top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Opel Astra 1.4T 150 PS

Η Opel έρχεται για μια ακόμα φορά να αποδείξει πως οι κινητήρες ντίζελ δεν είναι πανάκεια.

Η Opel δεν άφησε τίποτε στην τύχη όταν αποφάσισε, στα τέλη του 2015, να παρουσιάσει για πρώτη φορά τη νεότερη γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου της. Η αναθεωρημένη πλατφόρμα με το χαμηλότερο βάρος και τις πιο συμπαγείς σε σχέση με το παρελθόν εξωτερικές της διαστάσεις, το πιο αθλητικό παρουσιαστικό εντός και εκτός, αλλά και η… αφθονία τεχνολογιών που καθιστούν με το καλημέρα τις μετακινήσεις των επιβατών, πέρα από άνετες, ακόμα πιο ασφαλείς, ήταν και παραμένουν μέχρι και σήμερα μερικά μόνο από τα όπλα στη φαρέτρα του δεύτερου πιο δημοφιλούς μοντέλου της Opel στην εγχώρια αγορά. Το «πακέτο» του νέου Astra παρουσιάζεται ακόμα πιο ελκυστικό για τους θιασώτες του κατηγορίας C, χάρη και στην ποικιλία κινητήρων, που περιλαμβάνουν όχι μία, αλλά τρεις στο σύνολο εκδόσεις ντίζελ, όλες στην κλάση των 1,6 λίτρων και δύο βενζίνης, με τον «μικρό» να περιορίζεται στη βάση της πυραμίδας στους 3 κυλίνδρους και στα μόλις 999 κ.εκ. και τον αμέσως μεγαλύτερο της δοκιμής μας, στην καθιερωμένη, εδώ και πολλές δεκαετίες, άτυπη «συνομοταξία» των 1,4 λίτρων.

Φυσικά, όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες τέσσερις επιλογές της γκάμας, ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 1.399 κ.εκ. της GM, ο οποίος κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής της Opel που έχει την έδρα της στην Ουγγαρία, είναι εφοδιασμένος με υπερσυμπιεστή καυσαερίων διαθέτοντας για την περίσταση αλουμινένιο μπλοκ, επιλογή που έχει επιφέρει μια σημαντική μείωση του βάρους του κατά 22 κιλά σε σχέση με τον 1.400άρη του παρελθόντος. Σε επίπεδο απόδοσης, ο 16βάλβιδος Ecotec παράγει 150 ονομαστικούς ίππους σταθερά από τις 5.000 έως και τις 5.600 σ.α.λ. σε συνδυασμό με 230 Nm ροπής, που κάνουν… αμείωτα την εμφάνισή τους από τις 2.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Πίσω από το πηδάλιο και με σύμμαχο το σαφέστερο, σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς Astra, όχι όμως και κορυφαίο σε αίσθηση, χειροκίνητο «6άρι» της Opel, ο Ecotec επιβραβεύει τον κόπο, αλλά και όλους σχεδόν τους ισχυρισμούς των δημιουργών του.

Ακόμα και εκείνοι που… πίνουν νερό στο όνομα των πετρελαιοκινητήρων με αντίστοιχη χωρητικότητα, απόδοση και χαρακτηριστικά, δεν μπορούν παρά να αναγνωρίσουν τις αρετές του εν λόγω συνόλου, με εξαίρεση ίσως τις συγκριτικά μεγαλύτερες απαιτήσεις του σε καύσιμο, που για την περίσταση «φλερτάρουν» σε μικτές συνθήκες οδήγησης, τα 8 λιτ./100 χλμ. Από εκεί και πέρα, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση, αρκεί ο δείκτης του στροφόμετρου να υπερβαίνει τις 1.700 σ.α.λ., ενώ μελανά σημεία δεν παρατηρούνται ούτε και στις υψηλές στροφές, όπου, παρά τον αυξημένο θόρυβο, τα αποθέματα κρίνονται κάτι παραπάνω από επαρκή. Φυσικά, το στοιχείο της εκρηκτικότητας δεν συγκαταλέγεται στο… ρεπερτόριο του εν λόγω κινητήρα, όπως ακριβώς συμβαίνει βέβαια εδώ και πολλά χρόνια με σχεδόν όλους τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες του είδους, χαρακτηριστικό που εσκεμμένα έχει αντικατασταθεί από τη γραμμικότητα και την απουσία «κενών» στην απόδοση.

Στο δρόμο, το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016 στη βενζινοκίνητη έκδοση των 1,4 λίτρων παραμένει πιστό στη κατασκευαστική φιλοσοφία των δημιουργών του. Δεν είναι σπορ, πολλώ δε μάλλον, ένα 5θυρο χάτσμπακ που φτιάχτηκε για να… εξιτάρει τα οδηγικά σου κύτταρα, αλλά ένα φιλικό και ομοιογενές οικογενειακό μικρο-μεσαίου μεγέθους με το οποίο μπορείς να καλύψεις αρκετά γρήγορα, άνετα, αλλά και με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια οποιαδήποτε διαδρομή. Εντός και εκτός πόλης. Το τιμόνι, χωρίς να εμπνέει για το κάτι παραπάνω, σε κερδίζει με την ταχύτητά του, ενώ η ανάρτηση με τη «δεμένη», όχι όμως και κουραστική, αίσθησή της, δεν αφήνει το αμάξωμα να γείρει, ούτε και να υποστρέψει όταν αποφασίσει κανείς να αυξήσει ρυθμό στα γλιστερά. Συνολικά, όπως συμβαίνει και με το πετρελαιοκίνητο 1.6 CDTi των 136 ίππων, το οδηγικό προφίλ της έκδοσης 1.4Τ παραμένει «συγκροτημένο» σε κάθε του πτυχή, παρ΄ότι δεν καταφέρνει να μιλήσει στη καρδιά όλων όσων αναζητούν το κάτι παραπάνω. Από την άλλη, ακόμα και ο πιο ενθουσιώδης, δεν μπορεί παρά να εκτιμήσει την εξαιρετική ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, ενώ μέσα στην πόλη, την ευελιξία της κατασκευής στα «στενά» και συνάμα το «απορροφητικό» προφίλ της ανάρτησης ακόμα και σε δρόμους που παραπέμπουν σε… χωματόδρομο.  

Εστιάζοντας στα ενδότερα και αυτό το Astra καταφέρνει να εμπνεύσει στιβαρότητα, με τα υλικά και τον εμφανώς πιο «εύπεπτο» σε σχέση με το παρελθόν σχεδιασμό της καμπίνας, να δημιουργούν ένα συντηρητικό, πλην όμως, σύγχρονο περιβάλλον, με σωστή εργονομία, προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και χώρους που θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες ενός οικογενειάρχη. Σε ότι αφορά στο κόστος αγοράς, αξίζει να αναφέρουμε πως οι διαθέσιμες εκδόσεις Dynamic και Innovation τιμολογούνται στα 20.500 και 24.000 ευρώ αντίστοιχα, με την τελευταία να διαθέτει επιπλέον της πρώτης, δερμάτινο τιμόνι τριών ακτινών με χειριστήρια, 17άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 225/45, αναδιπλούμενους καθρέπτες, ρυθμιζόμενο κάθισμα συνοδηγού έξι κατευθύνσεων και οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση τεσσάρων θέσεων για τη μέση και κάμερα Opel Eye σε συνδυασμό με τα συστήματα Advanced Park Pilot, ένδειξης απόστασης προπορευόμενου οχήματος, αναγνώρισης και προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, υποβοήθησης επαναφοράς και διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και αυτόματης ρύθμισης προβολέων.

Σε κάθε περίπτωση, τα εκπληκτικά IntelliLux LED Matrix εμπρός φώτα θα σας κοστίσουν 1.400 επιπλέον ευρώ και πιστέψτε μας πρόκειται για ένα αξεσουάρ-επένδυση για το οποίο δεν θα μετανιώσετε ποτέ. Κύριο χαρακτηριστικό τους, οι 16 σειρές LED, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τη δέσμη τους σε συνεργασία με την κάμερα του συστήματος Opel Eye ώστε όσες εξ αυτών «χτυπούν» στο ύψος των ματιών των αντίθετα διερχόμενων οδηγών να σβήνουν για το χρονικό διάστημα που είναι απαραίτητο. Φυσικά, ένα ακόμα στοιχείο που αξίζει την προσοχή είναι και τα καθίσματα AGR τα οποία «φορούσε» το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Κοστίζουν μεν 2.000 ευρώ, διαθέτουν όμως δε ρυθμίσεις 18 κατευθύνσεων, ηλεκτροπνευματική λειτουργία μασάζ και πλευρικά υποστηρίγματα για τον οδηγό, ενεργό εξαερισμό βάσης αλλά και πλάτης για τους εμπρός επιβάτες και φυσικά δερμάτινη επένδυση και για εκείνους που φιλοξενούνται στις πίσω θέσεις._Χ.Α.

Κυβισμός: 1.399 κ.εκ., Κύλινδροι: 4 σε σειρά Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι/5.000-5.6000 σ.α.λ., Μέγιστη ροπή: 230 Nm/2.000-4.000 σ.α.λ. Ανάρτηση: Γόνατα Μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας με σύνδεσμο Watt πίσω Ελαστικά: 225/45 R17 Διαστάσεις: 4.370×1.809×1.485 χλστ. Μεταξόνιο: 2.662 χλστ. Χώρος αποσκευών: 370 λίτρα Βάρος: 1.310 κιλά Τιμή: Από 20.500 ευρώ

Η κατηγορία C

Το 2016 η κατηγορία των μικρο-μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, στην οποία και ανήκει το Opel Astra, κατάφερε να ταξινομήσει 22.613 οχήματα αποσπώντας μερίδιο της τάξης του 28,7% επί του συνόλου της αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία αλλά και την κατηγοριοποίηση που πραγματοποιεί ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου (ΣΕΑΑ), πρωταθλητής ήταν το… crossover Nissan Qashqai, το οποίο κατέγραψε 2.383 πωλήσεις. Πίσω του βρέθηκε το Opel Astra με 2.185 αυτοκίνητα, ακολουθούμενο από τα Toyota Auris (1.702) και VW Golf (1.635). Τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους, το Auris προηγείται της κούρσας με 170 αυτοκίνητα, ενώ πίσω του βρίσκονται τα Qashqai, Astra, V40, Golf και Focus με 165, 146, 138, 123 και 108 μονάδες, αντίστοιχα.

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ