Οδηγούμε στoν Μέλανα Δρυμό την αθλητικότερη παραλλαγή Sportback, που βασίζεται στο Audi Q3.

Mικρομεσαία κουπέ η Audi είχε αρκετά, όχι όμως και κάτι που να παραπέμπει σε SUV. Mετά την επιτυχία του Q8 και με δεδομένο ότι οι BMW και Mercedes είχαν πάρει μεγάλο προβάδισμα στο συγκεκριμένο θέμα, ήταν πλέον επιτακτική η ανάγκη για την Audi να δώσει την δική της απάντηση.

side

Αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς ότι πρόκειται για ένα Q3 αντικρύζοντας το ρύγχος της τελευταίας γενιάς του SUV της Audi. Δεσπόζει φυσικά η οκταγωνική μάσκα, το bodykit του πακέτου S line είναι στάνταρ, οι προβολείς είναι τεχνολογίας led (έξτρα προσφέρεται το προσαρμοζόμενο σύστημα matrix led), ενώ διαφορετικοί είναι στο κατώτερο τμήμα τους οι προφυλακτήρες σε σχέση με το Q3. Καθώς όμως το μάτι πηγαίνει προς το πίσω μέρος, γίνονται περισσότερο αντιληπτές οι διαφορές. Οι πίσω κολώνες έχουν μεγαλύτερη κλίση - κάτι που μειώνει το συνολικό ύψος κατά 3 εκ.- και σε συνδυασμό με το σπόιλερ της οροφής δίνει την εικόνα ότι το Q3 Sportback είναι αρκετά μακρύτερο από τα 4,5 μ. του πραγματικού του μήκους. Επίσης, η δυναμικότερη σιλουέτα ενισχύεται περαιτέρω από τα φουσκώματα των θόλων που εδώ δείχνουν ακόμη μεγαλύτερα, παρά το γεγονός ότι το πλάτος είναι οριακά μικρότερο σε σχέση με την απλή έκδοση.

dash

Περνώντας στο εσωτερικό οι ομοιότητες σε σχέση με το Q3 είναι εμφανείς στην ψηφιακή υπόσταση και την διαμόρφωση του ταμπλό. Στάνταρ είναι ο ψηφιακός πίνακας των 10,25’, καθώς και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων. Το έξτρα virtual cockpit προσφέρει πρόσθετες λειτουργίες και αυξημένες δυνατότητες απεικόνησης.

rear

Μπορεί το Q3 Sportback να δίνει την εικόνα ενός κουπέ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έγιναν συμβιβασμοί στην ευρυχωρία της καμπίνας. Με μήκος 4,50 μέτρα, πλάτος 1,84 και ύψος 1,56 με το μεταξόνιο στα 2,68 μέτρα, το αποτέλεσμα είναι ένα απολύτως ικανοποιητικό και ευμετάβλητο εσωτερικό. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν χώρο για τρία άτομα κανονικού αναστήματος (αν και το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης είναι σχετικά ογκώδες) και μπορούν να μετακινηθούν 130 χιλιοστά κατά μήκος, ενώ οι πλάτες τους χωρίζονται σε τρία τμήματα και η κλίση τους μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά θέσεις. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από τα 530 έως και τα 1.400 λίτρα, όπου το δάπεδο φόρτωσης μπορεί να διαχωριστεί σε δύο επίπεδα, με το πίσω ράφι να μπορεί να τοποθετηθεί κάτω από αυτό.

rear tracking

Σε ό,τι αφορά  τους κινητήρες, το Q3  Sportback θα προσφέρει δύο επιλογές για κάθε τύπο καυσίμου. Οι εκδόσεις 35 TFSI και 45 TFSI αντιστοιχούν στον 1500άρη των 150 ίππων και τον 2λιτρο των 230 ίππων. Ο 2λιτρος TDI θα τροφοδοτεί την πετρελαιοκίνητη γκάμα σε εκδόσεις με 150 (35 TDI) και 190 (40 TDI) ίππους. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την εγχώρια αγορά συγκεντρώνει η έκδοση 35 TFSI που για πρώτη φορά μάλιστα, η αυτόματη παραλλαγή της με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, υιοθετεί ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που επιφέρει μειώσεις στην πραγματική κατανάλωση της τάξεως του 0,4 λτ./100 χλμ.. Στις ισχυρότερες παραλλαγές της γκάμας, θα είναι στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη καθώς και η τετρακίνηση με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη.

wheel

Στο τομέα της οδικής συμπεριφοράς, οι μηχανικοί της εταιρείας, θέλησαν να δώσουν έναν πιο σπορτίφ τόνο που να συνάδει με τον χαρακτήρα της κατασκευής. Μέρος του στάνταρ πακέτου S line είναι η σφιχτότερη ανάρτηση (κατόπιν παραγγελίας διατίθεται το σύστημα με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ),  που πλαισιώνεται από το μεταβλητό βήμα στην κρεμαγιέρα του τιμονιού (progressive steering) και τα προγράμματα οδήγησης (drive select) που επεμβαίνουν στην απόκριση του κινητήρα, το τιμόνι και το κιβώτιο.  Οδηγώντας στις εξαιρετικές διαδρομές του Μέλανα Δρυμού, το Q3 Sportback κατέθεσε τα διαπιστευτήριά του. Τα πρώτα μηνύματα έρχονται από την αμεσότητα του τιμονιού και τον σωστό έλεγχο της σχετικά σφικτής ανάρτησης. Οι δυνατότερες εκδόσεις της γκάμας εξασφαλίζουν αρκετά περιθώρια δύναμης και μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις το αυτόματο κιβώτιο έδειξε να μην ακολουθεί με ανάλογη αμεσότητα αλλαγών σε γρήγορους ρυθμούς. Επίσης, είχαμε την ευκαιρία να σχηματίσουμε μία πρώτη εικόνα της μικρής βενζινοκίνητης υβριδικής παραλλαγής. Το σύνολο στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και σου επιτρέπει να διατηρείς μία καλή μέση ωριαία ταχύτητα, παρά το γεγονός ότι βρισκόμασταν σε μία σφιχτή, ορεινή διαδρομή, ενώ την ίδια  στιγμή ο υπολογιστής ταξιδιού κατέγραφε καταναλώσεις λίγο πάνω από τα 9 λτ./100 χλμ.

Στην χώρα μας το λανσάρισμα του Audi Q3 Sportback τοποθετείται τον Οκτώβριο, ενώ ένα μήνα αργότερα θα ακολουθήσει η μικρή  έκδοση στην υβριδική της παραλλαγή. Μάλιστα ανακοινώθηκαν ήδη οι τιμές που είναι οι εξής:

Q3 SB 35 TFSI (1.5 150 ps) MT6,   από 34.960

Q3 SB 35 TFSI S TRONIC 48V MHEV,   από 37.140

Q3 SB 45 TFSI (2.0 230 ps) S TRONIC QUATTRO, από 52.620

Q3 SB 35 TDI (2.0 150 ps) MT6 QUATTRO, από 44.820

Q3 SB 40 TDI (2.0 190ps) S TRONIC,   από 52.800   

 

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά