top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε Mercedes GLB 200 και Peugeot 5008 1.5 diesel

Τα MPV «φεύγουν» και οι επταθέσιες εκδόσεις των SUV σπεύδουν να καλύψουν το κενό, με το ανανεωμένο Peugeot 5008 και τη Mercedes GLB να αντιπαρατίθενται σε επίπεδο ποιότητας, χώρων, πρακτικότητας, άνεσης, αλλά και ως προς το είδους του καυσίμου.

Οταν κάποτε (δηλαδή στα μέσα των ’80s) το Renault Espace εισήγαγε στο αυτοκινητικό μας λεξιλόγιο τον όρο «πολυμορφικότητα», πολλοί μιλούσαν για μια επανάσταση. Αυτό πράγματι ίσχυε σε μεγάλο βαθμό, αφού, από τα τυπικά δεδομένα της κλασικής «κούρσας», οι επιβάτες ξαφνικά μπορούσαν να έχουν μεγαλύτερη παρέα στο ταξίδι, αλλά και μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων.

Φυσικά, χρειάστηκε να περάσει αρκετός καιρός μέχρι αυτό το νέο concept να εδραιωθεί και στην εγχώρια αγορά, με αποκορύφωμα την προ κρίσης εποχή, όπου οι κατασκευαστές είχαν επιδοθεί σε μια άνευ προηγουμένου πασαρέλα. Με ευφάνταστα τρικ στη σχεδίαση (συρόμενες ή αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες) και στην πρακτικότητα του εσωτερικού, ορισμένες εταιρείες, όπως η Ford, η Opel και η Renault, δημιούργησαν ολόκληρες σειρές μοντέλων για όλα τα γούστα και τα βαλάντια.

Όπως όμως η κρίση έφερε τα πάνω κάτω, εδώ τα SUV ήταν αυτά που έμελλε να φέρουν μεγάλες ανακατατάξεις. Παραδοσιακές κατηγορίες άρχισαν να συρρικνώνονται, μεταξύ των οποίων και τα MPV, αφού πλέον η πρακτικότητα για τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές περνούσε μέσα από έναν «ελευθέρου χρόνου» χαρακτήρα.

rear

Το βιογραφικό των μονομάχων

Η περίπτωση της Peugeot είναι απόλυτα αντιπροσωπευτική, αφού, από την πρώτη γενιά του «3008» με την ερμαφρόδιτη ταυτότητα και του «5008» με το αυθεντικό MPV προφίλ, περάσαμε το 2017 σε μια δεύτερη γενιά, απόλυτα προσαρμοσμένη στην SUV εποχή μας, με ενιαία σχεδιαστική ταυτότητα και διαφοροποίηση στις διαστάσεις, στον αριθμό των θέσεων και στις αυξημένες μεταφορικές ικανότητες του «5008».

Έφτασε όμως πια η ώρα της ανανέωσης, πάνω ακριβώς στους άξονες που χάραξε το «3008». Σχεδιαστικά το μεγαλύτερο μέρος της προσπάθειας εντοπίζεται στο εμπρός τμήμα, το οποίο κλέβει τις εντυπώσεις. Δεν είναι τόσο αυτοί οι οπτικοί χαυλιόδοντες που ούτως ή άλλως ξεχωρίζουν, όσο κυρίως ο ιδιοφυής τρόπος με τον οποίο οι σχεδιαστές ενοποίησαν φώτα (στάνταρντ τεχνολογίας LED), μάσκα και προφυλακτήρα σε ένα frameless σύνολο.

Ούτε η Mercedes παλιότερα αψήφησε τα MPV, με τις πρώτες A- και Β-Class, όπως και με το Vaneo. Όταν όμως η κατάσταση εξορθολογίστηκε σε χάτσμπακ βάσεις, δημιουργήθηκε ένα κενό που δεν καλύφθηκε ούτε με τα πρώτα SUV, αφού η GLK ήταν μεγάλη και η GLA αρκετά μικρή. Αν και η τελευταία γενιά της GLA είναι πλέον ένα κανονικό SUV (αντί για ένα χάτσμπακ με ποδιές και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος), η Mercedes αποφάσισε να την πλαισιώσει με ένα ακόμα μεγαλύτερο SUV, που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί όχι μόνο τις μεγαλύτερες προτάσεις της κατηγορίας, αλλά και τις όποιες επταθέσιες παραλλαγές, αποτελώντας έτσι τον μοναδικό MPV εκπρόσωπο του «αστεριού» στην κατηγορία.

Peugeot 5008

Αξιοποιώντας το δάπεδο της A-Class, η γερμανική εταιρεία δημιούργησε μια πρόταση σαφώς διαφοροποιημένη σε σχέση με την GLA, τόσο αισθητικά όσο και σε διαστάσεις. Προκειμένου να γίνει καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, δόθηκαν στο αμάξωμα της GLB μια πιο ορθογώνια διαμόρφωση και μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες. Κάτι ανάλογο έπραξε και η Peugeot, όπου με μια γενναία αύξηση στο μήκος και στο μεταξόνιο σε σχέση με το «3008» και μια επίσης πιο όρθια διάταξη στις πίσω κολόνες εξασφάλισε τις απαραίτητες χωροταξικές προϋποθέσεις για τη φιλοξενία έως και επτά επιβατών.

Peugeot 5008

Εδώ βέβαια θα πρέπει να γίνουν ορισμένες διευκρινίσεις, καθώς οι πέντε επιβάτες των δύο πρώτων σειρών απολαμβάνουν βασιλικά προνόμια σε ό,τι αφορά την ευρυχωρία. Χάρη στα συρόμενα καθίσματα και στη ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης στη δεύτερη σειρά (τρία ανεξάρτητα στο «5008», ενώ εκείνα της GLB διαιρούνται σε αναλογία 60/40), μέχρι και επιβάτες με ανάστημα άνω του 1,7 μ. θα βολευτούν ακόμα και με τραβηγμένο το κάθισμα τελείως εμπρός. Να σημειώσουμε ότι εκείνος που θα βρεθεί στο μεσαίο κάθισμα θα νιώσει καλύτερα στο «5008», χάρη στην απόλυτα επίπεδη διαμόρφωση του πατώματος, όταν στην GLB το κεντρικό τούνελ προεξέχει περισσότερο.

Peugeot 5008

Ένα «πολυμορφικό» προβάδισμα έχει το «5008», το οποίο προσφέρει τραπεζάκια, πλαϊνά σκιάδια (έκδοση Allure στο «5008») και κρυφούς αποθηκευτικούς χώρους στο δάπεδο, στοιχεία που μαζί με τις απαραίτητες πλέον θύρες USB και 12V για παροχή ρεύματος, μπορεί να αποδειχθούν καταλυτικά σε μεγάλα ταξίδια με παιδιά. Αυτά είναι που θα κληθούν άλλωστε όταν παραστεί ανάγκη να βολευτούν στα δύο αυτόνομα καθισματάκια (στάνταρντ στο «5008» και έξτρα στην GLB) που ανακλίνονται πολύ εύκολα μέσα από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ.

Peugeot 5008

Το καθοριστικό στοιχείο που δεν επιτρέπει τη φιλοξενία ατόμων με μεγαλύτερο ανάστημα (στην GLB υπάρχει εδώ σήμανση για ύψη έως και 1,69 μ.) έχει να κάνει με τη στάση του σώματος και τα γόνατα που λυγίζουν αρκετά, όσο ψηλότερος είναι ο επιβάτης. Τα νούμερα της χωρητικότητας που ανακοινώνει ο κάθε κατασκευαστής δεν είναι απολύτως συγκρίσιμα, αφού τα 570-1.805 λίτρα αφορούν την επταθέσια διάταξη της GLB, την ώρα που τα 780-1.940 λίτρα του «5008» δεν περιλαμβάνουν την τρίτη σειρά καθισμάτων και επιπλέον υπολογίζονται με τη δεύτερη σειρά τραβηγμένη τελείως εμπρός.

Peugeot 5008

Δύσκολα θα μπορέσει να βρει κάποιος ψεγάδι στην ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού και των δύο αυτοκινήτων. Ο σκουρόχρωμος διάκοσμος ενισχύει την εικόνα που δημιουργεί η εκτεταμένη ψηφιοποίηση με τις διπλές οθόνες (στη χαρακτηριστική ενιαία υλοποίηση της Mercedes, έναντι των δύο ξεχωριστών της Peugeot). Οι διαφορές εντοπίζονται κυρίως στο χειρισμό των διάφορων (υπερευαίσθητων) επιφανειών αφής της Mercedes, τη στιγμή που οι κλασικοί και πανέμορφοι διακόπτες της Peugeot αποδεικνύονται πιο εύχρηστοι.

Διαφορές όμως έχουμε και στη θέση οδήγησης, όπου στο «5008», παρά το πολύ καλό σε στήριξη κάθισμα, το δίπολο «μικρό τιμόνι-μακρόστενος πίνακας οργάνων» τοποθετεί το τιμόνι σε θέση που ίσως να μη συμβαδίζει με τα «θέλω» του οδηγού, όταν στην GLB οι φαρδιές και κάθετες κολόνες μπορεί να παρεμβληθούν στο πεδίο ορατότητας. Ούτως ή άλλως, και στα δύο η ορατότητα προς τα πίσω δε διεκδικεί δάφνες, αλλά ευτυχώς οι κάμερες οπισθοπορείας φροντίζουν να διευκολύνουν την κατάσταση.

Peugeot 5008

Σύγκρουση δύο απόψεων

Με κοινό χαρακτηριστικό το γεγονός ότι κανένα από τα δύο μοντέλα δεν εξοπλίζεται με τα plug-in υβριδικά συστήματα των εταιρειών, η μάχη στο προσιτό κομμάτι της γκάμας δίνεται τελικά μεταξύ βενζίνης (GLB) και πετρελαίου (5008). Ο 1.300άρης βενζινοκινητήρας της Mercedes, παρά την τραχιά του λειτουργία, έχει δύναμη, χαρίζει καλύτερες επιδόσεις, αλλά, όπως είναι αναμενόμενο σε μια κατασκευή τουλάχιστον 1,5 τόνου, δύσκολα μπορεί να επιτύχει κάτι καλύτερο από μια μέση τιμή κατανάλωσης που συνήθως ξεπερνάει εύκολα τα 9 λίτρα/100 χλμ. Ο 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας της Peugeot αντιπαρατάσσει περισσότερη ροπή και καλύτερη ελαστικότητα, που ταιριάζει στο χαρακτήρα ενός τέτοιου οχήματος και εξαργυρώνεται τελικά σε ένα χαμηλότερο κόστος καυσίμου.

Peugeot 5008

Σημαντική είναι η συμμετοχή των αυτόματων συστημάτων μετάδοσης. Το 8άρι κιβώτιο της Peugeot εκμεταλλεύεται αποτελεσματικότερα τη διαθέσιμη ροπή με την κλιμάκωση των σχέσεών του, τη στιγμή που το στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT της βενζινοκίνητης GLB (οι ντίζελ παραλλαγές διαθέτουν το αποτελεσματικότερο κιβώτιο των 8 σχέσεων) προσπαθεί να ακολουθήσει σε ρυθμό.

Παρά την ανάρτηση άνεσης της GLB, ο έλεγχος του αμαξώματος είναι αποτελεσματικός, με τις κλίσεις να παραμένουν σε λογικό επίπεδο, κάτι που οφείλεται στη στάνταρντ πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, η οποία έχει ευεργετική επίδραση στην άνεση, και μόνο οι διαδοχικές ανωμαλίες της ασφάλτου θα προκαλέσουν κάποιες μικρές αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα. Αυτό το τελευταίο γίνεται περισσότερες φορές αντιληπτό στο «5008», λόγω του ημιάκαμπτου άξονά του.

Peugeot 5008

Το γαλλικό αυτοκίνητο προσπαθεί να αντισταθμίσει αυτό το στοιχείο με μαλακότερες ρυθμίσεις, προκειμένου να διατηρήσει το επιθυμητό επίπεδο άνεσης (κάτι που ορισμένες φορές μεταφράζεται σε μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος), ενώ και στις δύο περιπτώσεις το τιμόνι είναι ελαφρύ (με λίγο καλύτερη αίσθηση στην GLB) και τα φρένα απολύτως αποτελεσματικά.

Peugeot 5008

Στην οικογενειακή ζυγαριά

Το «5008» έχει ένα οικονομικότερο σημείο εκκίνησης σε έκδοση βενζίνης (34.900 ευρώ) με χειροκίνητο κιβώτιο. Με τα καλούδια όμως της προτεινόμενης αυτόματης πετρελαιοκίνητης έκδοσης Allure, το κόστος αυξάνεται στα 42.600 ευρώ. Από την πλευρά της, η στάνταρντ αυτόματη GLB είναι ανταγωνιστική με τον μικρό βενζινοκινητήρα της (37.620 και 40.850 για τις GLB 180 και 200, αντίστοιχα), καθώς υπερέχει σε επιδόσεις, αλλά εάν κάποιος θέλει την οικονομία που συνεπάγεται το πετρέλαιο, τότε θα πρέπει να στραφεί στις «αλμυρές» 2λιτρες υλοποιήσεις.

Peugeot 5008

Αισθητικά και ποιοτικά οι διαφορές είναι μικρές. Μας άρεσε ιδιαίτερα η ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει η ανάρτηση της GLB, στο τέλος της ημέρας όμως η πρακτικότερη καμπίνα, το οικονομικότερο κόστος της πετρελαιοκίνητης λειτουργίας και το αποτελεσματικότερο αυτόματο κιβώτιο είναι τα στοιχεία που τελικά κλίνουν την πλάστιγγα υπέρ του «5008»._ 4T

MERCEDES GLB 200 auto

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 163 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ:

250 Nm/1.620-4.000 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.634×1.834×1.658 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.829 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 570-1.805 λτ. > ΒΑΡΟΣ: 1.555 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,1 δλ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 207 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,4 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 142 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 41.430 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

PEUGEOT 5008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.641×1.844×1.646 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.840 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 780-1.940 λτ. > ΒΑΡΟΣ: 1.611 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,8 δλ.*

> ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 190 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ:

6,6 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 141 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 37.500 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Peugeot 5008

«Όταν το “5008” ποντάρει στην άνεση, η GLB ξεχωρίζει με την ποιότητα κύλισης που εξασφαλίζει η ανάρτησή της».

Peugeot 5008

«Ποιότητα και ευρυχωρία έχουν τον πρώτο λόγο στο εσωτερικό αυτών των επταθέσιων SUV».

Mercedes GLB 200 auto

ΥΠΕΡ// ΑΝΑΡΤΗΣΗ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ//ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ

Peugeot 5008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

ΥΠΕΡ// ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ//ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΚΑΤΑ//ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Mercedes GLB vs Peugeot 5008
  • rear
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ