Το υβριδικό σύστημα της βαυαρικής λιμουζίνας αποσκοπεί στην επίτευξη υψηλών επιδόσεων, αλλά και ενός πιο οικολογικού προφίλ. Αλήθεια, τώρα, ποιος χρειάζεται το ντίζελ;

Αν το 2013 η BMW έκανε την έκπληξη με την παρουσίαση του πρωτοποριακού ηλεκτρικού i3, η απορία των περισσότερων είναι γιατί στα έξι χρόνια που ακολούθησαν, περίοδο στην οποία δυνάμωσε το κίνημα της ηλεκτροκίνησης, δεν υπήρξε κάποια συνέχεια από το βαυαρικό εργοστάσιο. Το μόνο που μεσολάβησε ήταν δύο ουσιαστικές αναβαθμίσεις στην καρδιά του i3, καθώς σήμερα η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να εξασφαλίσει διπλάσια αυτονομία σε σχέση με την αρχική. Παρ’ ότι το πρότζεκτ του i3 δεν αποδείχθηκε κερδοφόρο, δεδομένης και της ιδιαιτερότητας της κατασκευής του αμαξώματος από ανθρακονήματα, είναι βέβαιο πως η γερμανική εταιρεία θα επανέλθει με νέες προτάσεις εξηλεκτρισμένων μοντέλων, πολλές από τις οποίες όμως θα αφορούν plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.

BMW 530e

Εντούτοις, η τεχνολογία που ανέπτυξε η εταιρεία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης άρχισε να αξιοποιείται από το 2016 ταυτόχρονα στη νέα σειρά μοντέλων iPerformance, όπου ο παραδοσιακός θερμικός κινητήρας συνδυάζεται ιδανικά με το ηλεκτρικό μοτέρ. Σε αντίθεση με τα απλά υβριδικά οχήματα, που διαθέτουν μία μικρή μπαταρία (η οποία φορτίζεται αποκλειστικά στη διάρκεια της επιβράδυνσης) και ένα περιορισμένης ισχύος ηλεκτρικό μοτέρ, που λειτουργεί επικουρικά στη διαδικασία της επιτάχυνσης και μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά για περιορισμένη απόσταση και με πολύ χαμηλές ταχύτητες, τα plug-in υβριδικά διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη μπαταρία, η οποία μπορεί να φορτιστεί και στο οικιακό δίκτυο (εξού και «plug-in»). Αυτή η μεγαλύτερη μπαταρία μπορεί πλέον να κινήσει έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, αλλά και να προσφέρει ικανή ηλεκτρική αυτονομία για τις καθημερινές μετακινήσεις.

BMW 530e

Τα πλεονεκτήματα εντοπίζονται φυσικά στο χαμηλότερο κόστος μετακίνησης και στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές CO2 που επιτυγχάνονται στον τυποποιημένο κύκλο μέτρησης. Σε σχέση με ένα συμβατικό υβριδικό, έχουμε μεγαλύτερο κόστος, αυξημένο βάρος και φυσικά πιο περιορισμένο χώρο αποσκευών, ένεκα των μεγαλύτερων μπαταριών. Εντούτοις, παρ’ όλη αυτή την πολυπλοκότητα, τα ευπρόσδεκτα οφέλη στη μάχη για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 αλλά και η ευνοϊκή φορολογία σε αρκετές χώρες θα έχουν ως αποτέλεσμα οι εκπρόσωποι αυτής της τεχνολογίας να αυξηθούν κατακόρυφα στα επόμενα χρόνια. Επιπρόσθετα, το κοινό θα εξοικειωθεί σταδιακά με τη χρήση ενός εξηλεκτρισμένου αυτοκινήτου, μέχρι την άφιξη των πιο προσιτών και αποδοτικότερων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

BMW 530e

Αναφερθήκαμε προηγουμένως στην αύξηση της πυκνότητας των μπαταριών του i3, εξέλιξη φυσικά που ευνοεί και την ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Έτσι, στην περίπτωση της πισωκίνητης 530e που είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή (διατίθεται επίσης η τετρακίνητη 530e xDrive), χωρίς να αυξηθούν οι διαστάσεις της μπαταρίας (σε σχέση με το προηγούμενης γενιάς υβριδικό σύστημα), η χωρητικότητά της ανέβηκε από τις 9,2 στις 12,0 kWh, έτσι που η θεωρητική εμβέλεια χωρίς την ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα μπορεί να φτάσει τα 66 χλμ. Αντίστοιχα, οι βελτιώσεις στο υβριδικό σύστημα αύξησαν την απόδοσή του κατά 20%, με αποτέλεσμα η συνδυασμένη κατανάλωση να πέσει στα 1,6-1,8 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές CO2, αντίστοιχα, να διαμορφώνονται μεταξύ 36 και 41 γρ./χλμ., τιμές που το εντάσσουν στο προνομιακό καθεστώς φορολογίας για τα εταιρικά αυτοκίνητα.

BMW 530e

Εύλογα, η μπαταρία, που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα των πίσω επιβατών, στερεί μέρος από τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (410 λίτρα έναντι 530 στις υπόλοιπες «5άρες»), ενώ και ο όγκος του ρεζερβουάρ συρρικνώθηκε από τα 66 στα 46 λίτρα. Εν προκειμένω, το υβριδικό σύστημα της 530e αποτελείται από ένα 2λιτρο 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, που αποδίδει 184 ίππους, και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων, εγκιβωτισμένο μέσα στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 252 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή τα 420 Nm.

BMW 530e

Παρά τα 1.770 κιλά της κατασκευής, η BMW 530e επιταχύνει απρόσκοπτα, με τα 100 χλμ. να επιτυγχάνονται μέσα σε 6,1 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα. Και αν στο πάτημα του δεξιού πεντάλ η αίσθηση ανόθευτης επιτάχυνσης είναι εκεί τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές ταχύτητες, και μάλιστα σχεδόν με την ηρεμία που επικρατεί σε μια γρήγορη, αμιγώς ηλεκτρική κατασκευή, άλλο τόσο απολαυστική είναι η βελούδινη λειτουργία του υβριδικού συστήματος στην καθημερινή οδήγηση, με το θερμικό κινητήρα να τίθεται σε λειτουργία ή να παραμένει σε ύπνωση, χωρίς ο οδηγός να το αντιλαμβάνεται.

BMW 530e

Φυσικά, τα προγράμματα οδήγησης είναι προσαρμοσμένα στη λογική της κατασκευής. Στο AUTO eDRIVE, η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία συνεχίζεται μέχρι τα 110 χλμ./ώρα, με εξαίρεση βέβαια την περίπτωση που ο οδηγός θα χρειαστεί να επιταχύνει απότομα, οπότε και ο θερμικός κινητήρας θα ζωντανέψει ακαριαία, προκειμένου όλη η ισχύς να είναι στη διάθεση του οδηγού. Στην επιλογή MAX eDRIVE mode, η BMW 530e μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά ακόμα και σε ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα, γεγονός που σημαίνει ότι η οδήγηση με μηδενικούς ρύπους προσφέρεται τόσο για την κίνηση στην πόλη όσο και σε αυτοκινητοδρόμους.

BMW 530e

Φυσικά, η θεωρητική αυτονομία των 66 χλμ. περιορίζεται σε πραγματικές συνθήκες κάπου ανάμεσα στα 35 με 40 χλμ. Με δεδομένο ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου μπορεί να φορτιστεί στο σπίτι (σε 6 ώρες σε απλή πρίζα, ή 3,35 ώρες με wall box), ο καθένας μπορεί να κάνει τους σχετικούς υπολογισμούς και να διαπιστώσει κατά πόσο η χρήση μιας 530e στις καθημερινές μετακινήσεις του μπορεί να αποδειχθεί και επωφελής.

BMW 530e

Από εκεί και πέρα, ανάλογα με τη χρήση, το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας και την απόσταση του ταξιδιού, οι τιμές της κατανάλωσης θα αποκλίνουν σημαντικά από την εντυπωσιακή τιμή που ανέδειξε ο τυποποιημένος κύκλος κατανάλωσης. Σε μια μεγαλύτερη διαδρομή, όπου η συμβολή της αποθηκευμένης ηλεκτρικής ενέργειας σύντομα θα εξανεμιστεί, η κατανάλωση θα αγγίξει τα 9 λίτρα, τιμή που και πάλι παραμένει εντυπωσιακή, δεδομένου του όγκου της κατασκευής, φλερτάροντας με τις τιμές μιας πετρελαιοκίνητης λιμουζίνας.

BMW 530e

Αυτό όμως που μας ξάφνιασε στο αυτοκίνητο ήταν η ποιότητα κύλισης, τομέας στον οποίο υποφέρουν πολλές φορές τα βαρύτερα plug-in υβριδικά οχήματα. Ακόμα και οι χειρότερες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων εξαφανίζονται, γεγονός ακόμα πιο εντυπωσιακό αν λάβουμε υπόψη τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (245/40 19 εμπρός, 275/35 19 πίσω). Όσο για την οδική συμπεριφορά, παραμένει υπεράνω κριτικής, χωρίς και σε αυτή την περίπτωση το επιπλέον βάρος να γίνεται αισθητό όταν ο οδηγός ανεβάσει ρυθμό.

BMW 530e

Στο επίπεδο του εξοπλισμού, η 530e διαθέτει πρακτικά όλα τα καλούδια με τα οποία προσφέρονται και οι συμβατικές εκδόσεις, με την υβριδική εκδοχή όμως να διαθέτει κάποια επιπλέον ατού στην καθημερινή χρήση, όπως είναι η δυνατότητα εξ αποστάσεως επίτευξης της επιθυμητής θερμοκρασίας στην καμπίνα του αυτοκινήτου μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό, και η χαμηλότερη φθορά του συστήματος πέδησης, χάρη στο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας στη διαδικασία της επιβράδυνσης. Προσθέστε σε αυτά την πιο πολιτισμένη λειτουργία, το χαμηλότερο κόστος μετακίνησης στην πόλη (με την παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος), αλλά και την ευνοϊκή μεταχείριση που πολλές φορές δίνεται στους οδηγούς των plug-in υβριδικών για την κίνηση σε ζώνες χαμηλών ρύπων μιας πόλης ή στη δυνατότητα στάθμευσης, κάτι που καθόλου απίθανο δεν είναι να δούμε και στη χώρα μας.

BMW 530e

Το πιο εντυπωσιακό είναι πως όλα αυτά δεν έρχονται με κάποιο τίμημα στο κόστος κτήσης, καθώς η 530e διατίθεται έναντι 67.450 ευρώ, όταν η ίδιας ισχύος 530i κοστίζει 71.400 ευρώ και η πετρελαιοκίνητη 530d (με απόδοση 265 PS) τιμάται στα 78.200 ευρώ. Τέλος, η τετρακίνητη 530e xDrive έρχεται στα 70.500 ευρώ._ Μ.Σ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 184 ίπποι/5.000-6.500 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ ΗΛ. ΜΟΤΕΡ: 113 ίπποι/3.170 σ.α.λ. ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 252 ίπποι ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 290 Nm/ 2.250-4.250 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ ΗΛ. ΜΟΤΕΡ: 265 Nm/0-3.170 σ.α.λ. ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 420 Nm ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.936x1.868x1.483 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.795 χλστ. ΒΑΡΟΣ: 1.770 κιλά 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,1 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 235 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ:* 1,6-1,8 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 36-41 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 67.450 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 από το 1970 μέχρι σήμερα;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά