top icon
Μακράς Διάρκειας

Δοκιμή μακράς διακρείας: Opel Astra 1.6T Sport

Αξιόπιστο, ταχύ, αλλά και συνάμα φιλικό στην καθημερινή και όχι μόνο χρήση αποδείχθηκε το νέο Opel Astra στην έκδοση 1,6 Turbo κατά τη διάρκεια της «μακράς» διαμονής του στο περιοδικό.

Στο νέο Opel Astra, που βρίσκεται στο στόλο μας τους τελευταίους μήνες και μέχρι στιγμής έχουμε διανύσει μαζί του περίπου 15.000 χλμ., είναι εμφανής η προσπάθεια μεγέθυνσης των διαστάσεων του αμαξώματος από τους ανθρώπους της γερμανικής εταιρείας. Η διαφοροποίηση σε σχέση με τον προκάτοχό του έχει προφανή οφέλη σε ό,τι αφορά όχι μόνο τους εσωτερικούς χώρους, αλλά και το «σμίλευμα» των εξωτερικών επιφανειών του, που είναι δυναμικότερες, κατά τα πρότυπα του μεγαλύτερου «αδελφού» της γκάμας, Insignia. Πράγματι, το νέο Astra είναι πολύ πιο εντυπωσιακό από το προηγούμενο. 
 
Στο σαλόνι του, και ειδικά στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Sport, όπως αυτή με την οποία συμβιώνουμε το τελευταίο διάστημα, οι σπορτίφ τόνοι και πινελιές διακρίνονται από την πρώτη κιόλας στιγμή, με τα εξαιρετικά σε στήριξη και όψη δερμάτινα καθίσματα, τις ανεξάρτητες στρογγυλές ενδείξεις του ταμπλό με τον κόκκινο φωτισμό (στην περίπτωση επιλογής του προγράμματος Sport) και τους… κρυφούς, σε αντίστοιχο χρωματισμό φωτισμούς στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα να τραβούν τα βλέμματα και των πιο αδιάφορων. Από εκεί και πέρα, δεν έχουμε παρατηρήσει εργονομικά φάουλ που να μας έχουν κουράσει όλους αυτούς τους μήνες, με εξαίρεση τους αναρίθμητους διακόπτες της κεντρικής κονσόλας, που αφορούν τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, του κλιματισμού κτλ., τα οποία, θέλοντας και μη, απαιτούν έναν ορισμένο χρόνο εκπαίδευσης-εξοικείωσης από την πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού.
 
Οδηγώντας το για 15.000 χλμ.
Ώρα να πάμε στην ουσία των πραγμάτων, που δεν είναι άλλη από τα οδηγικά συμπεράσματα που έχουμε βγάλει από το τούρμπο Astra έπειτα από 15.000 χλμ. Σας θυμίζουμε ότι κάτω από το καπό του φιλοξενείται ένα υπερτετράγωνο μηχανικό σύνολο με μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής, αλουμινένια κεφαλή και χωρητικότητα 1.598 κ.εκ., που αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 23,4 χλγμ. στις 2.200 σ.α.λ., τιμή μάλιστα που με overboost στιγμιαία φτάνει τα 27,1 χλγμ.
Το Astra, όπως σημειώσαμε και στην αρχή, είναι ένα απόλυτα ασφαλές αυτοκίνητο με σημαντικές και αξιοπρόσεκτες αρετές στο δρόμο, όμως σε καμία περίπτωση δε θα σε «εξιτάρει» με τον τρόπο που στρίβει και κινείται. Διαθέτει σίγουρα εξαιρετική ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, καθώς παρουσιάζει ελάχιστες κλίσεις στις στροφές επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport στο σύστημα FlexRide, καθώς και ένα σύστημα διεύθυνσης με εξαιρετική ταχύτητα! 
 
Πόσο κοστίζει, όμως; Το Astra διατίθεται στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1,6 λίτρων σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, τη Sport και την Cosmo, που αμφότερες τιμολογούνται σήμερα στα 22.150 ευρώ. Διαθέτουν και οι δύο μεταξύ άλλων ως στάνταρντ τους καθιερωμένους πλέον αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς και οροφής), ABS, ESP που απενεργοποιείται σε δύο στάδια, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, cruise control, πλήρες ηχοσύστημα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Η Sport, μάλιστα, εξοπλίζεται επιπλέον με το σύστημα FlexRide με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις της Opel, σε συνδυασμό με σπορ καθίσματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν και οι αντίστοιχες αυτόματες εκδόσεις του μοντέλου των 180 ίππων, στην τιμή των 23.200 ευρώ._ Μ. Σαλ. 

[[PAGEBREAK]] 
Στο συνεργείο…
Το Astra μας δεν έχει συμπληρώσει ακόμη ούτε ένα χρόνο ζωής, ούτε όμως και 30.000 χλμ. στο οδόμετρό του, έτσι ώστε να έχει φτάσει η στιγμή για το πρώτο σέρβις, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Παρ’ όλα αυτά, εμείς το πήγαμε στους ανθρώπους μας της Opel Δρόμων ΑΕΒΕ στο Καματερό (Δημ. Γούναρη 87 & Πάρνωνος), για να του κάνουν έναν πρώτο έλεγχο αλλά και για να συναντήσουμε τον προϊστάμενο του Τεχνικού Τμήματος, κ. Σταμάτη Πανούση, ο οποίος μας ενημέρωσε για τις εργασίες που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του σέρβις καθώς και για την κατάσταση του αυτοκινήτου μας, ενώ μας έδωσε και μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ενδεικτικές τιμές που πρέπει να γνωρίζετε ότι ισχύουν και για το δικό σας Opel Astra 1.6 Turbo. Ας δούμε, λοιπόν, πόσο κοστίζoυν μερικά από τα πιο σημαντικά αναλώσιμα και ανταλλακτικά του αυτοκινήτου, στους παρακάτω πίνακες. 

 
ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ       ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ με ΦΠΑ 23% (€)
Λάδια (4 λίτρα) 31,44
Φίλτρο λαδιού 10,80
Φίλτρο καμπίνας (ενεργού άνθρακα) 41,25
Φίλτρο αέρα 24,81
Υγρά φρένων 5,24
Τακάκια εμπρός 125,47
Τακάκια πίσω 127,71
Συμπλέκτης (δίσκος-πλατό-ρουλεμάν) 769,30
Μπουζί 61,70
Ιμάντας εκκεντροφόρου 72,81
Ρουλεμάν εκκεντροφόρου 50,87
Αμορτισέρ εμπρός 254,36 (απλά) / 1.222,64 (flexride)
Αμορτισέρ πίσω 183,27 (απλά) / 1.222,64 (flexride) 

 
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΛΙΑΝΙΚΗ ΤΙΜΗ με ΦΠΑ 23% (€)
Καπό (κινητήρα) 422,05
Εμπρός προφυλακτήρας 566,80
Πίσω προφυλακτήρας 550,57
Προβολέας 261,67 (απλός) / 1.067,43 (Xenon)
Εμπρός φττερό 176,28
Εμπρός πόρτα 624,22
Πίσω πόρτα 624,22
Πίσω φανάρι 174,66
Πίσω φτερό 617,99
Μαρσπιέ 235,46
Πόρτα πορτ μπαγκάζ 697,89
Τζάμι εμπρός πόρτας 101,82
Εμπρός παρπρίζ 423,23
Ψυγείο ΑC 570,55
Ψυγείο κινητήρα 383,76
Αερόσακος οδηγού 1.364,07
Αερόσακος συνοδηγού 548,58
Φρέον 15,38
Προεντατήρες οδηγού-συνοδηγού 651,00
 
Οι εργασίες που πραγματοποιούνται στο πρώτο σέρβις του νέου Astra είναι η αλλαγή των λαδιών, η αντικατάσταση των φίλτρων λαδιού, αέρος και καμπίνας, οι συσφίξεις των συνδέσμων, οι ρυθμίσεις στα φώτα και ο έλεγχος στις πιέσεις των ελαστικών, στο σύστημα πέδησης και γενικότερα στην κατάσταση του αμαξώματος. Στο τέλος, το αυτοκίνητο συνδέεται με το διαγνωστικό για τυχόν ενδείξεις που έχουν προκύψει, ενώ όλη η διαδικασία ολοκληρώνεται με τη δοκιμή στο δρόμο από τον τεχνικό σύμβουλο της Opel.
 
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: Opel Astra 1.6 Turbo Sport
ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: ΙOO-7450
ΧΡΩΜΑ: Ασημί
ΧΛΜ. ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ: 220
ΧΛΜ. ΣΗΜΕΡΑ: 14.509
 
OPEL ASTRA 1.6 TURBO SPORT
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.598 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 180 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 23,4 χλγμ./2.200 σ.α.λ. > ΑΝΑΡΤΗΣΗ > ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική > ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας με σύνδεσμο Watt, αντιστρεπτική ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜxΠxΥ 4.419×1.814×1.510 χλστ. > ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ* > 0-100 χλμ./ώρα: 8,9 δλ. > 0-1.000 μ.: 29,6 δλ. > 120-0 χλμ./ώρα: 57,1 μ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 221 χλμ./ώρα > ΒΑΡΟΣ* 1.458 κιλά > ΤΙΜΗ Από 22.150 ευρώ
*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4Τ
 
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ: 6,8 λίτρα/100 χλμ.
ΕΛΑΧΙΣΤΗ: 11,2 λίτρα/100 χλμ.
ΜΕΣΗ: 13,2 λίτρα/100 χλμ.
ΜΕΓΙΣΤΗ: 15,9 λίτρα/100 χλμ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 56 λίτρα
AYTONOMIA: 350-500 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 159 γρ./χλμ.
 
ΥΠΕΡ ΑΝΑΡΤΗΣΗ / ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ / ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΧΩΡΟΥ ΦΟΡΤΩΣΗΣ
ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ / ΜΑΚΡΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
 
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕΙ
• Η ΟΨΗ, Η ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ
• ΟΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ AUXILIARY ΥΠΟΔΟΧΕΣ
 
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ…
• ΝΑ ΕΙΧΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ Η ΚΟΝΣΟΛΑ ΤΟΥ
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ