top icon
Blog

Ο αντίπαλος είναι η Tesla και οι Κινέζοι

Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές συνειδητοποιούν κάθε μέρα που περνά ότι ο δρόμος της ηλεκτροκίνησης δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα και πως η εστίαση τους στα EV υψηλού κόστους κάθε άλλο παρά στη βιωσιμότητά τους οδηγεί.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford, Jim Farley, είναι και αυτός μαζί με αρκετά ακόμα υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως ο Carlos Tavares από το στρατόπεδο της Stellantis, ο οποίος δεν διστάζει να μιλήσει για τα «κακώς κείμενα».

Πρόσφατα, μιλώντας σε εκδήλωση στην οποία ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της μπλε οβάλ εταιρείας για το τέταρτο εξάμηνο του περασμένου έτους, δήλωσε χωρίς περιστροφές ότι η εστίαση του κλάδου, και ειδικότερα της Ford, στα ακριβά EV δεν εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ford Tesla Superchargers

Βέβαια, απέναντι στη διαπίστωση αυτή, υπάρχει και το παράδειγμα της Tesla, που δείχνει να κερδίζει το στοίχημα της κερδοφορίας από την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έστω και μετά από αρκετά χρόνια απωλειών.

Tesla

Φωτ.: iStock

Όπως δήλωσε ο CEO της Ford, o στόχος της αμερικανικής εταιρείας για περιθώριο κέρδους που θα φτάνει το 8% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και συγκεκριμένα στον επιχειρηματικό της βραχίονα Model e, μέχρι το 2026 δεν αναμένεται να επιτευχθεί. Ο λόγος είναι μάλλον απλός: για κάθε EV που πούλησε το 2023 η Ford έχασε κατά μέσο όρο 28.000 ευρώ ανά όχημα, κάτι που θεωρείται «μη βιώσιμο», όπως ανοιχτά δηλώνει σήμερα ο Jim Farley.

Ford

Ford F-150 Lightning, Dearborn, Michigan

Με πιο απτά οικονομικά μεγέθη, από τον κύκλο εργασιών που προκύπτει από τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που περιλαμβάνει σήμερα η γκάμα Ford προέκυψαν οικονομικές ζημίες ύψους 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι. Και όπως προέβλεψε ο CEO της εταιρείας, οι απώλειες αυτές για το 2024 αναμένεται να σκαρφαλώσουν ακόμα πιο ψηλά φτάνοντας στα 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ποιά είναι η λύση; «Τώρα εστιάζουμε στα πιο μικρά EV», δήλωσε ο Jim Farley, αποκαλύπτοντας ότι η Ford έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια την εξέλιξη μιας πλατφόρμας για μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα, από την οποία θα προκύψουν αρκετά πιο προσιτά για το ευρύ κοινό EV.

Ford Puma EV

«Απέχουμε πολύ ακόμα σε κερδοφορία σε σχέση με τις δυνατότητες μας στον τομέα αυτό», είπε χαρακτηριστικά ο Jim Farley, προσθέτοντας μία ακόμα αλήθεια:

«Όλες οι ομάδες που ασχολούνται στην Ford με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επικεντρώνονται στο κόστος και την αποδοτικότητα των ηλεκτρικών μας προϊόντων. Γιατί ο απόλυτος ανταγωνισμός είναι τα πιο προσιτά EV της Tesla και των Κινέζων κατασκευαστών».

Κίνα

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ