top icon
Blog

Motorsport Stories #15: Αιώνιοι αντίπαλοι!

Υπάρχουν ξέρετε ορισμένα είδη αγώνων που δεν χρειάζεται να σου αναλύσουν τα αποτελέσματα. Αρκεί να σου πουν ότι έχασε ο ένας ή κέρδισε ο άλλος. Στην Ελλάδα για παράδειγμα είμαστε εν πολλοίς έτσι, όσον αφορά το motorsport.

Στις αναβάσεις για παράδειγμα που είναι και επίκαιρες, αυτές τις ημέρες, σου λένε κέρδισε ο Μάριος Ηλιόπουλος, ξέρεις πως δεύτερος είναι ο Τάκης Σολδάτος. Μπορεί να συμβεί και το αντίστροφο βέβαια να μάθεις οτι ο Ηλιόπουλος ήρθε δεύτερος, οπότε αυτομάτως ξέρεις πως νικητής είναι ο Σολδάτος.

Κάτι αντίστοιχο ωστόσο συμβαίνει και στις αναβάσεις του εξωτερικού. Υπάρχουν ατελείωτα παραδείγματα. Όχι με τον Μάριο και τον Σολδάτο, αλλά με τον Simone Faggioli και τον Christian Merli! Είναι οι δύο αιώνιοι αντίπαλοι των ευρωπαϊκών αναβάσεων σχεδόν δέκα χρόνια και είναι φυσικά μια κόντρα που ξεκινά από την Ιταλία.

Ο Simone Faggioli και ο Christian Merli είναι ο Road Runner και το Coyote! O Tom και ο Jerry των αναβάσεων. Με εναλλασσόμενους ρόλους μεταξύ τους. Όπου υπάρχει ο ένας, υπάρχει και ο άλλος και μπορείς να στοιχηματίσεις για αυτό.

Θεωρητικά ο ένας δεν ασχολείται με τον άλλον και ο καθένας κάνει το πρόγραμμά του. Στην πραγματικότητα όμως η μοίρα των αγώνων τους φέρνει σχεδόν πάντα αντιμέτωπους. Συμμετέχουν αμφότεροι σε όλες τις καλές και ξακουστές ευρωπαϊκές αναβάσεις, στο Hillclimb Masters, στο ιταλικό πρωτάθλημα.

Σπάνια ο ένας εγκαταλείπει και σχεδόν ποτέ δεν μπαίνει κάποιος άλλος ανάμεσά τους. Όταν δε, συμβαίνει αυτό είναι είδηση τόσο στην Ιταλία, όσο και για τον υπόλοιπο κόσμο που παρακολουθεί το συγκεκριμένο είδος αγώνων.

Οι συγκρίσεις σε επίπεδο στατιστικής φέρνουν τον Faggioli στην κορυφή, αλλά με την δικαιολογία για τον Merli, πως ο αντίπαλός του αγωνίζεται με μια Norma M20FC. Ένα πρωτότυπο πιο σύγχρονο από την Osella FA30 που χρησιμοποιεί ακόμη και σήμερα ο Merli. Για την ακρίβεια αυτή η διαφορά είναι μάλλον ενδεικτική για το πόσο διαφορετικοί είναι οι δύο πρωταγωνιστές αλλά και πόσο έντονο δίλημμα δημιουργούν στους παρατηρητές σαν εμάς.

Ο Faggioli δείχνει να είναι πιο αφοσιωμένος σε αυτό και να εξελίσσεται στην πορεία της καριέρας του. Είναι νεότερος από τον Merli. O ένας 43, ο άλλος 49 ετών. Ξεκίνησε και εκείνος με μια Osella FA30, όμως μεταπήδησε στην Norma και ξεκίνησε να έχει μια κάπως πιο κυριαρχική παρουσία. Είναι χαρακτηριστικό πως στις περισσότερες αναβάσεις στην Ευρώπη, είτε μιλάμε για την Ιταλία, είτε για τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης, όπως η Τσεχία, η Αυστρία και φυσικά η Γερμανία, τα ρεκόρ που είχε μέχρι πριν κάποια χρόνια ο Merli, τα καταρρίπτει από το 2015 και έπειτα ο Faggioli.

Όμως ο Faggioli έχει ξεπεράσει ακόμη και τα ευρωπαϊκά σύνορα. Διαθέτει την καλύτερη επίδοση στα δικίνητα της μεγάλης κατηγορίας στο Pikes Peak. Ήταν ένα όνειρό του, όπως χαρακτηριστικά έλεγε η συμμετοχή στην Αναβάση του Κολοράντο και κατάφερε το 2018 να το συνοδέψει με μια σπουδαία επίδοση και με την δεύτερη θέση πίσω από το ηλεκτρικό πρωτότυπο της Volkswagen, κάτι που δεν κάνουν συχνά οι rookies του Pikes Peak. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων έχει και άλλες διακρίσεις σε FIA Hill Climb Masters ή στην ανάβαση των πρωταθλητών στην Γαλλία.

Σε επίπεδο ιδιοσυγκρασίας είναι μάλλον γεννημένος νικητής και τόσο ανταγωνιστικός που τρελαίνεται να είναι δεύτερος. Αυτή είναι μια ακόμη διαφορά από τον μεγάλο του αντίπαλο. Ο Christian Merli είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα των αγώνων στην Ιταλία. Λατρεύεται στην περιοχή του Τρεντίνο, όσο και ο Ατίλι Μπέτεγκα. Μάλιστα τον ξεπέρασε σε μια ψηφοφορία τοπικής εφημερίδας για το ποιος ήταν ο πιο σημαντικός αθλητής σε τοπικό επίπεδο. Όχι ανάμεσα στους οδηγούς αγώνων, αλλά σε όλους τους αθλητές του Τρεντίνο. Ο Merli ήταν ο καλύτερος.

Είναι πολύ επικεντρωμένος στο τεχνικό κομμάτι. Περνάει ατελείωτες ώρες στο συνεργείο του και προετοιμάζει την Osella με τον καλύτερο τρόπο. Είναι πιο bon viveur από τον Faggioli καθώς απολαμβάνει και άλλα πράγματα στην ζωή του, αλλά στους αγώνες έχει και εκείνος μια μακρά και σπουδαία ιστορία.

Οι οπαδοί του τον παρακαλάνε να αλλάξει το μονοθέσιό του με ένα πιο σύγχρονο και να είναι πιο ανταγωνιστικός με τον Faggioli, εκείνος όμως μάλλον απολαμβάνει να εξερευνά και τα μηχανολογικά όριά του εκτός από τα οδηγικά και να βελτιώνει την Osella.

Οι δύο τους δεν μισιούνται. Δεν τσακώνονται και δεν βρίζονται. Ανταλλάζουν κάποιες ενστάσεις μερικές φορές, αλλά κατά βάση ο ένας σέβεται την προσπάθεια του άλλου και μερικές φορές συζητούν κιόλας τον αγώνα τους.

Το Σαββατοκύριακο που πέρασε συμμετείχαν και οι δύο στην Πορτογαλία, στην Ανάβαση Boticas. Την πρώτη για το φετινό ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Στο πρώτο σκέλος το Σάββατο ο Merli έφερε την Osella στην κορυφή και μάλιστα με διαφορά μεγαλύτερη από 1,5 δευτερόλεπτο. Έτσι την Κυριακή ο Faggioli ρίσκαρε με τα ελαστικά του και χρησιμοποίησε ένα σετ ολοκαίνουριων Pirelli. Το αποτέλεσμα ήταν όχι απλώς να καλύψει την διαφορά, αλλά να πάρει και την νίκη τελικά για 3 εκατοστά του δευτερολέπτου. Η επίδοσή του ήταν νέο ρεκόρ για την πορτογαλική ανάβαση και το πρωτάθλημα ξεκίνησε με τον πιο ενδιαφέροντα τρόπο ενόψει της συνέχειας.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ