top icon
Blog

Οι ηγέτες και η μαγεία της οδήγησης

Σε πρώτο πρόσωπο, ο Σ.Χ. θυμάται τον αείμνηστο τέως Βασιλιά Κωνσταντίνο να οδηγεί, όπως και πολλοί ηγέτες σε όλο τον κόσμο, άλλοτε και σήμερα…

Μας χαρακτηρίζει αυτή η διαδικασία. Ξεπερνάει την οδήγηση ως ανάγκη για τη μετακίνηση και συνδέεται με μια ιδιαίτερη ευχαρίστηση. Με γεγονός πως ο Πραγματικός Οδηγός ζει τη στιγμή υπεράνω της υψηλής μ.ω.τ. αλλά και της «μηχανής» του, ακόμα και σεμνά, όταν δεν κάνει τη διαφορά με εντυπωσιακές προδιαγραφές.

Δε χαρακτηρίζουμε τυχαία την Porsche 911 αυτοκίνητο του προηγούμενου και του τρέχοντος αιώνα, ό,τι και αν προκύψει. Η «911» και άλλα αυτοκίνητα με χαρακτήρα, που ακόμα και στο άχρωμο «σπίτι-γραφείο-σπίτι» δημιουργούν ενδιαφέρον με τον κινητήρα στις 2.000 σ.α.λ., χαϊδεύοντας το γκάζι. Αρκεί να «συνδεθείς» με το αυτοκίνητό σου, που οφείλεις να το προσαρμόσεις στο περιβάλλον απομονώνοντας το κινητό σου τηλέφωνο και προστατεύοντας τη σκέψη σου από τη σκληρή πραγματικότητα της καθημερινότητας.

Σύντροφος ο καλύτερος συνοδηγός σου, ο ήχος του κινητήρα, ακόμα και όταν μόλις αναπνέει. Ακούστε μια «996» ή μια «997» για να αντιληφθείτε τη μαγεία, που δεν προκύπτει μόνο από τους V10-12. Σε κρεσέντο με τον ραδιοφωνικό σταθμό που επιλέγεις και είναι διαφορετικός το πρωί (96.3) και το βράδυ (97.5), όπως διαφορετικές είναι και οι συνθήκες. Άλλωστε, με τα «φώτα νυσταγμένα» αναζητάς την Τέλεια Διαδρομή σου, κακά τα ψέματα.

Σταθερή αξία…

… η μουσική, άμεσα συνδεδεμένη με την οδήγηση, και δεν είναι τυχαίο ότι σε αυτήν τη διαδικασία το άκουσμα που δεν πρέπει να σε αποσυντονίζει, σπάνια ταιριάζει με τον ελληνικό στίχο και τις νότες του. Η σχέση του «οδηγώ και ακούω» κρατάει χρόνια και μας χαρακτηρίζει.

Ο τέως βασιλιάς

Δεν προκύπτει ρεπορτάζ αν άκουγε μουσική στις μετακινήσεις του, ενώ είναι σίγουρο πως οδηγούσε ο ίδιος. Είτε ως διάδοχος είτε ως πολύ νέος βασιλιάς, όταν έφυγε ο πατέρας του έτσι ξαφνικά. Όπως και μετά, υπό διακριτικό περιορισμό, πριν επιλέξει τη δική του αντίδραση με το άδοξο τέλος.

Ο υπογραφών, ως μαθητής Δημοτικού στην Ιόνιο Σχολή, σήμερα του εξαδέλφου μου Άγγελου Δερβέναγα, πηγαίναμε συχνά ημερήσιες εκδρομές στη Βαρυμπόμπη. Έχει μείνει από τότε στο μυαλό η εικόνα της μπλε Rolls-Royce Silver Cloud 3, με τα χαρακτηριστικά διπλά τοποθετημένα λοξά φανάρια, ένα σπάνιο κομμάτι σε κάμπριο εκδοχή με λευκή οροφή, να κινείται από το Τατόι προς την Αθήνα, προφανώς με προορισμό το παλάτι.

Rolls Royce

Οδηγούσε φορώντας τη στολή του με το λευκό πηλίκιο, ενώ ακολουθούσε η πράσινη τετράθυρη 300 SE (W111) της Ελληνικής Χωροφυλακής. Ένα συνοδευτικό, και ηρεμία στο δρόμο, είτε στην περιοχή της Χωροφυλακής είτε της Αστυνομίας Πόλεων. Εντυπωσιακή η εικόνα, με το κομβόι σε σβέλτο ρυθμό, και δεν ξεχνώ ότι όταν τη μετέφερα σπίτι με χαρά και ενδιαφέρον, έφαγα συναισθηματική «πόρτα» από τον πατέρα μου. Ενώ η μητέρα μας σχολίασε με μια κάποια χαζοχαρουμενιά, προστατεύοντας το στεφάνι της, αλλά και τα φιλικά προς τη βασιλεία αισθήματα της δικής της οικοκογένειας.

Γεγονός πως τότε όλη η οικογένεια, στην ανδρική της έκφραση, κατηγορούσε ακόμα και για την κακοκαιρία τη μαμά Φρειδερίκη, σε συνδυασμό με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Αργότερα, διαβάζοντας περί αποστασίας, εκτίμησα ότι για τους περίπου κεντρώους εξ αριστερών απλώς κάποιος έπρεπε να φταίει, αρνούμενοι να δεχτούν ότι ο τεράστιος Γεώργιος Παπανδρέου, ο αληθινός, ο Senior, είχε τις δικές του ευθύνες.

Ο Κωνσταντίνος B΄, που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή, χρησιμοποιούσε και τη λευκή Spider BMW 507, αυτοκίνητο του ονείρου, που όπως γράφτηκε πουλήθηκε σε δημοπρασία στο Μόναχο.

BMW 507

BMW 507

Αντίστοιχα, όταν ήθελε να κινείται περίπου πιο διακριτικά, τον έβρισκες με την 300 SE, επίσης σε κάμπριο εκδοχή. Μπλε αμάξωμα με μπεζ μαλακή οροφή, αυτοκίνητο που πριν από είκοσι χρόνια οδήγησε με σεβασμό ο φίλος συναθλητής Λάζαρος Παναγιωτούνης στο Διεθνές Ράλλυ της ΦΙΛΠΑ.

Mercedes 300SE

Αργότερα, στη μεταπολίτευση, ο εθνάρχης Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε επιλέξει να κάθεται μπροστά, δίπλα στον οδηγό του, στην μπλε 280 SEL, τότε που έβαλε τα θεμέλια της δημοκρατίας που απολαμβάνουμε σήμερα.

Γράφτηκε για τον Ανδρέα Γ. Παπανδρέου ότι του άρεσε να οδηγεί σε κάθε ευκαιρία σε Ελλάδα και Αμερική, ενώ είναι γνωστό ότι απογείωσε την τεθωρακισμένη 560 SEL για να είναι συνεπής σε συνάντηση στο Καστρί. Πληθωρικός αυτός ο αληθινός Παπανδρέου, πραγματικός ηγέτης, και δεν κάνει εντύπωση που του άρεσε και το πηδάλιο.

Η οδήγηση και ως ελιξίριο ζωής τού υπό πίεση χαρισματικού, που σπάνια έχει την ευκαιρία του στο παιχνίδι τού «ζήσε και εσύ τη στιγμή». Μπορείς και σου αξίζει…

Ο πρωθυπουργός!

Ελπίζω να τα καταφέρνει και να κλέβει χρόνο για το πηδάλιο του σκουρόχρωμου Tesla, και έστω και έτσι, με το ηλεκτρικό, να απολαμβάνει μια οποιαδήποτε αγαπημένη του διαδρομή. Ο Κυριάκος Κ. Μητσοτάκης, που αποδεδειγμένα του αρέσει και ξέρει να οδηγεί. Το σχόλιο ξεπερνάει την πρόσφατη εμπειρία του στο ΟΑΚΑ, στο περιθώριο του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με τον Λάτβαλα, αλλά έχει να κάνει με προσωπική μαρτυρία, οριακά πριν αναλάβει το πηδάλιο της χώρας.

Tesla - Μητσοτάκης

Απαιτητική «μηχανή», ιδιαίτερα ασφαλές περιβάλλον, και ο 55άρης σήμερα πρωθυπουργός μας αξιοποίησε την πίσω κίνηση επιθετικά, αποφασιστικά και με στυλ, όπως του ταιριάζει και όπως το απαιτούν οι συνθήκες. Εξαιρετικός στο control, στον έλεγχο, ακόμα και όταν προέκυψε το απρόβλεπτο σε σχέση με την πρόσφυση, οπότε απαιτείται τέχνη και ψυχραιμία.

Τίποτα τυχαίο και, αν προσέξετε, όλοι οι σημαντικοί, άνθρωποι σκεπτόμενοι και τα μέγιστα δραστήριοι, με μόρφωση υψηλού επιπέδου και με γνώση που αφορά την τεχνολογία –όπως ο αείμνηστος Απόστολος Πίτσος-, με μικτή ή μεγάλη συλλογή αυτοκινήτων, την αναζητούν την ευκαιρία για οδήγηση. Το απαιτεί η κουλτούρα τους, και δεν είναι τυχαίο ότι η Τέλεια Διαδρομή είναι το ζητούμενο όλων μας, είτε συντονισμένοι από πολύ παλιά, αλλά ακόμα και πρόσφατα, αφού πρόκειται για άσκηση υπεράνω ηλικίας, ίσως και φύλου.

Στη χώρα μας, που ακόμη προσφέρεται για αυτό το επίπεδο εξωστρέφειας._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ