Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τα νέα Renault Scenic & Grand Scenic

Oδηγήσαμε την τέταρτη γενιά των Scenic & Grand Scenic και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η Renault δεν... έβγαλε την υποχρέωση απέναντι στο φανατικό κοινό της απλώς παρουσιάζοντας ένα νέο πολυμορφικό αυτοκίνητο. Πήρε την ιδέα «Scenic» και την οδήγησε στο επόμενο επίπεδο. Το νέο μοντέλο δεν είναι καθαρόαιμο MPV, αλλά δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και κροσόβερ. Εντούτοις, υιοθετεί στοιχεία και από τις δύο κατηγορίες. Έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος (από 120 στα 170 χιλ.), στάνταρντ τους τροχούς 20 ιντσών (195/55 R20), ενώ στο εσωτερικό μπορεί να μην παρέχει τη δυνατότητα αφαίρεσης του πίσω καθίσματος, αλλά διατηρεί το πλήθος θέσεων για μικροαντικείμενα (ακόμα και τις κρυμμένες στο δάπεδο). Επίσης, διαθέτει μεγάλο χώρο αποσκευών (572 λίτρα).

Το νέο Scenic είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις σε σχέση με την τρίτη γενιά (+ 40 χιλ. σε μήκος, +21 χιλ. σε πλάτος, +13 χιλ. σε ύψος, +32 χιλ. σε μεταξόνιο), θυμίζοντας αρκετά το πρωτότυπο R Space. Η σιλουέτα είναι καλλίγραμμη, οι όγκοι δένουν αρμονικά μεταξύ τους. Μεγάλες οι αλλαγές και στο εσωτερικό, που θυμίζει έντονα τα πιο πρόσφατα μοντέλα της «Ρεζί». Ξεχάστε τον κεντρικά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, και υποδεχθείτε την ογκώδη κεντρική κονσόλα (με την καλή εργονομία), που, ανάλογα με την έκδοση, φιλοξενεί την οθόνη των πολυμέσων σε διάταξη πορτρέτου ή τοπίου (διαθέτει μάλιστα ελληνικό μενού). Τα υλικά ικανοποιούν, χωρίς να κάνουν την υπέρβαση (τουλάχιστον στα δικά μας Scenic, που ήταν προπαραγωγής).

Στο πίσω κάθισμα ο χώρος για τα γόνατα, για τα κεφάλια και τους ώμους των επιβατών είναι ελαφρώς μικρότερος της τρίτης γενιάς (-23 χιλ. για τα γόνατα, -48 χιλ. για τους ώμους, -32 χιλ. για το ύψος). Όπως και να έχει, δύο ενήλικες και ένα παιδί θα βολευτούν. Μεγάλη ευκολία είναι η αναδίπλωση του διαιρουμένου πίσω καθίσματος 1/3 & 2/3 (σύρεται κατά το διαμήκη άξονα) με το πάτημα των αντίστοιχων διακοπτών στο χώρο αποσκευών ή μέσω του R-Link2 από τη θέση του οδηγού.

Το Grand Scenic έχει μεγαλύτερο μήκος (4.634 χιλ. έναντι 4.406 χιλ. του Scenic) και είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με 5θέσια και 7θέσια διάταξη καθισμάτων. Πάντως, στην τρίτη σειρά του 7θέσιου δύσκολα θα καθίσει κάποιος ενήλικας.

Το Scenic 4 είναι μακράν το πιο οδηγοκεντρικό της σειράς (πατάει στο δάπεδο και στα μηχανικά μέρη του νέου Megane). Παρά τις 20άρες ζάντες, δε χτυπάει (στους γαλλικούς δρόμους), στρίβει με ακρίβεια, δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, είναι ευθύβολο στον αυτοκινητόδρομο.

Με τους κινητήρες να είναι γνωστοί (βενζίνης 1,2 λίτρων, ντίζελ 1,5 και 1,6 λίτρων), το μεγάλο νέο αφορά το σύστημα Hybrid Assist, που συνδυάζεται με το 1.500άρι ντίζελ μηχανικό σύνολο των 110 ίππων. Το εν λόγω σύστημα απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα στο χώρο του θερμικού κινητήρα και μία μπαταρία στο πίσω μέρος. Κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, η ενέργεια που ανακτάται αποθηκεύεται και, όταν χρειαστεί, βοηθάει (αυξάνει τη ροπή έως 15 Nm) στην πιο γρήγορη επιτάχυνση ή ανάλογα με τις συνθήκες, στην πιο οικονομική μετακίνηση.

Πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων αποτελούν στάνταρντ ή έξτρα εξοπλισμό των Scenic και Grand Scenic. Ξεχωρίζουμε το Multi-sense, που παραμετροποιεί την υποβοήθηση του τιμονιού, τη λειτουργία του κλιματισμού και του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, τον ήχο του κινητήρα, τον εσωτερικό φωτισμό και τη διάταξη των ενδείξεων στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Επίσης διαθέσιμα είναι το ενεργό σύστημα φρεναρίσματος ανάγκης με αναγνώριση πεζών (στάνταρντ), το έγχρωμο head-up display, το ηχοσύστημα της Bose και, φυσικά, το R-Link2 με οθόνη 8,2 ιντσών.

Τα δύο μοντέλα θα είναι διαθέσιμα στη χώρα μας από τις αρχές του νέου έτους. Οι τιμές δεν είναι γνωστές. Λαμβάνοντας υπόψη την τοποθέτηση του προϊόντος τουλάχιστον στη γαλλική αγορά και κινδυνεύοντας μια πρόβλεψη, θα λέγαμε ότι θα κυμανθούν ένα «κλικ» πάνω από τις αντίστοιχες εκδόσεις κυβισμού και εξοπλισμού του Kadjar.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου