Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Ford Galaxy

To Ford Galaxy στην τέταρτη γενιά του παραμένει ένα ιδανικό μεταφορικό μέσο για την οικογένεια

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την νέα γενιά του κορυφαίου μοντέλου της πολυπληθούς οικογένειας των MPV μοντέλων της Ford. Το Galaxy 4ης γενιάς μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Mondeo και το S-Max. Αυτό συνεπάγεται μια πολύ μεγάλη προίκα σε επίπεδο τεχνολογίας, συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και κινητήρων.

Σε σχέση με το πιο σπορτίφ αδελφάκι του το S-Max, το Galaxy δίνει μεγαλύτερο βάρος σε θέματα ευρυχωρίας και πρακτικότητας, όντας απόλυτα προσηλωμένο στα MPV καθήκοντά του. Έτσι, μπορεί η σιλουέτα του να είναι λίγο πιο τετραγωνισμένη, αλλά η δυναμική εικόνα ενισχύεται από το νέο προσωπείο της Ford με τα μακρόστενα φώτα και τη μάσκα που παραπέμπει σε γνωστό βρετανό κατασκευαστή supercar. Προσφέρει επτά ανεξάρτητα καθίσματα, όπου αυτά που βρίσκονται στις εξωτερικές θέσεις της μεσαίας σειράς μπορούν με μία κίνηση να ανασηκωθούν, διευκολύνοντας την πρόσβαση στην τρίτη σειρά. Με το πάτημα ενός διακόπτη όλα τα καθίσματα μπορούν να αποθηκευτούν στο δάπεδο  (δημιουργώντας έτσι έναν τεράστιο χώρο αποσκευών 2.339 λτ.), ενώ για πρώτη φορά μέσω διακόπτη μπορούν να ανασηκωθούν τα καθίσματα της τρίτης σειράς. Οι  επιβαίνοντες του Galaxy δε θα ξεμείνουν ποτέ από θήκες και πρακτικές λεπτομέρειες, ενώ με το family pack θα μπορούν να απολαύσουν ακόμη περισσότερα. Αλλαγή φιλοσοφίας έχουμε και στο ταμπλό, το οποίο έχει γίνει πιο απέριττο. Την τιμητική τους έχουν οι ψηφιακές οθόνες, μια (έξτρα) που υποκαθιστά τον αναλογικό πίνακα οργάνων και μία αφής στην κεντρική κονσόλα που συγκεντρώνει τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων SYNC2.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δύο επιλογές βενζίνης (τον 1.5 με 160 ίππους και τον 2λιτρο με 240 ίππους), αλλά όπως  είναι αναμενόμενο σε τέτοια οχήματα, την μερίδα του  λέοντος (που υπολογίζεται στο 90% των πωλήσεων) θα έχουν οι πετρελαιοκινητήρες που είναι όλοι πλέον 2λιτροι (με 120, 150 και 180 ίππους, ενώ στην κορυφή βρίσκεται ο biturbo των 210 ίππων, όπου με εξαίρεση των πρώτο όλοι θα μπορούν να συνδυαστούν με το αυτόματο εξάρι κιβώτιο powershift). Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Galaxy θα προσφέρεται (με τους ντίζελ των 150 και 180 ίππων) με το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης της Ford, το οποίο έχει την δυνατότητα ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να μεταφέρει ολόκληρη την ροπή, είτε εμπρός, είτε πίσω.

Στην σύντομη επαφή μας με τα δεξιοτίμονα Galaxy είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώνουμε τα ωραία οδικά χαρακτηριστικά του μεγάλου MPV της Ford, κάτι φυσιολογικό δεδομένης της συγγένειας με το Mondeo. Το τιμόνι με την κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος έχει καλή αίσθηση και η πίσω ανάρτηση integral link, διατηρεί ένα καλό επίπεδο άνεσης ακόμα και στις κυματοειδείς ανωμαλίες που υπάρχουν σε αρκετά σημεία των αγγλικών δρόμων. Παρά το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.760 κιλών της αυτόματης ντίζελ έκδοσης των 180 ίππων που είχαμε στην διάθεση μας, ο ρυθμός μετακίνησης δεν έδειξε να επηρεάζεται.

Ειδικής μνείας χρήζουν τα άφθονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού τα οποία προέρχονται από το Mondeo, από τα οποία πάντως θα ξεχωρίσουμε την κάμερα που υπάρχει στην μάσκα και προσφέρει ένα εύρος 180ο οπτικού πεδίου, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο σε διασταυρώσεις. Στην χώρα μας το νέο galaxy αναμένεται τον Σεπτέμβριο.

 

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Galaxy

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου