top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το υβριδικό Toyota Auris HSD

Το ιαπωνικό μικρομεσαίο έχει δεχτεί σημαντικές τροποποιήσεις, τόσο στο τεχνικό όσο και στο αισθητικό σκέλος, σε σχέση με τα συμβατικά «αδερφάκια» του.

Το πρώτο μικρομεσαίο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής θα βρίσκεται και στη χώρα μας, από το Σεπτέμβρη του 2010, με την τιμή της βασικής έκδοσης να κυμαίνεται στα 22.700 ευρώ. Το ιαπωνικό μικρομεσαίο έχει δεχτεί σημαντικές τροποποιήσεις, τόσο στο τεχνικό όσο και στο αισθητικό σκέλος, σε σχέση με τα συμβατικά «αδερφάκια» του. Εξωτερικά, χάρη στο εξ ολοκλήρου ανασχεδιασμένο αμάξωμα έχει επιτευχθεί καλύτερος αεροδυναμικός συντελεστής (cd: 0,28), ενώ τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης με τα οποία εφοδιάζεται συμβάλλουν και αυτά με τη σειρά τους στην μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. 

 
Κάτω από το καπό, συναντάμε το γνωστό μας, από το τρίτης γενιάς Prius, υβριδικό σύστημα της Toyota. Ένας βενζινοκινητήρας 1,8 λτ. που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 60 kW, των οποίων η συνδυαστική ισχύς παράγει 136 ίππους, ενώ η δύναμη, μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεση του τρία προγράμματα οδήγησης (EV-ECO-POWER) τα οποία μπορεί να επιλέξει ανάλογα με τον τρόπο που επιθυμεί να κινηθεί στο δρόμο. 

 
Η Toyota ανακοινώνει πως το Auris HSD κατανάλωνει μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. βενζίνη, ενώ ρυπαίνει το περιβάλλον με 89 γρ./χλμ. CO2! Με αυτές τις τιμές το μικρομεσαίο των Ιαπώνων ανακηρύσσεται το πιο οικονομικό-οικολογικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Βέβαια το υβριδικό σύστημα μετάδοσης, έχει λειτουργήσει αρνητικά και σε ορισμένους τομείς του οχήματος. Έχει αυξήσει κατά 105 κιλά το βάρος του αμαξώματος, ενώ περιόρισε σημαντικά (λόγω των μπαταριών) το χώρο των αποσκευών, ο όγκος του οποίου, ανέρχεται στα 279 λτ. 

 
Μικρή σημασία έχουν ωστόσο όλα αυτά, από τη στιγμή μάλιστα που το νέο Auris HSD, είναι και περισσότερο «αυτοκίνητο» στο δρόμο, συγκριτικά με το Prius. Τουλάχιστον αυτό διαπιστώσαμε στην πρώτη μας επαφή μαζί του στα περίχωρα της Βαρκελώνης όπου και έλαβε χώρα η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου. Το μικρομεσαίο της Τoyota διατηρεί τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των υβριδικών μοντέλων (άνετο, με καλή ποιότητα κύλισης και ήσυχο στο δρόμο), προσθέτοντας όμως στο παιχνίδι και τον οδηγό ο οποίος συμμετέχει περισσότερο στη διαδικασία διακυβέρνησης του οχήματος. Δεν θα το συνέκρινες με το «απλό» Auris των 1,8 λτ. αλλά η βελτίωση στην συμπεριφορά και την αίσθηση που λαμβάνεις είναι σαφώς αναβαθμισμένη για υβριδικό μοντέλο._Π.Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ