Όλα έχουν αλλάξει σε αυτή την νέα γενιά της Toyota Corolla και το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από ενδιαφέρον

Σε αυτή την 12η κατά σειρά γενιά της Corolla, οι Ιάπωνες προσπάθησαν να αφήσουν στην άκρη τον συντηρητισμό του παρελθόντος, θέλοντας να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό για τα δεδομένα του θρυλικού χάτσμπακ. Η πρώτη μεγάλη αλλαγή ξεκινάει από το όνομα, μιας και Auris δεν υφίσταται πλέον, αφού και οι τρείς εκδόσεις (χάτσμπακ, σεντάν και στέισον) θα φέρουν το όνομα Corolla.

Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει με την εμφάνιση, η οποία θέτει τα δικά της πρότυπα, χωρίς να θυμίζει κάτι από κάποιο άλλο μοντέλο της εταιρείας ή του ανταγωνισμού. Οι λεπτομέρειες σε φώτα (αποκλειστικά τεχνολογίας LED) και προφυλακτήρες είναι τόσες πολλές που σίγουρα χρειάζεται μία προσεκτικότερη ματιά για να τις ανακαλύψεις. Το στέισον, που ονομάζεται Touring Sports δεν θυσιάζει την εμφάνιση για χάρη της πρακτικότητας, ενώ το σεντάν έχει αρκετές επιμέρους διαφορές εστιάζοντας σε έναν πιο premium χαρακτήρα.

Οι σχεδιαστές μεγάλωσαν μήκος (το οποίο στην περίπτωση του χάτσμπακ διατηρείται κάτω από τα 4.4 μ., όταν τα άλλα δύο μοντέλα πλησιάζουν στα 4,7 μ.) μεταξόνιο και πλάτος, μειώνοντας παράλληλα το ύψος και τους προβόλους.  Έτσι οι χώροι είναι αρκετά καλοί με τους πίσω επιβάτες να έχουν ικανοποιητικό διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Το πόρτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 361 λτ., τιμή που μειώνεται στα 313 λτ. στο 2λιτρο μοντέλο (λόγω της συμβατικής μπαταρίας, ενώ η μπαταρία του υβριδικού συστήματος βρίσκεται πάντα κάτω από το πίσω κάθισμα). Το Touring Sports έχει χωρητικότητα 598 λτ. (581 στο 2λιτρο μοντέλο) και το σεντάν 471 λτ.

Το εσωτερικό υποστηρίζει και αυτό το στοιχείο της διαφορετικότητας.  Χαρακτηριστικό είναι ότι απουσιάζει η τυπική κονσόλα στο κέντρο. Στο ανώτερο τμήμα που παραπέμπει σε ράφι καθώς είναι χαμηλό αλλά προεξέχει αρκετά προς τα έξω, δεσπόζει η αυτόνομη οθόνη αφής 8’ του συστήματος πολυμέσων (το οποίο πάντως προς το παρόν δεν διαθέτει Apple Car play) και ο νέος πίνακας οργάνων που αποτελείται από δυο αναλογικά όργανα και ανάμεσα τους μία ψηφιακή οθόνη 7’ η οποία απεικονίζει μία μεγάλη γκάμα πληροφοριών δημιουργώντας μάλιστα μία τρισδιάστατη ψευδαίσθηση.  Ένα ακόμη νέο στοιχείο  είναι το HUD των 10’ (!), το σύστημα δηλαδή που προβάλει ορισμένες βασικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ.

Η νέα Corolla βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C όπως συμβαίνει με τα Prius και C-HR. Αυτό σημαίνει ότι πλέον και η Corolla ασπάζεται την υβριδική φιλοσοφία βασιζόμενη αποκλειστικά σε βενζινοκινητήρες. Το υβριδικό σύνολο των 1,8 λίτρων που ξέρουμε από το C-HR θα είναι διαθέσιμο και στις τρεις εκδόσεις (κάτι που αποτελεί πρωτιά για την σεντάν Corolla), ενώ για πρώτη φορά παρουσιάζεται ένα ισχυρότερο (με δυνατότερο ηλεκτρικό μοτέρ και μεγαλύτερες μπαταρίες) σύνολο 2.0 λίτρων με 180 ίππους, το οποίο θα είναι διαθέσιμο στο χάτσμπακ και στο Touring Sports. Σε αυτά θα προσφέρεται και ο γνωστός τούρμπο 1.2 βενζινοκινητήρας των 114 ίππων, ενώ μόνο για την βασική έκδοση του σεντάν θα είναι διαθέσιμο ένα ατμοσφαιρικό σύνολο 1.6 λίτρων 132 ίππων. Οι 1.2Τ και 1.6 θα συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων ή με αυτόματα Multidrive συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, μιας και τα υβριδικά σύνολα διατηρούν αυτό το ιδιαίτερο κιβώτιο e-CVT το οποίο είναι μία διάταξη με πλανητικά γρανάζια και ηλεκτρικό μοτέρ, του οποίου η λειτουργία παραπέμπει σε κιβώτιο CVT. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι για πρώτη φορά σε υβριδικό σύνολο της εταιρείας, το κιβώτιο του 2λιτρου διαθέτει και έξι ενδιάμεσες σχέσεις τις οποίες μπορεί να διαχειριστεί ο οδηγός μέσω paddles στο τιμόνι.

Η Toyota όμως δεν ήθελε το ενδιαφέρον της νέας Corolla να περιορίζεται μόνο στην εμφάνιση, αλλά να επεκτείνεται και στον δρόμο. Χάρις λοιπόν στα τεχνικά οφέλη της νέας πλατφόρμας (μεγαλύτερη ακαμψία, μικρότερες τριβές και χαμηλότερο κέντρο βάρους) και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η Corolla ξεδιπλώνει ένα πολύ ευχάριστο οδηγικό προφίλ.  Οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις, η καλή ηχομόνωση και το ευχάριστο σε αίσθηση τιμόνι διευκολύνουν το έργο του οδηγού, ο οποίος πλέον έχει στην διάθεση του και προγράμματα οδήγησης για να μεταβάλει τα επιμέρους χαρακτηριστικά λειτουργίας. Από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεσαι την επιπλέον δύναμη του 2λιτρου σε σχέση με την ηπιότητα του 1.8. Είναι σίγουρα πιο σβέλτο, αλλά δύσκολα θα μπορούσαμε να το δούμε ως ανταγωνιστή των σύγχρονων GTI, παρά το γεγονός  ότι προσφέρεται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Από την άλλη όμως ουδείς μπορεί να υποβαθμίσει το γεγονός ότι 122 και 180 ίπποι μεταφράζονται σε εκπομπές CO2 76 και 85 γρ./χλμ. αντίστοιχα, ενώ κατά την διάρκεια της παρουσίασης είδαμε τιμές κατανάλωσης 5 και 6,4 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα.   

Σε ότι αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, πολύ θετικά σχόλια έχουμε να κάνουμε για την λειτουργία του συστήματος διατήρησης στην λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Trace Assist), το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο Safety Sense (διαθέτει επίσης το αυτόνομο φρενάρισμα, το προσαρμοζόμενο cruise control, την αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων και την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας).

Η νέα Corolla θα είναι διαθέσιμη στην χώρα μας μέσα στο Μάρτιο, με άκρως ανταγωνιστικές τιμές εκκίνησης:

Sedan 1.6 17.100 ευρώ

Ηatchback 1.2T  17.430 ευρώ

Ηatchback 1.8Η 20.800 ευρώ

Ηatchback 2.0Η 25.490 ευρώ

Touring Sports 2.0Η 22.500 ευρώ

Να σημειωθεί ότι ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει το πακέτο Safety Sense, προβολείς LED, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, eCall υπηρεσίες τηλεματικής και οθόνη οργάνων 4,2’, ενώ στην επόμενη έκδοση περιλαμβάνεται το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch με οθόνη αφής 8’, η κάμερα οπισθοπορείας και ο μεγαλύτερος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7’.

 

Συνημμένα Αρχεία