Δοκιμές Παρουσιάσεις

Hyundai i10: Το οδηγούμε στην Πορτογαλία

Στους δρόμους γύρω από τη Λισαβόνα, παρέα με την τρίτη γενιά του Hyundai i10. Μεγαλύτερο, με καλύτερους χώρους, φρέσκια σχεδίαση εντός και εκτός, και περισσότερη τεχνολογία στη φαρέτρα του. 

Γνωρίσαμε το Hyundai i10 για πρώτη φορά το 2008, και από τότε το έχουμε μέσα στις επιλογές μας, στη σημαντικότατη αυτήν κατηγορία, ειδικά για τη χώρα μας. Το νέο μοντέλο, στην τρίτη πλέον γενιά του, κατασκευάζεται στην Τουρκία και ξεχωρίζει από τον προκάτοχό του για τις μεγαλύτερες διαστάσεις του, την πιο σπορ εμφάνιση και την καλύτερη και περισσότερη τεχνολογία που φέρει. Το οδηγούμε εκτός έδρας, και ευπειθώς αναφέρουμε. 

 Hyundai i10

Παρατηρώντας το από κοντά, σημειώνουμε στον τομέα της εμφάνισης τις πιο κάθετες πίσω κολόνες στις οποίες αναγράφεται πλέον το logo "i10" και τα φώτα ημέρας στο εμπρός μέρος, τα οποία βρίσκονται εγκατεστημένα στο εσωτερικό της ανανεωμένης γρίλιας, ενώ το δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση μιας πιο δυναμικής εμφάνισης έχουν τα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα και οι 16άρηδες τροχοί, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά στο i10. Πίσω όμως από την αισθητική, το μυστικό βρίσκεται στην έξυπνη και μελετημένη αύξηση των διαστάσεων, ακριβώς στα σημεία που έπρεπε. Συγκεκριμένα, μπορεί το μήκος του μοντέλου να αυξήθηκε μόλις κατά 5 χλστ., αλλά το πλάτος του μεγάλωσε κατά 20 χλστ., χάρη στα φαρδύτερα πίσω φτερά, την ώρα που το μήκος του μεταξονίου αυξήθηκε κατά 20 χλστ., χαρίζοντας επιπλέον αέρα στους έτσι και αλλιώς καλούς χώρους του μοντέλου ενώ το ύψος μειώθηκε κατά 20 χλστ. Το πορτ μπαγκάζ διαθέτει πλέον χαμηλότερο κατά 29 χλστ. κατώφλι φόρτωσης, ενώ τα 252 λίτρα που προσφέρει (έως 1.050 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα σε 60:40) το καθιστούν ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας. 

 Hyundai i10

Σε ό,τι αφορά το εσωτερικό του, σημειώνουμε τον παραπάνω αέρα ευρυχωρίας που έχει πλέον το μοντέλο, αλλά και τη γενικότερη ανανέωση στην εμφάνιση και στην ουσία. Τα μάτια μας πέφτουν αμέσως στην έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών (η μεγαλύτερη της κατηγορίας Α), στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Από εκεί και πέρα, το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας συνδυάζεται με τις εφαρμογές Android Auto και Apple Car Play, ενώ προαιρετικά διατίθενται και καλούδια όπως η επαγωγική φόρτιση του κινητού τηλεφώνου, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης και αυτόματος κλιματισμός (Clima). Αναφορικά με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, το νέο i10 εξοπλίζεται με το προηγμένο πακέτο (SmartSense S-10) δέκα τεχνολογιών ασφάλειας, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, Forward Collision-Avoidance Assistance, Intelligent Speed Limit Warning και Driver Attention Warning, ενώ το σύστημα Bluelink (μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή) έχει αναλάβει να ενημερώνει τον οδηγό του μοντέλου για το πού βρίσκεται το αυτοκίνητό του, τις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια αλλά και να στέλνει οδηγίες σχετικές με την πλοήγηση μέσω του κινητού τηλεφώνου. 

 Hyundai i10

Το νέο Hyundai i10 είναι διαθέσιμο με δύο ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα προδιαγραφών Euro 6d TEMP. Ο λόγος για τον 3κύλινδρο 1.000άρη απόδοσης 67 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 96 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ., καθώς και για τον 4κύλινδρο 1.200άρη, με απόδοση 84 ίππους/6.000 σ.α.λ. και ροπή 118 Nm/4.200 σ.α.λ. Οι δύο τους συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο ή με ένα αυτοματοποιημένο, σε κάθε περίπτωση 5 σχέσεων. Από το καλοκαίρι του 2020 θα προκύψει και η έκδοση N Line με το 3κύλινδρο 1.000άρι Turbo GDi των 100 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. και των 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., το οποίο θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων.

Οδηγώντας το νέο Hyundai i10, παρατηρείς αμέσως ότι παρουσιάζει λιγότερες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με εκείνο της προηγούμενης γενιάς, με τις όποιες υποστροφικές του τάσεις να ελέγχονται εύκολα με το άνοιγμα της τροχιάς του. Σίγουρα θα θέλαμε πιο άμεσο και σφιχτό τιμόνι στο γρήγορο ρυθμό, κάτι που όμως μπορεί να θεωρηθεί μέχρι και παραξενιά του συντάκτη για μικρό αυτοκίνητο πόλης, το οποίο δεν έχει κατασκευαστεί για να «στρίβει» στα βουνά, αλλά για να είναι ένα απόλυτα ασφαλές και χρήσιμο σύνολο, ειδικά μέσα στο κλεινόν άστυ. Εκεί λοιπόν, μέσα στα στενά των πόλεων -στην έδρα του-, νιώθει πολύ καλύτερα, αφού το i10 αποδεικνύεται πολύ εύκολο στους χειρισμούς και αγχολυτικό χάρη στο πολύ ελαφρύ τιμόνι του και στον μικρό κύκλο στροφής, ενώ εξαιρετική είναι και η περιφερειακή ορατότητα που έχει ο οδηγός του μικρού της Hyundai. 

 Hyundai i10

Ο τιμοκατάλογος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 11.190 ευρώ για τη βασική έκδοση Fresh, φυσικά ως 1.0 67 ίππων με μηχανικό κιβώτιο. Ως Style κοστίζει 11.990 ευρώ, ως Premium 12.790 ευρώ και ως Distinctive 13.790 ευρώ. Η επιλογή-πρότασή μας είναι όμως η έκδοση 1.2 με τους 84 ίππους, που ξεκινάει από τα 11.750 ευρώ (Fresh), δηλαδή μόλις 560 ευρώ διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο 1.000άρι, τα 12.550 ευρώ (Style), τα 13.350 ευρώ (Premium) και τα 14.350 ευρώ (Distinctive). Το αυτόματο κιβώτιο, σε κάθε περίπτωση έκδοσης εξοπλισμού και κινητήρα, χρεώνεται επιπλέον 700 ευρώ. 

Hyundai i10 

Ο εξοπλισμός του νέου Hyundai i10 κρίνεται εξαιρετικός για τα δεδομένα της κατηγορίας Α, ακόμα και στη βασική του έκδοση Fresh, αν αναλογιστεί κανείς ότι περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, Hill Assist, σύστημα αυτόματης πέδησης, αναγνώρισης πεζών, προειδοποίησης απόσπασης της προσοχής του οδηγού, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, εξοικονόμησης καυσίμου ISG (Idle Stop and Go) και E-call, για άμεση ενημέρωση των υπηρεσιών ασφαλείας σε περίπτωση ανάγκης (το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που προσφέρει τη δυνατότητα να κληθεί ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 χωρίς να έχετε τηλέφωνο μαζί σας), cruise control, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και επιλογέα ταχυτήτων, A/C, συναγερμό και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων. Σημειώστε εδώ ότι από την έκδοση Style και πάνω περιλαμβάνεται η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών, με κάμερα οπισθοπορείας, Apple CarPlay, Android Auto, τα οποία σας προαναφέραμε. Σημειώστε τέλος, δέκα διαθέσιμα εξωτερικά χρώματα, δύο επιλογές για χρώμα στην οροφή (μαύρο και κόκκινο), οπότε συνολικά 22 προτεινόμενους συνδυασμούς και τρεις χρωματισμούς για το εσωτερικό._ Μ. Σαλ. 

Hyundai i10

Συνημμένα Αρχεία

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου