,6%.

Crossover/SUV

Μια και τα συναντάμε παντού μπροστά μας και σε κάθε κατηγορία αμαξώματος, καλό είναι να κάνουμε μια ξεχωριστή αναφορά γι αυτά. Στο ενδεκάμηνο του 2018 το ποσοστό τους επί του συνολικού μεριδίου της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου ακουμπά στο 29% (για την ακρίβεια στο 28,69%). Πρώτο μοντέλο του είδους στη χώρα μας είναι το Nissan Qashqai, εδώ και μια τετραετία, ίσως και λίγο παραπάνω. Τον Νοέμβριο σημειώθηκε μια μίνι-έκπληξη, αφού έχασε την πρωτοκαθεδρία του μήνα για επτά μόλις μονάδες, κυρίως επειδή βρίσκεται στη φάση της άφιξής του στην Ελλάδα με τους νέους κινητήρες των 1.3 λίτρων. Το αυτοκίνητο που το προσπέρασε σε επίπεδο μήνα δεν είναι άλλο από το Toyota C-HR, με την υβριδική του έκδοση να είναι η δεύτερη πιο καλοπουλημένη στην Ελλάδα μετά το ομογάλακτο Yaris.

Segments

Οι ποσοστώσεις των κατηγοριών επιβεβαιώνουν την σταθερότητα στις προτιμήσεις των Ελλήνων αγοραστών, καθώς τα σουπερμίνι παραμένουν πάντα η δημοφιλέστερη ομάδα, με τα μικρομεσαία να ακολουθούν από απόσταση. Σταθερή επίσης παραμένει και η επιβράδυνση των πολυμορφικών μοντέλων, με τα άλλοτε καταφρονημένα Combi να συνεχίζουν να κερδίζουν πόντους στην αγορά μας.

Κυβισμός

Η κατηγορία των 1.401-1.600 κ.εκ. παραμένει στην πρώτη θέση των επιλογών από το μακρινό 2013, όταν και ανέβηκε ξανά στη θέση αυτή ύστερα από δύο χρόνια-σοκ για την ελληνική αγορά. Ακολουθεί η κατηγορία των 1.201-1.400 κ.εκ. και σε μικρή απόσταση εκείνη μέχρι τα 1.000 κ.εκ., που όπως έχουμε ξαναγράψει, έχει ενισχυθεί ιδιαίτερα από τότε που εμφανίστηκαν οι τρικύλινδροι τούρμπο. Όσο για τα 1.601 κ.εκ. και πάνω, ο αριθμητικός περιορισμός τους καλά κρατεί.

Καύσιμο

Aναμφίβολα και παρά τις διάφορες εξαγγελίες των κομμάτων, η Ελλάδα παραμένει ένας εχθρικός τόπος για την ηλεκτροκίνηση. Αυτό δεν είναι αφύσικο για τα δημόσια ήθη της χώρας, που έχει πολλάκις αποδείξει ότι εχθρεύεται κάθε νέα τεχνολογία, επειδή λυπάται να ξοδέψει λεφτά για τους πολίτες της. Κάτι μας λέει ότι όταν σε λίγα μόνο χρόνια η ηλεκτροκίνηση γενικευτεί παγκοσμίως, εμείς θα είμαστε οι πιο ανέτοιμοι και οι πιο ανοργάνωτοι από όλους. Στην παρούσα φάση οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων είναι μόνο 74, οπότε δεν υπάρχει θετικό να σχολιάσουμε. Κατά τα λοιπά, ξέρετε ήδη ότι η βενζίνη υπερισχύει σε επιλογές του πετρελαίου και αυτό δεν αναμένεται να αλλάξει. Όσο για τα υβριδικά μοντέλα, συνεχώς ενισχύονται από πλευράς μεριδίου και αυτή η τάση ασφαλώς θα συνεχιστεί.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου