top icon
Δοκιμές

Kia Rio 1.4 CRDi 90 PS: Πλήρες

Αφού ρίξαμε απευθείας στα βαθιά το ατμοσφαιρικό βενζινοκίνητο Kia Rio, ας δούμε αν και κατά πόσο είναι πιο ολοκληρωμένη η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.4 CRDi των 90 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Οπως έχουμε ήδη αναφέρει, η γκάμα της τέταρτης γενιάς του Kia Rio είναι πλήρης και, πέρα από τα ατμοσφαιρικά και τα 1.000άρια τούρμπο βενζινοκίνητα σύνολα, διαθέτει και ένα σύνολο ντίζελ 1.396 κ.εκ., σε εκδόσεις με 77 ή 90 ίππους, και σε κάθε περίπτωση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ιδού λοιπόν το 90άρι κόκκινο (Signal Red – ένα από τα οκτώ χρώματα της γκάμας). Σημειώνουμε ήδη από την αρχή ότι το ντίζελ Kia Rio κοστίζει από 14.990 ευρώ (14.190 με την έκπτωση των 800 ευρώ) στην έκδοση με τους 77 ίππους και από 16.590 ευρώ (15.790 με την έκπτωση) σε αυτήν με τους 90 ίππους, με τη «δική μας», κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού έκδοση EX Premium Navi να κοστίζει 17.590 ευρώ.

Η ροπή κάνει τη διαφορά

Μπορεί να μιλάμε για ένα σύνολο βαρύτερο κατά 125 κιλά (1.235 το ντίζελ 90 ίππων – 1.110 το 1.25 των 84), αλλά η ροπή των 240 Nm μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. (122/4.000 το ατμοσφαιρικό βενζινοκίνητο) κάνει τη διαφορά, τόσο στον επαρχιακό δρόμο όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Στο συγκεκριμένο Rio, το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (άψογο και αυτό στην αίσθηση και στην κλιμάκωση) σε συνδυασμό με τον κινητήρα δημιουργούν ένα ωραίο και αισθητά πιο ολοκληρωμένο σύνολο. Πιο γρήγορο κατά 0,8 του δευτερολέπτου στην επιτάχυνση από στάση (12,1 δλ.) και μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, αλλά και σε όλες τις επιμέρους επιταχύνσεις. Σημειώνουμε ενδεικτικά ότι για τα 50-80 χλμ./ώρα με 3η απαιτούνται 4,4 δλ., για τα 80-110 με 4η 7,0 δλ., για τα 120-140 με 5η 8,8 δλ., όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο ατμοσφαιρικό 1.25 είναι 7,1, 11 και 16,2 δλ. Όσον αφορά την κάλυψη των 400 και των 1.000 μέτρων, η ψαλίδα κλείνει λίγο, με το 90άρι ντίζελ να χρειάζεται 18,2 δλ. (117,5 χλμ./ώρα) και 34,1 δλ. (149,1 χλμ./ώρα), αντίστοιχα, και το 84άρι ατμοσφαιρικό 18,5 δλ. (117,3 χλμ./ώρα) και 34,6 δλ. (147 χλμ./ώρα), αντίστοιχα.

Πολύ καλά και τα δύο στην ακινητοποίηση από τα 120 χλμ./ώρα, με κοινή συνταγή αεριζόμενων δίσκων εμπρός, δίσκων πίσω και ελαστικών Michelin Energy Saver διάστασης 195/55R-16, όπου το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ακινητοποιείται έπειτα από 56,8 μέτρα και του συγκριτικού μας σε 57,6 μέτρα. Ακόμα μία επικράτηση του 1.4 CRDi έρχεται από την οικονομία της καθημερινότητας, αφού η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (8 λίτρα το 1.25), με τα τέλη κυκλοφορίας που καλείται να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του να είναι 88 ευρώ (CO2: 98 γρ./χλμ.), την ώρα που το αντίστοιχο τέλος του βενζινοκίνητου Rio ανέρχεται στα 107 ευρώ (CO2: 109 γρ./χλμ). Η κατανάλωση και τα τέλη, βέβαια, έχουν να κάνουν πάντα με τις πραγματικές ανάγκες του καθενός, και άρα με το κατά πόσον κανείς θα διανύσει τα χιλιόμετρα που θα «εκμηδενίσουν» τη διαφορά των 1.400 ευρώ – στην πλουσιότερη έκδοση.

Μεταξύ των δύο

Χωρίς δεύτερη σκέψη, μεταξύ του Rio αυτών των σελίδων και του βενζινοκίνητου που προηγήθηκε, επιλογή μας είναι η έκδοση με τον ντίζελ. Σαφέστατα πιο ολοκληρωμένο πακέτο, το οποίο δε θα δυσανασχετήσει και στο ενδεχόμενο ταξιδιού, ενώ θα αποζημιώσει τον οδηγό και σε μια σβέλτη βόλτα σε επαρχιακή διαδρομή, χάρη στη ροπή του ήδη από τις πολύ χαμηλές στροφές, αλλά και σε συνδυασμό με το καλό πλαίσιο και το επίσης πολύ καλό κιβώτιο. Και πάντα με την κατανάλωση σε πολύ καλό πλαίσιο.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ