X
Test Drive

Peugeot 308 Hybrid 180 e-EAT8: Το δοκιμάζουμε στην Ελλάδα

Τα χάτσμπακ «τραγουδούν» ακόμα και υπό την ένταση της εμπορικής βοής των SUV. Η ολοκαίνουργια τρίτη γενιά του Peugeot 308 αποδεικνύει του λόγου το αληθές, διαθέτοντας πολλά περισσότερα από ένα νέο σήμα. Ξεκινάμε μάλιστα αυτή την εντός έδρας γνωριμία από την κορυφή , καθώς δοκιμάζουμε την plug in υβριδική έκδοση των 180 ίππων.

Με 7 εκατομμύρια πωλήσεις έως σήμερα, με τον τίτλο «Car Of The Year» για το 2014 στο ενεργητικό του, οι Γάλλοι δεν έκρυψαν ποτέ τους μεγαλεπήβολους στόχους τους, στο πλαίσιο ενός κατασκευαστικού ομίλου που έχει πια γιγαντωθεί για τα καλά. Όπερ και εγένετο με ετούτο το 308 Μκ 3, το οποίο πλέον έχει ανοίξει την πόρτα του υψηλότερου segment της μικρομεσαίας κατηγορίας διεκδικώντας στο ίσια μία θέση, μεταξύ των premium κατασκευών του υψηλότερου segment της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Μιας κατηγορίας που μπορεί να δέχεται ισχυρές πιέσεις από τα SUV, αλλά διατηρεί την δυναμική της με μία σειρά από πολυαναμενόμενες αφίξεις όπως αυτές των ανανεωμένων Ford Focus και Toyota Corolla, τα ολοκαίνουργια Honda Civic και Opel Astra, ενώ έστω και εμμέσως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και το crossover DS4. Από εκεί και πέρα στην premium κορυφή περιμένουν τα Audi A3, BMW 1 Series και Mercedes AClass.

Η σχεδίαση του νέου Peugeot 308

Αυτή η διαδικασία που ξεκίνησε το 208, συνέχισε το 2008 και το ανανεωμένο 3008, έρχεται να ολοκληρώσει το νέο 308. Το κεντρικό θέμα είναι φυσικά αυτή η επιβλητική μάσκα με τις ασημί λεπτομέρειες, που οριοθετείται από τους μακρόστενους προβολείς (τενολογίας led φυσικά και matrix led στις πλούσιες εκδόσεις), χωρίς να εκτείνεται σε όλο το πλάτος μέχρι τα κάθετα φώτα ημέρας, διαφοροποιούμενο έτσι από το μεγαλύτερο 3008. Την παράσταση πάντως κλέβει το νέο σκουρόχρωμο σήμα της εταιρείας που βρίσκεται σε περίοπτη θέση.

H ουρά τονίζει ακόμα περισσότερο τον chic χαρακτήρα με τα φουσκώματα των θόλων και την λεπτή πτύχωση στα φανάρια, ενώ μάλλον αντικρουόμενες είναι οι εντυπώσεις που δημιουργούν τα μικρά φώτα και οι τραπεζοειδείς απολήξεις των εξατμίσεων που κοσμούν τον διαχύτη. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η μοναδική εναλλακτική σε ότι αφορά το αμάξωμα είναι αυτή της αρκετά πρακτικότερης και πιο ευρύχωρης στέισον έκδοσης.

Κοιτώντας το νέο 308 από το πλάι δημιουργείται η αίσθηση ενός χάτσμπακ με ένα μακρύ ρύγχος που δείχνει σαν να έχει μετατοπίσει την καμπίνα ελαφρά προς τα πίσω. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του το νέο Peugeot 308 είναι κατά 11 εκ. μακρύτερο (4,36 μ.) και μόλις κατά 2 εκ. πιο χαμηλό (1,44 μ.), με τους επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους βελτιωμένους χώρους, χάρη στα επιπλέον 55 χλστ. του μεταξονίου του (2.675 χλστ.). Η διαφοροποίηση του σχεδιασμού έφερε και βελτίωση στο συντελεστή οπισθέλκουσας, που από το 0,30 μειώθηκε στο 0,28.

Οι αλλαγές στις διαστάσεις λειτούργησαν θετικά σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους επιβατών (στις πίσω θέσεις υπάρχει τώρα λίγο περισσότερος χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι , αν και τα σχετικά μικρά σε μέγεθος παράθυρα δεν δημιουργούν και τις πλέον φωτεινές συνθήκες) και αποσκευών. Το πορτ μπαγκάζ των συνολικά 412 λίτρων (384 εξ αυτών από το δάπεδο μέχρι την εταζέρα, που μειώνονται στα 361 λίτρα στις υβριδικές εκδόσεις), μπορεί να φθάσει έως τα 1271 λίτρα σε αυτή την υβριδική έκδοση, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Στο εσωτερικό του νέου Peugeot 308

Όπως στο εξωτερικό, έτσι και στο εσωτερικό δεν λείπουν αυτές οι σταθερές αξίες που χαρακτηρίζουν την Peugeot. Άλλωστε ήδη από την προηγούμενη γενιά του το 308 είχε καθιερώσει ένα σήμα κατατεθέν, με μίνιμαλ αισθητική και μία «οθονο…κεντρική» λογική, η οποία πλέον έχει υιοθετηθεί από την πλειοψηφία του ανταγωνισμού. Το ντιζάιν, το φινίρισμα και φυσικά η ποιότητα των υλικών δίνουν το στίγμα της κατασκευής, όπου μάλιστα έχει υιοθετηθεί μία βελτιωμένη εκδοχή του περίφημου icockpit.

Η αμφιθεατρική διαμόρφωση του ταμπλό μοιάζει σαν να αγκαλιάζει τους επιβαίνοντες, διαθέτοντας επιπλέον στοιχεία όπως ο κρυφός φωτισμός, η ψηφιακή οθόνη για τον πίνακα οργάνων, αλλά και μία ευφυέστατη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας (κάποτε προσπαθούσαμε να βολέψουμε ένα ποτήρι και πλέον υπάρχει χώρος για τα πάντα, με την εταιρεία να ανακοινώνει μία συνολική χωρητικότητα των διαφόρων θηκών που φθάνει τα 34 λίτρα).

Η άποψη της Peugeot για την θέση οδήγησης είναι γνωστή και το νέο 308 δεν αποτελεί εξαίρεση. Αυτό σημαίνει ότι το μικρό τιμόνι τοποθετείται σχετικά χαμηλά προκειμένου να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη αναγνωσιμότητα του πίνακα οργάνων, ενώ το κάθισμα στηρίζει πολύ σωστά το σώμα του οδηγού (ακόμα και στο ύψος των ώμων). Το πίσω τζάμι είναι σχετικά μικρό και οι φαρδιές κολώνες δεν βελτιώνουν την ορατότητα, αλλά τουλάχιστον υπάρχει η βοήθεια από την υψηλής ανάλυσης κάμερα οπισθοπορείας στις επιτόπιες μανούβρες,

Στο νέο Peugeot 308, αν θα θέλαμε να βρούμε έναν πρωταγωνιστή σε αυτό το εσωτερικό υπερθέαμα, τότε αυτός θα ήταν η νέα ψηφιακή υλοποίηση στην κεντρική κονσόλα. Σε αντίθεση με όλους εκείνους τους ανταγωνιστές που ασπάζονται την λογική της ψηλά τοποθετημένης κεντρικής οθόνης (είτε αυτόνομα, είτε ως συνέχεια του πίνακα οργάνων), η Peugeot συνεχίζει να επιμένει σε μία χαμηλότερη τοποθέτηση μέσα στο ταμπλό, με μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό.

Η οθόνη αφής των 10 ιντσών μάλιστα διαθέτει επιπλέον μία νέα μακρόστενη οθόνη itoggle, που περιλαμβάνει τα έξι βασικά μενού λειτουργιών, χωρίς ευτυχώς αυτό να καταργεί την σειρά των φυσικών διακοπτών (μαζί με το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της ηχητικής έντασης) που βρίσκεται ακριβώς από κάτω.

Σε αυτή την πρώτη μας επαφή με το νέο λειτουργικό της κεντρικής οθόνης, χρειάζεται μία περίοδος προσαρμογής μέχρι να βρεθούν τα σωστά πατήματα (όπως για παράδειγμα η πολύ χρήσιμη επιλογή των συντομεύσεων ορισμένων λειτουργιών που χρησιμοποιεί συχνότερα ο οδηγός), ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι υπάρχει δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης μέσω widget αυτών των οθονών.

Εξηλεκτρίζοντας την γκάμα

H πασπαρτού πλατφόρμα ΕΜΡ2 αποτελεί την βάση πάνω στην οποία έχει χτιστεί το νέο Peugeot 308, όπως και τόσα άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis. Έτσι το νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ ξεκινάει την καριέρα του με μία πλούσια γκάμα που περιλαμβάνει τα γνωστά θερμικά μοτέρ βενζίνης PureTech (110 και 130 ίππων) και BlueHDi πετρελαίου (130 ίππων), με τις δυνατότερες παραλλαγές να συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ αναλυτικότερες πληροφορίες για το κοστολόγιο των διαφόρων εκδόσεων μπορείτε να δείτε εδώ.

Σε αυτή την εποχή που διανύουμε όμως, το νέο 308 δεν θα μπορούσε να αδιαφορήσει για τις ηλεκτρικές εξελίξεις που θα καθορίσουν τις τάσεις τα επόμενα χρόνια. Μέχρι τα μέσα της επόμενης χρονιάς οπότε και θα παρουσιαστεί η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (με μία ελαφρώς ενδυναμωμένη εκδοχή των χαρακτηριστικών που γνωρίσαμε ήδη στα ηλεκτρικά 208 και 2008), το νέο 308 επιχειρεί μία δυναμική είσοδο για πρώτη φορά (μόνο ως σπορ πρωτότυπο είχαμε δει μία πρώτη προσέγγιση στην προηγούμενη γενιά) στο segment των plug in υβριδικών, με δύο εκδόσεις 180 και 225 ίππων.

Το υβριδικό αυτό σύστημα δεν είναι νέο, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί με μεγάλη επιτυχία στο 3008. Εδώ βέβαια αξιοποιείται η μικρότερη έκδοση αυτή των 225 ίππων, που για πρώτη φορά αποκτάει και μία μικρότερη παραλλαγή 180 ίππων, την οποία και είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε.

Αυτή λοιπόν φοράει έναν τετρακύλυνδρο 1.600άρι βενζινοκινητήρα με απόδοση 150 ίππων, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 81 kW και έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς τους είναι 180 ίπποι, ενώ, σύμφωνα με το εργοστάσιο, η αυτονομία της συγκεκριμένης έκδοσης για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση θα αγγίζει τα 58-60 χλμ. (με την τελική ταχύτητα σε ηλεκτρική λειτουργία να φθάνει στα 135 χλμ./ώρα).

Μόλις ένα χιλιόμετρο επιπλέον αυτονομίας ανακοινώνει η Peugeot για την ισχυρότερη plug-in έκδοση των 225 συνδυαστικών ίππων, που επίσης θα φοράει το σύνολο των 1,6 λίτρων, αλλά με ισχύ 180 ίππων, και πάλι σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 81 kW. Η ηλεκτρική ενέργεια του συστήματος, αποθηκεύεται σε μία μπαταρία χωρητικότητας 12,4 kWh και αναπληρώνεται μέσω του on board μονοφασικού φορτιστή των 3,7 kW (έξτρα προσφέρεται ένας 7,4 kW).

Για την φόρτιση της υπολογίστε ότι θα χρειαστούν περίπου 7 ώρες σε μία συμβατική οικιακή πρίζα, χρόνος που μπορεί να μειωθεί σε κάτι λιγότερο από 2 ώρες σε ένα wallbox (με τον έξτρα onboard φορτιστή).

Παρά το βάρος των 1.678 κιλών , ετούτο το υβριδικό 308 χρειάζεται 7,6 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να φθάνει στα 225 χλμ./ώρα. Αυτό γίνεται αντιληπτό και στην καθημερινή χρήση, με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί σαν ένα (επιπλέον) τούρμπο όταν ο οδηγός χρειάζεται το μέγιστο απόθεμα της δύναμης.

Υπό κανονικές συνθήκες, ειδικά εντός πόλης με χαμηλές ή μέσες ταχύτητες κίνησης, ο ηλεκτροκινητήρας εκτελεί τα καθήκοντα με ησυχία και για μία απόσταση γύρω στα 50 χλμ. όπως διαπιστώσαμε. Από εκεί και μετά η εμπλοκή του θερμικού συνόλου ανεβάζει τα ηχητικά δεδομένα της κύλισης, χωρίς όμως αυτά να ξεφύγουν από ένα πολιτισμένο πλαίσιο. Εννοείται πως η τακτική φόρτιση ενός τέτοιου οχήματος είναι εκ των ουκ άνευ, ενώ από εκεί και πέρα με άδεια μπαταρία υπολογίστε μία μέση κατανάλωση της τάξεως των 7,8 λτ./100 χλμ.

Εξίσου ευχάριστο όμως είναι και το πάτημα του 308. H απόσβεση των ατελειών του οδοστρώματος είναι πολύ ικανοποιητική, ενώ το ίδιο μπορεί να λεχθεί και για τις αντιδράσεις του αμαξώματος στις στροφές. Ανάλογα και η ανάρτηση με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, χωρίς να επιτρέπει αξιοσημείωτες κλίσεις, προσφέρει μία απολαυστική κύλιση, υποστηρίζοντας τη φιλοσοφία του μοντέλου.

Σε μία κατηγορία λοιπόν όπου το νέο Peugeot 308 στοχεύει ξεκάθαρα στην κορυφή, η νέα αυτή plug in υβριδική έκδοση έρχεται να υποστηρίξει αυτή την προσπάθεια . Σε κάθε περίπτωση όμως αφού σου κεντρίσει το ενδιαφέρον με την σχεδίαση του, σε κερδίζει με την ποιοτική και high tech εικόνα του εσωτερικού του, χαρίζοντας άφθονα χαμόγελα ευχαρίστησης._4Τ

 

Peugeot 308 Hybrid 180 eEAT8

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (β/κ): 150 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (β/κ): 250 Nm/1.750 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (η/κ): 110 ίπποι/2.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (η/κ): 320Nm /500-2.500 σ.α.λ.

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ:180 ίπποι

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 360 Nm

ΜΠΑΤΑΡΙΑ:12,4 kWh ιόντων λιθίου

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.367×1.859×1.441 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 361 λτ.

ΒΑΡΟΣ: 1.678 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,6 δλ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 225 χλμ./ώρα* (135 χλμ./ώρα**)

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 40 – 57 χλμ.**

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,8 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 24 γρ./χλμ.*

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 39.500 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

** ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!