top icon
Test Drive

Οδηγούμε την ηλεκτρική Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Οι καθαρόαιμες εκδοχές στην γκάμα της Mercedes με τα χαρακτηριστικά διακριτικά «AMG» δε θα μπορούσαν να απουσιάζουν από τα ηλεκτρικά μοντέλα της. Δοκιμάζουμε το πληθωρικό alter ego της νέας EQE SUV και αποφαινόμαστε πόσο… AMG είναι.

Όταν πριν από 56 χρόνια οι Άουφρεχτ και Μέλχερ ξεκίνησαν τον βελτιωτικό τους οίκο, τον οποίο εν συνεχεία, το 1999, απορρόφησε η Mercedes, δε θα μπορούσαν να φανταστούν πως κάποτε την υπογραφή «AMG» θα μπορούσε να τη φέρει ακόμα και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Να, λοιπόν, που ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για τις καθαρόαιμες αυτές παραλλαγές να εμπλουτίσουν και την ηλεκτρική γκάμα της Mercedes. Πόσο εύκολο άραγε είναι να ενσωματωθεί το DNA της AMG σε μια αμιγώς ηλεκτρική κατασκευή; Την απάντηση στο εύλογο αυτό ερώτημα ήρθε να δώσει η έλευση στα γραφεία του περιοδικού της καυτής εκδοχής της EQE SUV.

Με δεδομένη την απόφαση της Mercedes να διατηρεί ξεχωριστή γκάμα στις μεγάλες κατηγορίες για τα ηλεκτρικά και τα συμβατικά της μοντέλα, η EQE SUV αποτελεί το ηλεκτρικό αντίστοιχο της GLE, και φυσικά βασίζεται σε μια αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Πρόκειται για το μοντέλο στο οποίο θα καταφύγει κάποιος στην ηλεκτρική γκάμα της Mercedes, αν επιθυμεί κάτι μεγαλύτερο και πιο επιβλητικό από τις EQA και EQB, και κάπως πιο μαζεμένο από τη ναυαρχίδα της στα SUV, την EQS.

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Το ρόλο αυτόν θεωρητικά θα μπορούσε να επιτελέσει η EQC, το μοντέλο με το οποίο μπήκε η Mercedes το 2019 πιο δυναμικά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και, παρά το σύντομο της ζωής της, αναμένεται ήδη ο αντικαταστάτης της. Αλλά, βλέπετε, τα πράγματα τρέχουν γρήγορα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Σε κάθε περίπτωση, η EQE SUV διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, τόσο στο ηλεκτρικό της σύστημα όσο και στο κομμάτι της συνδεσιμότητας. Η εξωτερική σχεδίαση χαρακτηρίζεται από τις έντονες καμπύλες, που συναντάμε και στις 4θυρες εκδοχές EQE και EQS. Μία σειρά από πινελιές φροντίζουν για τη διαφοροποίηση της AMG έκδοσης από τις πιο… γήινες εκδοχές, μεταξύ των οποίων και οι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες ελαφρού κράματος AMG 21 ή 22 ιντσών (21 ίντσες στο αυτοκίνητό μας).

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Διαστημικό εσωτερικό για τη Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Στην καμπίνα της AMG EQE 43 4MATIC SUV που δοκιμάσαμε εντυπωσιάζει η προαιρετική Hyperscreen MBUX, εμπλουτισμένη εν προκειμένω με ειδικά διαμορφωμένες λειτουργίες για τις εκδόσεις AMG. Αυτή η μεγάλη, κυρτή μονάδα εκτείνεται ανάμεσα στις εμπρός κολόνες ενσωματώνοντας τρεις οθόνες κάτω από ένα ενιαίο γυάλινο κάλυμμα, έτσι που το αποτέλεσμα να μοιάζει με ένα ενιαίο σύνολο. Το νέο λογισμικό προσφέρει μια πολύ εύληπτη πλοήγηση ακόμα και για κάποιον που θα οδηγήσει το αυτοκίνητο για πρώτη φορά.

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Οι βασικές λειτουργίες απαιτούν ελάχιστα βήματα ώστε να πραγματοποιηθούν οι ανάλογες επιλογές, ενώ η μεγάλη (και γρήγορη σε απόκριση) κεντρική οθόνη συμβάλλει στη γενικότερη ευχρηστία. O οδηγός μπορεί να επιλέξει, μεταξύ άλλων, από μια σειρά ενδείξεων με πληροφορίες για την οδήγηση, τη ροή της ενέργειας, τις γωνίες που παίρνουν οι εμπρός και οι πίσω τροχοί, τη λειτουργία εκτός δρόμου, μέχρι και μια απεικόνιση ρολογιού της IWC, ενώ το πρόσθετο μενού AMG περιλαμβάνει τις λειτουργίες Track Race, Drag Race, όπως επίσης τηλεμετρία, η οποία αποτυπώνει τη μεταβολή της ταχύτητας, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης στη διάρκεια του χρόνου.

Το εσωτερικό της EQE SUV χαρακτηρίζεται από την αναμενόμενη υψηλή ποιότητα και πολυτέλεια, με τις απαραίτητες πινελιές της έκδοσης AMG. Στη βασική του έκδοση προσφέρεται με καθίσματα από τεχνητό δέρμα και κόκκινες ραφές, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε την έξτρα επιλογή με επένδυση από δέρμα νάπα. Το σήμα της AMG στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων και τα ανάγλυφα εμβλήματα «AMG» στα μπροστινά προσκέφαλα τονίζουν την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης έκδοσης, όπως επίσης το τιμόνι AMG Performance από δέρμα νάπα, πεπλατυσμένο στο κάτω μέρος, με τα αλουμινένια paddles στο πίσω μέρος να προορίζονται για την επιλογή του επιπέδου ανάκτησης στην επιβράδυνση.

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

One man, one engine. Not!

Η γκάμα του αυτοκινήτου περιλαμβάνει έξι εκδόσεις, εκκινώντας από την πισωκίνητη EQE SUV 300 των 245 ίππων και καταλήγοντας στην κορυφαία EQE 53 4MATIC+ των 687 ίππων (απόδοση που επιτυγχάνεται με το έξτρα πακέτο AMG Dynamic Plus). Από τις έξι αυτές εκδόσεις οι τέσσερις είναι τετρακίνητες, ενώ οι δύο ισχυρότερες ανήκουν στη σειρά της AMG. Αμφότερες διαθέτουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα, και κάπως έτσι… ακυρώνεται το σλόγκαν «one man, one engine» της AMG, όπου ένας μηχανικός για κάθε αυτοκίνητο συναρμολογούσε στο χέρι το (μοναδικό) κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου.

Εν προκειμένω, μην μπείτε καν στον κόπο να αναζητήσετε την πλακέτα με την υπογραφή του μηχανικού πάνω στον κινητήρα του αυτοκινήτου, μιας και το καπό ανοίγει αποκλειστικά στο συνεργείο από εξειδικευμένο προσωπικό.

Η συνδυαστική ισχύς από τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ αγγίζει στην περίπτωση της EQE 43 4MΑΤΙC τους 476 ίππους, με αποτέλεσμα ακόμα και το βαρύ αμάξωμα των 2.600 κιλών να εκτοξεύεται, επιταχύνοντας από την ακινησία έως τα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 4,3 δλ. Προϋπόθεση για την εκμετάλλευση του 100% των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου είναι ο οδηγός να επιλέξει το πρόγραμμα Sport+, διότι στα υπόλοιπα παρέχεται μόνο ένα μέρος της δύναμης – από 50% στο Slippery έως 90% στο Sport. Οι σχετικές επιλογές πραγματοποιούνται τόσο μέσω της κεντρικής οθόνης όσο και από τα σχετικά χειριστήρια στο τιμόνι, όπου μπορείς να επιλέξεις επιμέρους την απόσβεση της ανάρτησης ή το ηχητικό soundtrack που συνοδεύει την επιτάχυνση.

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Μπορεί η ηχητική πανδαισία από το ανέβασμα στροφών στον θερμικό κινητήρα να προδιαθέτει για μια επικράτηση του παραδοσιακού στρατοπέδου, όμως η θηριώδης ροπή των 858 Nm της EQE SUV δίνει στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο το προβάδισμα στον τομέα της επιτάχυνσης.

Πώς συγκρίνεται άραγε το αυτοκίνητο με το συμβατικό του αδελφάκι; Εν αναμονή της άφιξης της νέας GLE, επιστρατεύσαμε το τρέχον μοντέλο στην πιο κοντινή εκδοχή, αυτήν της 53 AMG, με τον 3λιτρο κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 435 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Μπορεί η ηχητική πανδαισία από το ανέβασμα στροφών στον θερμικό κινητήρα να προδιαθέτει για μια επικράτηση του παραδοσιακού στρατοπέδου, όμως η θηριώδης ροπή των 858 Nm της EQE SUV, που είναι διαθέσιμη ήδη από την έναρξη περιστροφής των ηλεκτροκινητήρων (έναντι των 520 Nm/1.800 σ.α.λ. της GLE), δίνει στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο το προβάδισμα στον τομέα της επιτάχυνσης, παρά τα επιπλέον 400 κιλά του.

Σταδιακά η GLE δείχνει να κερδίζει λίγο από το χαμένο έδαφος της εκκίνησης, όμως στο «0-100» η EQE 43 4MΑΤΙC, με 4,3 δλ., αποδεικνύεται τελικά κατά 1 δλ. ταχύτερη από το θερμικό αδελφάκι της. Φυσικά, και στις δύο περιπτώσεις η ισχύς μοιράζεται στους τέσσερις τροχούς· στην EQE 43 4MΑΤΙC όλο αυτό δεν πραγματοποιείται μέσα από ένα μηχανικό σύστημα τετρακίνησης, αλλά από τον έλεγχο της απόδοσης των ηλεκτρικών μοτέρ, ανάλογα με την πρόσφυση του οδοστρώματος. Έτσι, η ποσότητα της ροπής που κατά περίπτωση διοχετεύεται στους εμπρός και τους πίσω τροχούς ελέγχεται 160 φορές το δευτερόλεπτο.

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Εν αναμονή της άφιξης της νέας GLE, επιστρατεύσαμε για μια πρώτη σύγκριση της EQE SUV με το θερμικό αδελφάκι της, το τρέχον μοντέλο στην πιο κοντινή εκδοχή, αυτήν της 53 AMG, με τον 3λιτρο κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 435 ίππους στις 6.000 σ.α.λ.

Η στάνταρντ αερανάρτηση της EQE SUV καταφέρνει και δαμάζει με εντυπωσιακό τρόπο τη μάζα του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα οι κλίσεις στις στροφές να διατηρούνται σε λογικό επίπεδο και η ποιότητα κύλισης, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport+, σε καμία περίπτωση να μην είναι ενοχλητική. Στην επιλογή Comfort το πάτημα της EQE SUV, που στη δική μας περίπτωση φορούσε ελαστικά διάστασης 275/40 R21, είναι πολύ πιο αρχοντικό από εκείνο της GLE, η οποία εμφανίζει μια πιο ξερή αίσθηση, παρά τα μεγαλύτερου προφίλ ελαστικά της (275/50 R20).

Αυτό πάντως που εντυπωσιάζει είναι πως η συγκεκριμένη EQE SUV κρύβει τον όγκο της στο δρόμο, και αυτό εν πολλοίς το οφείλει στο στάνταρντ σύστημα τετραδιεύθυνσης, που κάνει το αυτοκίνητο εντυπωσιακά ευέλικτο στην πόλη και πολύ πιο υπάκουο στις εντολές του οδηγού στις γρήγορες στροφές. Όταν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί «σημαδεύουν» στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς, περιορίζοντας έτσι τις όποιες υποστροφικές αντιδράσεις. Ταυτόχρονα συμβάλλουν στην ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες και βοηθούν στις απότομες αλλαγές πορείας. Η ακρίβεια και η πληροφόρηση που μεταφέρονται από το γρήγορο τιμόνι (μόλις δύο στροφές απ’ άκρη σ’ άκρη) δεν επιδέχονται κριτικής.

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Το στάνταρντ σύστημα τετραδιεύθυνσης κάνει το αυτοκίνητο εντυπωσιακά ευέλικτο στην πόλη και πολύ πιο υπάκουο στις εντολές του οδηγού στις γρήγορες στροφές.

Στις χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί αποκλίνουν έως 9 μοίρες αντίθετα από τους μπροστινούς, περιορίζοντας εντυπωσιακά τον κύκλο στροφής (10,9 μ.), εντούτοις η συγκεκριμένη λειτουργία απαιτεί μια εξοικείωση στο παρκάρισμα, καθώς συνήθως έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να τοποθετείται σε μεγαλύτερη απόσταση από το πεζοδρόμιο σε σχέση με αυτήν που ο οδηγός είχε αρχικά υπολογίσει.

Κλείνοντας το κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, δεν μπορούμε παρά να εκθειάσουμε και τον τρόπο που το αυτοκίνητο επιβραδύνει, ενώ για εκείνον που θα αναζητήσει το παραπάνω, προσφέρονται ως έξτρα και κεραμικά φρένα με δίσκους μεγαλύτερης διαμέτρου.

Αφήσαμε για το τέλος τη σχετική αναφορά στην μπαταρία, η οποία με ωφέλιμη χωρητικότητα 90,6 kWh δε θα προβληματίσει στον τομέα της αυτονομίας. Τα 431-488 χλμ. της καταμετρημένης εμβέλειας με το πρωτόκολλο WLTP μπορεί εύκολα κάποιος να τα επιβεβαιώσει αν κινηθεί με λογικούς ρυθμούς. Αν βέβαια ο οδηγός αποφασίσει να τοποθετηθεί στο δρόμο με πιο… πολεμική διάθεση, η τιμή της κατανάλωσης θα ανέβει έως και κατά 50% σε σχέση με τις 23 kWh/100 χλμ. που «κάψαμε» κατά μέσο όρο στη διάρκεια της δοκιμής μας.

Η μπαταρία συνοδεύεται από 10ετή εγγύηση καλής λειτουργίας ή 250.000 χλμ. και μπορεί να φορτιστεί στα 11 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα (ως έξτρα προσφέρεται η δυνατότητα φόρτισης στα 22 kWh), ενώ σε συνεχές ρεύμα η ισχύς φτάνει τα 170 kW.

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Θέμα οπτικής γωνίας

Πού στέκεται τελικά η EQE 43 4MΑΤΙC SUV; Η απάντηση είναι πως εξαρτάται από τη γωνία που θα την κρίνεις. Αν το ερώτημα έχει να κάνει με το πόσο πραγματικά AMG είναι το συγκεκριμένο μοντέλο, η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Σε επίπεδο επιδόσεων η EQE 43 4MΑΤΙC SUV εντυπωσιάζει, όπως άλλωστε και ο τρόπος που βγάζει τη δύναμή της στο δρόμο, ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν εκθέτει τον κατασκευαστή της.

Εντούτοις, το ίδιο το βάρος του αυτοκινήτου θέτει τα όριά του σε σχέση με μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή. Η γκάμα της εταιρείας προσφέρει ποικιλία σχετικών επιλογών. Από εκεί και πέρα, ο υποψήφιος αγοραστής ενός γρήγορου SUV γνωρίζει ότι δεν μπορεί να απαιτεί το απόλυτο σε επίπεδο οδηγικών χαρακτηριστικών.

Εν συγκρίσει με τον ηλεκτρικό ανταγωνισμό, η EQE 43 4MΑΤΙC SUV, με αρχική τιμή τα 132.950 ευρώ, αποδεικνύεται ακριβότερη από τα αντίστοιχης ιπποδύναμης Audi SQ8 etron, BMW iX xDrive50 και Tesla Model X, φλερτάροντας μάλιστα με το κόστος των ισχυρότερων εκδόσεων των δύο τελευταίων, της iX M60 και του εξωφρενικής ισχύος Model X Plaid. Με αυτά κανονικά αντιπαρατίθεται η EQE 53 4MΑΤΙC+ SUV των 150.000 ευρώ.

Εντούτοις, παραμένοντας μέσα στην γκάμα της MercedesAMG, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, χάρη στην ευνοϊκή φορολογία, είναι σαφώς φθηνότερο της συμβατικής GLΕ 53 4MATIC (140.110 ευρώ), παρ’ ότι φέρει απίστευτη τεχνολογία και επιπλέον διαθέτει ένα προφίλ απόλυτα προσαρμοσμένο στις μελλοντικές συνθήκες μετακίνησης. Έτσι, για κάποιον που έχει τη δυνατότητα της κατ’ οίκον φόρτισης, θεωρούμε την επιλογή της ηλεκτρικής AMG μονόδρομο._ Μ. Σ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΥΠΕΡ//ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ//ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ//ΧΩΡΟΙ//HYPERSCREEN (προαιρετική)

ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 476 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 858 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μίας σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Τεσσάρων συνδέσμων, αερανάρτηση >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων, αερανάρτηση >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 90,6 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.879×1.931×1.672 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.030 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520-675 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.600 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 22-25,1 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 431-488 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11/22* kW >ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 170 kW >ΤΙΜΗ: 132.950 ευρώ

*Στον προαιρετικό εξοπλισμό

Για τη φόρτιση των αυτοκινήτων χρησιμοποιούμε το δίκτυο ηλεκτροκίνησης ΦΟΡΤΙΖΩ (www.fortizo.gr).

Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV

Μην μπείτε καν στον κόπο να αναζητήσετε την πλακέτα με την υπογραφή του μηχανικού πάνω στον κινητήρα του αυτοκινήτου, μιας και το καπό ανοίγει αποκλειστικά στο συνεργείο από εξειδικευμένο προσωπικό.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Mercedes AMG EQE 43 4MATIC SUV
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ