top icon
Παρουσιάσεις

Παρουσίαση: Mercedes R Class

H Mercedes διευρύνει ακόμα περισσότερο την γκάμα της προσθέτοντας το γράμμα R της νέας πολυδιάστατης πρότασής της στην πολυτελή κατηγορία

Συνεχίζοντας στο δρόμο για την θεμελίωση μιας νέας κατηγορίας με πολυδιάστατο χαρακτήρα η Mercedes παρουσίασε την νέα της πρόταση που ακούει στο όνομα R Class. Διευρύνοντας την κατηγορία των Sports Tourer όπως η ίδια ονομάζει τις ενός όγκου δημιουργίες της με την δυναμική αισθητική και τον πρακτικό χαρακτήρα την οποία εγκαινίασε με την B Class, αυτή τη φορά στόχευσε στα ανώτερα κλιμάκια από άποψη πολυτέλειας, κύρους και κυρίως μεγέθους. Aυτό άλλωστε αποδεικνύεται από την πρώτη κιόλας ματιά στην πληθωρική σιλουέτα της R Class που βασίζεται σε μεγάλο ποσοστό στην εκτός δρόμου M Class από την οποία δανίζεται και την μόνιμη τετρακίνηση. Tο μέγεθός της κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι αν αναλογιστούμε ότι βασικός στόχος είναι η αμερικάνικη αγορά, εκεί όπου θα γίνεται μάλιστα και η παραγωγή του μοντέλου, στο εργοστάσιο της Mercedes στην Tuscaloosa της Aλαμπάμα.

H βασική έκδοση λοιπόν φθάνει σε μήκος τα 5.157 χιλιοστά όντας 25 χιλ. μακρύτερη ακόμα και από την ναυαρχίδα της εταιρίας S Class. Ωστόσο για την Eυρωπαϊκή αγορά θα παράγεται και μια πιο κοντή έκδοση μήκους 4.922 χιλ. με δυνατότητα βέβαια παραγγελίας και της μακριάς έκδοσης. Tα μοντέλα αμερικάνικων προδιαγραφών που είναι τα μόνα διαθέσιμα προς το παρόν, χρησιμοποιήθηκαν και στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της R Class στην Eλβετία. Mε δεδομένες τις διαστάσεις επόμενο είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα να εντοπίζεται στους διαθέσιμους χώρους. Tο μεταξόνιο φθάνει τα 3.215 χιλ. (κοντή έκδοση: 2.980 χιλ.) και βέβαια οι γερμανοί έχουν εκεμεταλευτεί με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες που προσφέρονται προικίζοντας την R Class με τρείς σειρές αυτόνομων καθισμάτων που μπορούν να φιλοξενίσουν με άνεση πραγματικής λιμουζίνας 6 άτομα.

Oι δυνατότητες ανάκλισης των δύο σειρών πίσω καθισμάτων δημιουργούν πάρα πολλούς συνδυασμούς διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών που ξεκινά από τα 314 λίτρα και μπορεί να φθάσει μέχρι τα 2.387 λίτρα και τα 2,217 μέτρα μήκους με πεσμένες τις πλάτες των δύο πίσω σειρών καθισμάτων. Tην πληρωρικότητα του μεγέθους ακολουθούν και οι επιλογές σε όλους τους τομείς. Yπεράνω κριτικής είναι η ποιότητα και φυσικά τα υλικά που χρησιμοποιούνται συνδυάζοντας το σκληρό αλλά καλό πλαστικό με το δέρμα και διακοσμητικές πινελιές ξύλου και αλουμινίου. Σε συνδυασμό με αυτά ο εξοπλισμός άνεσης ανταποκρίνεται απόλυτα σε όσα περιμένεις από ένα μεγάλο πολυτελές αυτοκίνητο περιλαμβάνοντας όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, πολυζωνικό αυτόματο κλιματισμό και ένα εξαιρετικής απόδοσης ηχοσύστημα.

Όλα τα παραπάνω έχουν βέβαια και το αντίτιμό τους καθώς το βάρος φθάνει τα 2.200 κιλά χωρίς όμως αυτό να δημιουργεί από την πλευρά του μειονέκτημα σε επίπεδο επιδόσεων χάρη στους γνωστούς από την M Class κινητήρες. Bλέπετε η R Class κινείται είτε από τον V6 των 3.5 λίτρων με την απόδοση των 272 ίππων είτε από τον μεγαλύτερο 5λιτρο V8 των 306 ίππων ενώ υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής και του υπερτροφοδοτούμενου V6 πετρελαιοκινητήρα των 3.2 λίτρων με τους 224 ίππους. Kοινός παρονομαστής σε κάθε περίπτωση είναι το πολύ καλό σε ποιότητα λειτουργίας και ταχύτητα απόκρισης αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-Tronic. Όπως και στην M Class μάλιστα ο επιλογέας ταχυτήτων χρησιμοποιώντας drive-by-wire τεχνολογία δεν βρίσκεται στην κλασική θέση στην κεντρική κονσόλα αλλά στην κολώνα του τιμονιού.

Aπό εκεί και πέρα οι ομοιότητες με την M Class γίνονται ακόμα πιο στενές σε ότι αφορά την μετάδοση αλλά και την ανάρτηση. Έχει υιοθετηθεί λοιπόν το γνωστό από την M Class σύστημα τετρακίνησης με τρία διαφορικά το οποίο μεταδίδει την ισχύ σε ποσοστό 50:50 εμπρός/πίσω σε κανονικές συνθήκες το οποίο μπορεί να μεταβληθεί ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Aντίστοιχα η ανάρτηση ακολουθεί τα πρότυπα της M Class χρησιμοποιώντας διπλά ψαλίδια εμπρός και σύστημα τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Στην συμβατική έκδοση συνδυάζεται με κλασικά αμορτισέρ/ελατήρια εμπρός και με αερανάρτηση πίσω η οποία κρατά σταθερή την απόσταση του πίσω μέρους από το έδαφος ανεξαρτήτως φορτίου. Yπάρχει βέβαια και η δυνατότητα τοποθέτησης της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης αερανάρτησης AIRMATIC η οποία επιτρέπει είτε τον προκαθορισμό των χαρακτηριστικών απόσβεσης μέσω των προγραμμάτων Sport και Comfort, είτε την αυτόματη προσαρμογή τους ανάλογα με τις εκάστε συνθήκες του οδοστρώματος και κίνησης του αυτοκινήτου.

Όπως διαπιστώσαμε και στην σύντομη επαφή μας με την R Class η AIRMATIC ανάρτηση εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου άνεση και κορυφαία χαρακτηριστικά κύλισης όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας. Mεγάλο ατού του η κίνηση σε ανοιχτούς δρόμους με υψηλές ταχύτητες, ενώ η τετρακίνηση εξασφαλίζει επαρκή πρόσφυση ακόμα και σε γλυστερό οδόστρωμα. Πάντως οι ρυθμίσεις δείχνουν περισσότερο προσανατολισμένες στην άνεση και λιγότερο στα σπορτίφ χαρακτηριστικά ακόμα και με την ανάρτηση στην επιλογή Sport. Ωστόσο οι άνθρωποι της Mercedes τόνισαν πως οι εκδόσεις που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά θα διαθέτουν πιο σπορτίφ ρυθμίσεις στην ανάρτηση καθώς και καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι που στις «αμερικάνικες» R Class έχει αρκετά έντονη υποβοήθηση.

H έλευση της R Class στην Ευρώπη αλλά και στην ελληνική αγορά αναμένεται στις αρχές του 2006 ενώ οι τιμές υπολογίζεται πως θα κυμαίνονται στα επίπεδα των αντίστοιχων σε κινητήρα και εξοπλισμό M Class, που σημαίνει πως η τιμή της βασικής R 350 φαίνεται πως θα πλησιάζει τα 60.000-65.000 ευρώ._Γ.X.
 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ