Δοκιμές Ειδικές Διαδρομές

Toyota Yaris Proto: Στην Κύπρο...

Καλεσμένοι της ΑΜC Racing του Μαρίνου και του Κάρλο Κακουράτου.  

Φίλος 25 ετών ο πατέρας, που έχει την ιδέα όπως και το πάθος για να την υλοποιήσει, ώστε να προκύψουν Proto σε Κύπρο και Ελλάδα. Γνωρίζεις από μωρό τον γιο, ο οποίος είναι ο νους του εγχειρήματος σε τεχνικό επίπεδο. Ήταν μωρό τότε, το 2000. Ένας μελαχρινός τύπος-ζουζούνι που γεννήθηκε γκαζώνοντας. Σπουδές και κάρτινγκ. Καλός με τα πλήκτρα, καλός και με τα κατσαβίδια. Με καλό μυαλό από δύο ευφυέστατους όσο και σεμνούς γονείς, ξέρει πού θα εφαρμόσει, πού θα εξελίξει και τι δε θα αγγίξει. Τρέλα του η ανάρτηση. Από το ατελιέ τους η προσαρμογή της Proflex στο πρωτότυπο, και στη συνέχεια δουλειά στο δρόμο, ώστε να ταιριάξει και με τα Dmack. «Τα καινούργια, Στράτη.» Πιο ελαφριά από τα Pirelli, με γερά πλαϊνά και αντίστοιχη σχεδίαση του πέλματος. Τον κοιτάς δύσπιστα. «Θα δοκιμάσεις και θα μας πεις», το σχόλιό του.

Toyota Yaris Proto

Με το Yaris

Toyota, το δικό τους πρωτότυπο. Και όπου κόκκινο στα αυτοκίνητα του Τόμι Μάκινεν, εδώ έχουμε μπλε, ώστε να ταιριάζει με το χρώμα της Sparco, που αντιπροσωπεύουν στην Κύπρο εδώ και μια ζωή. Μπορεί το αμάξωμα να είναι διαφορετικό σε σχέση με αυτό του Micra, αλλά οι λύσεις είναι αντίστοιχες. Ειδοποιός διαφορά είναι ότι ο κινητήρας προέρχεται από EVO VIII, ενώ το τούρμπο από Lancer ένατης γενιάς, επίσης με στόμιο 34 χλστ. Με καλή βενζίνη 115 οκτανίων, η απόδοσή του φτάνει τους 295 ίππους. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι αντίστοιχη με του Lancer, με τη διαφορά όμως ότι στο Yaris προέρχεται από την Proflex.

Διαβάστε επίσης: Nissan Micra Proto: Banzai *

Το βλέπεις σταθμευμένο στο χώρο εξέλιξης, και η ζωντανή εικόνα ξεπερνάει τις φωτογραφίες. Όψη WRC. Καμία σχέση με R5. Ήρθε η καρότσα με τα σημεία στήριξης ώστε να προσαρμοστεί το αμάξωμα, και «πάμε δουλειά». Να συνδυαστούν τα πάντα όλα. Από το δοχείο για το νερό του intercooler στα πόδια του συνοδηγού αριστερά σου, μέχρι την πεταλιέρα. «Ίδια με του Μικ», σκέφτεσαι και χαμογελάς, αφού ο κινητήρας ακούγεται αντίστοιχα. Συνειδητοποιείς πως πρόκειται για 2λιτρο κινητήρα με 34άρι στόμιο του τούρμπο, ενώ ο επιλογέας δίπλα στο χειρόφρενο προδίδει τη σειριακή λειτουργία. Μικρό 32άρι τιμόνι και, στην κεντρική κονσόλα, που διαφέρει από του Micra, βρίσκονται τα όργανα ελέγχου. Ο γενικός του ρεύματος, ο διακόπτης και το μπουτόν της μίζας.  Ευθεία στο μάτι σου, η ένδειξη για το τι ταχύτητα έχεις επιλέξει. Αρκετές φορές σε άλλες περιπτώσεις έχει τύχει να μη λειτουργεί. Εδώ σου τρυπάει το μάτι. Τη θέλεις την υποστήριξή του.

Toyota Yaris Proto

Κάθεσαι δεξιά σε άγνωστο, υπέροχο δρόμο, όπου μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα με ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών περισσότερο WRC παρά R5. Με κατευθυντικότητα για σεμινάριο και συγκλονιστική απόκριση στο γκάζι, παρά τα προβλήματα νεότητας στη λειτουργία του. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται, όπως και ο επιλογέας, και το σύνολο διαγράφει τις τροχιές του χωρίς να χαθεί η πρόσφυση. Είναι τα ενεργά διαφορικά που καθορίζουν τη συνολικά άψογη λειτουργία, και παρασύρεσαι. Σχεδιάζεις την είσοδό σου, αλλά το γκάζι σε προδίδει. Δεν οπισθοχωρεί. Επιταχύνει. Δεν αντιδράς, και η γρατζουνιά είναι γεγονός...

Toyota Yaris Proto

Ξέρετε, ήταν όλα υπερβολικά τέλεια. Καλό εργαλείο, έμπειροι πιλότοι, εξαιρετικός καιρός, και όμως όλα πήγαν στραβά. Εμείς, με το αυτοκίνητο που ονειρεύεται κάθε συνειδητοποιημένος οδηγός αγώνων, υπεράνω κόστους, σε δρόμο που στην Ελλάδα δε θα βρεις, με συνοδηγό έναν υπέροχο άνθρωπο, τον Κάρλο Κακουράτο, με το ειλικρινές χαμόγελο της μητέρας του. Η θετική ενέργειά του μπαίνει βαθιά στο κόκκινο, και το ότι δεν ολοκληρώσαμε σε επίπεδο προσωπικής ευχαρίστησης φαίνεται ως μικρό κακό. Όπως και το ότι πληγώθηκε εντελώς ο εγωισμός μας, αφού τα αντανακλαστικά μας δεν ανταποκρίθηκαν στην αστοχία. Άλλωστε, πληγώνεται συχνά-πυκνά πλέον σε αυτήν τη δουλειά. Το κυριότερο, μια αποστολή-όνειρο στην Κύπρο με υπέροχους φίλους-συνεργάτες που κοπιάζουν για το καλύτερο, οριακά και με πολλή τύχη δεν εξελίχθηκε σε εφιάλτη, κυρίως χάρη στο ήθος και στην ποιότητα των ανθρώπων που μας φιλοξένησαν-εμπιστεύτηκαν. Θετική και η παρουσία του Πάμπου Τιμοθέου, που βρέθηκε δίπλα μας θυμίζοντάς μας με την αξιοπρέπεια που τον χαρακτηρίζει τα πραγματικά προβλήματα, που ξεπερνούν την αστοχία του χειρισμού στο απρόβλεπτο - το οποίο πρέπει να προβλέπεις σε συνδυασμό με την εμπειρία σου.

Toyota Yaris Proto

Επιστροφή...

... από την κυκλική ειδική πριν από την Πάφο, στο ατελιέ όπου εξελίσσονται πρωτότυπα - και όχι μόνο. Σκέφτεσαι πως αργά ή γρήγορα θα προσαρμοστούν οι κανονισμοί. Όσο δεν έχουμε Ράλλυ Ακρόπολις, θα είναι το οξυγόνο μας σε όλα τα επίπεδα. Όλοι ρωτούν τι θα προκύψει σε σχέση με τα R5. Να είμαστε ειλικρινείς. Είναι φθηνότερο και πολύ πιο ευχάριστο. Το πόσο ανταγωνιστικό και αποτελεσματικό θα αποδειχθεί είναι και θέμα πληρώματος και τεχνικής υποστήριξης, με δεδομένο ότι θα έχει προηγηθεί η σωστή προετοιμασία. Αλίμονο αν πιστεύουμε ότι με «βίδωσε-ξεβίδωσε» και 25-30 χιλιάδες ευρώ θα έχουμε το WRC του φτωχού. Καμία σχέση, πέραν του ότι -επιπλέον- πρόκειται για ακριβό άθλημα, σε όποιο επίπεδο και αν επιλέξεις να κινηθείς.

Toyota Yaris Proto

Η τελική αίσθηση;

Σε συνδυασμό και με το Micra: συγκλονιστικό σταθμευμένο, πολεμική μηχανή που απαιτεί σεβασμό με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα. Μακάρι να προκύψουν στον τόπο μας. Θα μας ξυπνήσουν για τα καλά. Είτε τα οδηγούν νέοι και ωραίοι, όπως π.χ. ο Θέμης, ο Γιώργος, ο «Σώκρατες» κ.ά., είτε δεινόσαυροι όπως ο υπογράφων. Άλλωστε, και οι βετεράνοι έχουν ψυχή, με την καρδιά τους να θέλει σεβασμό ώστε να μην τους προδώσει. Σχόλιο-λεζάντα σε εικόνες στο Εαρινό, αφού δεν έχουν όλοι την «καρότσα» του Νίκου Τσάδαρη με εικόνα 50χρονου και φυσική κατάσταση 40άχρονου. Είναι και θέμα κατασκευής. Κακά τα ψέματα. Αναμένοντας τα δύο, τρία ή ακόμα και πέντε πρωτότυπα που θα αλλάξουν το χάρτη, είναι σαφές πως όσο μεγαλώνεις μαθαίνεις και οφείλεις να βλέπεις και να προσαρμόζεσαι. Απλά: φθηνότερο, ελαφρύτερο και 2λιτρο. Αποδεικνύεται αξιόπιστο - και άντε γεια, αγαπητή και αγαπητοί._ Σ. Χ.

Toyota Yaris Proto

TOYOTA YARIS PROTO - ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 295 ίπποι  ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 550 Νm  ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Σειριακό 5 σχέσεων Samsonas ΑΝΑΡΤΗΣΗ  ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων ΒΑΡΟΣ: 1.350 κιλά

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '80;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου