Το επόμενο βήμα για την ιαπωνική εταιρεία είναι η SUV εκδοχή που βασίζεται στο Mazda 3 και φέρει την κωδική ονομασία CX-30

Αν δεν έλειπε η Mazda από τα εγχώρια δρώμενα τα τελευταία χρόνια, τότε εδώ και αρκετό καιρό θα λέγαμε ότι υπάρχει ένα κενό στην γκάμα των SUV της εταιρείας μεταξύ του μικρού CX-3  και του μεγάλου CX-5. Πριν λοιπόν αρχίσουμε να γνωρίζουμε καλά καλά αυτή την νεότευκτη για τα δικά μας δεδομένα γκάμα, η Mazda συμπληρώνει το κενό αυτό με το CX-30.

Τις διαφορές σε σχέση με το CX-3 δεν θα τις αντιληφθείς με την πρώτη, εκτός και αν τα δεις να στέκονται πλάι πλάι. Το νέο αυτό δημιούργημα της Mazda δεν θα μπορούσε να αποκλίνει από τις αρχές της σχεδιαστικής γλώσσας Kodo. Υπάρχουν πολλές εντυπωσιακές ιαπωνικές λέξεις που χαρακτηρίζουν επιμέρους λεπτομέρειες, το πιο εντυπωσιακό από όλα όμως είναι το τελικό αποτέλεσμα που όπως και στις υπόλοιπες περιπτώσεις αναδεικνύεται περαιτέρω με αυτό το καταπληκτικό soul red χρώμα. Ουδείς μάλιστα θα βρεθεί να το χαρακτηρίσει ως ένα ψηλωμένο Mazda 3. Οι όποιες ομοιότητες περιορίζονται στο ρύγχος με την χαρακτηριστική απέριττη μάσκα και τους μακρόστενους προβολείς. Στο πίσω μέρος δεν υπάρχει η χαρακτηριστική «καμπούρα» του Mazda 3, αλλά μία πολύ κομψή ουρά, ενώ έναν δυναμικό τόνο χαρίζουν τα σχετικά μικρά σε ύψος παράθυρα και οι υπερτονισμένοι θόλοι των τροχών. 

Στο εσωτερικό οι ομοιότητες με το Mazda 3 είναι πιο εμφανείς σε ότι έχει να κάνει με την διαμόρφωση του ταμπλό, τον πίνακα οργάνων και την μακρόστενη οθόνη του συστήματος πολυμέσων, καθώς και τους διακόπτες για τον χειρισμό της στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Σε κάθε περίπτωση όμως σταθερή παραμένει η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής με μία πολύ ωραία εναλλαγή υλικών και ένα αψεγάδιαστο φινίρισμα που υποστηρίζει απόλυτα τους premium ισχυρισμούς των ανθρώπων της εταιρείας.  Σε αντίθεση με τις αυξητικές τάσεις πολλών ανταγωνιστών, το CX-30 είναι οριακά πιο κοντό (κατά 65 χλστ.) από το Mazda 3, φθάνοντας στα 4.395 χλστ μήκος, κάτι που ισχύει και στο μεταξόνιο των 2.655 χλστ. (70 χλστ. μικρότερο από αυτό του Mazda 3), ενώ φυσικά είναι σημαντικά ψηλότερο φθάνοντας τα 1.540 χλστ.. Οι χώροι που προσφέρει για τέσσερις ενήλικες επιβαίνοντες είναι αρκετά καλοί, ενώ ωφελημένο βγήκε το πόρτ μπαγκάζ που φθάνει τα  430 λτ. (μεγαλύτερο κατά 96 λτ. σε σύγκριση με το Mazda 3) χωρητικότητα με ένα αρκετά μεγάλο άνοιγμα που χαρίζει η πέμπτη πόρτα.   

H συγγένεια με το Mazda 3 συνεχίζεται στα μηχανικά μέρη, όπου υιοθετούνται απόλυτα οι αρχές της αρχιτεκτονικής Skyactiv. Η γκάμα των κινητήρων αρχικά αποτελείται από τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 122 ίππων και τον 1800άρη πετρελαιοκινητήρα των  116 ίππων, ενώ προς το τέλος του χρόνου θα προστεθεί ο προηγμένος 2λιτρος βενζινοκινητήρας  Skyactiv-X των 180 ίππων (δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες) τον οποίον είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κατά την διάρκεια της παρουσίασης στο Mazda. Όλες οι εναλλακτικές θα μπορούν να συνδυαστούν με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο (αμφότερα 6 σχέσεων), καθώς και με σύστημα τετρακίνησης. 

Μπορεί οι συνθήκες σε αυτή την πρώτη επαφή επί γερμανικού εδάφους να μην ήταν και οι ιδανικότερες για την αξιολόγηση ενός SUV (βρεγμένη άσφαλτος, καμία δυνατότητα offroad κίνησης, σχετικά χαμηλές ταχύτητες και φωτογραφικά ραντάρ να καραδοκούν παντού), αυτό όμως δεν εμπόδισε το CX-30 να δώσει ορισμένα πολύ καλά δείγματα γραφής.  Κάθεσαι ωραία και όχι ιδιαίτερα ψηλά (σε αυτό συμβάλει και η απόσταση από το έδαφος που δεν ξεπερνάει τα 175 χλστ.) και από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι την σωστή αίσθηση του τιμονιού με το ωραίο ζύγισμα. Το επόμενο στοιχείο έχει να κάνει με την ανάρτηση που χαρίζει μία ευχάριστη συμπεριφορά στις στροφές, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα καλό επίπεδο άνεσης, σε σημείο που πολλές φορές να αναρωτιέσαι εάν όντως πρόκειται για έναν απλό ημιάκαμπτο άξονα (όπως άλλωστε υπάρχει και στο Mazda 3) και όχι για κάποια πιο περίτεχνη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Λιγότερο εντυπωσιασμένοι μείναμε από τον συνδυασμό κινητήρα κιβωτίου, ο οποίος στην δική μας περίπτωση ήταν ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας με την αυτόματη μετάδοση.  Διαθέτει σύγχρονα χαρακτηριστικά όπως το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο λειτουργίας, καθώς και το ήπιο υβριδικό σύστημα με μπαταρία 24V , αλλά χωρίς κάποια περίσσια ισχύος (ή ροπής) θα ικανοποιήσει το μέσο οδηγό στις καθημερινές του μεταφορικές αποστολές.  

Μετά το νέο καθεστώς αντιπροσώπευσης της Mazda στην χώρα μας οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές και το CX-30 δεν θα αποτελέσει εξαίρεση, με το λανσάρισμα του να τοποθετείται μέσα στον Σεπτέμβρη, όπότε και θα ανακοινωθούν οι ακριβείς τιμές, ενώ ένα μήνα αργότερα θα είναι διαθέσιμη και η δυνατότερη έκδοση με τον προηγμένο Skyactiv-X βενζινοκινητήρα._Σ.Τ.

Συνημμένα Αρχεία