top icon
Blog

Tesla: Μη μου τους κύκλους τάραττε

Με την πιο πρόσφατη επικοινωνιακή της κίνηση, η Tesla μάλλον οραματίζεται τη μέρα που τα διπλώματα οδήγησης θα δίνονται από τη σχολή Ζεν και οι οδηγοί πηγαίνοντας στη δουλειά τους θα νιώθουν σαν να κάνουν γιόγκα.

Έχοντας από την αρχή σχεδιάσει τα αυτοκίνητά τους να θυμίζουν σε λειτουργία ένα smartphone, οι άνθρωποι της Tesla έκριναν πως ήρθε η ώρα να εμβαθύνουν στη χρήση των αμέτρητων ηλεκτρονικών συστημάτων που έχει κάθε μοντέλο τους.

Έτσι, το νέο τους project προβλέπει πως με τη συγκατάθεση του οδηγού η εταιρεία παρακολουθεί τον τρόπο οδήγησής του και, αν αξιολογηθεί πως ο χειριστής (περί τέτοιου πρόκειται) πληροί τις προδιαγραφές που η Tesla έχει θέσει, τότε τον επιβραβεύει μειώνοντας τη μηνιαία χρέωση στα ασφάλιστρά του, υπό την προϋπόθεση ότι είναι πελάτης της ασφαλιστικής τους εταιρείας.

Ασφάλειες Tesla

Προσοχή: Δεν ανήκουμε στη μερίδα εκείνη που δέχεται τη θεωρία των ψεκασμένων, φοβάται για παρακολουθήσεις ή κάνει λόγο για τον Μεγάλο Αδελφό, όμως εδώ υπάρχουν διάφορα οξύμωρα. Αρχικά, η Tesla μέσω της Tesla Insurance ξεκίνησε (από τις ΗΠΑ) τη μηνιαία χρέωση ασφαλίστρων πριν από πάνω από έναν χρόνο. Κανένα πρόβλημα μέχρις εδώ. Στη σημερινή, ωστόσο, «αναβάθμιση» του προγράμματός της, αυτό που ουσιαστικά λέει απέχει παρασάγγας από την έννοια της ασφαλούς οδήγησης. Κι αυτό διότι, ως καλοπροαίρετοι, έρχονται με την παραδοχή πως όλοι είναι «καλοί οδηγοί» και ξεκινούν να τους «αξιολογούν» βάζοντάς τους μια βαθμολογία της τάξης του 90/100 στο περιβόητο σύστημά τους, το Safety Score, που αντλεί δεδομένα οδήγησης σε πραγματικό χρόνο και αποτελεί και τη βασικότερη πηγή για τη μετέπειτα αξιολόγηση και την τιμολόγηση.

Τι ζητάει λοιπόν η εταιρεία; Να παραμείνει το σκορ οδήγησης σε αυτό το επίπεδο, ώστε να επιβραβεύσει τον οδηγό με μείωση στο ασφάλιστρό του, που μπορεί να φτάσει στο 30%-60% αν πρόκειται για «Καλό Οδηγό». Διαφορετικά, θα μιλάμε για «Μέσο Οδηγό», ο οποίος πάντως επίσης θα κερδίζει έκπτωση, απλώς της τάξης του 20%-40%. Προς το παρόν δεν υπάρχει αναφορά για «Κακό Οδηγό»…

Το θέμα όμως είναι το εξής: η υψηλή βαθμολογία επιτυγχάνεται μέσω μιας συνολικά ήπιας οδήγησης, κατά την οποία θα πρέπει να ΜΗΝ προκύπτουν δεδομένα αναφορικά με απότομα φρεναρίσματα, με ενεργοποίηση του συστήματος Front Collision Warning, με πίεση του συστήματος διεύθυνσης με τους τροχούς υπό κλίση (άρα γρήγορο στρίψιμο), ακόμα και με μη αποδεκτή απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.

Αξιολόγηση Tesla

Επομένως, αυτό που η Tesla λέει είναι πως «σε τιμωρώ αν φρενάρεις απότομα αγνοώντας αν ο μπροστινός “κοκάλωσε”, σε τιμωρώ αν μια μπάλα πετάχτηκε μπροστά σου και ενεργοποιήθηκε το αυτόματο φρενάρισμα, σε τιμωρώ αν τόλμησες να δεις τις δυνατότητες του υπεραυτοκινήτου που αγόρασες στρίβοντας με περισσότερα χιλιόμετρα σε μια καμπή».

Την ίδια ώρα, η ασφαλιστική τους επιβράβευση ή τιμωρία -ανάλογα με την περίπτωση-, από τη στιγμή που ξεκαθαρίζεται πως δεν καταγράφει τη διαδρομή του αυτοκινήτου, δεν έχει καμία πρόβλεψη για την παραβίαση, για παράδειγμα, ενός σήματος Stop, για την ακινητοποίηση πάνω σε διάβαση πεζών, για παραβίαση «κόκκινου» κ.ά. Αρκεί όλα αυτά να γίνονται οδηγώντας γλυκά, για να μην ενεργοποιούνται τα ηλεκτρονικά συστήματα…_ Ε. Ξ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ