top icon
Blog

Οι 3 λόγοι που εξοργίζουν τους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ταχυφόρτιση κατ’ ευφημισμόν: Ο ανεφοδιασμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να απαλλαγεί από τις σημερινές δυσκολίες.

Φανταστείτε έπειτα από ένα μακρινό ταξίδι, ελλείψει ενδιάμεσων σταθμών ανεφοδιασμού, να οδηγείτε με τις αναθυμιάσεις του ρεζερβουάρ και -ω του θαύματος- να προβάλει ξαφνικά στο δρόμο σας το πολυπόθητο βενζινάδικο, το οποίο για κάποιον ανεξήγητο λόγο δεν αποτυπωνόταν στο χάρτη του συστήματος πολυμέσων του αυτοκινήτου.

Αλήθεια, πόσο λυτρωτική θα ήταν στην πράξη αυτή η εξέλιξη, αν ωστόσο στη συνέχεια δεν ανακαλύπτατε πως θα έπρεπε να παραμείνετε στο πρατήριο από μισή έως μία ώρα μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία του ανεφοδιασμού; Ακόμα περισσότερο, αν στη μοναδική αντλία του σταθμού προηγούνται άλλα δύο αυτοκίνητα, τα οποία θα χρειάζονταν ανάλογο χρόνο για να «φουλάρουν»; Τέλος, για την αίσια κατάληξη του ανεφοδιασμού, προϋπόθεση είναι να μην παρουσιαστούν κάποια από τα συνήθη τεχνικά προβλήματα κατά τη σύνδεση του ακροφυσίου της αντλίας με το στόμιο του ρεζερβουάρ…

Αν όλα αυτά στον κόσμο των συμβατικών αυτοκινήτων μοιάζουν με επιστημονική φαντασία, στο ταξίδι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου οι συγκεκριμένες δυσκολίες ανεφοδιασμού δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.

Ταχυφόρτιση, ποια ταχυφόρτιση;

Παρ’ ότι σήμερα διατίθενται σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στους περισσότερους σταθμούς εξυπηρέτησης των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, εντούτοις οι ταχυφορτιστές που ακόμη τοποθετούνται είναι κατά κανόνα χαμηλής ισχύος (50 kW) σε σχέση με τις δυνατότητες φόρτισης των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν τα 250 kW και μπορούν να εξασφαλίσουν αναλογικά χαμηλότερους χρόνους ανεφοδιασμού.

Φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Δεν είναι λίγες οι φορές που παρουσιάζονται προβλήματα στη σύνδεση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τον φορτιστή.

Προβλήματα στη σύνδεση των ηλεκτρικών με τον φορτιστή

Επιπλέον, στις ηλεκτρικές εξορμήσεις του περιοδικού, αντιμετωπίσαμε αρκετές φορές προβλήματα στη σύνδεση αυτοκινήτου-φορτιστή. Κάποιες ξεπεράστηκαν ύστερα από αρκετές επαναλήψεις της όλης διαδικασίας, σε μία όμως όχι. Ευτυχώς είχαμε αρκετό ρεύμα να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Μας έτυχε ακόμα να μη λειτουργεί το πληκτρολόγιο του φορτιστή ή, σε μια άλλη περίπτωση, η κάρτα με την οποία ενεργοποιείτο ο τελευταίος να είναι κλειδωμένη στο χρηματοκιβώτιο του πρατηρίου της ΕΟ και ο υπάλληλος -κλειδοκράτορας- να απουσιάζει σε άδεια

Άραγε όλα αυτά είναι προβλήματα που αφορούν μόνο τη χώρα μας; Γράφαμε πριν από λίγο καιρό για το θαύμα της Νορβηγίας, η οποία θεωρείται η πρωτεύουσα της ηλεκτροκίνησης. Με κοντά στους 3.500 σταθμούς ταχείας φόρτισης, κι όμως τα παράπονα δεν απουσιάζουν από τους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έτσι, μέσα σε διάστημα ενός χρόνου, 4 στους 10 οδηγούς είχαν αντιμετωπίσει πρόβλημα στη σύνδεση με κάποιον ταχυφορτιστή.

Ένας ίσον κανένας!

Η τοποθέτηση ενός και μόνο φορτιστή σε κάποιον σταθμό εξυπηρέτησης του αυτοκινητόδρομου αποτελεί μια προβληματική επιλογή, καθώς ο ταξιδιώτης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που έχει σχεδιάσει προσεκτικά τη διαδρομή του, εναποθέτει την ομαλή έκβαση του ταξιδιού στο δεδομένο ότι ο συγκεκριμένος φορτιστής βρίσκεται σε λειτουργία. Διαφορετικά θα χρειαστεί να αναζητήσει τον επόμενο διαθέσιμο φορτιστή, ο οποίος μπορεί να βρίσκεται σε απόσταση που η υπόλειπόμενη φόρτιση της μπαταρίας ίσως δεν του επιτρέπει να προσεγγίσει. 

Ο προγραμματισμός αυτός των ανεφοδιασμών είναι περισσότερο οικείος στους μοτοσυκλετιστές. Με τους ΣΕΑ να απέχουν σε κάποιες περιπτώσεις άνω των 80 χλμ., οι αναβάτες ορισμένες φορές αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το εθνικό δίκτυο προς αναζήτηση πρατηρίου σε κάποια παρακείμενη πόλη. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτό δεν αποτελεί λύση, καθώς οι ταχυφορτιστές τοποθετούνται κατά κύριο λόγο πάνω στους αυτοκινητοδρόμους.

Επιπλέον η ύπαρξη ενός και μόνο φορτιστή σε έναν ΣΕΑ σημαίνει ότι μπορεί να προκύψει μια πολύωρη αναμονή αν πριν από εσένα έχουν προηγηθεί άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σταμάτησαν κι αυτά για να φορτίσουν, κάτι που είδαμε κατά κόρο να συμβαίνει στην διάρκεια του Πάσχα.

Ακόμα και στη Νορβηγία, όπου αναφερθήκαμε προηγουμένως, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα οι μισοί οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων είχε χρειαστεί να περιμένουν στην ουρά μέχρι να έρθει η σειρά τους να φορτίσουν.

Όλα αυτά δεν μπορούν να θεωρούνται σήμερα αποδεκτά, ούτε το γεγονός ότι τα συστήματα πλοήγησης των ηλεκτρικών μοντέλων σπάνια αποτυπώνουν σωστά τα διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Μπορεί οι «early adopters» να διακρίνονται για την υπομονή τους απέναντι στα τερτίπια της κάθε νέας τεχνολογίας, καθώς όμως διευρύνεται το αγοραστικό κοινό των ηλεκτρικών, τέτοια ζητήματα θα αποθαρρύνουν τους χρήστες και θα ενισχύσουν το ρεύμα αμφισβήτησης απέναντι στην ηλεκτροκίνηση._ Μ. Σ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: iStock

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ