top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Hyundai Santa Fe

Μεγαλύτερο σε μέγεθος, πιο πολυτελές, πιο ευρύχωρο και με αναβαθμισμένη αισθητική εντός και εκτός, το Santa Fe, το κορυφαίο σήμερα SUV της Hyundai, ρίχνεται ξανά στην ανηλεή αρένα του είδους διεκδικώντας στη νεότερη γενιά του το δικό του εμπορικό μερτικό.

Αυτό είναι το νέο Santa Fe, ένα μοντέλο που είδαμε να πραγματοποιεί για πρώτη φορά το ντεμπούτο του το μακρινό για τους νεότερους 2001. Σήμερα, 17 χρόνια μετά την παρθενική του εμφάνιση, βρισκόμαστε… αντιμέτωποι με την τέταρτη κατά σειρά γενιά, η οποία έρχεται να «χτίσει» πάνω στην αρκούντως επιτυχημένη παράδοση των δημιουργών της στην κατηγορία των SUV μοντέλων. Τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στην Ευρώπη. Εκεί, δηλαδή, όπου η Hyundai έχει καταφέρει να διαθέσει μέχρι και σήμερα πάνω από 1,6 εκ. της συγκεκριμένης συνομοταξίας. Οπτικά, το νέο Santa Fe, ένα αυτοκίνητο που εξ ορισμού έρχεται να τοποθετηθεί ένα σκαλί πιο πάνω από το Tucson και φυσικά δύο «κλικ» πιο ψηλά από το Kona, υιοθετεί, και μάλιστα ενισχυμένα, όλα τα στοιχεία της νεότερης εταιρικής ταυτότητας της Hyundai, με τη γνώριμη Cascading Grille, τα πολύ λεπτά εμπρός φώτα και την μετατοπισμένη προς τα πίσω κολώνα Α να έχουν τον πρώτο λόγο. Συνολικά, αν και… μεγάλο σε μέγεθος με αντικειμενικά κριτήρια, το νέο Santa Fe δείχνει από κοντά αρκετά συμπαγές και εκφραστικό, διαθέτοντας στοιχεία και πινελιές που τραβούν το μάτι, χωρίς όμως να προκαλούν. Περί ορέξεως, βέβαια…

Το μήκος του αμαξώματος είναι πλέον 4,77 μ., κάτι που μεταφράζεται σε επιπλέον 70 χλστ. σε σχέση με εκείνο του προγόνου του. Τα 65 από αυτά, μάλιστα, «σπαταλούνται» στο μεταξόνιο, που πλέον αγγίζει τα 2.765 μ. Δομικά, το πλαίσιο του Santa Fe τέταρτης γενιάς είναι νέο, με την ακαμψία του να είναι αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν. Όχι όμως και το συνολικό βάρος της κατασκευής, το οποίο διατηρείται σε ανάλογα με την περασμένη γενιά επίπεδα. Στο 5θεσιο ή 7θέσιο εσωτερικό, η ανανέωση είναι εμφανής, καθώς στόχος των Κορεατών ήταν η δημιουργία μιας premium καμπίνας -σε αίσθηση και ποιότητα. Συνολικά, το δέρμα στο ταμπλό με τους δύο χρωματικούς τόνους και η προσεγμένη σε πρώτη… ανάγνωση συναρμογή, έρχονται να επιβεβαιώσουν τους ισχυρισμούς των Κορεατών παρά την αισθητή παρουσία ουκ ολίγων σκληρών πλαστικών. Από πλευράς εξοπλισμού, βέβαια, ο δυνητικός αγοραστής θα βρει τα πάντα, πολλώ δε μάλλον, στοιχεία που συνδέονται άμεσα με την άνεση, την ασφάλεια και την υποβοήθηση στην οδήγηση. Έτσι, μεταξύ άλλων συναντά κανείς τo γνωστό πακέτο SmartSense και τα συστήματα Rear Occupant Alert, που προειδοποιεί για την παρουσία κάποιου επιβάτη στις δύο πίσω σειρές καθισμάτων σε περίπτωση που τον… ξεχάσετε κατά την έξοδο σας από το όχημα, Safety Exit Assist, που ηχητικά προειδοποιεί τους εμπρός επιβάτες για επικείμενο κίνδυνο κατά την έξοδο από το αυτοκίνητο κλειδώνοντας παράλληλα σε αντίστοιχη περίπτωση τις πίσω πόρτες, Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, Forward Collision-Avoidance Assist με pedestrian detection, Lane Keeping Assist και Blind-Spot Collision Warning.

Το νέο Santa Fe, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε… εν τάχει στην Ισπανία, διατίθεται με δύο κινητήρες ντίζελ και έναν βενζίνης. Ο 2λιτρος CRDi προσφέρεται μάλιστα σε εκδόσεις, με 150 ή 185 ίππους (αμφότεροι δε αποδίδουν ροπή της τάξης των 400 Nm), με τον μεγαλύτερο των 2,2 λίτρων να «σκαρφαλώνει» στους 200 ίππους και τα 440 Nm. Αξίζει να σημειωθεί πω ο «μικρός» προσφέρεται και στις δύο παραλλαγές του με χειροκίνητο «6άρι» κιβώτιο σε εκδόσεις με κίνηση εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς, με την τελευταία να πηγαίνει «πακέτο» δυνητικά και μ’ ένα νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο δε 2,2 CRDi συνδυάζεται αποκλειστικά με το τελευταίο, μαζί με το σύστημα τετρακίνησης HTRAC της Hyundai. Σε ότι αφορά τα μία και μοναδική βενζινοκίνητη έκδοση, την κίνηση παρέχει ένας κινητήρας της γενιάς Theta II με χωρητικότητα 2,4 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 185 ίππους και ροπή 241 Nm, συνδυαζόμενος για την περίσταση κατ’ αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και τετρακίνηση. Όπως μας αποκάλυψαν οι ιθύνοντες της Hyundai, στο εγγύς μέλλον η γκάμα του νέου Santa Fe θα συμπληρωθεί με μία υβριδική και μία plug-in υβριδική έκδοση.

Από όλες τις παραπάνω «συμβατικές» επιλογές, στη διάθεση μας στην Ισπανία κατά τη διάρκεια της επίσημης πρεμιέρας του νέου Hyundai Santa Fε είχαμε την κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση των 200 ίππων, ένα αυτοκίνητο που επιχειρεί με τον τρόπο που κινείται να συνδυάσει την άνεση και το… ριλάξ με το συγκρατημένα «ζωηρό» οδηγικό ταμπεραμέντο. Μπορεί σε πρώτη επαφή ο 2,2 CRDi να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο και το αυτόματο «8άρι» κιβώτιο να αρέσκεται σε «χαλαρές» αλλαγές υπό πίεση, εντούτοις πρόκειται για ένα SUV με ποιοτικό και «δεμένο» πάτημα, που στους δρόμους πέριξ της Βαρκελώνης κατάφερε να ξεδιπλώσει ένα προφίλ χωρίς σημαντικές «γωνίες». Η ανάρτηση στον αυτοκινητόδρομο εξασφαλίζει πολύ καλά επίπεδα άνεσης, με την πληροφόρηση στο επαρχιακό δίκτυο να είναι ικανοποιητική και σε επίπεδο αίσθησης. Όχι όμως σε βαθμό που να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ και «κοφτερό», όπως συμβαίνει με πολλά ευρωπαϊκά D-SUV’s της σύγχρονης αυτοκινητικής σκηνής.

Προ το παρόν, οι εκδόσεις του τέταρτου και μεγαλύτερου SUV της Hyundai (σ.σ.: απέναντι στην τριπλέτα των Kona/Tucson/Santa Fe δεν πρέπει να ξεχνάμε και το Nexo) που θα εισαχθούν στην Ελλάδα δεν είναι ακόμα γνωστές. Κάτι που κατ’ επέκταση σημαίνει πως στο… σκοτάδι παραμένουμε και εμείς μαζί με εσάς και σε σχέση με τις τελικές τιμές τους, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για την εμπορική πορεία και ανέλιξη του μοντέλου στα πλαίσια των D-SUV’s. Εν αντιθέσει, σίγουρο μέχρι και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές είναι πως το νέο Hyundai Santa Fe δεν πρόκειται να πατήσει τους τροχούς του στην ελληνική άσφαλτο πριν τις αρχές της επόμενης χρονιάς. Έως τότε, λοιπόν, ας οπλιστούμε όλοι με τη δέουσα για τις περιστάσεις υπομονή._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ