top icon
Δοκιμές

Δοκιμή: Seat Leon 1.0 ECO TSI 115 PS DSG

Ο 3κύλινδος TSI κινητήρας-θαύμα των 999 κ.εκ., που πλέον συνδυάζεται με το πολύ καλό 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας, αποτελούν τους βασικούς άσσους στο μανίκι του ανανεωμένου στα σημεία Seat Leon, που εκκινεί αυτές τις μέρες την εμπορική του σταδιοδρομία στη χώρα μας.

Η ισπανική εταιρεία δεν φαίνεται να είχε κανέναν απολύτως λόγο ώστε να φέρει τα πάνω-κάτω παρουσιάζοντας μία ακόμα εκδοχή του τρίτου, μετά τα Ibiza και Ateca, εμπορικού της πυλώνα. Ως εκ τούτου, οι όποιες επεμβάσεις είναι από περιορισμένες έως και… δυσδιάκριτες έχοντας ως μοναδικό τους στόχο την περαιτέρω τόνωση των ήδη «δυνατών» στοιχείων του μοντέλου. Όπως είναι η εξωτερική σχεδίαση, για παράδειγμα. Εδώ, χρειάζεται κανείς να διαθέτει ένα εξαιρετικά έμπειρο και… γυμνασμένο μάτι ώστε να εντοπίσει τόσο την οριακά φαρδύτερη μάσκα, οι εισαγωγές τις οποίες στην έκδοση Ecomotive παραμένουν «σφραγισμένες», όσο και τις ανεπαίσθητες διαφορές στη μορφή των εμπρός φώτων και στο σχήμα του αντίστοιχου προφυλακτήρα.  

Στο εσωτερικό του ισπανικού «λέοντα», οι επεμβάσεις έχουν αντίστοιχη στιλιστική αξία και έκταση περιοριζόμενες στον LED φωτισμό της καμπίνας και στην «8ιντση» οθόνη του συστήματος διασύνδεσης και επικοινωνίας Media System Plus της Seat που απαντάται στις πιο πλούσιες από πλευράς εξοπλισμού εκδόσεις. Την ίδια όμως στιγμή, ακολουθώντας πιστά τα βήματα που είδαμε να ακολουθεί το μεγαλύτερο Ateca στο τομέα των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, η ανανεωμένη οικογένεια του ισπανικού μοντέλου μπορεί πλέον να εφοδιαστεί με ουκ ολίγα ηλεκτρονικά «καλούδια» του είδους, όπως τα Traffic Jam Assist, Lane Assist, Adaptive Cruise Control και Pedestrian Protection System. Επιπρόσθετα, παρέχεται τώρα η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού σας τηλεφώνου μέσω του γνωστού Connectivity Box.

Μια ακόμα αναβάθμιση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι και αυτή που αφορά στην αντικατάσταση του «παραδοσιακού» χειρόφρενου με ηλεκτρικό (με δυνατότητα μάλιστα επιλογής για αυτόματη «εμπλοκή» του κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται μέσα στην κίνηση τη πόλης), κάτι που φυσικά έχει επιφέρει μια καλοδεχούμενη από πλευράς πρακτικότητας… τακτοποίηση εμπρός από τον κλειστό αποθηκευτικό χώρο που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Από εκεί και πέρα, η καμπίνα του Seat Leon παραμένει ως είχε, με την απροβλημάτιστη εργονομία, την πολύ καλή θέση οδήγησης, τον «σοβαρό» σχεδιασμό σε ταμπλό και πίνακα οργάνων, την προσεγμένη συναρμογή των πλαστικών τμημάτων και τους «μάχιμους» σε σχέση με τον ανταγωνισμό χώρους για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων, να εξακολουθούν να αποτελούν τα ισχυρά της σημεία.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το νέο Seat Ateca 1.0 TSI ECOMOTIVE

Και μιας και αναφερθήκαμε σε δυνατά σημεία και πραγματικά ατού, ήρθε η ώρα να περάσουμε –που άλλου;- στο πακέτο κινητήρας-κιβώτιο του αυτοκινήτου μας. Για όσους συντονισμένους με τα τεκταινόμενα στους κόλπους της ισπανικής εταιρείας, η εικόνα είναι κάτι παραπάνω από γνώριμη, καθώς τόσο ο 3κύλινδρος και υπερτροφοδοτούμενος, ασφαλώς, κινητήρας για… σεμινάριο των 999 κ.εκ., ο οποίος εξακολουθεί να αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm ροπής, όσο και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις που τον συνοδεύει, αποτελούν γνώριμες ποσότητες. Τόσο σε προδιαγραφές, όσο, πρωτίστως, σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Επί του πρακτέου, η συγκεκριμένη «παντρειά» προτάσσει, πριν από ο,τιδήποτε άλλο, μια θεαματική ελαστικότητα, με την απόκριση ακόμα και από τις 1.200 σ.α.λ. να αποτελεί με το καλημέρα την πρώτη θετική έκπληξη. Σε επίπεδο ηχητικής, αν ξεχαστείς και δεν παρατηρήσεις το ανεπαίσθητο «κροτάλισμά» του στο ρελαντί, τότε σίγουρα θα πιστέψεις πως κάτω από το καπό βρίσκεται ένας «τυπικός» 4κύλινδρος κινητήρας του υπερτροφοδοτούμενου ασφαλώς… είδους.

Από εκεί και πάνω, η συνολική του απόδοση είναι «ηλεκτρική» και το πάντοτε εξαιρετικό σε λειτουργία και ομαλότητα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πιστεύουμε πως αποτελεί την ιδανική επιλογή, ακόμα και σε σχέση με το πάντοτε καλό χειροκίνητο «6άρι» της Seat, κολακεύοντας ακόμα περισσότερο τα «πλούσια» χαρακτηριστικά απόδοσης του 3κύλινδρου συνόλου. Γιατί μ’ έναν μαγικό τρόπο εκμεταλλεύεται ιδανικά την επίπεδη… καμπύλη ροπής του διατηρώντας τον ακμαίο και ζωντανό σε όλο το φάσμα της περιστροφής του. Και προπάντων, «μέσα» στο βέλτιστο πεδίο της ωφέλιμης ροπής του. Η διαδοχή των σχέσεων στην επιλογή D γίνεται… κάτω από τη μύτη σου χωρίς καν να το καταλάβεις και μόνο η σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων σε κάνει να συνειδητοποιήσεις πως, ναι, μπορείς να κινηθείς ακόμα και με 5η σχέση μέσα στην πόλη. Ψηλά, ο 1.000άρης της VW (γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε) δε λαχανιάζει «στροφάροντας» αγόγγυστα και με σθένος μέχρι και τις 5.000 σ.α.λ. Από εκεί και πάνω παραμένει «σταθερός» έως και τον κόφτη περνώντας σου απλά το μήνυμα πως, δυστυχώς, δεν οδηγείς το… 2λιτρο Leon.

Και η κατανάλωση; Σε μικτές συνθήκες, θέλει κόπο και πολύ «άτσαλο» δεξί πόδι ώστε η σχετική ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίου να ξεπεράσει την ένδειξη «7». Και αυτό είναι σίγουρα ένα ακόμα ατού της συνεργασίας του «μικρού» 3κύλινδρου κινητήρα της Seat με το αυτόματο γερμανικό «7άρι». Αξίζει να επισημάνουμε πως ακόμα και σε ρυθμούς… ραλίστα, οι απαιτήσεις δεν ξεπερνούν τα 10 λιτ./100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο με καλή θέληση και μ.ω.τ. κοντά στα προβλεπόμενα όρια, ο TSI μπορεί εύκολα να «πέσει» στα 6 λιτ./100 χλμ.

Οδηγικά και αυτό το Leon παραμένει εξαιρετικά φιλικό σε κάθε οδηγό, ενώ όταν το απαιτήσεις, γίνεται σπορ, και μάλιστα με πολύ καλή ποιότητα κύλισης χάρη στις «βασικές» 16άρες ζάντες και «ποιοτική» συμπεριφορά που με απλές λύσεις στα μηχανικά μέρη (σ.σ.: ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας, για παράδειγμα, είναι μια από αυτές) καταφέρνει για μια ακόμα φορά να βάλει τα γυαλιά σε πολλά μοντέλα του ανταγωνισμού. Δε γέρνει και δε «χαζεύει» μεταφέροντας σου μια «συμπαγή» αίσθηση κάτω απ’ όλες τις συνθήκες, ενώ, αν επιχειρήσεις να ανακαλύψεις τα όρια, «συμπορεύεται» δίχως καμία δυσαρέσκεια με τις διαθέσεις του, χωρίς να είναι απότομο και «σκληρό». Το τιμόνι, αν και ελαφρύτερο απ’ ότι στα «πρώτα» Leon, σου προσφέρει ό,τι ακριβώς ζητήσεις: ακρίβεια, αίσθηση, αμεσότητα. Συνολικά, το ισπανικό χάτσμπακ παραμένει στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς όπως ακριβώς το… αφήσαμε: ένα «δεμένο» σε αίσθηση αυτοκίνητο που σου αφήνει αρκετά περιθώρια διασκέδασης χωρίς όμως ποτέ να αγνοεί και εκείνους που αναζητούν ένα μικρο-μεσαίο οικογενειακό με απροβλημάτιστο «πάτημα» και ραφιναρισμένα στο σύνολο τους οδικά χαρακτηριστικά.

Εν κατακλείδι, το ανανεωμένο Seat Leon συνεχίζει να βρίσκεται στο… σωστό δρόμο διαθέτοντας στη φαρέτρα της μικρότερης από πλευράς κυβισμού έκδοσης δύο (πλέον) σημαντικούς άσσους: φυσικά, τον κορυφαίο στο είδος του 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα των 115 ίππων και τώρα πια και το αποτελεσματικό σε ειδικές και μη… αποστολές DSG κιβώτιο. Φυσικά, παραμένει άνετο, αλλά συνάμα και σπορτίφ σε χαρακτήρα, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και πλέον μ’ ένα «ενδυναμωμένο» σε στοιχεία άνεσης και ασφάλειας εσωτερικό. Οι τιμές παραμένουν και αυτές με τη σειρά τους ανταγωνιστικές, με την έκδοση εκκίνησης (Reference) να τιμολογείται στα 15.345 ευρώ και την πλουσιότερη Style, στα 16.045 ευρώ. Η τελευταία είναι η μόνη που συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επιβαρύνοντας το κόστος κτίσης της τελευταίας κατά 2.200 ευρώ._X.A.

Οι υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων/αμαξωμάτων της οικογένειας Leon

Σε ότι αφορά στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων, η Seat προσφέρει προτάσεις για όλα τα γούστα και βαλάντια. Από πλευράς ισχύος, την αφετηρία ορίζει ο γνωστός 1.2 TSI βενζινοκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 86 ίππους και «συναντάται» μόνο στο 3θυρο Leon. Ο ίδιος κινητήρας, με απόδοση 110 ίππους, φιλοξενείται κάτω από το καπό της βασικής έκδοσης ST (στέισον βάγκον). Από εκεί και πέρα, ο 3κύλινδρος 1.000άρης TSI, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους, εξοπλίζει τα 3θυρα και 5θυρα Leon συνδυαζόμενος προαιρετικά και με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Την ίδια στιγμή, ο 1.400άρης TSI με απόδοση 125 ή 150 ίππους προσφέρει κίνηση μόνο στο 5θυρο Leon με την ισχυρότερη παραλλαγή του να είναι η μόνη που διατίθεται στην έκδοση ST. O επίσης γνώριμος 1.8 TSI των 180 ίππων της έκδοσης FR, με ή χωρίς DSG κιβώτιο, συναντάται στα 3θυρα και 5θυρα Leon, όχι όμως και στην ST. Αξίζει να αναφέρουμε πως η αντίστοιχη έκδοση για το Leon X-Perience συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με σύστημα τετρακίνησης και κιβώτιο DSG . Τέλος, ο 2λιτρος TSI των 300 ίππων (έκδοση Cupra) αποτελεί… προνόμιο των 3θυρων, 5θυρων και ST εκδοχών των ισπανικού μοντέλου συνδυαζόμενος με χειροκίνητο ή DSG κιβώτιο. Ο μοναδικός συνδυασμός τετρακίνησης και του προαναφερθέντος μηχανικού συνόλου συναντάται στο ST αποκλειστικά  με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες ντίζελ, ο νέος 1.600άρης TDI των 115 ίππων φιλοξενείται σε ολόκληρη τη γκάμα του μοντέλου. Από εκεί και πέρα, ο 2λιτρος TDI των 184 ίππων (έκδοση FR) κινεί όλα τα Leon, ενώ η πιο ήπια εκδοχή του (150 ίπποι) κινεί τις εκδόσεις X-cellence των 5θυρων και ST εκδοχών της οικογένειας Leon.

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ