top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Hyundai i20 1.0T 100 PS

To σουπερμίνι της Hyundai εισέρχεται στην εποχή των μικρών υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων. 

Μεσολάβησε αρκετός καιρός από το 2015, οπότε και πρωτογνωρίσαμε την τελευταία γενιά του i20. Για αυτό λοιπόν η έλευση του ασημί i20 στα γραφεία του περιοδικού ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να ανανεώσουμε τις εντυπώσεις μας από τον εκπρόσωπο της Hyundai στην κατηγορία «Β», με το επιπλέον μπόνους του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα. Βλέπετε, τα i20 που είχαμε οδηγήσει (πολύ) παλιότερα ήταν αμιγώς πετρελαιοκίνητα (είτε με το μικρό σύνολο 1.1 είτε με το γνωστό 1.400άρη κινητήρα), ενώ ποτέ δεν πήραμε κάποια γεύση από τα βενζινοκίνητα μοντέλα που αρχικά φορούσαν τα ατμοσφαιρικά σύνολα της εταιρείας.

Ο κινητήρας

Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, κάτω από το καπό βρίσκεται o 3κύλινδρος 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του ομίλου Hyundai-Kia, ο οποίος στην πιο βασική του μορφή αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (προσφέρεται και η ισχυρότερη παραλλαγή των 120 ίππων με 6άρι κιβώτιο). Έτσι, τοποθετείται απέναντι σε παρόμοιας φιλοσοφίας προτάσεις του ανταγωνισμού, όπως είναι ο 1.000άρης TSI των 95 ίππων που συναντάμε στα Polo, Ibiza και Fabia, αλλά και ο 900άρης κινητήρας των Micra και Clio. Ο κορεατικός κινητήρας ξεχωρίζει κατά βάση για την ελαστικότητά του, μιας και τα 172 Nm της ροπής διατηρούνται σταθερά σε ένα ευρύ φάσμα λειτουργίας, από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Παρά τις 5 σχέσεις του κιβωτίου (σε σχέση πάντα με την πυκνότερη κλιμάκωση που προσφέρει ένα 6άρι κιβώτιο), ο κινητήρας τραβάει ωραία από τις χαμηλές σ.α.λ., περιορίζοντας έτσι τις αναγκαίες αλλαγές σχέσεων, κάτι που έτσι και αλλιώς δε θα αποτελούσε πρόβλημα, μιας και το κούμπωμα των σχέσεων είναι πολύ καλό, και ποτέ δε χάνεις κάποια αλλαγή, όσο γρήγορα και αν κινηθεί ο λεβιές. Αυτό το διαπιστώσαμε στην ευθεία των μετρήσεων, όπου ο ακριβέστατος επιλογέας μαζί με την πολύ καλή εκκίνηση -το antispin που απενεργοποιείται και μια ελαφριά υγρασία στο οδόστρωμα δημιούργησαν τις σωστές συνθήκες για το ιδανικό σπινάρισμα- είχαν ως αποτέλεσμα την πολύ καλή επίδοση των 10,5 δλ. σε σχέση με την εργοστασιακή τιμή των 10,8 δλ.

Βεβαίως, πολύ μεγαλύτερη σημασία έχουν οι ρεπρίζ, ένας τομέας όπου η ύπαρξη του τούρμπο έχει καταλυτική επίδραση. Ενώ θα χρειαστεί να πιέσεις έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα, εδώ η συγκριτικά περισσότερη διαθέσιμη ροπή από πολύ χαμηλές σ.α.λ. ελαχιστοποιεί την πίεση που θα χρειαστεί να ασκήσει ο οδηγός, κάτι που επιπλέον διευκολύνει τη διαδικασία ενός προσπεράσματος. Οι χρόνοι είναι αρκετά καλοί, εξίσου καλοί με αυτούς ενός Ibiza 1.0 TSI 95 PS και σαφώς καλύτεροι από αυτούς ενός Micra 0.9, ενώ η υπεροχή τούρμπο έναντι ατμοσφαιρικού αντικατοπτρίζεται στη σύγκριση των χρόνων με το ατμοσφαιρικό Baleno 1.2 των 90 ίππων.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, κατά μέσο όρο στην καθημερινή χρήση είδαμε τιμές από 7,5 έως 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ με ένα προσεκτικό οδηγικό στυλ η τιμή μπορεί να κατέβει χαμηλότερα από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Στο δρόμο

Από την πρώτη κιόλας στιγμή γίνεται αντιληπτό ότι το i20 δίνει προτεραιότητα στο θέμα της άνεσης και της μεγαλύτερης δυνατής ευκολίας στην καθημερινή χρήση. Έτσι, οι μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης διασφαλίζουν την απορρόφηση την πλειονότητας των ανωμαλιών που θα συναντήσει κανείς στους δρόμους της χώρας μας. Παρ’ όλα αυτά, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν αποκτούν ποτέ ενοχλητικές διαστάσεις, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το σουπερμίνι της Hyundai μπορεί να προσφέρει τη σαφήνεια που συναντά κανείς στα πιο παιχνιδιάρικα μοντέλα της κατηγορίας, όπως τα Fiesta, Polo και Micra. Στο ίδιο μήκος κύματος και το τιμόνι, του οποίου φαίνεται ότι η μόνη έγνοια είναι να διευκολύνει τους επιτόπιους ελιγμούς και τη διαδικασία του παρκαρίσματος. Αιτία η έντονη υποβοήθηση, που περιορίζει τη σαφήνεια και την αίσθηση που εισπράττει ο οδηγός. Ικανοποιημένοι μείναμε από την αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης, το οποίο αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω (όταν ορισμένα μοντέλα του ανταγωνισμού προσφέρονται με ταμπούρα στους πίσω τροχούς).

Από την άλλη, πάντως, δε θα μπορούσαμε να μην υπογραμμίσουμε την έλλειψη του συστήματος αυτόνομου φρεναρίσματος (προσφέρονται μόνο τα συστήματα προειδοποίησης για χαμηλή πίεση στα ελαστικά και εκτροπή από τη λωρίδα κυκλοφορίας), όταν μάλιστα κάτι τέτοιο ανήκει στο στάνταρντ εξοπλισμό ανταγωνιστικών μοντέλων.

Στο εσωτερικό του Hyundai i20

Μια σωστή θέση οδήγησης, ένας ποιοτικός αέρας και πολύ καλοί χώροι συνθέτουν την εικόνα στο εσωτερικό της καμπίνας. Το κάθισμα προσφέρει σωστή στήριξη του σώματος, ενώ το κατά δύο έννοιες ρυθμιζόμενο τιμόνι θα βολέψει τους περισσότερους οδηγούς. Τα σχεδόν μαλακά στην υφή πλαστικά δημιουργούν μια ποιοτική εικόνα. Τα όργανα (δύο μεγάλα στρογγυλά αναλογικά όργανα με ένα μονόχρωμο ψηφιακό πίνακα ενδείξεων ανάμεσά τους) είναι ευανάγνωστα, ενώ ενσωματωμένο στο μέσον του ταμπλό είναι το σύστημα πολυμέσων iView 2.0 με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας. Κανένα παράπονο δεν είχαμε από τις θέσεις για μικροαντικείμενα και την περιφερειακή ορατότητα, ενώ αξιοσημείωτες είναι και κάποιες λεπτομέρειες, όπως το φωτιζόμενο περίγραμμα των θυρών AUX και USB.

Το i20 από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε απέσπασε πολύ θετικά σχόλια σε ό,τι αφορά τους προσφερόμενους χώρους, ειδικά στις πίσω θέσεις, καθώς οι επιβάτες έχουν αρκετό διαθέσιμο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, με το επιπλέον μπόνους του σχεδόν επίπεδου δαπέδου. Το πορτ μπαγκάζ θα καλύψει τις τυπικές απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών, με τη χωρητικότητά του να κυμαίνεται από τα 326 λίτρα (301 λτ. με εφεδρικό τροχό) έως και τα 1.042 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Από πλευράς κόστους, η έκδοση των 100 ίππων με το 1.000άρη τούρμπο κινητήρα ξεκινάει από τα 12.990 ευρώ για την έκδοση Style, 13.490 ευρώ με την προσθήκη του συστήματος πολυμέσων iView, για την πλουσιότερη έκδοση Premium το κόστος ανεβαίνει στα 14.090 ευρώ, ενώ σε κάθε περίπτωση συμπεριλαμβάνεται η έκπτωση των 1.100 ευρώ. Φυσικά, δε θα πρέπει να ξεχνάμε και το 5ετές πρόγραμμα υποστήριξης που συνοδεύει όλα τα μοντέλα του κατασκευαστή, σε ό,τι αφορά: την εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, την οδική βοήθεια, τον τεχνικό έλεγχο και τη βαφή.

Συνολικά, λοιπόν, μπορεί κανείς να πει ότι το Hyundai i20 στέκεται με αρκετές αξιώσεις απέναντι στις αρχικές εκδόσεις των υπερτροφοδοτούμενων μοντέλων του ανταγωνισμού, δίνοντας έμφαση στην άνεση, στην ποιότητα, στην αξιοπιστία και στους καλούς χώρους.

ΜΟΝΤΕΛΟ         i20 1.0 T-GDi 100 PS

Κυβισμός (κ.εκ.) 998

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 100/4.500

Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500-4.000

Κιβώτιο      Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΜxΠxΥ (χλστ.)    4.035×1.734×1.474

Μεταξόνιο (χλστ.) 2.570

Χώρος αποσκ. (λτ.) 326-1.042

Βάρος (κιλά) 1.065

Εκπομπή CO2       (γρ./χλμ.) 102

Τιμή (ευρώ) 12.990 (Style)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (Τιμές 4Τ)

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)   10,5

50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)  5

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)    7,5/10,8

120-140 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)        10,2

120-0 χλμ./ώρα (μ.)     58

Μέση κατ. (λτ./100 χλμ.)       7,7 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ