Δοκιμές Παρουσιάσεις Περιβάλλον Δοκιμές - παρουσιάσεις

Οδηγούμε το ευρηματικό ηλεκτρικό Honda e

Το Honda e αποτελεί μια φρέσκια ματιά πάνω στη φιλοσοφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης.

Ταξιδέψαμε στη Γερμανία όπου βρίσκεται το ευρωπαϊκό κέντρο της εταιρείας, προκειμένου να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το Honda e, το οποίο αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη Οκτωβρίου.

Στοχευμένο καθαρά για αστική χρήση, επελέγη συνειδητά να μην ακολουθήσει το παιχνίδι για ολοένα μεγαλύτερη αυτονομία, καθώς η τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας έχει εν συνεχεία επιπτώσεις σε κόστος, βάρος και κατανάλωση. Έτσι το Honda e εφοδιάζεται με μια μπαταρία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 35,5 kWh που, κατά το πρότυπο WLTP, του εξασφαλίζει αυτονομία 222 χιλιομέτρων.

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα μπορεί να φτάσει τα 6,6 kW, ενώ σε DC μπορεί να συνδεθεί με ταχυφορτιστή 100 kW, η ωφέλιμη όμως ισχύς φόρτισης περιορίζεται κοντά στα 70 kW για προστασία της μπαταρίας.

Honda e

Η εμφάνισή του, που αναμφίβολα σε κερδίζει με την πρώτη ματιά, συμπυκνώνει όλες τις οδηγίες που δόθηκαν προς το σχεδιαστικό τμήμα. Το αυτοκίνητο δηλαδή θα έπρεπε να διαθέτει ένα εμβληματικό χαρακτήρα και ταυτόχρονα να δείχνει μοντέρνο και οικείο. Τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα εμπρός του προσδίδουν έναν ρετρό χαρακτήρα.

Honda e

Σχεδιαστικά ξεχωρίζει το καπάκι στο εμπρός καπό (κάτω από τον οποίο βρίσκεται ο εναλλάκτης), που παρέχει εύκολη πρόσβαση στην υποδοχή φόρτισης του αυτοκινήτου, ενώ στις ιδιαιτερότητες της κατασκευής σημειώστε την απουσία εξωτερικών καθρεφτών που έχουν υποκατασταθεί από κάμερες και την υιοθέτηση θυρών χωρίς πλαίσιο.

Honda e

6 οθόνες για το εσωτερικό του Honda e!

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές προτίμησαν να προσδώσουν μια πιο lounge αίσθηση, με τα υλικά στον πίνακα οργάνων και στις επενδύσεις των καθισμάτων να παραπέμπουν σε οικιακά έπιπλα παρά σε αυτοκίνητο. Παρά τις περιορισμένες διαστάσεις του αυτοκινήτου (MxΠxY: 3.985x1.750x1.512 χλστ.) και του μεταξονίου των 2.530 χλστ., το Honda e μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες, αν και στο πίσω μέρος το μικρό άνοιγμα των θυρών θα τους δυσκολέψει -περισσότερο- στην έξοδο, ενώ το χαμηλό κάθισμα δεν στηρίζει καλά τα πόδια τους και περιορίζει την ορατότητα προς τα εμπρός.

Όσο για τους εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ούτε λίγο ούτε πολύ... 6 οθόνες, 3 που υποκαθιστούν τους καθρέφτες (για τον κεντρικό υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής με την κλασική επιλογή), ενώ η παράλληλη διαμόρφωση του ταμπλό περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8'' και δύο οθόνες 12,3'' με ξεχωριστά (παραμετροποιήσιμα) μενού για οδηγό και συνοδηγό.

Η λειτουργικότητα αυτών των συστημάτων αποτελεί πάντα ένα σημείο προς συζήτηση και φυσικά έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την εξοικείωση του οδηγού με το αυτοκίνητο αλλά και γενικότερα με την τεχνολογία.

Honda e

Η λιτή αλλά πρακτική κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί και τα μπουτόν επιλογής του κιβωτίου, δεν ενώνεται με το ταμπλό, έτσι που κάποιος μπορεί εύκολα να περάσει από τη μία μπροστινή θέση στην άλλη. Η απουσία κεντρικού τούνελ συντελεί στην αίσθηση αυτή του ενιαίου εσωτερικού χώρου.

Τέλος, το πορτ μπαγκάζ είναι αναμενόμενα μικρό, με χωρητικότητα 171 λίτρων, αλλά θα εξυπηρετήσει με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες μέσα στην πόλη.

Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση οδήγησης, και (στο βαθμό που δεν έχει ανέβει πολύ η πρεσβυωπία του...) θα προσαρμοστεί σχετικά εύκολα με τις δύο οθόνες στα άκρα του ταμπλό που υποκαθιστούν τους καθρέφτες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η γωνία που καλύπτουν οι κάμερες ρυθμίζεται, όπως και στους συμβατικούς καθρέφτες, ενώ υπάρχει και πιο ευρυγώνια θέαση, εναλλαγή όμως που πραγματοποιείται από μια καλά... κρυμμένη επιλογή στο μενού του συστήματος πολυμέσων.

Κινητήρας και κίνηση πίσω!

Ο κινητήρας απόδοσης 100 kW (136 PS) βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, μια επιλογή που γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς υπάρχουν σημαντικά οφέλη τόσο πρακτικά (μικρός κύκλος στροφής) όσο και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, όπως είναι η καλύτερη ελκτική πρόσφυση, η απουσία αντιδράσεων στο σύστημα διεύθυνσης και η αυξημένη σταθερότητα όταν ενεργοποιείται το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας. Διαθέσιμη θα είναι και η έκδοση Advance με την ισχύ να σκαρφαλώνει στα 113 kW (154 PS) και την επιτάχυνση για τα 0-100 χλμ. να βελτιώνεται από τα 9 δλ. της απλής έκδοσης στα 8,3 δευτερόλεπτα. Και στις δύο περιπτώσεις, η μέγιστη ροπή παραμένει στα 315 Nm και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 145 χλμ./ώρα.

Στην πράξη η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι αναμενόμενα έντονη στις χαμηλές ταχύτητες και πιο πληθωρική στη θέση σπορ, ενώ υπάρχει διαθέσιμη λειτουργία e-pedal, ρυθμίσιμη σε 4 διαφορετικά επίπεδα μέσω των paddles του τιμονιού.

Το τιμόνι είναι ακριβές παρότι ελαφρύ (ακόμα και στο πρόγραμμα “Sport”) και “κόβει” πολύ, με την ακτίνα στροφής να είναι μόλις 4,3 μ. Παρά το μικρό μεταξόνιο, η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή άνεση αλλά και διασκεδαστικό χαρακτήρα όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα. Το μικρό μεταξόνιο, αλλά και η τοποθέτηση του κινητήρα στο πίσω μέρος δεν μοιάζει να επηρεάζουν τη σταθερότητα του αυτοκινήτου όταν ανεβαίνει η ταχύτητα. Μέχρι τα 120 χλμ./ώρα το Honda e ταξιδεύει αθόρυβα, από εκεί και πάνω όμως αρχίζει να γίνεται πιο αισθητός ο αεροδυναμικός θόρυβος.

Ο hi-tech αλλά και πρακτικός χαρακτήρας του Honda e υπογραμμίζεται και από τη δυνατότητα αυτόματης στάθμευσης. Ο οδηγός δεν έχει παρά να πατήσει ένα μπουτόν στο ταμπλό και εν συνεχεία να επιλέξει μία από τις θέσεις που έχει εντοπίσει το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια το Honda e αναλαμβάνει να κάνει μόνο του τις απαραίτητες κινήσεις (υπό την εποπτεία του οδηγού), όπως μπορείτε να δείτε στο παρακάτω video που τραβήξαμε στη διάρκεια της δοκιμής.

Με την ηλεκτροκίνηση να απευθύνεται ακόμα στους λίγους (οι τελικές τιμές λιανικής με επιδότηση για το Honda e και Honda e Advance, είναι 30.186 και 34.274 ευρώ αντίστοιχα), η ιαπωνική εταιρεία έπραξε σοφά να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με χαρακτήρα και υψηλή τεχνολογία που δεν συναντάς στα αυτοκίνητα πόλης, έτσι ώστε να καταστήσει το μικρό της ηλεκτρικό αντικείμενο πόθου και δεν τα πήγε καθόλου άσχημα!


 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Honda e

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου