top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris

Το Toyota Yaris αναβαθμίζεται με επεμβάσεις στο σχεδιασμό, στον εξοπλισμό, αλλά και με την προσθήκη στην γκάμα ενός νέου βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ. που αντικαθιστά τον γνωστό 1.33.

Περαιτέρω ώθηση αναμένεται να πάρει το Τoyota Yaris χάρη στις επεμβάσεις που δέχτηκε εν μέσω της τρίτης γενιάς του. Το φρεσκάρισμα μάλλον κρίθηκε αναγκαίο αφού ούτε λίγο ούτε πολύ, το μοντέλο που βλέπαμε ως σήμερα στους δρόμους κυκλοφόρησε το 2011. Έστω κι έτσι πάντως, το αειθαλές ιαπωνικό σουπερμίνι έκλεισε την περυσινή χρονιά με μερίδιο πωλήσεων της τάξης του 6,5% στην κατηγορία Β στη Δυτική Ευρώπη, κάτι που μεταφράζεται σε 208.000 μονάδες μέσα στο 2016. Εν προκειμένω, η Toyota «έριξε» 90 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμισή του σε επίπεδο σχεδίασης, ποιότητας, επιδόσεων και ασφάλειας.

Αυτό που δεν άλλαξε, είναι η στρατηγική επιλογή της Toyota να διατηρεί την παραγωγή του Yaris στη γαλλική πόλη Valenciennes, από το εργοστάσιο της οποίας από το 2001 μέχρι και σήμερα έχουν βγει περισσότερες από τρία εκατομμύρια μονάδες, αφού εκεί παράγονται και τα μοντέλα που προορίζονται για τις αγορές της Αφρικής, της Β. Αμερικής της Μ. Ανατολής και της Ασίας.

Επαναπροσδιορισμός

Ο σχεδιασμός του νέου Toyota Yaris ανατέθηκε στο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης ED2 στη Ν. Γαλλία και αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που οι αλλαγές θα υιοθετηθούν και στο αδερφό Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία. Περισσότερα από 900 νέα εξαρτήματα χρησιμοποιήθηκαν στο νέο Yaris με σημαντικότερα από πλευράς εμφάνισης, αφού αυτά κάνουν και τη διαφορά, τους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τη νέα μάσκα εμπρός, τα ανασχεδιασμένα κελύφη των προβολέων ομίχλης και τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω που ανάλογα με την έκδοση μπορεί να είναι και τεχνολογίας LED. To αποτέλεσμα, πέραν του φρεσκαρίσματος, είναι μια αισθητά πιο σύγχρονη και ταυτόχρονα δυναμική εικόνα που ενισχύεται, επίσης, τόσο από τον ανασχεδιασμό της μεσαίας γραμμής στα πλαϊνά του αμαξώματος, όσο και από τη νέα πόρτα του πορτ μπαγκάζ.

Εντός, νέες είναι οι ταπετσαρίες και κάποιες λεπτομέρειες στο διάκοσμο, όπως οι αεραγωγοί, ενώ αναβαθμισμένος είναι ο πίνακας με τα δύο αναλογικά όργανα, τα οποία πλαισιώνουν μία έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών (στάνταρ από την έκδοση Active), όπως αναβαθμισμένη είναι και η οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό.

Πέρα από την εμφάνιση, και ειδικότερα για το Yaris Hybrid, η Toyota προχώρησε και σε μια σειρά επιμέρους αλλαγών με στόχο τη μείωση των επιπέδων θορύβου και τη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς. Αυτές έχουν να κάνουν με ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια και υποπλαίσιο, τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής στο φίλτρο αέρα και νέο μεσαίο σιλανσιέ στην εξάτμιση. Τέλος, αλλαγές έχουν γίνει και στις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ, αλλά και στη χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης.

Γκάμα κινητήρων

Από πλευράς κινητήρων, στην γκάμα διατηρείται η υβριδική εκδοχή που άλλωστε αντιπροσωπεύει παραπάνω από το 40% του συνόλου των πωλήσεων του μοντέλου (περίπου 20% στην ελληνική αγορά), όπως και το τρικύλινδρο σύνολο του 1.0 λίτρου (με στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων), που πλέον πληροί τα πρότυπα Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να έχουν μειωθεί από 110 σε 99 γρ./χλμ., Στην γκάμα παραμένει και ο πετρελαιοκινητήρας 1.4D-4D (6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), ο οποίος ωφελείται από δευτερεύουσες μετατροπές με στόχο τη μείωση θορύβου και κραδασμών.

Ο νέος της… υπόθεσης είναι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1.5 λίτρου, που έρχεται να αντικαταστήσει το σύνολο των 1.33 λίτρων. Ο κινητήρας εξελίχθηκε με γνώμονα τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), ενώ την παραγωγή του έχει αναλάβει η Toyota Motor Industries Poland. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων της Toyota, ο κινητήρας μπορεί να αλλάζει μεταξύ κύκλων Atkinson (σε χαμηλά φορτία για καλύτερη απόδοση καυσίμου στην πόλη) και Otto (σε υψηλά φορτία). Το σύνολο αποδίδει 111 ίππους/6.000 σ.α.λ. με 136 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. και συγκριτικά με το 1.33 είναι κατά 0,8 δλ. ταχύτερο στο 0-100 χλμ./ώρα (11,0 δλ.) με σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις στις επιταχύνσεις σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.

Στην πράξη

Πώς μεταφράζονται τα παραπάνω στο δρόμο; Με την ατμοσφαιρική έκδοση του 1.5 λίτρου λίγα χιλιόμετρα έξω από το Άμστερνταμ όπου και η παρουσίαση του νέου Yaris, αυτό που εισπράττεις είναι η ομοιογένεια από ένα μοντέλο που πρωτίστως προορίζεται για χρήση στην πόλη. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει ελαφρύ και εύχρηστο στους χειρισμούς, το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με το οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε (διατίθεται και με Multidrive S) σαφές όπως τα περισσότερα του εργοστασίου και η ανάρτηση τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να μην ταλαιπωρούνται οι επιβάτες του Yaris εντός πόλης. Ο κινητήρας, που αποτελεί και τη σημαντικότερη προσθήκη και τουλάχιστον στην ελληνική αγορά αναμένεται να αποτελέσει την πρώτη επιλογή των αγοραστών λιανικής, ξυπνάει λίγο πριν τις 2.000 σ.α.λ., κάτι που σημαίνει ότι ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες δε χρειάζεται να καταφεύγει ο οδηγός διαρκώς στον επιλογέα, ενώ από εκεί και μέχρι περίπου τις 4.000-4.500 σ.α.λ. ανεβάζει γραμμικά, χωρίς φυσικά κάποιο ξέσπασμα (ατμοσφαιρικός γαρ). Αν κανείς θελήσει να κινηθεί πιο σβέλτα, θα χρειαστεί να κρατήσει τις σχετικά μακριές σχέσεις κοντά σε αυτό το πεδίο, αν και τόσο το “πολιτικό” τιμόνι, όσο και η σχετικά μαλακή ανάρτηση αρκούν για να προσδώσουν έναν πιο φιλήσυχο χαρακτήρα στο μοντέλο. Κρατάμε για την πρώτη δοκιμή επίθεση ελληνικού εδάφους το σχετικά αυξημένο επίπεδο θορύβου του κινητήρα αλλά και των ελαστικών με υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, ενώ θεωρούμε βέβαιη την συνέχεια της καλής εμπορικής πορείας του μοντέλου, αφού συνολικά πρόκειται για την αναβάθμιση ενός από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα του είδους.

Άφιξη

Το νέο Toyota Yaris αναμένεται στις ελληνικές εκθέσεις στις 23-24 Απριλίου με τιμές χαμηλότερες κατά περίπου 500 ευρώ των σημερινών. Ειδικότερα, από 12.000€ θα ξεκινάει η μικρότερη έκδοση με τον κινητήρα του 1.0 λίτρου, 13.100 αυτή με τον νέο 1.5 λίτρου, από 16.200 η ντίζελ έκδοση και από 16.690 η υβριδική. Αξίζει να αναφερθεί ότι ήδη από τη βασική έκδοση, τη Live, τα νέα Yaris θα είναι εξοπλισμένα με το Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης (Pre-Collision System) με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων (Automatic High Beam) και προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Departure Alert), ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις θα περιλαμβάνεται και αναγνώριση οδικής σήμανσης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ