top icon
Blog

Τιμές αυτοκινήτων: Ο φαύλος κύκλος των ανατιμήσεων

Ο κόσμος διαμαρτύρεται για τις τιμές των αυτοκινήτων. Είναι πράγματι υπερτιμημένα για αυτό που προσφέρουν;

Οι ανατιμήσεις που βιώνουμε σε όλο το φάσμα των προϊόντων και των υπηρεσιών δεν αποτελούν ελληνικό φαινόμενο. Έπειτα από πολλά χρόνια, ο πληθωρισμός ακόμα και στις πιο ισχυρές οικονομίες του κόσμου κάνει πλέον αισθητή την παρουσία του. Και βέβαια οι επίσημοι δείκτες δεν αντανακλούν το πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους.

Αναμφίβολα, το συγκεκριμένο περιβάλλον ευνοεί κερδοσκοπικά παιχνίδια. Πάρτε για παράδειγμα τα αυτοκίνητα, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί πολύ περισσότερο από τον επίσημο πληθωρισμό, με το σχετικό ποσοστό, σε κάποιες περιπτώσεις, να ξεπερνά το 20%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικαλούνται την άνοδο της τιμής των πρώτων υλών και τις υψηλές επενδύσεις που καλούνται να πραγματοποιήσουν προκειμένου να προσαρμοστούν στις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών και εν συνεχεία στη μετάβαση στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Στην πραγματικότητα, μάλλον δεν είναι και για λύπηση. Παράγουν ό,τι θέλουν, όποτε θέλουν και σε όποια τιμή θέλουν, εξού και σημειώνουν τις υψηλότερες κερδοφορίες των τελευταίων ετών.

Αυτά όσον αφορά τα εργοστάσια, γιατί οι αντιπροσωπείες με τη σειρά τους καλούνται να βρουν πελάτες για ένα τόσο ανατιμημένο προϊόν με προβληματικούς χρόνους παράδοσης. «Τα αυτοκίνητα έρχονται καθυστερημένα, με πολύ υψηλότερη τιμή από εκείνη που αρχικά είχε κλείσει ο πελάτης, σε κάποιες περιπτώσεις με προβλήματα, κι εμείς ταυτόχρονα καλούμαστε να διατηρήσουμε ή και να βελτιώσουμε τους δείκτες ικανοποίησης των πελατών», μας εξηγούσε στέλεχος αντιπροσωπείας πολυτελών αυτοκινήτων.

Υπάρχει έξοδος από αυτόν τον φαύλο κύκλο των ανατιμήσεων; Πιστεύουμε πως ναι. Μη σας ξεγελά η πολύ μεγάλη αύξηση των φετινών ταξινομήσεων, καθώς αυτή σε μεγάλο βαθμό έχει να κάνει με παραδόσεις οχημάτων που είχαν παραγγελθεί την προηγούμενη χρονιά. Η τρέχουσα αντίληψη, λοιπόν, είναι πως οι νέες παραγγελίες αρχίζουν και σημειώνουν κάμψη.

Μπορεί να πέσουν οι τιμές;

Ο κόσμος έχει αισθητήριο για το τι πραγματικά αξίζει αυτό που πληρώνει. Δείτε τι συμβαίνει στην «καβαλημένη» Μύκονο, όπου μέχρι τώρα σημειώνεται μεγάλη μείωση στις αφίξεις επισκεπτών. Διαβάζουμε επίσης ότι πανελλαδικά μειωμένες είναι οι κρατήσεις από τους Γερμανούς τουρίστες, που κι αυτοί έχουν δει το εισόδημά τους να πλήττεται από τον πληθωρισμό και, καθώς δεν μπορούν να αντέξουν τις αυξημένες τιμές των ελληνικών προορισμών, στρέφονται στην Κροατία, την Τουρκία και την Αλβανία.

Γιατί, αν η κερδοσκοπία περιλαμβάνεται στο μενού του καπιταλισμού, ευτυχώς ως αντίδοτο υπάρχει ο υγιής ανταγωνισμός. Στην περίπτωση των αυτοκινήτων, τη λύση φαίνεται πως θα φέρει η έλευση των κινέζικων εταιρειών, αν βέβαια δεν πιάσουν τόπο οι πιέσεις των Ευρωπαίων κατασκευαστών για την επιβολή δασμών στα κινέζικα αυτοκίνητα.

Κάποιες φορές μας δίνεται η εντύπωση πως επιστρέφουμε πίσω στην εποχή που η απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου στη χώρα μας αποτελούσε άπιαστο όνειρο. Τουλάχιστον τότε, λίγοι στερούνταν το αυτονόητο αγαθό των διακοπών. Νομίζουμε, πάντως, πως το αντίθετο είναι εκείνο που δε θα μπορέσουμε με τίποτα να αντέξουμε…_ Μ. Σ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: iStock

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ