top icon
Παρουσιάσεις

Δοκιμάζουμε: Subaru Levorg

Μπορεί μέχρι πρόσφατα να ονειρευόμασταν ένα Impreza Turbo ή ένα Forester STI, με το νέο Levorg, ωστόσο, η Subaru έρχεται πιο κοντά στις σημερινές απαιτήσεις.

Απέναντι σε δημοφιλείς προτάσεις της αγοράς, όπως τα Audi A4 Allroad, Volvo V60, αλλά και τη Mercedes CLA Shooting Brake, η Subaru αντιπαραβάλλει το Levorg. To ιαπωνικό Sports Tourer εξοπλίζεται με έναν νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα boxer άμεσου ψεκασμού 1,6 λίτρων, με απόδοση 170 ίππους και 250 Νm ροπής από τις 2.400 σ.α.λ.. Στάνταρ το “πακέτο” περιλαμβάνει ένα νέο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) έξι προεπιλεγμένων ταχυτήτων, που μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη αντί κεντρικού διαφορικού, καθώς και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive της φίρμας που κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 60/40 υπό κανονικές συνθήκες (μπορεί στιγμιαία να φτάσει και στο 99/1).

Αναζητώντας την ταυτότητα του Levorg, το όνομα του οποίου προκύπτει από το συνδυασμό γραμμάτων των λέξεων LEegacy, reVOlution και touRinG, τα πράγματα έχουν κάπως έτσι: πρόκειται για το διάδοχο του Legacy αναφορικά με το μέγεθος και το κόστος, που φέρνει και πάλι στο προσκήνιο την εικόνα του στέισον, την ώρα που δεν παραλείπει να υιοθετήσει τη λογική του downsizing σε ό,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα. Εντός, η εικόνα είναι αυτή που χαρακτηρίζει το σύνολο των μοντέλων της εταιρείας, με το διάκοσμο να κυριαρχείται από σκληρά πλαστικά (παρότι για πρώτη φορά περιλαμβάνει και κάποια πιο μαλακά) που διακρίνονται για την εφαρμογή τους, αλλά και, τουλάχιστον από τα όσα έχουν αποδειχτεί από παλιότερα μοντέλα της Subaru, για την ανθεκτικότητά τους σε βάθος χρόνου. 

Η εικόνα μοιάζει κυρίως με αυτήν του Impreza, αλλά ανεβαίνει αισθητά προς τα πάνω χάρη στην υιοθέτηση του συστήματος πολυμέσων του τελευταίου Outback, που προβάλλονται μέσα από μια οθόνη αφής 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα.

Αν και ελάχιστα μικρότερο του Legacy, το Levorg με μήκος 4,69 μ., χώρους άνετους για τη μεταφορά πέντε επιβατών και πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 522 λίτρα (1.446 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), τοποθετείται ανάμεσα στα Legacy και Impreza. Εκτός, η εικόνα “γέρνει” προς το σπορτίφ χάρη τόσο στην κλίση της οροφής στο πίσω μέρος του στέισον αμαξώματος, αλλά και κυρίως λόγω των τονισμένων θόλων και του μεγάλου χαρακτηριστικού αεραγωγού στο καπό. Το αλουμινένιο πλαίσιό του είναι πανομοιότυπο με αυτό του WRX μέχρι την κολόνα Β, με το πίσω μέρος να είναι διαφοροποιημένο και κατά το εργοστάσιο 50% πιο άκαμπτο από αυτό του τελευταίου Legacy. Από το τελευταίο προέρχεται η ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω, σκληρότερα -συγκριτικά- ελατήρια και πιο σφιχτή αντιστρεπτική.

Στο δρόμο

Πρόκειται από τις περιπτώσεις που από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι, καταλαβαίνεις τι μάρκα αυτοκίνητο οδηγείς. Μπορεί το σύστημα διεύθυνσης να έχει λίγο παραπάνω τεχνητό βάρος από άλλα Subaru, όμως το στιβαρό πάτημα που σου δίνει η ρύθμιση της ανάρτησης, είναι… Subaru. Δεν παραβλέπουμε μια τραχύτητα στην κύλιση που έχει να κάνει τόσο με τα ελαστικά όσο και με τη λειτουργία του boxer κινητήρα, ωστόσο σημειώνουμε ότι ο τελευταίος ενθουσιάζει με τη γεμάτη λειτουργία του. Οι 170 ίπποι φαίνονται. Αυτό κυρίως το αισθάνεσαι στις επιταχύνσεις στην ευθεία και στην άνεση με την οποία διατηρεί υψηλή μέση ωριαία στο ταξίδι και πολύ θα θέλαμε να τον δούμε με ένα άλλο κιβώτιο, αφού το CVT, που εντός πόλης -ή στο ταξίδι- δεν προβληματίζει, έχει τις γνωστές αδυναμίες κιβωτίων του είδους, όταν θελήσεις να πιέσεις σε μια σβέλτη διαδρομή. Σε κάθε περίπτωση η ισχύς είναι αρκετή, κάτι που αποδεικνύεται και από τα 8,4 δλ. που χρειάζεται το αμάξωμα του 1,5 τόνου για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση και η μόνη μας ένσταση έχει να κάνει με την τσιμπημένη κατανάλωση που κατά μέσο όρο φλερτάρει με τα 9 λίτρα/100 χλμ. παρότι το Levorg είναι το πρώτο Subaru με κινητήρα άμεσου ψεκασμού που διαθέτει στάνταρτ Start/Stop. 

Συνολικά

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση συνολικά κι αυτό πέρα από το οδηγικό ή χωροταξικό και αισθητικό επίπεδο, έχει να κάνει και με το επίπεδο εξοπλισμού, που είναι απόλυτα… συμμορφωμένο με τα σημερινά δεδομένα. Συστήματα όπως το STARLINK των πολυμέσων είναι στάνταρντ, ενώ ανάλογα με την έκδοση ο οδηγός μπορεί να έχει στη διάθεσή του σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning), προσαρμοζόμενη διατήρηση ταχύτητας (Adaptive Cruise Control), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για μείωση της ζημιάς ή αποτροπή σύγκρουσης (Pre-collision Braking System & Pre-collision Braking Assist) κ.ά., όπως είναι το EyeSight που διατηρεί το Levorg σε απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα.

Με βάση τις 36.900 ευρώ για την έκδοση GT-ES (38.790 η GT-S ES και 47,900 η κορυφαία GT-S ES NAVI), το Levorg σαφώς καλείται να αντιμετωπίσει τον δύσκολο γερμανικό ανταγωνισμό, την ώρα που σίγουρα θα “αντλήσει” κάποιους παραδοσιακούς πελάτες της φίρμας από τη στιγμή που λόγω κινητήρα μπορεί να τους δώσει ό,τι παλιότερα η Subaru παρείχε με κυβισμό της τάξης των 2.0 – 2.5 λίτρων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ