top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τα νέα Abarth Punto Evo & Abarth 500C

Από το 2008, οπότε και επέστρεψε στις επάλξεις ο «σκορπιός» της Abarth, οι Ιταλοί διάγουν μια περίοδο δημιουργικού οργασμού. Σήμερα, εν έτη 2010, παρουσιάζουν τα νέα Abarth Evo και Abarth 500C, τα οποία και οδηγούμε στην Ιταλία.

Από το 2008, οπότε και επέστρεψε στις επάλξεις ο «σκορπιός» της Abarth, οι Ιταλοί διάγουν μια περίοδο δημιουργικού οργασμού. Σήμερα, εν έτη 2010, παρουσιάζουν τα νέα Abarth Evo και Abarth 500C, τα οποία και οδηγούμε στην Ιταλία.
 
Τα πρώτα δείγματα γραφής της Abarth (Grande Punto και 500) ήταν κάτι παραπάνω από αισιόδοξα, αφού όπως αποδείχθηκε και από τις πωλήσεις των δυο αυτών μοντέλων (22.000 οχήματα παγκοσμίως σε δυο χρόνια), το κοινό αγκάλιασε τη συγκεκριμένη προσπάθεια με ιδιαίτερη μάλιστα θέρμη. Πλέον, έφθασε η ώρα για το επόμενο βήμα. Δεν αναφερόμαστε βέβαια στα μελλοντικά projects της Abarth, που περιλαμβάνουν ουκ’ ολίγες εκπλήξεις, αλλά στο σήμερα. Βρεθήκαμε λοιπόν στην «έδρα» του ομίλου Fiat, στην πίστα του Μπαλόκο (στα πέριξ του Μιλάνου), με αφορμή την παρουσίαση των ολοκαίνουργιων Punto Evo Abarth και 500 C Abarth και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
 
Το Abarth Punto Evo κρύβει κάτω από το εντυπωσιακό του περιτύλιγμα έναν 1.400άρη τούρμπο κινητήρα (με τουρμπίνα της Garrett) της γενιάς MultiAir (ο εκκεντροφόρος εισαγωγής έχει αντικατασταθεί από ένα υδραυλικό σύστημα το οποίο ελέγχει τις βαλβίδες), ο οποίος αποδίδει 165 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 25,5 χλγμ. στις 2.250 σ.α.λ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Abarth, το Punto Evo, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα «100» σε 7,9 δλ., ενώ καταναλώνει σε μικτό κύκλο 8,1 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (διαθέτει και σύστημα Start/Stop) να ανέρχονται στα 142 γρ./χλμ. CO2 (κινητήρας Euro 5). Πέρα όμως από τη καρδιά του οχήματος υπάρχουν πληθώρα τεχνικών στοιχείων που αξίζει να σταθούμε. Για παράδειγμα, στη νέα γενιά θα συναντήσουμε ένα σύστημα δύο προγραμμάτων (με μπουτόν Sport και Normal), το οποίο ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού «μεταμορφώνει» το όχημα. Το εν λόγω πρόγραμμα, στο Sport mode, αλλάζει την απόκριση στο γκάζι, στα φρένα αλλά και στον κινητήρα, ενώ ο συνδυασμός του με το TTC (ηλεκτρονικό μπλοκέ επί της ουσίας) κρίνεται εξαιρετικός προσφέροντας όχι μόνο ασφάλεια στον οδηγό αλλά και γνήσια σπορ αίσθηση όταν αυτός κινείται σε γοργούς ρυθμούς.
 
Γεγονός άλλωστε, που αποδείχθηκε και στην πίστα του Μπαλόκο, όπου το Punto Evo αντιδρούσε με απόλυτη συνέπεια και ακρίβεια στις εντολές μας ακόμα και κάτω από έντονη πίεση. Η ανάρτηση (με πιο σφιχτά κατά 20% ελατήρια στους εμπρός τροχούς σε σχέση με την προγενέστερη γενιά) κοντρόλαρε ιδανικά τις κλίσεις του αμαξώματος, το τιμόνι ακολουθούσε κατά γράμμα τις προσταγές μας και ο κινητήρας, παρότι με μια μικρή υστέρηση έως τις 2.000 σ.α.λ., απέδειξε ότι δίκαια βρίσκεται κάτω από το καπό ενός σπορ σε φιλοσοφία μοντέλου.
 
 
Όσον αφορά τώρα το Abarth 500C έχει αρκετές διαφορές ως προς το τεχνικό σκέλος, συγκριτικά με το Punto έχει όμως και πολλά κοινά στοιχεία. Η αίσθηση για παράδειγμα που λαμβάνεις οδηγώντας το είναι το ίδιο ευχάριστη και πικάντικη, ενώ και η εικόνα του δε μπορεί παρά να τη χαρακτηρίσεις εντυπωσιακή (σε δυο χρωματικούς τόνους βαφής το αμάξωμα και με δυνατότητα επιλογής διαφορετικού χρώματος στην υφασμάτινη οροφή). Για το ξεσκέπαστο μπόμπιρα της Fiat, η Abarth, προτίμησε να τοποθετήσει κάτω από το καπό του το γνωστό 1.400άρη κινητήρα της γενιάς T-Jet ο οποίος αποδίδει 140 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 206 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. (στο Sport mode). Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο 5 σχέσεων (και με paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές) με την ονομασία Competizione. Το νέο αυτό κιβώτιο διαθέτει 4 προγράμματα λειτουργίας (Normal, Auto, Manual και Sport) και η πρώτη μας επαφή μαζί του κρίνεται θετική. Μπορεί εν μέρει να παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση στις γρήγορες αλλαγές των σχέσεων αλλά στα «κατεβάσματα» του στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Το ανοιχτό 500άρακι της Abarth εφοδιάζεται και αυτό με τη σειρά του με TTC, Start/Stop και δείκτη που ενημερώνει τον οδηγό για τη σωστή αλλαγή ταχυτήτων, έχει όμως πιο «χαλαρό» set-up στην ανάρτηση γιατί όπως υποστήριξαν οι υπεύθυνοι της Abarth στόχος μας είναι το ασθενές φύλλο…
 
Τα δύο καυτά μοντέλα της Abarth θα βρίσκονται στη χώρα μας στις αρχές Ιουλίου. Όσοι ενδιαφέρεστε για την αγορά τους, θα πρέπει να γνωρίζετε πως το μεν Punto Evo θα στοιχίζει στη βασική του έκδοση 20.250 ευρώ, το δε 500C 22.250 ευρώ. _Π.Χ.
 
Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες των δύο ιταλικών «σκορπιών»!
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ